Excursiereis Parijs

08-11-2010 20:37 61 berichten
Graag ga ik binnenkort met mijn vriend 3 dagen naar Parijs (vrijdag-zaterdag-zondag). Nu ben ik gestuit op Van Nood of Peter Langhout reizen. Ik heb voorkeur voor een excursiereis.

Bij beide operators ligt het hotel niet in het centrum maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn gezien de excursiebus.

Heeft er iemand (onlangs) ervaring met deze operators?

Ik had al gekeken bij Oad, die kunnen helaas alleen op 5 december (voorkeur voor 26-27-28 november, kan daarna geen vrij meer krijgen).

De hotels waar het om gaan zijn:

Etap Porte de Vincennes (Van Nood)

Comfort Inn Bezons La Défense (Peter Langhout)
In onze bus niet alleen oudjes en verder ook geen enkele last van gehad
Alle reacties Link kopieren
toen ik 19 was... ben ik ook eens met peter langhout naar parijs geweest. Zou het nu niet weer doen, maar toen was het ideaal. zag het niet zitten om alles uit te pluizen maar wilde toch de stad zien. dat is gelukt. We zaten veel in de bus, maar we kwamen overal. Zelfs nog een leuke boottocht over de seine. Alle toeristische plekjes gezien.

Nu ik bijna 10 jaar ouder ben ga ik ook veel liever alles zelf uitpluizen, maar voor een goedkoop, leuk reisje samen is het best leuk.
Misschien kijk ik wel met mijn neus hoor, maar ik krijg bij die treinreiswinkel niks voor elkaar?
Een Etap hotel is erg budget. Voor maximaal 35-40 euro per kamer per nacht moet je daar kunnen zitten. Comfort Inn is volgens mij net zo'n keten.

Ik zou lekker zelf gaan, met het OV. Er zitten zo allemachtig veel Etap-achtige hotels rondom het centrum van Parijs dat je vast wel iets van je gading kan vinden...

Succes.
quote:Dyaa schreef op 08 november 2010 @ 21:20:

Misschien kijk ik wel met mijn neus hoor, maar ik krijg bij die treinreiswinkel niks voor elkaar?In de linkerkolom staat "stedentrips" en daar zie je dat ze 2 hotels aanbieden. In de rechterkolom kies je voor offerte daar vul je je gegevens in, zet in de vrije tekst dat je ook graag wilt weten wat de goedkoopste treinreis zonder hotel is die ze kunnen bieden en druk op "verzenden". Of bel ze morgen even, werkt ook prima, is mijn ervaring.

Je kunt op deze site de meeste zaken niet online zelf boeken, maar als je mailt krijg je heel snel antwoord en wordt je vraag behandelt door iemand die er echt verstand van heeft. Heeft ons voor ingewikkelde reizen (met gezin per trein naar Griekenland, dus diverse treinen, stopovers in Italië, vervolgens boot) echt heul veul geld bespaard, want zij kennen de handigheidjes van de tariefsystemen. Zo scheelde een andere vertrekdatum ons zo ineens 200 euro.
Hmm, ik heb nu een mooi hotel voor 130 euro voor 2 nachten met 2 personen..even zien of ik een treinreis voor max. 150 euro voor elkaar krijg!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 november 2010 @ 21:25:

Een Etap hotel is erg budget. Voor maximaal 35-40 euro per kamer per nacht moet je daar kunnen zitten. Comfort Inn is volgens mij net zo'n keten.

Ik zou lekker zelf gaan, met het OV. Er zitten zo allemachtig veel Etap-achtige hotels rondom het centrum van Parijs dat je vast wel iets van je gading kan vinden...

Succes.Maar Sjors toch.....voor dat geld zit je ook in een schattig typisch Parijs hotel rond Monmartre. Dat jij, als Amélie-fan-pur-sang zo'n anonieme keten voorstelt

Ik zou zelf ook voor het schattige Montmartre hotel gaan hoor. No way dat ik met een touroperator naar een Etap zou gaan. Het budgethotel onder de budgethotels.
quote:Dyaa schreef op 08 november 2010 @ 21:27:

even zien of ik een treinreis voor max. 150 euro voor elkaar krijg!VOILA: Eurolines (bus) heeft een jongerentarief. Je kan op jouw data voor 65 euro pp retour (als je vriend ook jonger is dan 25).
.
(Okee, mijn bericht was niet geheel duidelijk. )
Ik ben met Peter Langhout naar Parijs geweest. Een driedaagse reis is dan vertrek op vrijdagochtend met verzamelplaats in het zuiden des lands, dan weer in andere bussen. We waren tegen 18 uur in Parijs, gezamenlijk eten in hotel, daarna gezamenlijke bustour langs de hoogtepunten van de stad. Zaterdag een vast programma en zondag met de bus langs wat hoogtepunten en meteen terug naar Nl. 's Avonds laat pas weer thuis.

Ik zou het dus noooooooit meer doen. Liever de trein en een hotelletje.
Ooh Flowerbloem, dat was ik vergeten! Teringvroeg in de trein naar de busverzamelplaats en dan met een slakkengangetje onder begeleiding van een knorrige buschauffeur en zo'n gezellige hostess die we de hele tijd nadeden

Wij waren overigens om 4 uur in Parijs en hebben na een gezamenlijke maaltijd de groep gelaten voor wat het was

Leuk dat het misschien toch lukt om lossereis + hotel goedkoop te boeken, Dyaa!
Eindelijk wat mooie hotels gevonden via booking.com, maaaar ik heb geen creditcard

Ik zoek nog even door..
E-bookers heeft Ideal - heb je wel internetbankieren? Anders je ouders misschien?
.
Ik had een linkje geplaats van weekendjeweg.nl, heb je die gezien? Daar kun je met acceptgiro betalen.
Of via d-reizen, kun je ook losse hotels boeken. Kiezen voor autoreis dan.
.
Hoewel Parijs een super-romantische bestemming is waar iedereen minstens één keer in zijn leven straalverliefd naar toe moet, wil ik even een ander voorstel doen.

Je hebt maar 3 dagen/2 nachten en een beperkt budget, toch? Misschien is het dan een optie om naar Gent te gaan. Is ook een heel leuke stad, maar is dichterbij, dus minder reistijd/reiskosten. Of naar Brussel, dat is dan weer wat internationaler. Of Antwerpen, is ook een fantastische stad om samen verliefd te zijn.

Ik weet niet waar je in Nederland woont, maar rond eind november is een tripje naar Duitsland ook leuk, alle steden hebben kerstversieringen en kerstmarkten die heel gezellig zijn, zeker 's avonds met alle ghühweinverkopers, stalletjes waar je een broodje kunt eten enzo.
Sorry bedoel eenmalige incasso, das heel wat anders
Ik ben eens met Go-Go Tours naar Lloret de Mar geweest... Drama! Ook naar zo'n vertrekpunt waar zes bussen stonden te wachten. Vervolgens naar zo'n punt in Zuid-Nederland waar nog veel meer bussen waren... Overstappen, bagage wisselen en doir naar Luxemburg om te tanken. Een half uur in de rij staan voor de plee. Weer in de bus... Uiteindelijk om half zes 's ochtends aankomen, terwijl je pas om twee uur 's middags je hotel in mocht. Leuk!
Nou Sassafras... Wat zeg je nou! NIET naar Parijs?!

Brugge is ook leuk. Maar ja, Parijs nog veel leuker!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 november 2010 @ 22:08:

Nou Sassafras... Wat zeg je nou! NIET naar Parijs?!

Brugge is ook leuk. Maar ja, Parijs nog veel leuker!Eens. Maar als je 19 bent, dan kan Parijs nog wel even wachten, het ligt er al een tijdje en zal voorlopig nog wel blijven.....
Ik weet het, maar mijn vriend is nog nooit in Parijs geweest en dit lijkt me leuk om nu samen te gaan doen. Half voor de kerst alvast, half voor ons 4-jarig 'jubileum'
Wat een hel Georgette! Ik was alweer vergeten dat ik dat ook heb gedaan! 1x op mijn 12e met familie naar Spanje, en zelfs nog een keer op mijn 18e naar Italië. Hel, hel, hel. Zoals je beschrijft was het inderdaad.

Eigenlijk ben ik het wel eens met Sassefras. Maar Parijs is geweldig!
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven