Gambia veilig?
woensdag 29 januari 2020 om 15:13
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Had je beter kunnen checken voor je ging boeken.
Had je beter kunnen checken voor je ging boeken.
woensdag 29 januari 2020 om 15:25
Als er een negatief reisadvies komt, kun je waarschijnlijk annuleren en het bedrag terugkrijgen van je reis- en annuleringsverzekering.
Geen negatief reisadvies: bijeenkomsten en demonstraties ontlopen en opletten met wat je doet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 29 januari 2020 om 15:48
woensdag 29 januari 2020 om 16:18
Jammer, maar juist de laatste weken is er heel veel onrust in Gambia.
Na een machtswisseling drie jaar geleden, hebben ze een nieuwe president. Iedereen was erg hoopvol dat zaken beter zouden gaan.
Echter de president zou voor drie jaar blijven om vervolgens verkiezingen uit te schrijven.
De president wil nu niet weg, waardoor de bevolking heel erg boos is.
De president probeert de protesten heel hard neer te slaan met veel geweld in het hele land, nogal gruwelijk allemaal.
Na een machtswisseling drie jaar geleden, hebben ze een nieuwe president. Iedereen was erg hoopvol dat zaken beter zouden gaan.
Echter de president zou voor drie jaar blijven om vervolgens verkiezingen uit te schrijven.
De president wil nu niet weg, waardoor de bevolking heel erg boos is.
De president probeert de protesten heel hard neer te slaan met veel geweld in het hele land, nogal gruwelijk allemaal.
woensdag 29 januari 2020 om 16:19
Ik ben inmiddels 10 keer in Gambia geweest, ook met jonge kinderen en ook rondom onrustige periodes. Ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld.
Wel zou ik demonstraties uit de weg gaan.
Met een lokale gids kan je veilig op pad, deze zal ook weten waar er demonstraties plaats vinden en zal ook zorgen dat je daar vandaan blijft.
Jammer dat Gambia bekend staat als sekstoerisme land terwijl het zoveel meer te bieden heeft.
@els2820: ik hoop dat je een leuke tijd hebt in Gambia.
Wel zou ik demonstraties uit de weg gaan.
Met een lokale gids kan je veilig op pad, deze zal ook weten waar er demonstraties plaats vinden en zal ook zorgen dat je daar vandaan blijft.
Jammer dat Gambia bekend staat als sekstoerisme land terwijl het zoveel meer te bieden heeft.
@els2820: ik hoop dat je een leuke tijd hebt in Gambia.
woensdag 29 januari 2020 om 16:32
Jouw gevoel zegt niet zoveel.
In Nederland heb je ook mensen die 's avonds voor geen goud alleen door het donker durven fietsen. Zij verwachten achter elke boom een overvaller of een verkracht er.
De ander fietst fluitend bij nacht en ontij rond. Totaal niet bang.
De een is een angsthaas en durft niets. De ander is te roekeloos.
Er wordt code geel afgegeven voor het land. Er zijn dus veiligheidsrisico's. Het is niet veilig.
Er zijn ook mensen die naar landen reizen met code rood en ongedeerd terugkomen. Due zeggen ja hoor het is veilig. Mij is ook niets overkomen.
Geluk hebben is niet het zelfde als veilig gehandeld hebben.
woensdag 29 januari 2020 om 16:36
Zolang je alleen maar op je resort kan verblijven en niet gewoon zelf op pad kan dan is je vakantie toch niet meer leuk.misspatrice schreef: ↑29-01-2020 16:12Mijn oom en tante zijn pas terug. Zolang je in het ressort blijft of georganiseerde trips boekt, is er weinig aan de hand. Niet op eigen gelegenheid gaan.
Genoeg bestemmingen waar je wel gewoon op pad kan.
woensdag 29 januari 2020 om 16:48
Minke, ben je zelf weleens in Gambia geweest?
Gambia staat er juist bekend om dat het veilig is en om de vriendelijke en behulpzame bevolking.
Het wordt ook weleens Afrika voor beginners genoemd.
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat het aangeraden wordt om niet alleen op pad te gaan.
woensdag 29 januari 2020 om 19:54
Winterzon en niet te ver vliegen. Met een georganiseerde excursie kun je vast wel veilig je resort af.
woensdag 29 januari 2020 om 19:54
Om dezelfde redenen dat mensen met hun dikke kont in hun all inclusive in de standaard badplaatsen gaan liggen.. Mogen ze dat zelf weten ? niet iedereen wil dingen zien
woensdag 29 januari 2020 om 23:12
Oh bah, diertjes in bed. Ik ben nu een paar keer in Afrika geweest maar heb gelukkig altijd keurig schone hotels gehad. Wel eens een gekko in mijn kamer gehad, en een aap op het balkon, maar geen enge insecten.ikBedoelHetGoed schreef: ↑29-01-2020 20:33Ik vond het echt heel irritant dat je de hele tijd wordt lastiggevallen. Dus al gauw bleven wij van arrenmoede maar op het 5 sterren resort. Waar we trouwens veel last hadden van diertjes in bed. Brrr.
Afrika voor beginners en ik ben als een baksteen gezakt.