Geschil reisburau

02-05-2011 16:45 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Als dit bij ons gebeurde stuurden wij wel een rekening met excuses. Maar als de klant dan belde hierover werdt het bedrag vrijwel altijd kwijtgescholden/in hetsysteem aangepast. Rb moet het nakijken maar probeert uiterraad wel. Zo leek het ook alsof we nog wel heel klantvriendelijk waren om het toch niet te laten betalen.

Erg eigenlijk...
Puck
...
Leuk is dat . Ik heb zo'n rekening wel eens morrend betaald, onder het motto 'nou ja, vergissen is menselijk, vooruit dan maar'. Maar eigenlijk had ik dus boos moeten bellen en dan was het kwijtgescholden.
ik zal eens voor je zoeken. anvr voorwaarden even doorspitten. ik zal eens zoeken.
Puck
ik kan je zeggen dat de reis kosteloos annuleren waarschijnlijk een dreigement is..dan draait het reisbureau voor de annuleringskosten op.

Als ik het zo lees zijn zij vergeten die kosten door te berekenen en hebben dat nu ws op de factuur ontdekt.

Het is geen naheffing mijn inziens? Dus ga morgen even naar een ander reisbureau, boek die reis in optie (ws met die toeslagen..maar die had je eigenlijk ook moeten betalen..) en bel het reisbureau dat ze die reis idd mogen annuleren..dat zal ze leren....:-) (als je dan dat bedrag alsnog niet hoeft te betalen dan haal je die optie er gewoon weer uit...
Als u een pakketreis heeft geboekt, waarop de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing zijn, geldt het volgende:

Over het algemeen heeft de reiziger recht op levering van de reis tegen de reissom, zoals deze is bevestigd door de reisorganisatie en zoals deze op het boekingsformulier staat. Op het moment dat u als reiziger 'ja' zegt op een aanbod voor een bepaalde prijs en uw reisorganisatie bevestigt dit, dan is er sprake van een bindende overeenkomst.

De reisorganisatie heeft drie mogelijkheden om een fout te herroepen:

A) De reisorganisatie kan een prijswijziging doorgeven binnen acht kantooruren na boeking bij reizen binnen Europa en de Middellandse Zeelanden en binnen zestien kantooruren bij reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden. De reisorganisatie doet u dan een nieuw aanbod waarop u als reiziger weer ja of nee kunt zeggen.

B) De reisorganisatie kan zich beroepen op 'kennelijke fouten en kennelijke vergissingen'(artikel 2 lid 3). Bij een 'kennelijke fout' of een 'kennelijke vergissing' is er sprake van een situatie waarbij de reisorganisatie aannemelijk moet maken dat u als reiziger wist dat er een fout is gemaakt. Of iets een kennelijke fout of vergissing is, moet worden beoordeeld vanuit de kennis en het begrip van de gemiddelde consument en moet voor hem op het eerste gezicht duidelijk zijn. Bijvoorbeeld wanneer een reis in plaats van 1000 euro voor 100 euro wordt bevestigd. In dat geval mag de consument de reisorganisatie niet aan zijn foute opgave houden. De strekking van deze regel is, dat men niet hoort te profiteren van elkaars fouten.

C) Wanneer geen sprake is van een “kennelijke fout”, bestaat er juridisch gezien nog één mogelijkheid, namelijk om het prijsverschil te delen
Puck
....
maar als het om lijndiensttickets gaat dan kan het reisbureau ze niet eens kosteloos annuleren.. waar ga je naartoe??
...
...
als er verder niets te vinden is,in de omschrijving in de prijsbijlage over deze kosten geldt optie c. mocht het er wel staan dan mag het rb dit doen,alleen siert deze reactie hen niet.

wij deden dus altijd uit coulance het gehele bedrag (mits geen duizenden euro ofcourse) maatr 100 euro werd echt niet moeilijk om gedaan (hooguit aangehaald in beoordelingsgesprek als het vaker voorkwam,logisch dus)
Puck
...
Misschien kun je ze voorstellen om de weekendtoeslag te betalen, maar de transferkosten niet? Omdat die weekendtoeslag op de site staat, had je dat kunnen weten. En die transferkosten dus niet.

Ik zou er niet zo'n heisa van maken hoor, vooral niet als diezelfde reis bij andere reisbureau's veel duurder is. Iedereen maakt wel eens een fout, jij toch ook?
Wat eten we vanavond?
dan kan het reisbureau die tickets alleen met 100% kosten annuleren, google maar een naar die vw. Ik denk dat ze zelf ook wel gekeken hadden of je eventueel die reis voor de zelfde prijs nog kon boeken, de hufters!!
...
hmmm,mijn zus gaat binnenkort ook..ben jij toch niet he?

Ik heb het idee (en ik heb zelf op zo een reisbureau gewerkt..:-() Dat ze er te laat achter kwamen, die kosten toch graag binnen willen halen, en al hebben gekeken of ze kunnen zeggen dat je kosteloos mag annuleren omdat de prijzen toch al gestegen zijn en jullie niet voor eenzelfde prijs bij een ander terrecht kunnen...

wat ga je doen?
je hebt het goed begrepen hoor. Ik zou de ze gewoon de voorwaarden laten zien. Ze proberen het nu. En tuurlijk wil je geen heisa maar zij willen ook geen slechte reclame...

Ik zou anders idd voorstellen om te delen als ze echt niet willen kwijtschelden. Want als het nergens staat en de overeenkomst is er dan hoef je het niet te betalen. (tenzij de overheid weer raardoet met brandstoftoeslag maar dan alleen als het ticket nog niet volledig betaald was)
Puck
....
....
quote:smurfet schreef op 02 mei 2011 @ 17:48:

De tickets hebben we volledig betaald dus die brandstoftoeslag mogen ze er niet nog eens bovenop doen (ook dat hadden ze al geprobeerd, stelletje geldwolven...). Die kosten delen we dan wel inderdaad, dat is wel een goed idee. Maar ik wacht eerst maar eens af wat ze woensdag te zeggen hebben!

Bedankt voor het meedenken allemaal!!Dat mogen ze wel hoor.
brandstoftoeslag mag wel maar wij deden het niet bij al volledig betaalde tickets (maar dat is het voordeel denk ik te werken bij een grote reisorg. die ook met eigen geld nog behoorlijk lang door kan en niet afhankelijk is)
Puck
Je hebt dus ook al mazzel gehad met de brandstoftoeslag. Ik zou die 100EUR gewoon betalen dan ben je er van af. Die 100EUR zal op de totale reissom niet zo veel uitmaken gok ik.
het gaat er er niet om of het veel uit maakt die 100 Euro of niet, fouten worden overal wel gemaakt, maar heb sterk het idee dat ze proberen ergens nog geld uit te slaan.

ik zou gewoon in eerste instantie zeggen dat je niet bereid bent te betalen voor hun fouten, maar als ze echt heel moeilijk gaan doen kun je ze altijd nog tegenmoet komen met fifty-fifty.
....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven