Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die assistent manager klink oprecht geïnteresseerd in jouw welzijn. :nooo:
Zeker net zo’n ei als die csv op je laatste vlucht.
TrolleyDolly schreef:
13-08-2019 14:24
Special meals moeten minimaal 24h vooraf worden besteld. Dus dan kan nog wel vrij last minute.

We hebben nooit extra maaltijden aan boord. Net genoeg voor iedereen. Dus we kunnen enkel iets regelen als iemand niet wilt eten of als er no shows zijn. Of ik moet mijn eten afgeven :proud: Heb ik 1x gedaan. Ik had net voor de vlucht pasta gegeten dus ik had echt nog geen honger.
Dat dacht ik al. Bedankt voor je antwoorden!
Merel7 schreef:
13-08-2019 17:09
Die assistent manager klink oprecht geïnteresseerd in jouw welzijn. :nooo:
Zeker net zo’n ei als die csv op je laatste vlucht.
:proud: ach, company policy. Kan ze verder ook niks aan doen. Ze klonk verder best aardig.

Het is nu zeker dat Rome er niet in zit. Ik heb net even (nou ja, 2h) met het thuisfront geskyped en op een gegeven moment besefte ik dat ik niet meer neerlag maar al een hele poos rechtop zat met mijn voet naar beneden. Toen ik mijn voet bekeek zag ik dat die nog dikker is geworden dan gisteren! Mijn ouders, nog steeds aan de lijn, drongen erop aan dat ik vanavond nog naar de clinic ga op kantoor. Maar het is hier al 20h30 en het is wellicht mijn eigen schuld. Als ik mijn voet braaf omhoog gehouden had was mijn voet nu niet zo dik.

Dus ik heb de dokter gebeld om te vragen om advies. Die kon nu niet opnemen dus ik heb conform de procedure mijn staffnumber en telnr achtergelaten zodat ze me kunnen terugbellen. Ik ben ook een ei. :facepalm:
De dokter heeft teruggebeld. Ik ben nu onderweg naar kantoor. Het klonk alsof ze me nu antibiotica in tabletvorm gaan voorschrijven ipv gewoon de zalf.
Wel ideaal dat je zo altijd bij de dokter terecht kunt! Ik hoop voor je dat ze er iets aan gaan kunnen doen. Heb je al goede netflix series uitgezocht voor komende dagen? ;-)
rodelimo schreef:
13-08-2019 19:26
Wel ideaal dat je zo altijd bij de dokter terecht kunt! Ik hoop voor je dat ze er iets aan gaan kunnen doen. Heb je al goede netflix series uitgezocht voor komende dagen? ;-)
Het is zeker niet slecht geregeld. :D Ik ben al een serie aan het volgen waar ik nog een paar seizoenen van te gaan heb.

Ik heb wat SIMS gespeeld maar het kon me niet boeien. Vroeger kon ik me daar uren mee vermaken maar blijkbaar is dat nu echt voorbij. Wel lief van mijn zus dat ze me toegang gaf tot haar online game account. Helaas spreken andere games me al helemaal niet aan.

1 dag in bed en ik verveelde me om 15h al te pletter.
TrolleyDolly schreef:
13-08-2019 19:13
De dokter heeft teruggebeld. Ik ben nu onderweg naar kantoor. Het klonk alsof ze me nu antibiotica in tabletvorm gaan voorschrijven ipv gewoon de zalf.
Van antibiotica (en ik ga er even vanuit dat ze je iets sterks gaan voeren) kan je ook ziek/niet lekker/zwakjes worden. Zelf neem ik er nu standaard een probiotica (in pilvorm, te koop bij de apotheek, niet die suffe yoghurtjes) bij, mij helpt het.
Het was wellicht inderdaad door zolang op een stoel te zitten. Ik heb antihestaminepillen gekregen. Dus toch een allergie. Ze hebben ook een extra bloedtest gedaan om een bloedklonter uit te sluiten. Voor de zekerheid nog een extra ziektedag.

Maw het bezoek aan de ER en al die testen waren voor niks nodig. Sterker nog, als ik meteen antihestaminepillen had gekregen was ik nu alweer genezen. :facepalm:

Hier loop ik dan met lekgeprikte armen. Voor niks.
Ik heb speciaal voor dit topic een account aangemaakt!

Zou ik je ook mogen volgen op insta 😇 ik wil ook plaatjes bij de verhalen!
Nou ja, het voelt als voor niks en achteraf was het ook zo maar toch goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen en iets ernstigs uitsluiten.
Andersom was erger geweest natuurlijk.

Sterkte. Jammer dat er nog een vlucht niet doorgaat. Hopelijk komt er nog een herkansing.

Fijn dat je zo lang hebt kunnen skypen met je familie!
Krijg je ziekte dagen wel betaald Dolly?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
13-08-2019 22:08
Krijg je ziekte dagen wel betaald Dolly?
Mijn basisloon sowieso maar geen vlieguren natuurlijk.
TrolleyDolly schreef:
13-08-2019 06:28
Ja. Minimum rest is 11h. En mijn totaal aantal vlieguren deze maand ligt ook onder het maximum.
Ah, oké. Blijft pittig natuurlijk, ook als het mag. ;-)
Merel7 schreef:
13-08-2019 10:33
Bij het afruimen van de ontbijttafel is ooit een vork op mijn voet gevallen.
Piepklein stipje bloed en dat was het. Volgende dag werd de plek rondom het stipje een beetje rood en warm. Gewoon door blijven lopen. Na twee dagen een voet als een olifant, dus toch maar naar de dokter. Antibiotica gekregen en de opdracht, zitten met been omhoog en koelen. Maarja hele dag zitten is niet mijn ding. Dus eigenwijs en toch het nodige gelopen.
Om een lang verhaal kort te maken. Het heeft drie weken geduurd eer ik weer in mijn schoenen kon.
Dus wees verstandiger dan ik toen was en blijf zitten.
Mijn vader is een jaar verder en zijn been is nog steeds niet helemaal genezen. Zo iets kleins kan heel heftig zijn.
Zijn andere collega's ook "zo vaak" ziek?
Lijkt me leuk om de foto’s bij je verhalen te zien. Mag ik je Instagram? 😇
Flashy schreef:
14-08-2019 00:49
Zijn andere collega's ook "zo vaak" ziek?
Ja. Het probleem is dat we ons sneller ziek moeten melden dan mensen met een kantoorbaan oid.

Wond/uitslag op zichtbare plaatsen: ziekmelden (cosmetische reden)
Verstopte sinussen: ziekmelden
Gebroken/verstuikte ledematen: ziekmelden
Overdreven reactie op (muggen)beet: ziek melden

En zo zijn er nog diverse gevallen te verzinnen waarmee de gemiddelde mens gaat werken maar waarmee wij niet mogen vliegen.
Hoe is het? Werkt de antihistamine inmiddels een beetje?
Ik snap dat allemaal best. Normaal is een lange vlucht al een heel gedoe voor 'gewone mensen' (!), dus jij hebt een heel zwaar beroep. Pas dus goed op jezelf, maar dat lukt aardig geloof ik...

Beterschap hoor!
nimue_iparis schreef:
14-08-2019 13:54
Hoe is het? Werkt de antihistamine inmiddels een beetje?
Er is inderdaad sprake van beterschap. Maar van zodra ik even rondwandel zwelt mijn voet weer op. Gelukkig niet meer zo erg.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 18:10
31.49% gewijzigd
[quote=Merel7 post_id=30239664 time=1565165084 user_id=327915]
Dolly, hoe zit dat bij jullie, wanneer je prive vliegt en er is plaats in de business, mag je daar dan zitten?

Laatst hadden wij onszelf op een business class ticket getrakteerd naar Bangkok.
Er waren een paar vrije plaatsen. Op een gegeven moment kwam de stewardess met een vader, moeder en baby vanuit de economy en dit gezin kreeg de vrije plaatsen in business. Vlak voor vertrek kwam de piloot deze mensen nog even begroeten. Ik ga er vanuit dat deze mensen op uitnodiging van de piloot naar business zijn verhuisd.

Buren van ons hebben een dochter die stewardess is. Wanneer mijn buren een lange vlucht maken, vraagt dochter die vlucht aan en als er plaatsen vrij zijn in business mag ze haar ouders daar plaatsen.
[/quote

.
Ik snap dat ziekmelden ook wel. Het lijkt mij sowieso een aanslag op je lichaam.
Beter.Laat schreef:
14-08-2019 14:00
Ik snap dat allemaal best. Normaal is een lange vlucht al een heel gedoe voor 'gewone mensen' (!), dus jij hebt een heel zwaar beroep. Pas dus goed op jezelf, maar dat lukt aardig geloof ik...

Beterschap hoor!
Hier ben ik het mee eens. Het lijkt me echt een zwaar beroep, fysiek en mentaal:
- veel lopen, bedienen enz. In niet altijd optimale ruimtes
- altijd 'aan' staan, alert zijn, vriendelijk blijven, er perfect uit zien, voldoen aan hoge eisen, niet uit je rol vallen
- soms veel uren achter elkaar
- onregelmatig werk
- verschillende tijdzones (en dus geen ritme)
- wisselende collega's, zou mij ook energie kosten
- ver weg van familie om even op terug te vallen

En vast nog meer. Ook veel positieve dingen hoor maar ik snap dat er dan best veel ziekmeldingen zijn en dat het bedrijf daar ook rekening mee houdt en strengere regels op na houdt.

Positief lijkt mij:
- super afwisselend
- uitdagend om van elke vlucht een succes te maken
- veel zien van de wereld
- sociaal beroep
- nieuwe contacten met mensen van over de hele wereld (Ik bedoel dan vooral de collega's)
Je hebt het goed opgesomt zo Duizel. :thumbsup: Daar heb ik niks aan toe te voegen.

Ik ben intussen echt in dubio wat mijn voet betreft. Hij is nog niet helemaal ok vandaag, maar ik denk dat dat morgen wel het geval zal zijn. Ik heb nog 1h30 om te beslissen of ik mijn ziekte nog een dagje verleng of niet.

Hij is nog een beetje gezwollen en doet nog een beetje pijn. Ik zou hier echter zo mee gaan werken als ik een gewone baan had. Ik ben gewoon bang dat ik na een vlucht weer bij af ben. Maar als het een allergische reactie was dan is die kans klein. Als ik ga vliegen kan ik me niet meer opnieuw ziek melden zonder in de problemen te komen.
Ik snap je dilemma, maar ik zou niet gaan vliegen. De kans dat je achteraf denkt 'had ik nu maar..' is veel groter als je wel gaat, dan als je niet gaat. Een extra dagje thuis heeft geen grote gevolgen, toch? Te vroeg weer gaan misschien wel.

Wel fijn dat het inmiddels zoveel beter gaat trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven