Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
fashionvictim schreef:
13-12-2018 20:19
Op zaterdag is alles sowieso open!
Volgens mij zelfs elke dag! Tot laat in de avond. o_o Mijn arme, arme portemonnee... :sigh:

Ik heb vandaag nog een lange, luchtige jurk gevonden die ik sowieso ga meenemen. :heart:
Ik heb ook je vorige topic gevolgd. Leuk en proficiat met je nieuwe baan. Wat ik me afvraag. Kun je tijdens de training niet geschikt bevonden worden? Ben je vanaf de eerste dag in dienst van de airline of pas na het volgen van de training en als je goed bevonden bent?
Alle reacties Link kopieren
Trolleydolly, alvast welkom to Dubai! Winkels zijn hier 7 dagen per week open. Malls tot middermacht.
Succes met je baan
prada schreef:
14-12-2018 12:22
Ik heb ook je vorige topic gevolgd. Leuk en proficiat met je nieuwe baan. Wat ik me afvraag. Kun je tijdens de training niet geschikt bevonden worden? Ben je vanaf de eerste dag in dienst van de airline of pas na het volgen van de training en als je goed bevonden bent?
Je bent voorwaardelijk in dienst. 1 van die voorwaarden is dat je slaagt voor de opleiding. De eerste 6 maanden (waarvan 2 maanden opleiding) is een proefperiode.
emmeline schreef:
15-12-2018 02:25
Trolleydolly, alvast welkom to Dubai! Winkels zijn hier 7 dagen per week open. Malls tot middermacht.
Succes met je baan
Wat een heerlijke overdaad! Ik vond het al geweldig praktisch dat in Playa del Ingles winkels tot 22h open waren. Zo was het dus geen enkel probleem toen mijn roomie net voor een verjaardagsdrink besloot toch niet met lege handen te willen gaan.

Bedankt voor de info!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes! En veel plezier. Ik heb een paar jaar in Dubai gewoond en ben benieuwd naar jou belevenissen daar.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik ga je ook volgen :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik ga je ook volgen.
OOk een meelezer van vorige topic! Ik volg!
Nieuwe meelezer meldt zich.
Alle reacties Link kopieren
Super leuke Nick en veel plezier net je nieuwe werk. Ik ga he ook graag volgen
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou het trouwens zijn als je zwanger zou raken? Moet je dan gelijk vertrekken? Of krijg je dan een soort 9 maanden durend zwangerschaps verlof in dubai. Mag je eigenlijk een relatie krijgen (met een lokale) (of met een collega)?

Ben wel benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.com/amp/s/www.upinth ... girls/amp/

Hier kun je oa lezen over zwangerschap bij Emirates.

Veel plezier TO van een ex blauwe trolleydolly
Tante_Ans schreef:
16-12-2018 12:38
Hoe zou het trouwens zijn als je zwanger zou raken? Moet je dan gelijk vertrekken? Of krijg je dan een soort 9 maanden durend zwangerschaps verlof in dubai. Mag je eigenlijk een relatie krijgen (met een lokale) (of met een collega)?

Ben wel benieuwd :)
In het artikel dat hierboven gelinkt staat klopt het gedeelte mbt de zwangerschap wel ongeveer. Nu zijn er de laatste jaren veel wijzigingen (ten goede) doorgevoerd. Ook wat dat betreft.

Er staan ook dingen in die niet kloppen. Die avondklok bvb. Die is enkel voor bezoekers. (Maar er zijn uitzonderingen zoals oa familie)

Relaties zijn toegestaan. Ook met collega's. De kans dat je ooit (nog eens) samen werkt is klein met 23.000 collega's. Dus ook de kans dat er gezeur van komt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Enne....de upgrade op mijn terugvlucht BKK-DBX-AMS zou enig zijn! :proud:
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
17-12-2018 07:41
Leuk!

Enne....de upgrade op mijn terugvlucht BKK-DBX-AMS zou enig zijn! :proud:
:proud: Ik vrees dat dat nog wel eens lastig zou kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
17-12-2018 00:18
In het artikel dat hierboven gelinkt staat klopt het gedeelte mbt de zwangerschap wel ongeveer. Nu zijn er de laatste jaren veel wijzigingen (ten goede) doorgevoerd. Ook wat dat betreft.

Er staan ook dingen in die niet kloppen. Die avondklok bvb. Die is enkel voor bezoekers. (Maar er zijn uitzonderingen zoals oa familie)

Relaties zijn toegestaan. Ook met collega's. De kans dat je ooit (nog eens) samen werkt is klein met 23.000 collega's. Dus ook de kans dat er gezeur van komt.
Begrijp ik goed dat je eigenlijk altijd met andere mensen vliegt? Dat is wel jammer, lijkt me wel leuk als je een keer dezelfde mensen tegen komt.
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
17-12-2018 19:27
:proud: Ik vrees dat dat nog wel eens lastig zou kunnen worden.
Ik vertrouw op je :whip: :proud:
Alles komt goed, alleen de rest niet
AnAppleADay schreef:
18-12-2018 09:29
Begrijp ik goed dat je eigenlijk altijd met andere mensen vliegt? Dat is wel jammer, lijkt me wel leuk als je een keer dezelfde mensen tegen komt.
Klopt! Tenzij je samen een vlucht aanvraagt.
Alle reacties Link kopieren
TrollyDolly, je bent vast al aan het aftellen! Veel plezier en mocht ik die kant eens opkomen hoop ik dat ik je tref in de vlieger. :biggrin:
Self-love is the greatest middle finger of all time
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee, ben benieuwd hoe je het (daar) gaat vinden.

Succes met de laatste dagen in Nederland!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voor kerst heb ik van mijn ouders een ketting gekregen met daarop de patroonheilige voor mensen met mijn beroep. Aan de achterkant staan hun namen gegraveerd. Zo hopen ze dat ik altijd veilig terug thuis kom. :love: Ik heb gehuild! Ik was zo ontroerd. :cry: Meteen mijn dierbaarste bezit en het mooiste cadeau dat ik ooit heb gekregen. :heart:

Morgen krijg ik normaal mijn vluchtinfo! It's happening!!! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Spannend!
Ik heb mijn visum en ticket ontvangen! :yes:

Vrijdag 4/01 om 14h35 vertrek ik. ETA in Dubai is 05/01 00h15 local time.

Ik stuiter door het huis van de spanning. Het is zo dubbel allemaal. Ik kijk er ontzettend naar uit maar het feit dat het afscheid van mijn familie nadert knaagt in de achtergrond. Ik probeer er niet teveel bij stil te staan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is al snel TrollyDolly! En tuurlijk het grote avontuur is spannend en leuk etc. Maar snap dat het afscheid nemen van familie ook wel een dingetje is ;)
Self-love is the greatest middle finger of all time

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven