Grote kampeertopic
zaterdag 9 augustus 2025 om 18:42
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:37
Dat is (naast de telefoons en camera batterijen) het enige dat op stroom gaat. Zelfs de koelbox is zonder stroom (of koelelementen).
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:43
Owja haha! Sorry, ik heb ook nooit een waslijn bij dus vergeet gewoon dat dat ook nog kan

dinsdag 12 augustus 2025 om 22:43
Maar dan heb je dus altijd electriciteit nodig, dat zou ik niet willen. Wij kamperen met een camper en hebben een zonnepaneel. Daarmee kunnen we off grid staan. Toen we nog met de tent kampeerden, vaak ook zonder elektra (mooiste plekjes), soms vervelend voor puberstieger schreef: ↑12-08-2025 22:37die waterkoker hebben wij mee… maar dat is echt een kleintje voor een halve liter. Puur om snel het water aan de kook te hebben zonder gas, zodat je daarna je koffie op kunt gieten
Dat is (naast de telefoons en camera batterijen) het enige dat op stroom gaat. Zelfs de koelbox is zonder stroom (of koelelementen).
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:44
Ik heb dus wel concessies gedaan mbt de elektra want de koelbox moet en zal een compressor zijn en die moet dus aan de stroom.smorre schreef: ↑12-08-2025 22:43Maar dan heb je dus altijd electriciteit nodig, dat zou ik niet willen. Wij kamperen met een camper en hebben een zonnepaneel. Daarmee kunnen we off grid staan. Toen we nog met de tent kampeerden, vaak ook zonder elektra (mooiste plekjes), soms vervelend voor pubers![]()
Hoewel er wel koelkasten bestaan die ook op gas kunnen koelen maar dat zijn absorptie koelboxen dacht ik.
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:45
Ik heb een lichtgewicht wasrekje. Dat was mijn meest suffe maar ook meest handige aankoop. Buiten dingen als een tafel en stoel natuurlijk.Irregular_Choice schreef: ↑12-08-2025 22:43Owja haha! Sorry, ik heb ook nooit een waslijn bij dus vergeet gewoon dat dat ook nog kanen ik heb bergen wasknijpers bij altijd, maar gebruik ze maar sporadisch. Meestal hang ik het inderdaad zo dubbel over het rekje.
Met zn vieren zijn er altijd natte handdoeken, of was te doen oid.
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:46
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:48
Ik type dit trouwens vanaf de camping. We zijn gelukkig last minute geswitcht van Frankrijk waar het meer dan 40 graden werd naar een camping in Nederland. Ik zag 40 graden echt niet zitten. Hier is het ook heet overdag maar ik zit nu lekker onder de luifel en het koelt lekker af. Op de plek waar we heen zouden gaan is het op dit tijdstip nog steeds 30 graden. Niet te doen...
Was jammer van het geld want we hadden al betaald maar het is me het echt waard.
Was jammer van het geld want we hadden al betaald maar het is me het echt waard.
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:51
Wat is een mini droogmolen? Zo'n ding op de dissel of een losse?
Ik vind zo'n droogmolen echt het toppunt van burgerlijkheid maar dat is mijn gebrek denk ik.
dinsdag 12 augustus 2025 om 23:06
Ik ben gewoon raar hoor. Een wasrekje kan wel maar een droogmolen niet, in mijn hoofd. Dus het ligt aan mij

dinsdag 12 augustus 2025 om 23:11
Ik kampeer met minimale uitrusting en een klein tentje.
Om 10 uur in de ochtend verlaat ik de camping en dan ben ik pas tegen de avond weer terug. Dus ik drink eigenlijk alleen koffie bij de tent en een wijntje in de avond.
Verder eet en drink ik buiten de deur.
Ik heb tenslotte vakantie. Zo'n boerencamping kost ook geen drol, en het dagbudget moet toch ergens aan op
Om 10 uur in de ochtend verlaat ik de camping en dan ben ik pas tegen de avond weer terug. Dus ik drink eigenlijk alleen koffie bij de tent en een wijntje in de avond.
Ik heb tenslotte vakantie. Zo'n boerencamping kost ook geen drol, en het dagbudget moet toch ergens aan op

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 12 augustus 2025 om 23:17
Klopt. Maar die is op de camping met een zwembad met chloor en tegels (andere voorwaarde hier in huis) meestal wel aanwezig.smorre schreef: ↑12-08-2025 22:43Maar dan heb je dus altijd electriciteit nodig, dat zou ik niet willen. Wij kamperen met een camper en hebben een zonnepaneel. Daarmee kunnen we off grid staan. Toen we nog met de tent kampeerden, vaak ook zonder elektra (mooiste plekjes), soms vervelend voor pubers![]()
En we zijn begonnen met kamperen toen jongste nog flesvoeding kreeg. Daarbij was het erg makkelijk om zo snel een fles te kunnen maken zonder het gas aan te hoeven steken.
dinsdag 12 augustus 2025 om 23:31
Aaah brings back memories….tieger schreef: ↑12-08-2025 23:17Klopt. Maar die is op de camping met een zwembad met chloor en tegels (andere voorwaarde hier in huis) meestal wel aanwezig.
En we zijn begonnen met kamperen toen jongste nog flesvoeding kreeg. Daarbij was het erg makkelijk om zo snel een fles te kunnen maken zonder het gas aan te hoeven steken.
Wij deden altijd voor t slapen gaan water koken en in de thermosfles.
Plus flesje koud water mee in de tent.
En die dan samen in de buurt houden van het torentje met melkpoeder. En dan ‘s nachts zo snel mogelijk een fles maken… laten we zeggen dat we niet altíjd vrienden maakten op de camping

dinsdag 12 augustus 2025 om 23:33
Ik leg er altijd een grote steen op!
Ik ben het met architect eens: een droogmolentje kan ook echt niet in mijn hoofd…
Tenzij je kampeert zoals IC, dan mag ie gewoon op de dissel (heet dat zo?)
dinsdag 12 augustus 2025 om 23:35
Leuk! Ga je alleen? In binnen of buitenland? Ik hou van dat soort campings!merano schreef: ↑12-08-2025 23:11Ik kampeer met minimale uitrusting en een klein tentje.
Ik heb tenslotte vakantie. Zo'n boerencamping kost ook geen drol, en het dagbudget moet toch ergens aan op![]()
En sleep je dan een halve fles wijn ook mee overdag? Of drink je elke avond de fles leeg? Praktische vragen allemaal die nu bij me opkomen…
dinsdag 12 augustus 2025 om 23:53
Nee, echt niet op de dissel! Totaal onpraktisch, want als het regent staat dat ding op je dissel in de regen

woensdag 13 augustus 2025 om 00:02
[quote=The_Architect post_id=35951065 time=1755031861 user_id=4Wat is een mini droogmolen? Zo'n ding op de dissel of een losse?
Ik vind zo'n droogmolen echt het toppunt van burgerlijkheid maar dat is mijn gebrek denk ik.
[/quote]
Dat vind ik ook, haha. Maar de dame van wie wij lang geleden ons huis kochten liet er een achter en wij gebruiken hem best vaak om de was buiten op te hangen, dan moet ik altijd wel een beetje in mezelf lachen om mijn eigen burgerlijkheid.
[/quote]
Dat vind ik ook, haha. Maar de dame van wie wij lang geleden ons huis kochten liet er een achter en wij gebruiken hem best vaak om de was buiten op te hangen, dan moet ik altijd wel een beetje in mezelf lachen om mijn eigen burgerlijkheid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 augustus 2025 om 02:25
Haha, wat fijn al deze reacties, we zijn toch niet gek dat het niet echt past. Deze opties zijn goed, dankjewel! Proberen een leuke camping dichterbij te vinden, dan zijn we zo heen en weer.Fiorah schreef: ↑12-08-2025 18:45Zoals Bloem zegt: niet. Of nou ja, eerst wel, met 1 kind en 2 volwassenen past het geheel wel in een auto. Maar toen namen we een hond. Dus sinds die tijd past het niet meer. Geen trekhaak of rails voor een dakkoffer.
Tot nu toe altijd opgelost door deze verschillende opties:
1) kind+volwassene met ov/fiets en hond+volwassene met kampeerspullen met auto
2) rit 1, volwassene+spullen in auto, rit 2, alle mensen + hond in auto.
3) gebracht worden/grotere auto lenen
woensdag 13 augustus 2025 om 07:14
woensdag 13 augustus 2025 om 09:33
woensdag 13 augustus 2025 om 11:35
Ha ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met deze irrationele burgerlijkheids-gevoelens bij een droogmolen.
woensdag 13 augustus 2025 om 11:59
Fijn om te horen! Dat zijn precies de voordelen waarom we dit overwegen inderdaad. Heb je nog tips waarop te letten bij het kopen van een vouwwagen?The_Architect schreef: ↑12-08-2025 22:36Ik vind zelf een vouwwagen vele malen makkelijker. Soort tent op wielen. Keuken zit (bij ons) al vast dus die hoef je niet in elkaar te zetten en uit te stallen. Bedden liggen al klaar. Maar wel een tent.
Zeker met kleine kinderen is dat heerlijk m.i.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in