Gület Zeilvakantie -ervaringen?

05-05-2011 11:29 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaringen met een zeilvakantie in Turkije op een Gület (Turkse zeilboot). Ik zie veel aanbiedingen van OAD voor rond de 500 euro ( vlucht en vol pension). Er zijn ook veel duurdere, maar dat zit er qua geld voor mij even niet in.

Heeft iemand dat gedaan - hoe beviel het? Ik ga alleen - iemand daar ervaring mee?

Ik hoor het graag!
geen ervaring, maar kwam toevallig wel tegen bij travelbird.

travelbird

Goedkoop en duidelijke omschrijving. Leek me ook wel leuk. Lees hier dus even mee.
Geen ervaring mee, maar klinkt erg goed!

Ik wil dit jaar ook alleen op vakantie, dus misschien is dit een optie.

Ik ga dit topic volgen.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Hoi, ik heb zelf een aantal Blue Cruises gedaan op een gulet in mijn eentje en dat is prima bevallen, internationaal gezelschap, geweldig eten, prachtige omgeving. Oad is ook prima (ik werk zelf bij een reisburo). De hutten zijn echt heel klein, wel een eigen badkamertje, maar je verblijft toch veel aan dek, lekker hangen op je matrasje onder het zeil, boek lezen en van de omgeving genieten. In juli en augustus is het wel erg warm in de hut en kan je ook aan dek slapen onder de sterrenhemel. Er wordt veel op de motor gevaren, je moet vaak even vragen of ze ook het zeil eens willen hijsen. Mooie routes zijn er in de baaien van Marmaris en Bodrum. Je legt niet elke avond in een plaatsje aan, dus verwacht niet dat je iedere avond kunt gaan stappen. Aan boord zijn een kapitein, scheepsmaat en een kok die dagelijks een uitgebreid en vers ontbijt, lunch (warm) en diner maakt in een piepklein keukentje. Soms wordt er verse vis gevangen en 's avonds aan boord op de bbq klaargemaakt. Verder kan je vanaf het schip prima zwemmen en snorkelen in de mooie blauwe baaien. Echt een aanrader! Goede reis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven