Geboortedatum fout in boeking gegevens

06-07-2025 14:07 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede middag, als nieuweling hier zou ik graag uw advies willen inwinnen. Over anderhalve week vertrekken wij naar het buitenland en de reispapieren liggen al klaar. Zojuist ontdekte ik dat de geboortedatum van mijn dochter onjuist is. Het betreft alleen de dag, de maand en het jaar zijn correct. De reis is in een fysieke winkel geboekt, die pas maandag weer opengaat. De reisorganisatie geeft aan dat wijzigingen voor boekingen in een reiswinkel ook daar moeten worden doorgevoerd. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en weet of er nog iets gewijzigd kan worden?
Maandag dus naar reiswinkel.
Fox off!
Volgens mij zolang je niet ingecheckt bent kunnen ze dat bij de reisorganisatie nog veranderen ( misschien wel tegen kosten) maar pin me er niet op vast..

Ik heb dat ook een keer gehad toen vriendin voor onze groep van 6 geboekt had, mijn verjaardag en die van man omgedraaid maar wel het goede jaar. Is inmiddels 4 jaar geleden dus weet niet meer precies hoe dat toen opgelost werd.
dolfje schreef:
06-07-2025 14:24
Volgens mij zolang je niet ingecheckt bent kunnen ze dat bij de reisorganisatie nog veranderen ( misschien wel tegen kosten) maar pin me er niet op vast..

Ik heb dat ook een keer gehad toen vriendin voor onze groep van 6 geboekt had, mijn verjaardag en die van man omgedraaid maar wel het goede jaar. Is inmiddels 4 jaar geleden dus weet niet meer precies hoe dat toen opgelost werd.
Hahaha, wat een goed advies :-D :-D

Maandag even de reiswinkel bellen, tijd zat.
Friezin71 schreef:
06-07-2025 14:27
Hahaha, wat een goed advies :-D :-D

Maandag even de reiswinkel bellen, tijd zat.
Ha ja bellen moet ze maandag sowieso.
Dankjewel voor jullie adviezen.
Ik heb een keer de verkeerde naam gebruikt (roepnaam i.p.v. eerste naam), na een telefoontje is het opgelost. Ik denk dat het maandag zo opgelost is!
Raak schreef:
06-07-2025 14:46
Ik heb een keer de verkeerde naam gebruikt (roepnaam i.p.v. eerste naam), na een telefoontje is het opgelost. Ik denk dat het maandag zo opgelost is!
Mijn schoonmoeder had dat 3 weken geleden en kwam er bij de gate achter.
Moest ter plekke 160 euro betalen en anders kon ze niet mee. Maar vooraf zou makkelijker moeten gaan en minder deur zijn verwacht ik.
Ik heb ook ooit de roepnaam van mijn partner gebruikt ipv paspoortnaam. Hier kwam ik ook pas een anderhalve week voor vertrek achter. 1 telefoontje en het was inderdaad opgelost. Gaat goed komen!
Contact opnemen met het reisbureau en niet aannemen dat het allemaal wel los loopt want dan wordt het meestal ter plekke heel veel bijbetalen en/of helemaal niet mee…

Ligt de fout bij het reisbureau of heb je zelf de boekingsgegevens niet goed gecontroleerd? Ik had laatst de gegevens wel goed aangeleverd maar de organisatie had het niet goed overgenomen en toen kon het uiteraard kosteloos gewijzigd worden.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Elsy schreef:
06-07-2025 14:58
Moest ter plekke 160 euro betalen en anders kon ze niet mee. Maar vooraf zou makkelijker moeten gaan en minder deur zijn verwacht ik.
Ik hoefde er niks voor te betalen maar was ook nog ruim voor vertrek.
Elsy schreef:
06-07-2025 14:58
Wat een idioot hoog bedrag. Maar ja wat moet je anders op dat moment.
dolfje schreef:
06-07-2025 16:31
Wat een idioot hoog bedrag. Maar ja wat moet je anders op dat moment.
Ja echt bizar hoog. Mocht ook alleen met creditcard en geen cash of maestro, dus iemand in de rij heeft het voorgeschoten en zij heeft diegene direct terugbetaald. Was echt lief van die mensen.
Elsy schreef:
06-07-2025 16:54
Ja echt bizar hoog. Mocht ook alleen met creditcard en geen cash of maestro, dus iemand in de rij heeft het voorgeschoten en zij heeft diegene direct terugbetaald. Was echt lief van die mensen.
Dat is zeker lief.
Elsy schreef:
Dat is zeker lief.
Elsy schreef:
Dat is zeker lief.
Elsy schreef:
Dat is zeker lief.
Nou ik val in herhaling :P
Ik heb vorig jaar een reis geboekt voor een groep vrienden, maar de geboortedatum bij iemand verkeerd ingevuld. Ik kon het online bij Ryanair en wizzair niet aanpassen. Ik vermoed omdat het niet ging om een fout die invloed heeft of je kind bent of volwassene. We zijn gewoon heen en terug gevlogen zonder vragen van douane/controle daarover.
Hoe dan ook: ik zou gewoon even het reisbureau contacten. Komt vast goed.
Ik heb dit ooit gehad met het geslacht van mijzelf. De website waarop ik boekte was heel erg slecht vormgegeven waardoor standaard al “man” aangevinkt stond. De vliegtuigmaatschappij wilde dit eigenlijk niet veranderen zonder dat ik de volledige ticketprijs betaalde. Gelukkig kwam ik er al meer dan een maand voor de reis achter en had ik tijd om de formele klachtenprocedure te doorlopen. Uiteindelijk niet betaald en wel gevlogen maar uiteraard nooit meer bij die maatschappij geboekt.
Vandaag heb ik het reisbureau bezocht en we vliegen met Easyjet. De gegevens konden daar kosteloos worden aangepast. D reizen heeft ook de geboortedatum in hun systeem kosteloos gewijzigd. Hartelijk dank voor alle adviezen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven