Handbagage Transavia...

03-10-2011 11:28 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een vraagje,misschien weet iemand dit.

We gaan volgende week een paar daagjes weg met het vliegtuig.

Nu hebben we bij Transavia geboekt in de tijd dat je gewoon je koffer mee mag nemen en handbagage(5 kilo). Nu zijn de regels veranderd en mag je 10 kilo handbagage mee en moet je voor een koffer betalen. Mag ik nu ipv. een koffer mijn handbagage met 10 kilo vullen? Zou denken van wel maar weet het niet zeker.

Misschien maar gewoon even(nou ja,even,de wachttijden zijn meestal erg lang)bellen.....

Groetjes Suusje
Je mag in je handbagage stoppen wat je wilt natuurlijk. Als jij er kleren in wilt doen, mag dat. Je kunt dan alleen geen grote verpakkingen shampoo, deodorant etc. meenemen. Dat moet in mini's of je zult het terplekke moeten aanschaffen.
Op de site van Transavia staat een uitleg over bagage.

Het formaat tas/koffer van de handbagage (en de inhoud) is wel van belang.
Ik denk dat als jij geboekt hebt onder de voorwaarden dat je nog een koffer mocht inchecken je dit nu nog steeds mag, ondanks dat zij de condities veranderd hebben. Ik zou hierover dus zeker even contact opnemen met de klantenservice (als je een koffer mee wilt nemen natuurlijk, anders zou ik me de moeite besparen)
Als je geboekt hebt voordat de nieuwe regels van toepassing waren mag je gewoon een koffer van max 20 kilo meenemen

Staat onder 'bagage' ergens op de site
Hoeveel ruimbagage mag ik meenemen?

Let op: per 5 april 2011 zijn onze bagageregels aangepast. Onderstaande tekst is van toepassing op alle boekingen die rechtstreeks zijn gemaakt bij transavia.com vanaf 5 april. Heeft u voor deze datum een vlucht geboekt, dan gelden voor u nog de oude bagageregels.

Heeft u niet rechtstreeks bij transavia.com geboekt maar via een andere organisatie of website, bijvoorbeeld vliegtickets.nl of Arke, raadpleeg dan de bagagevoorwaarden van deze aanbieder.
Als je voor 5 april hebt geboekt, of een pakketreis via een reisorganisatie dan gelden de oude regels (koffer van 20 kg + handbagage 5 kg). Op je ticket staat wat voor jou van toepassing is.
Je mag alles in je handbagage stoppen, tot 10 kg. Behalve liquids.

Let op: ruimbagage mag nu niet meer dan 15 kg wegen.
Graag gedaan hoor to
Jaja,sorry dat ik even niet gereageerd heb....

Ik zie namelijk op de site dat ik maar 5 kilo mee mag nemen(oude regeling) Maar,ik wil juist geen koffer mee maar 10 kilo handbagage. Dus,ik wil de nieuwe regeling toepassen(is in hun voordeel,scheelt weer een koffer in het ruim)terwijl ik nog de oude regeling heb. Ik bel wel even.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Suusje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven