Excursiereis Parijs

08-11-2010 20:37 61 berichten
Graag ga ik binnenkort met mijn vriend 3 dagen naar Parijs (vrijdag-zaterdag-zondag). Nu ben ik gestuit op Van Nood of Peter Langhout reizen. Ik heb voorkeur voor een excursiereis.

Bij beide operators ligt het hotel niet in het centrum maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn gezien de excursiebus.

Heeft er iemand (onlangs) ervaring met deze operators?

Ik had al gekeken bij Oad, die kunnen helaas alleen op 5 december (voorkeur voor 26-27-28 november, kan daarna geen vrij meer krijgen).

De hotels waar het om gaan zijn:

Etap Porte de Vincennes (Van Nood)

Comfort Inn Bezons La Défense (Peter Langhout)
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie, 65+?

Je moet echt niet met zo'n suffe excursiereis gaan! Parijs is een stad om rond te dwalen, te slenteren, in een cafeetje elkaar romantisch aan te kijken boven het veel te kleine wankele tafeltje.

En nee, je wil niet in een ketenhotel in de een buitenwijk (La Défense is ongeveer zo levendig als de Zuidas op zondagochtend) zitten.

Neem de tijd om een avondje te googelen, boek een klein hotelletje met bedden met kuilen erin en een steile trap, maar dan dus ook met van die Parijse luiken voor je Franse balkonnetje en een ontbijt dat bestaat uit een soepkom slappe koffie en een croissantje, ipv een ontbijtbuffet met worstjes en ei. En vervoer kan met de trein (zie andere topic, treinreiswinkel.nl) of bijvoorbeeld, als het echt goedkoop moet, met Eurolines.

Maar da's mijn mening.
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 08-11-2010 20:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Ik snap ook niet waarom je een excursiereis zou boeken naar een stad als Parijs. Alles wat je wil zien kan je makkelijk zelf doen en dan kun je er net zoveel of weinig tijd aan besteden als je wil.

Waarom denk je aan een excursiereis en welke excursies wil je dan doen?
.
Wij zijn 19

Ik ben in het verleden al eens met zo'n busreis meegeweest (touroperator bestaat nu niet meer) en toen hadden we wel een leuke groep.

We zien het niet zitten (nouja ik, het is een verrassing voor vriend) om zelf te rijden en een trein + los hotel kom je al gauw hoger uit qua prijs geloof ik..en dan nog maar eens al die afstanden overbruggen..

Ik ga toch eens een kijkje nemen!
Mwah, een hotelletje kost geen donder en de trein ben je ook geen drol meer aan kwijt tegenwoordig. En inderdaad, anders ga je met de bus.

Afstanden overbruggen; in Parijs pak je overal de metro voor.
668, the neighbour of the Beast
///
Ja, trein en los hotel is waarschijnlijk wel wat duurder. Als het om de kosten gaat zou ik een busreis met hotel in het centrum zoeken. Maar als je graag met een groep gaat moet je dat doen. Het lijkt mij alleen niks, met een groep door Parijs.

Afstanden binnen parijs overbruggen is een fluitje van een cent met de metro.
.
Touroperator kost in totaal 260 euro voor 2 personen, op basis van logies en ontbijt.

Ik ben nu wel even aan het rondkijken naar trein- en busreizen
quote:Marels schreef op 08 november 2010 @ 20:48:

Mwah, een hotelletje kost geen donder en de trein ben je ook geen drol meer aan kwijt tegenwoordig. En inderdaad, anders ga je met de bus.

Afstanden overbruggen; in Parijs pak je overal de metro voor.Nou die trein is niet zo goedkoop hoor, als je niet precies 3 maanden van te voren een actieprijs kan boeken.
.
Eens met iedereen. Eurolines is goedkoop busvervoer, is dat wat? En een hostel voor de overnachtingen?
///
Eurolines kost je rond de 130 euro. Met de bus naar Parijs dus.

Hotelletje kun je toch ook wel boeken voor 150 euro, twee nachtjes?
130 euro met zijn tweeen, overigens.
http://www.weekendjeweg.n ... mf=11&df=26&period=2&rev=
quote:musicath schreef op 08 november 2010 @ 20:55:

@ Impala: Ik boek zo'n twee maanden van te voren bij de Thalys, en vaak heb ik mijn ticket voor ¤110,-. Soms iets minder. En dan reis ik op normale tijden.

@ TO: Ik krijg het niet gedaan hoor voor dat geld. Maar dat zei ik: ik betaal ook graag voor mijn vrijheid.110 voor een retour? Is mij nooit gelukt om dat te vinden maar ik boek ook meestal op kortere termijn.
.
Dyaa, die 260 euro, is dat inclusief alles? Ook entreegelden?
///
Ok, dan ligt het dus waarschijnlijk aan die 2 maanden tevoren. Gaat TO niet lukken.

260 voor 2 personen incl vervoer en hotel voor 3 dagen is wel een bodemprijs.
.
In ieder geval alvast bedankt voor alle suggesties! Ik kijk ondertussen nog even verder.

Die 260 euro is puur de reis en het hotel geloof ik, oja en het is niet verplicht her en der naar toe te gaan..als wij geen zin hebben kunnen wij bv met de metro richting de stad
Echt waar, als je als 19-jarige gaat zul je schrikken van je gezelschap, da's echt niet leuk.

Bovendien als geld een rol speelt, laat je dan al helemaal niet dwingen om naar het Louvre te gaan en zo en kies zelf waar je je geld en tijd aan besteedt.

Vervoer naar Parijs kan dus goedkoop, een avondje googelen moet kunnen helpen. Ook hotels kunnen heel goedkoop, er is zoveel aanbod dat de concurrentie groot is en het is niet bepaald hoogseizoen, eind november.

Je kunt bij de treinreiswinkel alvast een offerte laten maken voor treinreis, vermeldt er je leeftijd bij want zij kunnen vaak allerlei jongeren- of studententarieven organiseren. De offerte is overigens vrijblijvend totdat je opdracht tot boeken geeft.

Als je op booking.com de data invuld, kun je alle beschikbare kamers in parijs zien. Laat 'm sorteren op prijs, en je ziet dat je voor net iets meer dan 40 euro per nacht onder de pannen bent, dus zo'n 90 euro voor het weekend.
Ik heb ervaring met Van Nood, in 1994 (ofzo) mee naar Lloret de Mar geweest. Dus niet echt recent, maar toen geen klachten gehad. Wel het goedkoopste van het goedkoopste. Zou ik nu geen genoegen meer meenemen. Maar ik zou ook lekker met de trein gaan en hotel in het centrum nemen.

Heb je al op vakantiereiswijzer gekeken?
Is idd erg goedkoop.

Mijn eerste keer Parijs was met touroperator. Had mijn moeder geboekt. We hebben gebruik gemaakt van het vervoer en het hotel maar zijn verder onze eigen gang gegaan, los van de groep. Naar Versailles zijn we wel met de bus meegegaan, maar verder nagenoeg alles lopen en met de metro. Was een mooie tussenweg!

Mijn tweede keer Parijs was afgelopen zomer. Auto + camping en onderweg naar het zuiden, dus blanco planning. Heerlijk, super! Ik wil volgend jaar wel weer

Maar ik heb even gerekend en de autorit (retour, vanuit het Hoge Noorden) kostte zo'n 150 euro (ik denk iets minder, maar weet het tolbedrag niet meer) en de camping 120 euro (4 nachten 2 personen, hele dure camping voor ons doen), dus zelfs op deze manier krijg je het niet zo goedkoop. Oké, we waren wel wat langer weg dan 2 nachten.
Ja reken wel op een bus vol oudjes. Maar als je echt niet meer kunt betalen zou ik maar boeken. Goedkoper gaat je niet lukken als je nog deze maand weg wilt.
.
quote:Dyaa schreef op 08 november 2010 @ 21:06:

In ieder geval alvast bedankt voor alle suggesties! Ik kijk ondertussen nog even verder.

Die 260 euro is puur de reis en het hotel geloof ik, oja en het is niet verplicht her en der naar toe te gaan..als wij geen zin hebben kunnen wij bv met de metro richting de stadDan zou ik gewoon doen zoals ik met mijn familie 10 jaar geleden. Busreis + hotel en verder 100% je eigen gang gaan. Wel even checken of hotel dichtbij een metrostation is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven