Griekenland in mei, maar welk eiland?

07-02-2023 07:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey iedereen,


Ik zit een beetje te dromen van een tripje in het voorjaar, zo rond half mei. Maar ik kan niet zo goed kiezen wat ik wil en waar ik heen wil.
Het liefst ga ik een week naar Griekenland maar omdat ik alleen ga ben je daar best een hoop geld aan kwijt en dan moet je daar nog een week eten ook.
Mijn budget voor een week Griekenland zou max 500 euro zijn voor vlucht en hotel.
Ik ben al op Zakynthos geweest, Corfu, Lefkas, Kefalonia en Kreta maar Samos staat hoog op mijn lijst en ook Rhodos lijkt me leuk. Maar er zijn zoveel leuke eilanden die ik nog wil ontdekken.

Ik ben al een tijdje op sites aan het kijken om leuke pareltjes te vinden maar tot nu toe geen succes.
Omdat ik geen rijbewijs heb wil ik graag een hotel in of vlakbij het centrum zodat ik winkels, tavernes, etc bij de hand heb.
Ik doe ook graag een excursie of een eiland tour als ik er ben maar de overige dagen ben ik vooral aan het relaxen bij het zwembad en ga ik lekker uit eten. Ik ben geen strandganger dus ik hoef niet bij de zee te zitten.
Ontbijt erbij zou fijn zijn maar hoeft niet. Een appartement is prima. Vliegen vanaf Amsterdam.

Het liefst ga ik naar een nieuw eiland wat ik nog niet gezien heb. Hebben jullie nog leuke tips voor me of goedkope sites waar je als single ook leuk kan boeken?
Veel eilanden zijn voor 1 persoon gewoon te duur, zoals Skiathos. Zo jammer dat je altijd veel meer betaald in je uppie.

Ik hoor graag jullie tips voor leuke eilanden. :cheer2:
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
maar de overige dagen ben ik vooral aan het relaxen bij het zwembad

Het zwembad is nog niet echt warm rond die tijd. Maar als je lekker lui op een bedje een boek wil lezen, zal het wel te doen zijn.
Misschien niet zoeken op een hotel, maar op iets kleinschaligers via bijvoorbeeld Airbnb? Dan heb je ook de kans dat je meer in het centrum kunt zitten.

Veel plezier, Griekenland is altijd leuk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja klopt inderdaad, ben een paar keer rond eind april op de Ionische kant geweest en het zwembad was nog erg fris, maar vind ik niet erg.
Ga er toch niet zoveel in dan.
Sowieso was het toen nog op het randje qua temperatuur, best frisse avonden en ook overdag een koele wind. Daarom ga ik liever wat later nu, half mei, eind mei mag ook.

AirBnB is een goed idee, helemaal niet aan gedacht. Zal eens kijken. Ik heb dat nog nooit gedaan dus vergeet altijd dat het bestaat. :P

Ik heb gewoon heimwee naar Griekse gezelligheid, heerlijke Frappe's en het lekkere eten en de fijne sfeer. Ik ben er al zo lang niet geweest, ik wil echt graag terug.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rhodos! Heel mooi eiland en prima te doen in je eentje. Ik zou rhodos stad kiezen.
Ook prima haalbaar binnen je budget.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan liever iets later in het voor jaar naar Griekenland. Ik vind het altijd zo op het randje. Het kan er echt koud zijn. Liever in juni.
Ik vind alle eilanden leuk, behalve Kos. Zakynthos zou ik geen 2e keer heen gaan. Ik mistte daar de echte Griekse authenticiteit.
bergje65 wijzigde dit bericht op 07-02-2023 10:26
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Rhodos idd en dan echt in Rhodos-stad. Ik vond dat echt wel heel 'Grieks' qua gezelligheid en sfeer daar (oude gedeelte) nieuwere gedeelte kan ik weinig over zeggen. Is niet heel toeristisch geloof ik. Dus zou echt op (korte) loopafstand van het oude centrum willen zitten dan.

Wat je ook nog kunt overwegen is een all-inclusive hotel boeken en dan 1 of 2 x met de bus naar Rhodos stad. Spotgoedkoop en je bent er echt zo. Mooie route ook langs de (oost)kust.

Heb ik met LC vorig jaar ook gedaan (met gezin) en was te doen. Ik wilde juist niet teveel in centrum of drukte zitten, vanwege prikkels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben fan van beide eilanden.

Maar als je inderdaad alles wat meer bij de hand wil hebben en het strand niet veel uitmaakt dan denk ik dat Rhodos het beste bij jouw wensen past en dan in Rhodos stad. Genoeg excursies mogelijk om ter plaatse te boeken en de oude stad van Rhodos is echt een pareltje! Veel plezier :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Rhodos stad is wel erg leuk inderdaad, dan heb je ook geen auto nodig. Alles op loopafstand, strand, oude centrum, heerlijk. En je kunt een dagje een leuke excursie boeken, genoeg te zien. Ik weet alleen niet hoe het met het weer is dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn op Griekenland.
Je zou kunnen kijken naar Samos (ligt ook wat Zuidelijker.
Parga (vasteland) vonden wij ook erg mooi en dan met een excursie naar Meteora 🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Lesbos? En dan Molyvos of Petra. Mooie omgeving, levendig maar niet massaal en genoeg uitstapjes te doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
lattemachiato schreef:
07-02-2023 17:36
Rhodos stad is wel erg leuk inderdaad, dan heb je ook geen auto nodig. Alles op loopafstand, strand, oude centrum, heerlijk. En je kunt een dagje een leuke excursie boeken, genoeg te zien. Ik weet alleen niet hoe het met het weer is dan.
Dit inderdaad! Geweldig leuke en mooie oude stad. Aan het strand. Wij zijn er een aantal jaren ook een week geweest, geen auto nodig gehad. Wel een taxi genomen naar een archeologische bezienswaardigheid even buiten de stad. Wij waren er toen in oktober en hadden prachtig weer. In mei zal het vast ook al wel lekker weer zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor al jullie tips. Rhodos gaat bovenaan de lijst en dan vooral Rhodos stad. Ga daar lekker naar zoeken. Klinkt alsof dat alles heeft wat ik zoek. En inderdaad ook archeologische dingen te zien op Rhodos, wat me ook aantrekt. Ik hou wel van een beetje cultuur snuiven.

Ik heb besloten om even een forumpauze in te lasten dus ik ga een tijdje offline maar laat jullie zeker weten wat het wordt. :) :rose:
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook Corfu nog overwegen. Vanuit de hoofdstad is het achillion bijv niet ver, het haventje is schattig, en je kunt vanaf daar ook een gave excursie naar Albanie maken (met bezoek aan archeologische opgraving en een diepe koudwaterbron) maken.
Aan het strand liggen lukt er ook prima :)

Oh scuzi, die stond al in je rijtje...
fietsertje89 wijzigde dit bericht op 08-02-2023 23:32
6.39% gewijzigd
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kreta is zoooo groot. Heb je die ene keer alles al gezien dan?
Wij gaan altijd half/eind mei en hebben dan temperaturen tussen de 22 en 32 graden
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
08-02-2023 08:25
Bedankt voor al jullie tips. Rhodos gaat bovenaan de lijst en dan vooral Rhodos stad. Ga daar lekker naar zoeken. Klinkt alsof dat alles heeft wat ik zoek. En inderdaad ook archeologische dingen te zien op Rhodos, wat me ook aantrekt. Ik hou wel van een beetje cultuur snuiven.

Ik heb besloten om even een forumpauze in te lasten dus ik ga een tijdje offline maar laat jullie zeker weten wat het wordt. :) :rose:
Veel plezier!
Nog een tip: een wandeling aan het eind van de middag of begin van de avond door de oude droge stadsgracht. Dat sfeertje dat daar dan hangt...ik vond het zó geweldig!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven