GRAN CANARIA ERVARINGEN?

30-06-2014 14:07 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend (29) en ik (24) hebben onverwachts toch nog 10 dagen verlof gekregen deze zomer. Eind juli 31-07 of 01-08 zouden wij graag voor 7 of 9 dagen naar Gran Canaria gaan.

Zijn er mensen die al naar Gran Canaria geweest zijn en positieve-negatieve ervaringen hebben? Tips voor bepaalde hotels?

We willen graag een hotel met halfpension (ontbijt-avondeten), lekker eten, simpel zwembad, en propere kamer. We hoeven geen welness, activiteiten, voorziening voor kinderen, etc..

Aangezien we midden in het hoogseizoen gaan kijken we best uit naar een hotel waar enkel volwassenen toegelaten zijn? Ik heb zeker niets tegen kindjes hoor maar misschien dat dit dan iets rustiger is in het hotel? Iemand ervaringen mee?

Welke regio kijken we het best voor een hotel? Ik heb gehoord dat Playa den Ingles heel toeristisch is. Kijken we dan beter voor een hotel regio Puerto Rico of is er daar helemaal niets?

Onze reis naar Gran Canaria zien wij als een eiland waar er toch allerlei te zien is, dorpje bezoeken, langs boulevard wandelen, dagje naar waterpretpark, in de bergen trekken en een excursie doen ofzo, (dus niet alleen aan het strand liggen de hele dag). Hotel niet midden in toerisme maar waar er toch winkeltjes en restaurant zijn niet volledig afgelegen. Voldoet Gran Canaria hieraan?

Is 7 dagen meer dan voldoende om het eiland te verkennen of nemen we beter 9dagen?

Heeft er iemand van jullie ervaring met het huren van een wagen daar? Huren we best een wagen aan de luchthaven of ginder ter plaatse?

Ik weet niet wat we best doen hotel, vlucht en vervoer boeken via een reisbureau of zelf hotel en vlucht apart boeken?

Tips en ervaringen zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes Barbara
Maspalomas vond ik heerlijk. Er zijn leuke uitstapjes te maken. Mooie kleine stadjes, maar ook de hoofdstad vond ik erg leuk. Het waterpark en dierenpark zijn ook leuk.

Ik had geen hoge verwachtingen van Gran Canaria en vond het veel leuker dan ik verwacht had.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik zou hier even neuzen: http://www.elizawashere.n ... Aody0cAMQ&N=82+4294965610

En i.d.d Puerto de Mogan is wel leuk om te bezoeken. Wel toeristisch maar leuk voor een dagje, of meerder daagjes!
Wij zaten in Bahia Feliz. Klein plaatsje met winkeltjes en restaurants. Vlakbij Playa del Ingles maar dat was eens en nooit meer. Verschrikkelijk. Gran Canaria zelf vond ik niet echt mooi al schijnt het noorden wel mooier te zijn. Ik ga er niet nog een keer heen in ieder geval. Vind de balearen en dan met name Ibiza en Menorca vele malen leuker.
GEEN IDEE MAAR HET IS ER VAST HEERLIJK.

SUCCES MET ZOEKEN EN ALVAST EEN FIJNE VAKANTIE GEWENST.
Kijk eens naar Aguimes. Zit niet aan de kust en je hebt echt een huurauto nodig. Maar het is rustig, lekker eten, en veel wanderen. Het landschap is trouwens echt mooi als je van de kust rond Maspalomas/Puerto Rico wegblijft.
Maspalomas is inderdaad veel leuker dan playa del ingles, dat is echt vergane glorie..

Hotel lopesan costa meloneras daar vonden wij echt heel goed! luxe hotel, geweldige Spa, mooie kamers en heel goed eten! Gelegen direct aan de boulevard en dichtbij winkeltjes, heerlijk flaneren savonds.. Zou graag weer terug gaan haha ?
Ben naar Gran Canaria geweest, ik vond het niets. Maar wellicht ben ik enigszins verwend na een aantal vakanties op La Palma. Mooie natuur, lekker wandelen, heerlijk eten. Geen strandzanden maar daar had ik toch geen tijd voor, genoeg andere dingen te zien.
PATAT, COLA EN ANDRÉ HAZES!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-03-2018 09:13
Reden: Spam
98.96% gewijzigd
Fyrin schreef:
30-06-2014 15:30
Ga dan naar Puerto de Mogan, een leuk plaatsje waar je een mooie baai hebt, grachtjes en een gezellige haven met restaurantjes eromheen. Auto huren om binnenland in te rijden.

Hotel Cordial Mogan Playa is mooi, maar wellicht te duur voor je, er zijn ook appartementen in het dorp zelf, http://www.laveneciadecanarias.net/
Hier ben ik 2 jaar geleden geweest. Alleen wij zaten in de appartementen. Goed ontbijtbuffet en er zijn meerdere zwembaden. Gigantisch balkon met super uitzicht.
Ik heb het er prima maar mijn zin gehad.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Ik ben er jaren geleden ooit geweest en zou er nu nog niet meer naartoe gaan al kreeg ik de vakantie gratis.
En wel hierom:

Het is droog, dor, kaal en mistroostig
Het krioelt er van de Afrikaners die je een oor proberen aan te naaien
Als je ergens gegeten hebt, staat de buurman weer aan je te trekken of je honger hebt.
Het waait enorm
Geen leuke toeristen
Genoeg redenen om een andere vakantie bestemming te zoeken denk ik....

Maar anders veel plezier
Ja en?
Ik denk dat To inmiddels al geweest is want het topic is 4 jaar oud...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven