Gambia veilig?

29-01-2020 15:11 39 berichten
Ik ga binnenkort naar Gambia met mijn familie. Is het daar veilig?
Ik heb een paar filmpjes gezien van heftige demonstraties
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
29-01-2020 20:33
Ik vond het echt heel irritant dat je de hele tijd wordt lastiggevallen. Dus al gauw bleven wij van arrenmoede maar op het 5 sterren resort. Waar we trouwens veel last hadden van diertjes in bed. Brrr.

Afrika voor beginners en ik ben als een baksteen gezakt.
Wat voor dieren? Bedwantsen?
sugarmiss schreef:
29-01-2020 16:36
Zolang je alleen maar op je resort kan verblijven en niet gewoon zelf op pad kan dan is je vakantie toch niet meer leuk.

Genoeg bestemmingen waar je wel gewoon op pad kan.
Mijn oom en tante zijn niet echte avonturiers. 😉 Maar willen wel eens wat anders dan Spanje / Griekenland/ Egypte. Ze hebben het geweldig gehad. Ook met de paar tripjes die ze maar gedaan hebben.
Carpe Diem!
minnimouse schreef:
29-01-2020 23:13
Wat voor dieren? Bedwantsen?
Ik denk iets vlo-achtigs. Klein en stekend in elk geval.
Ik ben vaak in Gambia geweest. Ook rondom de machtswissel toen het negatief reisadvies was.

In de toeristengebieden krijg je er sws weinig van mee.

Daarnaast is bijna alle bevolking zich er wel van bewust dat toerisme heel belangrijk is voor de economie van het land en zal je niet snel target zijn van acties.

Ga de demonstraties uit de weg, wat vaak niet moeilijk is.
sugarmiss schreef:
29-01-2020 17:07
Gambia staat er helemaal niet om bekend dat het veilig is. Het is een land met veiligheidsrisico's volgens het ministerie van buitenlandse zaken.
Op basis van politieke spanningen.
Maar dat wil niet zeggen dat Gambia meteen helemaal onveilig is.
Die demonstraties kan je naar mijn idee prima uit de weg gaan.
En ik begrijp dat de meningen daar over verschillen.
MinkeDeWit schreef:
29-01-2020 19:54
Winterzon en niet te ver vliegen. Met een georganiseerde excursie kun je vast wel veilig je resort af.
In Gambia kan je prima van je resort af.
Ze kennen daar het all inclusive concept zoals in Turkije bijvoorbeeld ook niet.
De meeste mensen gaan zelf op pad om uit eten te gaan of om op excursie te gaan of een uitstapje te maken.
Kezia schreef:
30-01-2020 17:25

Daarnaast is bijna alle bevolking zich er wel van bewust dat toerisme heel belangrijk is voor de economie van het land en zal je niet snel target zijn van acties.
Mja, dat was in Egypte ook zo, dus werden toeristen *juist het doelwit van aanslagen. De beste manier om het het land financieel onderuit te halen en internationaal in het nieuws te komen.
For whom the bell tolls
ikBedoelHetGoed schreef:
29-01-2020 20:33
Ik vond het echt heel irritant dat je de hele tijd wordt lastiggevallen. Dus al gauw bleven wij van arrenmoede maar op het 5 sterren resort. Waar we trouwens veel last hadden van diertjes in bed. Brrr.

Afrika voor beginners en ik ben als een baksteen gezakt.
Nou zeg, wat een armoede in een 5 sterrenhotel in een van de armste landen.
Tutjebelletje schreef:
30-01-2020 17:30
Mja, dat was in Egypte ook zo, dus werden toeristen *juist het doelwit van aanslagen. De beste manier om het het land financieel onderuit te halen en internationaal in het nieuws te komen.
Ja dat zal. Maar daar vraagt TO niet naar. Dit gaat over demonstraties tegen de regering van de gemiddelde bevolking en niet over aanslagen die overigens overal gepleegd kunnen worden.
Fakama schreef:
30-01-2020 17:29
In Gambia kan je prima van je resort af.
Ze kennen daar het all inclusive concept zoals in Turkije bijvoorbeeld ook niet.
De meeste mensen gaan zelf op pad om uit eten te gaan of om op excursie te gaan of een uitstapje te maken.

Dat is veranderd zag ik. Je kan tegenwoordig allemaal all-ins boeken.

Maar voor de rest eens
Kezia schreef:
30-01-2020 17:32
Ja dat zal. Maar daar vraagt TO niet naar. Dit gaat over demonstraties tegen de regering van de gemiddelde bevolking en niet over aanslagen die overigens overal gepleegd kunnen worden.
Je zei zelf "target van acties" toch? Daar bedoel je dan kennelijk wat anders mee dan wat ik er in las :) Maakt niet uit verder.
For whom the bell tolls
Tutjebelletje schreef:
30-01-2020 17:34
Je zei zelf "target van acties" toch? Daar bedoel je dan kennelijk wat anders mee dan wat ik er in las :) Maakt niet uit verder.
Ja ik bedoelde daar mee dat je waarschijnlijk niet wordt opgepakt voor door de politie of gewelddadig wordt belaagd als je per ongeluk in zo’n demonstratie terecht komt... terrorisme weet je natuurlijk nooit.
Kezia schreef:
30-01-2020 17:30
Nou zeg, wat een armoede in een 5 sterrenhotel in een van de armste landen.
Daarom zei ik al: ik ben gezakt als een baksteen voor de cursus "Afrika voor beginners". Niet iets om trots op te zijn.
lilalinda schreef:
29-01-2020 15:59
je raakt alleen wel je moeder kwijt
Gambia staat bekend om sekstoerisme voor oude vrouwen en jonge mannen
;-D
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven