Handbagage TUI

09-08-2021 12:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik het een vraag over de handbagage bij TUI. Zij vervoeren handbagagetrolleys momenteel kosteloos in het ruim omdat de bagagebakken niet gebruikt worden. Ik betaal altijd voor een stuk ruimbagage, in verband met flessen zonnebrand, gel, lotion e.d,
Nu hebben we met zijn tweeën als handbagage een ‘’schoolrugzak ’, handbagagetrolley en een handtas A4-formaat. Voldoen we dan aan de regels? Je mag een tas/koffertje en een accessoire meenemen. Normaal is een handtas en koffertje geen probleem, voor een persoon, maar mijn dochter heeft dus nu die rugzak en een trolley.
https://www.tui.nl/vliegtickets/services/bagage/

Het staat er toch duidelijk omschreven?
ClumsyNinja schreef:
09-08-2021 12:55
https://www.tui.nl/vliegtickets/services/bagage/

Het staat er toch duidelijk omschreven?
Ik vind dat niet duidelijk. Er staat ‘neem 1 item mee per persoon’, maar daarna staat dat je een item gratis kunt laten inchecken voor het ruim. Die laatste is dan dus extra, bovenop wat je mee de cabine in neemt?
Ik lees: neem 1 item mee. Is het deze afmeting dan onder de stoel, is het deze afmeting dan inchecken.
Je snapt toch zelf ook wel dat als iedereen een rugzak en een trolley meeneemt als handbagage, dat niet gaat passen? Check het dan gewoon in...

Overal staat: 1 stuk handbagage. Lijkt me toch echt logisch dat twee dan meer dan 1 is.
Met een beetje pech moet ze die rugzak + inhoud dan in die koffer proppen. Als dat niet past, heeft ze een probleem.
MarvelousMrsMaisel schreef:
09-08-2021 13:09
Met een beetje pech moet ze die rugzak + inhoud dan in die koffer proppen. Als dat niet past, heeft ze een probleem.
Dan doen we de handtas in de rugzak. Dat gaat wel lukken.
Maar eigenlijk is er nu dus een beperktere vrijstelling dan voor Corona. Ik kan me wel vluchten herinneren waar mensen complete hutkoffers plus een rugzak meehadden als handbagage. Zelf heb ik altijd alleen die handtas, maar een tasje erbij was nooit een probleem.
We gaan het zien.
Goedkoop vliegen en het liefst je trolley gratis laten inchecken als ruimbagage.
Dat zorgt bij het boarden aan de gate voor gedoe en oponthoud. Bespaar jezelf en anderen de moeite, ik neem aan dat je op vakantie gaat, en dan knieperen om extra bagage :O
Alles sal reg kom
Sharing* schreef:
09-08-2021 13:40
Goedkoop vliegen en het liefst je trolley gratis laten inchecken als ruimbagage.
Dat zorgt bij het boarden aan de gate voor gedoe en oponthoud. Bespaar jezelf en anderen de moeite, ik neem aan dat je op vakantie gaat, en dan knieperen om extra bagage :O
Die trolley is normaal de handbagage. Voor de koffer die ik extra incheck betaal ik 30 euro per keer, prima. Bagage inchecken moet dus sowieso.
Heel simpel:

Je mag per persoon 1 kleine handbagage meenemen. Een handtas, OF een laptoptas, OF een rugtas. (Maximaal 10 kg, en maximaal 30x30x15 cm). En die tas moet dus onder je stoel.

Wil je geen tas, maar neem je een kleine koffer of trolley (die normaal gesproken wellicht als ‘handbagage’ telt) dan moet je die laten inchecken, want die passen niet onder je stoel.

En onderaan staat duidelijk: altijd 1 stuks handbagage inbegrepen

Al zou je natuurlijk je trolley als ‘handbagage’ gratis kunnen laten inchecken en dan alsnog stiekem die extra rugtas onder je stoel kunnen doen. Ik weet niet hoe ze dat controleren. Maar goed, dat zou ik zelf niet doen :P
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Ik heb nooit gevlogen met Tui maar ik heb als handbagage altijd een rugzak en handtas. Nooit een probleem geweest behalve bij Ryanair, daar moest ik bij de controle de handtas even in m'n rugzak proppen. En dan zag je later dat sommige mensen een trolley, rugzak en handtas helemaal vol gepropt hadden. En die mochten blijkbaar wel gewoon doorlopen :facepalm:
Heb zelfs een keer een rugzak, handtas en een souvenir meegenomen als handbagage. Dat souvenir was net iets te groot voor m'n koffer en breekbaar.

Ik denk dat als je p.p. max 2 dingen hebt zoals een trolley en handtas of een rugzak en nog een klein tasje dat het geen probleem is. Behalve dan als je met ieder 2 trolleys aan komt kakken.
Iemand recent met TUI gevolgen?
Is het echt zo dat alle trolleys als ruim bagage moeten en een tas onder je stoel?
Worden de bagage vakken echt niet gebruikt?
Ik denk dat jullie hier te diep over nadenken. Het gaat er om dat er geen trolleys de cabine ingaan. Die trolleys kun je gratis inchecken (tot een bepaald gewicht en afmeting).

Om niet met lege handen te zitten mag je een kleine tas meenemen aan boord. Dit lijkt me logischerwijs onafhankelijk of je nou een trolley gratis in hebt laten checken.

Maar stuur anders de klantenservice een bericht, je hebt in dit geval niets aan anekdotes van forumers.
nurse88 schreef:
01-09-2021 21:32
Iemand recent met TUI gevolgen?
Is het echt zo dat alle trolleys als ruim bagage moeten en een tas onder je stoel?
Worden de bagage vakken echt niet gebruikt?
Nou ik dus :) We konden zowel de trolley, als de rugzak en de handtas gewoon meenemen als handbagage en de bagagevakken werden gewoon gebruikt.
KamilleT schreef:
01-09-2021 23:22
Nou ik dus :) We konden zowel de trolley, als de rugzak en de handtas gewoon meenemen als handbagage en de bagagevakken werden gewoon gebruikt.
Ah goed om te horen. De klantenservice van tui blijft zeggen dat alles onder de stoel voor je moet. Maar ik had al eerder van iemand gehoord dat er gewoon trolleys aan boord gingen.
nurse88 schreef:
01-09-2021 23:30
Ah goed om te horen. De klantenservice van tui blijft zeggen dat alles onder de stoel voor je moet. Maar ik had al eerder van iemand gehoord dat er gewoon trolleys aan boord gingen.
Ach, waarom zou je je aan COVID-maatregelen van de maatschappij houden. :mrgreen:

Dat de regel om wat voor reden dan ook niet strik gehandhaafd is op een eerdere vlucht betekent niet dat je die regel dan maar moet negeren. Hoe dan ook, goede reis!
Ze kijken er niet eens naar, ben van de week nog gevlogen met Tui, de meeste mensen hebben behoorlijk grote handbagagekoffers en die worden gewoon in de bakken boven de stoelen gefrot
Nu begrijp ik steeds beter waarom passagiers soms heel boos en verbaasd reageren wanneer ze vliegen met een airline die haar regels wél handhaaft. Staat er met koeienletters op de boardingpass dat je maar één stuk handbaggage mee mag, gaan ze nog steeds in discussie over hun derde tas :mrgreen:

Ik snap daarentegen ook wel dat het vakantiepersoneel van sommige charteraars die confrontatie niet aangaat. De zomer is toch snel weer voorbij.
Fairway schreef:
02-09-2021 01:19
Nu begrijp ik steeds beter waarom passagiers soms heel boos en verbaasd reageren wanneer ze vliegen met een airline die haar regels wél handhaaft. Staat er met koeienletters op de boardingpass dat je maar één stuk handbaggage mee mag, gaan ze nog steeds in discussie over hun derde tas :mrgreen:

Ik snap daarentegen ook wel dat het vakantiepersoneel van sommige charteraars die confrontatie niet aangaat. De zomer is toch snel weer voorbij.
Zolang het uiteindelijk allemaal past maakt het natuurlijk weinig uit. De regels zijn er zodat je als klant niet kunt zeuren als ze je koffer naar het ruim dirigeren.

Mooie is dat ze altijd de mensen die fanatiek in de rij staan 30 minuten voordat baarden begint als eerste vragen om hun koffertjes alsnog in het ruim te stoppen.
Fairway schreef:
02-09-2021 00:50
Ach, waarom zou je je aan COVID-maatregelen van de maatschappij houden. :mrgreen:

Dat de regel om wat voor reden dan ook niet strik gehandhaafd is op een eerdere vlucht betekent niet dat je die regel dan maar moet negeren. Hoe dan ook, goede reis!
Wij nemen gewoon een rugtas per persoon mee. Maar het zou wel fijn zijn als die gewoon boven je kan bij onze lange vlucht. Ipv dat het ten koste gaat van je beenruimte.
nurse88 schreef:
02-09-2021 09:34
Wij nemen gewoon een rugtas per persoon mee. Maar het zou wel fijn zijn als die gewoon boven je kan bij onze lange vlucht. Ipv dat het ten koste gaat van je beenruimte.
Als er genoeg plek is, kan dat ook. Vaak is er wel plek omdat maar een deel extra wil betalen voor een trolley. Alleen als er geen plek is moet die onder je stoel.
Stampertje12 schreef:
02-09-2021 02:42
Zolang het uiteindelijk allemaal past maakt het natuurlijk weinig uit. De regels zijn er zodat je als klant niet kunt zeuren als ze je koffer naar het ruim dirigeren.

Mooie is dat ze altijd de mensen die fanatiek in de rij staan 30 minuten voordat baarden begint als eerste vragen om hun koffertjes alsnog in het ruim te stoppen.
Dat is bij andere airlines inderdaad al jaren het geval. TUI hanteert deze regel volgens hun website echter specifiek als corona-maatregel. Dat snap ik in theorie ook heel goed. Je wil niet dat mensen door elkaar gaan lopen zoeken naar baggage/plek tijdens het in- en uitstappen. Gewoon tas onder je stoel en zitten.

Ik kan dat wel waarderen.

nurse88 schreef:
02-09-2021 09:34
Als iedereen zich netjes aan de regel houdt is dat geen probleem. Er staat volgens mij nergens dat je de baggagebak niet mag gebruiken.
Fairway schreef:
02-09-2021 09:42
Dat is bij andere airlines inderdaad al jaren het geval. TUI hanteert deze regel volgens hun website echter specifiek als corona-maatregel. Dat snap ik in theorie ook heel goed. Je wil niet dat mensen door elkaar gaan lopen zoeken naar baggage/plek tijdens het in- en uitstappen. Gewoon tas onder je stoel en zitten.

Ik kan dat wel waarderen.
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gewerkt heeft. Als het op instappen en uitstappen van een vliegtuig aankomt zijn mensen extreem hardleers.

Dus die verzinnen wel weer iets nieuws om toch nog paar keer langs elkaar te lopen in dat gangpad
Stampertje12 schreef:
02-09-2021 09:46
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gewerkt heeft. Als het op instappen en uitstappen van een vliegtuig aankomt zijn mensen extreem hardleers.

Dus die verzinnen wel weer iets nieuws om toch nog paar keer langs elkaar te lopen in dat gangpad
Het werkte perfect, zeker in het begin van de pandemie, toen we schichtig met mondkapje op weer mochten gaan vliegen. Iedereen bleef netjes zitten.

Mijn ervaring is dat de passagiers in deze tijd juist heel goed luisteren naar de bemanning, zolang de regels maar consequent gehandhaafd worden. De KLM hanteert nog het strikte rij-voor-rij uitstappen en dat werkt perfect. Andere airlines deden dat in het begin ook, en ook daar werkte het perfect, mensen bleven netjes zitten tot de rij voor ze door kon lopen. Maar hier en daar verslapt het helaas. Geen idee hoe TUI het doet, nog nooit met ze gevlogen.
Een rugzak, trolley en kleine handtas met twee personen lijkt me geen probleem.
Als je je handbagage (trolley of rugzak) in het ruim laat vervoeren, zul je toch je paspoort etc ergens in moeten vervoeren? In de handtas dus.
Ik snap alleen niet dat je zegt dat je dochter een rugzak en trolley heeft. En jij dus alleen een kleine handtas? Maar het maakt toch niet uit hoe het verdeeld is bij de twee passagiers die samen reizen?
Oh wacht, oud topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven