Excursiereis Parijs
maandag 8 november 2010 om 20:37
Graag ga ik binnenkort met mijn vriend 3 dagen naar Parijs (vrijdag-zaterdag-zondag). Nu ben ik gestuit op Van Nood of Peter Langhout reizen. Ik heb voorkeur voor een excursiereis.
Bij beide operators ligt het hotel niet in het centrum maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn gezien de excursiebus.
Heeft er iemand (onlangs) ervaring met deze operators?
Ik had al gekeken bij Oad, die kunnen helaas alleen op 5 december (voorkeur voor 26-27-28 november, kan daarna geen vrij meer krijgen).
De hotels waar het om gaan zijn:
Etap Porte de Vincennes (Van Nood)
Comfort Inn Bezons La Défense (Peter Langhout)
Bij beide operators ligt het hotel niet in het centrum maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn gezien de excursiebus.
Heeft er iemand (onlangs) ervaring met deze operators?
Ik had al gekeken bij Oad, die kunnen helaas alleen op 5 december (voorkeur voor 26-27-28 november, kan daarna geen vrij meer krijgen).
De hotels waar het om gaan zijn:
Etap Porte de Vincennes (Van Nood)
Comfort Inn Bezons La Défense (Peter Langhout)
maandag 8 november 2010 om 21:15
toen ik 19 was... ben ik ook eens met peter langhout naar parijs geweest. Zou het nu niet weer doen, maar toen was het ideaal. zag het niet zitten om alles uit te pluizen maar wilde toch de stad zien. dat is gelukt. We zaten veel in de bus, maar we kwamen overal. Zelfs nog een leuke boottocht over de seine. Alle toeristische plekjes gezien.
Nu ik bijna 10 jaar ouder ben ga ik ook veel liever alles zelf uitpluizen, maar voor een goedkoop, leuk reisje samen is het best leuk.
Nu ik bijna 10 jaar ouder ben ga ik ook veel liever alles zelf uitpluizen, maar voor een goedkoop, leuk reisje samen is het best leuk.
maandag 8 november 2010 om 21:25
Een Etap hotel is erg budget. Voor maximaal 35-40 euro per kamer per nacht moet je daar kunnen zitten. Comfort Inn is volgens mij net zo'n keten.
Ik zou lekker zelf gaan, met het OV. Er zitten zo allemachtig veel Etap-achtige hotels rondom het centrum van Parijs dat je vast wel iets van je gading kan vinden...
Succes.
Ik zou lekker zelf gaan, met het OV. Er zitten zo allemachtig veel Etap-achtige hotels rondom het centrum van Parijs dat je vast wel iets van je gading kan vinden...
Succes.
maandag 8 november 2010 om 21:27
quote:Dyaa schreef op 08 november 2010 @ 21:20:
Misschien kijk ik wel met mijn neus hoor, maar ik krijg bij die treinreiswinkel niks voor elkaar?In de linkerkolom staat "stedentrips" en daar zie je dat ze 2 hotels aanbieden. In de rechterkolom kies je voor offerte daar vul je je gegevens in, zet in de vrije tekst dat je ook graag wilt weten wat de goedkoopste treinreis zonder hotel is die ze kunnen bieden en druk op "verzenden". Of bel ze morgen even, werkt ook prima, is mijn ervaring.
Je kunt op deze site de meeste zaken niet online zelf boeken, maar als je mailt krijg je heel snel antwoord en wordt je vraag behandelt door iemand die er echt verstand van heeft. Heeft ons voor ingewikkelde reizen (met gezin per trein naar Griekenland, dus diverse treinen, stopovers in Italië, vervolgens boot) echt heul veul geld bespaard, want zij kennen de handigheidjes van de tariefsystemen. Zo scheelde een andere vertrekdatum ons zo ineens 200 euro.
Misschien kijk ik wel met mijn neus hoor, maar ik krijg bij die treinreiswinkel niks voor elkaar?In de linkerkolom staat "stedentrips" en daar zie je dat ze 2 hotels aanbieden. In de rechterkolom kies je voor offerte daar vul je je gegevens in, zet in de vrije tekst dat je ook graag wilt weten wat de goedkoopste treinreis zonder hotel is die ze kunnen bieden en druk op "verzenden". Of bel ze morgen even, werkt ook prima, is mijn ervaring.
Je kunt op deze site de meeste zaken niet online zelf boeken, maar als je mailt krijg je heel snel antwoord en wordt je vraag behandelt door iemand die er echt verstand van heeft. Heeft ons voor ingewikkelde reizen (met gezin per trein naar Griekenland, dus diverse treinen, stopovers in Italië, vervolgens boot) echt heul veul geld bespaard, want zij kennen de handigheidjes van de tariefsystemen. Zo scheelde een andere vertrekdatum ons zo ineens 200 euro.
maandag 8 november 2010 om 21:31
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 november 2010 @ 21:25:
Een Etap hotel is erg budget. Voor maximaal 35-40 euro per kamer per nacht moet je daar kunnen zitten. Comfort Inn is volgens mij net zo'n keten.
Succes.Maar Sjors toch.....voor dat geld zit je ook in een schattig typisch Parijs hotel rond Monmartre. Dat jij, als Amélie-fan-pur-sang zo'n anonieme keten voorstelt
Succes.Maar Sjors toch.....voor dat geld zit je ook in een schattig typisch Parijs hotel rond Monmartre. Dat jij, als Amélie-fan-pur-sang zo'n anonieme keten voorstelt
maandag 8 november 2010 om 21:34
maandag 8 november 2010 om 21:46
Ik ben met Peter Langhout naar Parijs geweest. Een driedaagse reis is dan vertrek op vrijdagochtend met verzamelplaats in het zuiden des lands, dan weer in andere bussen. We waren tegen 18 uur in Parijs, gezamenlijk eten in hotel, daarna gezamenlijke bustour langs de hoogtepunten van de stad. Zaterdag een vast programma en zondag met de bus langs wat hoogtepunten en meteen terug naar Nl. 's Avonds laat pas weer thuis.
Ik zou het dus noooooooit meer doen. Liever de trein en een hotelletje.
Ik zou het dus noooooooit meer doen. Liever de trein en een hotelletje.
maandag 8 november 2010 om 21:54
Ooh Flowerbloem, dat was ik vergeten! Teringvroeg in de trein naar de busverzamelplaats en dan met een slakkengangetje onder begeleiding van een knorrige buschauffeur en zo'n gezellige hostess die we de hele tijd nadeden
Wij waren overigens om 4 uur in Parijs en hebben na een gezamenlijke maaltijd de groep gelaten voor wat het was
Leuk dat het misschien toch lukt om lossereis + hotel goedkoop te boeken, Dyaa!
Wij waren overigens om 4 uur in Parijs en hebben na een gezamenlijke maaltijd de groep gelaten voor wat het was
Leuk dat het misschien toch lukt om lossereis + hotel goedkoop te boeken, Dyaa!
maandag 8 november 2010 om 22:03
Hoewel Parijs een super-romantische bestemming is waar iedereen minstens één keer in zijn leven straalverliefd naar toe moet, wil ik even een ander voorstel doen.
Je hebt maar 3 dagen/2 nachten en een beperkt budget, toch? Misschien is het dan een optie om naar Gent te gaan. Is ook een heel leuke stad, maar is dichterbij, dus minder reistijd/reiskosten. Of naar Brussel, dat is dan weer wat internationaler. Of Antwerpen, is ook een fantastische stad om samen verliefd te zijn.
Ik weet niet waar je in Nederland woont, maar rond eind november is een tripje naar Duitsland ook leuk, alle steden hebben kerstversieringen en kerstmarkten die heel gezellig zijn, zeker 's avonds met alle ghühweinverkopers, stalletjes waar je een broodje kunt eten enzo.
Je hebt maar 3 dagen/2 nachten en een beperkt budget, toch? Misschien is het dan een optie om naar Gent te gaan. Is ook een heel leuke stad, maar is dichterbij, dus minder reistijd/reiskosten. Of naar Brussel, dat is dan weer wat internationaler. Of Antwerpen, is ook een fantastische stad om samen verliefd te zijn.
Ik weet niet waar je in Nederland woont, maar rond eind november is een tripje naar Duitsland ook leuk, alle steden hebben kerstversieringen en kerstmarkten die heel gezellig zijn, zeker 's avonds met alle ghühweinverkopers, stalletjes waar je een broodje kunt eten enzo.
maandag 8 november 2010 om 22:06
Ik ben eens met Go-Go Tours naar Lloret de Mar geweest... Drama! Ook naar zo'n vertrekpunt waar zes bussen stonden te wachten. Vervolgens naar zo'n punt in Zuid-Nederland waar nog veel meer bussen waren... Overstappen, bagage wisselen en doir naar Luxemburg om te tanken. Een half uur in de rij staan voor de plee. Weer in de bus... Uiteindelijk om half zes 's ochtends aankomen, terwijl je pas om twee uur 's middags je hotel in mocht. Leuk!
maandag 8 november 2010 om 22:10
maandag 8 november 2010 om 22:14