Griekenland: Thassos?
dinsdag 22 januari 2013 om 16:43
Ik ben me alvast aan het orrienteren op komende zomervakantie. Afgelopen jaren zijn we naar Griekenland op vakantie geweest en we (=ik, vriend, zoontje van 1,5) zijn dat dit jaar weer van plan. Kreta, Kos en Rhodos hebben we al gehad, maar dit jaar zijn we op zoek naar een wat kleiner eiland. We zijn vooral op zoek naar rust, mooie natuur en het liefst zitten we vlakbij een klein plaatsje met wat restaurantjes en terrasjes voor de avonden. Dus geen party eiland waar het heel toeristisch is. Verder willen we een all inclusive hotel met een mooi zwembad en we willen graag 3 weken weg.
Nu kwam ik het eiland Thassos tegen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt bij onze wensen aan te sluiten. Heeft iemand ervaring met dit eiland? Of andere tips voor griekse eilanden?
Nu kwam ik het eiland Thassos tegen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt bij onze wensen aan te sluiten. Heeft iemand ervaring met dit eiland? Of andere tips voor griekse eilanden?
dinsdag 22 januari 2013 om 16:54
Ik ben 13 jaar geleden op Thassos geweest, op onze huwelijksreis. Het is inderdaad niet groot, destijds was het er niet toeristisch, maar wel heel gezellig. Wij zaten in een dorpje, Skala Potamias, kleine boulevard met wat restaurantjes en winkeltjes en een mooi strand. Dichtbij was nog een mooier strand (golden beach).
We hebben toen ook een paar dagen een auto gehuurd om het eiland te verkennen.
Wij vonden het een leuk eiland, maar er was niet heel veel te doen. Wel veel kleine mooie strandjes, leuke dorpjes en stadjes, mooie natuur en veel rust. De reis er naar toe was wel een hele onderneming, vliegen naar Kavala, met tussenlanding op Skiathos. Daarna met een bus naar Keramoti, vandaar met een boot naar Thassos en dan met een taxi naar ons appartement.
Ik zou niet weten of en welke allinclusive hotels er zijn, omdat wij gewoon in een simpel appartementje zaten (Blue Sky heette het), wel met grandioos uitzicht over zee.
We hebben toen ook een paar dagen een auto gehuurd om het eiland te verkennen.
Wij vonden het een leuk eiland, maar er was niet heel veel te doen. Wel veel kleine mooie strandjes, leuke dorpjes en stadjes, mooie natuur en veel rust. De reis er naar toe was wel een hele onderneming, vliegen naar Kavala, met tussenlanding op Skiathos. Daarna met een bus naar Keramoti, vandaar met een boot naar Thassos en dan met een taxi naar ons appartement.
Ik zou niet weten of en welke allinclusive hotels er zijn, omdat wij gewoon in een simpel appartementje zaten (Blue Sky heette het), wel met grandioos uitzicht over zee.
..
dinsdag 22 januari 2013 om 17:00
Thassos zou ik je aanraden. Heerlijk eiland, mooie plek. Inderdaad rustig (absoluut niet toeristisch, ook vanwege de lastige bereikbaarheid van het eiland) en er zijn restaurantjes en mooie stranden.
Het is alweer 10 jaar geleden dat ik 2x een maand door Griekenland heb gereisd, maar dit is een van de plekken waar ik nog steeds af en toe aan denk en graag weer eens naar toe zou willen.
Het is alweer 10 jaar geleden dat ik 2x een maand door Griekenland heb gereisd, maar dit is een van de plekken waar ik nog steeds af en toe aan denk en graag weer eens naar toe zou willen.
dinsdag 22 januari 2013 om 18:16
Wij zijn in 2009 naar Thassos geweest. Ik kan het ook aanraden! Reis er naar toe is inderdaad een onderneming, maar dat vond ik ook wel leuk.
Wij zaten ook in Skala Potamia, klein dorpje, maar wel veel restaurantjes en terrasjes. En mooie natuur in de buurt.
Wij hebben toen een boekje met wandelingen van Roos Gruwel gekocht. Dat is een Nederlandse bioloog die al lange tijd op Thassos woont (of woonde, dat weet ik niet).
Wij zijn al naar verschillende eilanden geweest (Kreta, Corfu, Rhodos, Thasos, Samos en Karpathos) en naar Thassos wil ik als enige echt nog een keer terug.
Wij zaten ook in Skala Potamia, klein dorpje, maar wel veel restaurantjes en terrasjes. En mooie natuur in de buurt.
Wij hebben toen een boekje met wandelingen van Roos Gruwel gekocht. Dat is een Nederlandse bioloog die al lange tijd op Thassos woont (of woonde, dat weet ik niet).
Wij zijn al naar verschillende eilanden geweest (Kreta, Corfu, Rhodos, Thasos, Samos en Karpathos) en naar Thassos wil ik als enige echt nog een keer terug.
vrijdag 25 januari 2013 om 08:43
Ik vond Samos ook best leuk. Wij zaten in Pythagorion. Leuk dorpje met genoeg restaurantjes en terrasjes. Ik vond de natuur op Thassos wel mooier, de stukken die we hebben gezien dan. Op Samos hebben we een wandeling gemaakt in de buurt van Seitani en er is ook nog de mogelijkheid om te wandelen in de nachtegaalvallei, maar daar zijn wij niet geweest. Op Samos hadden we ook voor het eerst een hotel met zwembad, dus daar zijn we niet naar het strand geweest. Ik geloof dat in de buurt van Pythagorion vooral kiezelstranden zijn en meer naar het noorden zandstranden.
Ik weet niet wanneer je op vakantie wel, maar nadeel van Thassos vond ik toen wel dat sommige supermarkten half september al leeg begonnen te raken. Werden niet meer bevoorraad omdat het toeristenseizoen op zijn eind liep. Sommige restaurantjes gingen ook al dicht, dus het werd steeds rustiger. Maar er was nog wel keus genoeg, hoor.
Ik krijg alweer helemaal zin om naar Griekenland te gaan!
Ik weet niet wanneer je op vakantie wel, maar nadeel van Thassos vond ik toen wel dat sommige supermarkten half september al leeg begonnen te raken. Werden niet meer bevoorraad omdat het toeristenseizoen op zijn eind liep. Sommige restaurantjes gingen ook al dicht, dus het werd steeds rustiger. Maar er was nog wel keus genoeg, hoor.
Ik krijg alweer helemaal zin om naar Griekenland te gaan!
vrijdag 25 januari 2013 om 14:45
We zaten dit jaar in Kokkari op Samos, Was een erg leuk plaatsje, niet té toeristisch. Viel me wel erg op dat er buiten het seizoen vooral veel ouderen komen.... (vonden we op zich niet erg, lekker rustig... )
We gaan dit jaar naar Karphatos, ziet er ook wel erg mooi uit: misschien ook eens naar kijken?
We gaan dit jaar naar Karphatos, ziet er ook wel erg mooi uit: misschien ook eens naar kijken?
zaterdag 26 januari 2013 om 12:22
Samos is heel mooi. Wij zaten in Kokkari (vond dit het leukste plaatsje). Wel kiezelstranden maar prachtig.
In het dorpje heb je veel restaurantjes aan zee waar je ook bedjes kan huren of als je er iets eet gratis kan liggen.
Er is niet echt veel te doen, wel veel terrasjes en restaurantjes maar weinig winkeltjes.
Dus wel een aanrader maar niet met kleine kinderen denk ik vanwege de kiezelstranden.
In het dorpje heb je veel restaurantjes aan zee waar je ook bedjes kan huren of als je er iets eet gratis kan liggen.
Er is niet echt veel te doen, wel veel terrasjes en restaurantjes maar weinig winkeltjes.
Dus wel een aanrader maar niet met kleine kinderen denk ik vanwege de kiezelstranden.