Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:21
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh tof verjaardagscadeau.
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
07-08-2019 09:44
@Nehneh, helaas! Er staat voorlopig geen brusselvlucht meer in mijn rooster. :-(
Zo te lezen heb je genoten van je vakantie! Fijne vlucht terug naar huis!
Dankjewel! De vlucht van Bangkok naar Dubai begon niet zo leuk. Ik zat onder een lekkende airco. Mijn reiskussen was doorweekt en ook mijn deken, stoel en rok waren behoorlijk nat. En omdat we aan het opstijgen waren, moest ik dat dus even uitzitten.
Zo heb ik wel bijgeleerd dat je de zitting van zo'n stoel volledig kan vervangen. Vond ik wel grappig om te zien.

Ai ai, dat is heel wat minder dat je lichaam zo'n allergische reactie kent. Hopelijk ben je snel weer helemaal beter!
Ik kan mij voorstellen dat het wel eenzaam aanvoelt wanneer je in je eentje naar de spoedafdeling moet, terwijl je familie zo ver weg woont.

Dat mijn werkgever op de hoogte zou zijn van mijn medisch dossier zou ik ook moeilijk vinden. Zelf werk ik in de sociale sector en spreek ik regelmatig met mensen met psychische kwetsbaarheden en wat men daarover wel en niet aan een werkgever wil of kan vertellen, is vaak een hele moeilijke vraag.

Ik zou je graag ook op Instagram volgen 😊.
Die lekkende airco is wellicht condensatie. Komt vaak voor. Ik probeer dat wat tegen te gaan door de druppels regelmatig weg te vegen met tussues. Maar meer kan ik ook niet doen. Dat trekt weg na het opstijgen.

Mijn voet is zo goed als genezen. Dat ga ik vanavond vieren met een etentje in een tapasbar samen met Jay.

Ik ben nu even in de Mall. Ik liep wat rond te slenteren en scande de etalages toen er opeens een jongeman aan kwam rennen van achter mij. Hij was me blijkbaar gevolgd want hij stopte pal voor mijn neus en sprak mij aan. "This is gonna sound so cheesy, but I swear I usually don't do this." Hij had vriendelijke bruine ogen en een getrimde stoppelbaard. Zijn huid was egaal met een koffie-met-melk kleur waar ik ontzettend jaloers op ben. Hij was leuk gekleed. Er was echter iets mijn zijn ogen waardoor mijn blik vanzelf die kant op ging. Als ik goed keek, en dat deed ik, zag je dat zijn karakter daarin weerspiegeld stond. Open, optimistisch, aardig, rustig,... Gek. Dit is de eerste keer dat ik meen iemand zijn karakter te kunnen "zien" in zijn of haar ogen. Misschien een nieuw talent in de maak?

Even een schets van mijn looks op dit moment: minimum aan make-up, een grijze losse jurk, slippers en een kilo zwaarder door een week niks doen. Niet iets waar een kerel achterna zou gaan rennen. En toch is dat precies wat er vandaag gebeurde.

Ik kan niet herhalen wat hij allemaal zei want het was inderdaad wel een beetje cheesy. Maar hij wist het zodanig charmant te brengen dat het prima klonk. Een beetje als Hugh Grant in al zijn romcom's. :proud:

We hebben even staan praten tot hij weer afscheid nam en wegliep. Achteraf gezien had hij best met mij een koffie mogen gaan drinken. Dat zit ik nu namelijk te doen. Maar tegenwoordig sla ik tilt bij alles wat met flirten te maken heeft. Ik ga in ieder geval breed glimlachend naar huis.
Alle reacties Link kopieren
En jij bent die vrouw die het laatst nog had over onzeker zijn🤦‍♀️
Ik hoop dat deze knappert daar nu een einde aan heeft weten te maken😂🤣
:love:

er zijn toch wel nummers uitgewisseld???
Ohhh wat romantisch! :flirting:

Gaan jullie elkaar nog een keer zien? Of hebben jullie contactgegevens uitgewisseld?

Dat moet goed voor je zelfvertrouwen zijn😃
Alle reacties Link kopieren
Je voet is helmaal goed zo te zien op insta. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Jij bent zo prachtig dat je altijd het achterna rennen waard bent.
Fijn dat je voet weer (bijna) beter is. Ik zag dat jullie 2 restaurants nodig hadden om het te vieren :hihi:
Hanne_Solo schreef:
16-08-2019 15:58

Homoseksualiteit is strafbaar
Homoseksualiteit is strafbaar in de Verenigde Arabische Emiraten. Dit geldt ook voor buitenlanders. Houd hier rekening mee.
Werken er dan ook geen homo's als crew of enkel degenen die zich diep in de kast verstopt hebben?
Quote : " Achteraf gezien had hij best met mij een koffie mogen gaan drinken. Dat zit ik nu namelijk te doen".

Jaja, ken je die uitdrukking : "Je mág binnenkomen voor een kopje koffie, als je belooft niet te roken in bed....!"

Grápje hoor!

Fijn dat je weer opgeknapt bent en dan ook weer leuke avonturen gaat beleven. :yes: :popcorn:
Beter.Laat schreef:
18-08-2019 10:37
Quote : " Achteraf gezien had hij best met mij een koffie mogen gaan drinken. Dat zit ik nu namelijk te doen".

Jaja, ken je die uitdrukking : "Je mág binnenkomen voor een kopje koffie, als je belooft niet te roken in bed....!"

Grápje hoor!

Fijn dat je weer opgeknapt bent en dan ook weer leuke avonturen gaat beleven. :yes: :popcorn:
Haha! In de mall bedoelde ik uiteraard :proud:

Maar nee, er zijn geen numbers uitgewisseld. Dus dat was het.
mendy schreef:
18-08-2019 09:03
Jij bent zo prachtig dat je altijd het achterna rennen waard bent.
Fijn dat je voet weer (bijna) beter is. Ik zag dat jullie 2 restaurants nodig hadden om het te vieren :hihi:
Oooh! :love: :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook je instagram mogen? Lijkt me leuk om alles te volgen!
I have to change to stay the same.
redbulletje schreef:
18-08-2019 10:21
Werken er dan ook geen homo's als crew of enkel degenen die zich diep in de kast verstopt hebben?
Massa's homo's hier! Maar enkel binnen de 4 muren van hun woning, in de cabin of op layover. Hand in hand lopen op straat is echt een no go. Triest, maar helaas de realiteit.

Ze houden het echter niet geheim voor hun medecrew of vrienden.

Er is zelfs 1 homo die wereldberoemd is onder de crew hier. Hij is inmiddels ontslagen voor iets helemaal anders maar maakt nu sketches op Instagram en YouTube over het leven als cabin crew. Hilarisch herkenbaar. :proud:

Voor jullie is dat wellicht niet zo grappig maar als jullie nieuwsgierig zijn, zijn alterego heet Allison Brooks en hijzelf is bekend onder de naam Rushyrushbaby op oa YouTube. ;-) Dit stukje haal ik later misschien weg. Ik weet niet of ik hier iets mis mee doe.

Maar we verwijzen regelmatig naar Allison tijdens gesprekken. Het is een begrip geworden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi..stille meelezer hier, zou ik ook je insta mogen?
Ik heb vanavond een vlucht naar Sydney. Alweer...

Dus ik heb mijn koffer al ingepakt en daar heb ik een video van gemaakt voor in mijn instastory's. Het is best uitgebreid geworden. Ik moet hem nog even op instamaat knippen en dan gaat hij online voor ik ga slapen ter voorbereiding van mijn vlucht.
TrolleyDolly schreef:
18-08-2019 15:22
Massa's homo's hier! Maar enkel binnen de 4 muren van hun woning, in de cabin of op layover. Hand in hand lopen op straat is echt een no go. Triest, maar helaas de realiteit.

Ze houden het echter niet geheim voor hun medecrew of vrienden.

Er is zelfs 1 homo die wereldberoemd is onder de crew hier. Hij is inmiddels ontslagen voor iets helemaal anders maar maakt nu sketches op Instagram en YouTube over het leven als cabin crew. Hilarisch herkenbaar. :proud:

Voor jullie is dat wellicht niet zo grappig maar als jullie nieuwsgierig zijn, zijn alterego heet Allison Brooks en hijzelf is bekend onder de naam Rushyrushbaby op oa YouTube. ;-) Dit stukje haal ik later misschien weg. Ik weet niet of ik hier iets mis mee doe.

Maar we verwijzen regelmatig naar Allison tijdens gesprekken. Het is een begrip geworden.
Daar ben ik blij om, dat homo's wel toegelaten zijn en niet ontslagen worden als het bekend wordt ofzo. Dat je in Dubai niet hand in hand mag lopen snap ik, 's lands wijs, 's lands eer.

Ik zal 'm 'ns googlen. Vind cabincrew filmpjes vaak heel grappig. Ken je die Indiase toevallig? https://www.youtube.com/watch?v=4fOaW6A4j5E
En er circuleert nu ook eentje van een man op facebook: https://www.facebook.com/watch/?v=463457271150748
Alle reacties Link kopieren
Leuke video Dolly
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
19-08-2019 11:58
Leuke video Dolly
Ja inderdaad, leuke video.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik zie geen video.

Edit: Instagram noob.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-08-2019 10:38
Daar ben ik blij om, dat homo's wel toegelaten zijn en niet ontslagen worden als het bekend wordt ofzo. Dat je in Dubai niet hand in hand mag lopen snap ik, 's lands wijs, 's lands eer.

Ik zal 'm 'ns googlen. Vind cabincrew filmpjes vaak heel grappig. Ken je die Indiase toevallig? https://www.youtube.com/watch?v=4fOaW6A4j5E
En er circuleert nu ook eentje van een man op facebook: https://www.facebook.com/watch/?v=463457271150748
Dolly wil dat stukje van de ex collega mogelijk later weghalen, misschien handig om je quote even aan te passen? Anders blijft het staan.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Manta schreef:
19-08-2019 15:17
Ik zie geen video.

Edit: Instagram noob.
Als je naar mijn instapagina gaat kan je bovenaan mijn opgeslagen stories zien. Deze heet "packing". Speciaal zo gedaan zodat jullie het makkelijk kunnen terugvinden. ;-)
Hoi TrolleyDolly,

Vroeger wou ik ook stewardess worden. Mag ik ook je insta?
Oh nu ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar je insta. Mag ik hem ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven