Handbagage tips gezocht!

08-05-2018 22:35 31 berichten
Hi!
ik kan niet helemaal duidelijk vinden of en hoe ik bepaalde items mee kan nemen in mijn handbagage. Ik heb geen ruimbagage.
Online die ik alleen maar oude berichten en ook op de originele sites wordt niet alles genoemd dus ik ben benieuwd naar recente ervaringen.
Ik heb geen zin/tijd in een koffercheck, die heb ik al een keer per ongeluk gehad en dat duurt way te lang en soms volgend recensies te onvriendelijk.

Mag je
Een speld (voor bijv blaren prikken)
Een nagelknippertje
Meenemen?

Twijfels voor in het 1 liter zakje:
Valt een deoSTICK onder vloeibaar?
Valt ook een eyeliner potlood ook onder vloerbaar? (Diorshow pro liner)
En je gewone oogpotlood?
Make-up remover doekjes?

Lijkt me misschien aan de ene kant allemaal heel duidelijk en toch lees ik onwijs veel verschillende (oude) reacties hierover waardoor ik toch maar twijfel 🙈
Alle reacties Link kopieren
Nagelknipper heb ik nooit problemen mee gehad.
Deo stick is inderdaad vloeibaar, oogpotlood en makeupremover doekjes niet.

Speld en eyeliner potlood weet ik niet.
Kan je de betreffende luchtvaartmaatschappij niet bellen?

Ik heb trouwens regelmatig gehad dat ze in mijn koffer willen kijken, en of ze onvriendelijk waren of niet hing er vooral vanaf hoe druk het op dat moment was. Maar duurde eigenlijk nooit langer dan een paar minuten (max 5).
Waarom niet gewoon een koffertje inchecken? Ik weet wel dat een klein schaartje wat nodig is voor de medicijnen van mijn oma NIET mocht. Alles werd ingenomen. Pincet werd argwanend bekeken maar mocht uiteindelijk toch mee.
Ah kijk daar schiet ik al meer mee op haha! Tegenwoordig mag je echt niks meer en heel duidelijk vind ik ze niet.

de eyeliner is niet het ergste probleem als ik die oogpotlood mee kan nemen maar ik kan niet tegen blaarpleisters dus zoek toch iets om die blaren weg te krijgen 🙈 want hoe dan ook.. krijg ik ze.
Die pech heb ik zelfs met afgetrapte sneakers
Mag je
Een speld (voor bijv blaren prikken)
Een nagelknippertje
Meenemen?
Beiden ja, maar een nagelknippertje kan bij sommige luchthavens (en minder goede apparatuur) wel een melding geven waardoor je je koffer open moet maken. Als je zeker wil weten dat hij niet open hoeft, dan kun je je nagelknipper ook in je jaszak doen: de jas moet toch apart in een bak. Mocht hij dan eruit gepikt worden, dan hoef je hem alleen uit je zak te halen ipv je koffer open te doen.
Twijfels voor in het 1 liter zakje:
Valt een deoSTICK onder vloeibaar?
Valt ook een eyeliner potlood ook onder vloerbaar? (Diorshow pro liner)
En je gewone oogpotlood?
Make-up remover doekjes?
Doekjes en gewoon oogpotlood zijn prima. Alles wat vloeibaar is valt onder vloeibaar. Ook dikvloeibaar of eyeliner. Niet iedere luchthaven maakt er een punt van. Engeland is heel strikt, net als veel Duitse luchthavens. Maar op Schiphol hoeft bij de nieuwe apparaten alles niet eens meer in een tasje: alles kan gewoon in je tas blijven. (Incl. laptop).
Een deostick hangt er beetje vanaf: is het zo'n roller met vloeistof en een bal die de vloeistof verspreidt? Dan is het vloeistof. Is het een harde stick die je omhoog draait: dat is geen vloeistof. Maar, je loopt wel kans dat als je hem in je koffer laat zitten dat ze je koffer even willen bekijken of het wel of niet vloeibaar is.

Snelste methode is alle twijfelgevallen in het plastic zakje stoppen. Dan is dat het enige wat ze evt. moeten checken.
nina1966 schreef:
08-05-2018 22:46
Waarom niet gewoon een koffertje inchecken? Ik weet wel dat een klein schaartje wat nodig is voor de medicijnen van mijn oma NIET mocht. Alles werd ingenomen. Pincet werd argwanend bekeken maar mocht uiteindelijk toch mee.
Omdat het maar een 5 dagen zijn als stedentrip en dan hebben we ruimbagege echt niet nodig. Plus het scheelt weer inchecktijd en wachten op koffers. :)
Gewoon alles in zakje stoppen als je twijfelt. Maar heb ook weleens gehad dat ik bijv Mn tandpasta vergeten was in zakje te stoppen en zeiden ze niks van.
Speld weet ik niet of dat mag..
Stampertje12 schreef:
08-05-2018 22:51
Beiden ja, maar een nagelknippertje kan bij sommige luchthavens (en minder goede apparatuur) wel een melding geven waardoor je je koffer open moet maken. Als je zeker wil weten dat hij niet open hoeft, dan kun je je nagelknipper ook in je jaszak doen: de jas moet toch apart in een bak. Mocht hij dan eruit gepikt worden, dan hoef je hem alleen uit je zak te halen
Had ik nog niet over nagedacht! Goede tip! Bedankt :)
Ik vlieg overigens vanaf Eindhoven. Hun Facebook heeft alleen heel veel slechte recensies de laatste tijd. Eindhoven was wel het goedkoopst en gunstigst vliegen.
Stampertje12 schreef:
08-05-2018 22:51
Een deostick hangt er beetje vanaf: is het zo'n roller met vloeistof en een bal die de vloeistof verspreidt? Dan is het vloeistof. Is het een harde stick die je omhoog draait: dat is geen vloeistof.
Het is echt een stick ;)
nagelknippers en veiligheidsspelden kun je overal kopen, dus geen stress als ze die toch verwijderen.

Anti-Muggenstick (van dat harde spul) werd uit mijn tas gehaald: hoe ik het waagde om die niet in het plastic zakje te doen (waar eigenlijk geen 3 witte streepjes -van de Ikea- op mochten staan want dan was hij niet helemaal doorzichtig, maar de man ‘was in een goede bui dus accepteerde het.’. :facepalm: )

Kortom: liever te veel dan te weinig in je plastic zakje, dus ook je eyeliner.
Je zal maar net een van de beveiligers-met-bokkenpruik-op treffen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Stop alles in zo’n zakje ik doe inderdaad ook mascara erin. Max 1 liter pp verdeeld over flacons van max 100 ml, dus mag ook 2 x 50 ml of 10 x 10 ml etc. en dan kan je echt veel meenemen vind ik. Sta er iedere x weer versteld van.

Prikkers naalden schaartjes nagelvijl alles mag mee, als het maar geen steekmes is! Ik heb altijd zo’n setje mee, en veiligheidsspelden mag zeker, mocht je twijfelen. Neem je dat mee kan je ook je blaar mee doorprikken.

Iets anders heb je wel eens preventief getapet? Ik doe dat met leukotape helpt mij erg goed tegen blaren.

Fijne vakantie alvast.
nina1966 schreef:
08-05-2018 22:46
Waarom niet gewoon een koffertje inchecken?
.
Heb je recent nog bekeken wat luchtvaartmaatschappijen zoal durven te vragen voor het inchecken van een koffer?
Tanjaaw schreef:
08-05-2018 22:52
Omdat het maar een 5 dagen zijn als stedentrip en dan hebben we ruimbagege echt niet nodig. Plus het scheelt weer inchecktijd en wachten op koffers. :)
Ook de handbagagekoffers gaan steeds vaker het ruim in.
Zie bijvoorbeeld: https://www.ryanair.com/nl/nl/reis-plan ... gagebeleid
Ik ben vorige week via Eindhoven gevlogen, alleen handbagage, min aan vloeibaar in een zakje en geen enkel probleem gehad.
Had het hoognodige meegenomen en heb eea in het land ter plaatse gekocht, om onnodig gedoe te voorkomen bij de veiligheidscheck.
Heb daar nog geen 10 minuten in de rij gestaan alles verliep heel vlot.
Ik doe al mn make up gewoon in die plastic zakjes incl voorwerpen als een nagelschaartje. Als het dan ineens wel een probleem is hoeft mn tas/koffer niet open. Portemonnee (met muntgeld) is vaak ook een reden waarom een tas open moet, dus die wellicht ook apart in zo'n bak leggen?

Waarom is het eigenlijk zo'n probleem als ze in je koffertje willen kijken?
Labello is ook vloeistof en moet in het zakje, dus je deostick ook. Bij twijfel gewoon in het zakje doen, klaar.
ik Doe ook alleen handbagage omdat het sneller is. Deo, shampoo een klein schaartje en een tube tandpasta koop ik ter plaatsje. Voor die paar centen ga ik niet moeilijk doen. Als ik weer terug ga laat ik het daar achter. Vaak heeft elke stad wel een buurtsuper/euroland/pond shop waar je dat voor weinig kan kopen.
Hebben zij waar je heen gaat geen winkels?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
blauwuiltje schreef:
09-05-2018 07:34
ik Doe ook alleen handbagage omdat het sneller is. Deo, shampoo een klein schaartje en een tube tandpasta koop ik ter plaatsje. Voor die paar centen ga ik niet moeilijk doen. Als ik weer terug ga laat ik het daar achter. Vaak heeft elke stad wel een buurtsuper/euroland/pond shop waar je dat voor weinig kan kopen.

Er zijn van alles wel mini-verpakkingen te koop hier in NL, die gebruik ik voor in mijn handbagage of voor weekendjes weg. Ik vind het handig om die gewoon bij me te hebben zonder het ter plekke te moeten gaan kopen / er mee te slepen als ik ze ter plek moet gaan kopen. Ook vind ik het verspilling om het te laten staan, waarna het waarschijnlijk wordt weggegooid.
Maar ieder zijn keuze :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
viva-amber schreef:
09-05-2018 08:08
Hebben zij waar je heen gaat geen winkels?
Ja dat wordt steeds gezegd, ik vind het bv ook fijn om de dingen bij me te hebben, soms kom je laat aan en om dan nog op zoek te moeten naar tandpasta enzo, ik word daar zelf bv erg onrustig van dan, daarbij het mag gewoon allemaal mee in de handbagage koffer en neemt niet of nauwelijks ruimte in beslag, dus waarom niet een tube van het een en ander meenemen, ik snap dan weer niet waarom je iedere stedentrip een nieuwe nagelknipper zou moeten kopen, niet dat die dingen duur zijn, maar in mijn ogen is het gewoon niet nodig. 😊
Lush heeft ook een blok deodorant of een shampoo bar, dat scheelt weer in de vloeistoffen.
Ik spaar alle samples die ik,hier en daar krijg en die neem ik mee in zo’n zakje. Daar zit ook mijn deo in, mascara, een mini tandpasta en klein flesje lenzenvoeistof, een tube bbcream etc. Shampoo en douchespul neem ik niet mee, dat staat wel in het hotel. En zo niet, dan koop ik wel een mini flesje lokaal. Lipstick zit in mijn handtas, nog nooit problemen mee gehad.

Overige makeup zoals oogschaduw en oogpotlood heb ik in een apart toilettasje.

Nagelschaar of vijl heb ik niet bij me.
Heb je voor 5 dagen stedentrip perse een nagelschaartje nodig? Ik zou dat bijv thuis laten.
Schaartjes, zelfs met die ronde uiteinden, worden er bij mij altijd uitgehaald en ingenomen. Nagelknipper etc mag mee. Deostick valt onder vloeibaar en moet in het zakje. Veiligheidsspeld mag wel.

Als je met Ryanair vliegt, hou er dan rekening mee dat je ook extra moet betalen voor grotere handbagage (groter dan een handtas) en voor een 2e tas wanneer je al een handtas bij je hebt. Kost 6 euro, anders gaat je tas alsnog het ruim in.

Voor je blaren: Nok creme van Akileine, werkt als een speer. Iedere dag 1x mee smeren en je krijgt nooit meer blaren. Mijn man, die al een blaar krijgt wanneer hij aan wandelen denkt, gebruikt het en heeft nooit meer blaren. Online te koop. Decathlon heeft iets soortgelijks en een stuk goedkoper maar ik weet niet of dat ook goed werkt
blauwuiltje schreef:
09-05-2018 07:34
ik Doe ook alleen handbagage omdat het sneller is. Deo, shampoo een klein schaartje en een tube tandpasta koop ik ter plaatsje. Voor die paar centen ga ik niet moeilijk doen. Als ik weer terug ga laat ik het daar achter.
.
Voor een paar weken vind ik dit wel een goed idee, voor een paar dagen verspilling. Het is niet alleen het geld, maar ook allemaal onnodige voorraad en verpakkingsmateriaal dat weer in het milieu terechtkomt. Of denk je dat het kanermeisje die zoveelste fles achtergelaten shampoo opmaakt?

Ik gebruik mijn gewone producten van thuis, overgegoten in siliconen reisflesjes die niet lekken (deze). Zoveel ruimte neemt dat niet hoor en als je je zakje vloeistoffen netjes apart aanbiedt bij security gaat het vlot.
Nagelknippertje heb ik al de halve wereld in m'n handbagage zitten en dat gaat zonder problemen. Met je cremes moet je zien dat het potje/tube max 100 ml kan bevatten. Oogpotlood ook geen probleem. Nagelvijl van karton.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven