Hawaii
maandag 12 september 2011 om 11:41
Hi mede-reizigers!
Ik was benieuwd of iemand hier tips heeft over een reis naar Hawaii?
Ik zou graag samen met mijn vriend 2/3 weken over de eilanden willen hoppen met rugzak. We willen niet in hostels slapen maar een 3 sterren hotel bv is prima. Zag al via bookings.com dat dat goed te regelen valt. Ik was alleen benieuwd naar wat het beste reisschema is en welke eilanden wel/niet te bezoeken. Hoe lang op de eilanden leuk is enzo. We houden van avontuur maar een dagje strand is ook niet misselijk. Ook het hoppen over de eilanden, hoe gaat dat het beste, per boot of met het vliegtuig?
Ik hoop dat jullie wat tips hebben voor me of zelf ervaringen of leuke verhalen hebben, ik hoor ze graag!
Bedankt alvast!
Ik was benieuwd of iemand hier tips heeft over een reis naar Hawaii?
Ik zou graag samen met mijn vriend 2/3 weken over de eilanden willen hoppen met rugzak. We willen niet in hostels slapen maar een 3 sterren hotel bv is prima. Zag al via bookings.com dat dat goed te regelen valt. Ik was alleen benieuwd naar wat het beste reisschema is en welke eilanden wel/niet te bezoeken. Hoe lang op de eilanden leuk is enzo. We houden van avontuur maar een dagje strand is ook niet misselijk. Ook het hoppen over de eilanden, hoe gaat dat het beste, per boot of met het vliegtuig?
Ik hoop dat jullie wat tips hebben voor me of zelf ervaringen of leuke verhalen hebben, ik hoor ze graag!
Bedankt alvast!
maandag 12 september 2011 om 11:56
Hoi,
Wij gaan over 6 weken naar Hawaii,ik heb hier een topic over geopend een tijdje geleden(Las Vegas en Hawaii heet het) en heb toen veel tips gekregen.
Ook kijk ik regelmatig op het alles amerika forum daar valt ook veel te vinden.
Heb je de vluchten ernaar toe al geregeld?Er gaan geen rechtstreekse vluchten heen.
Wij vliegen via Brussel,Chicago naar Las Vegas waar we 4 dagen blijven en dan via San Fransisco naar Oahu waar we een week blijven en dan een week naar Maui.
Volgens mij kan je het alleen met het vliegtuig tussen de verschillende eilanden,ik heb nl niks kunnen vinden over een ferry.(of je moet een boot huren).
Ik zou even kijken welke eilanden je het meeste aanspreekt,ik zou er geen 4 pakken in 2/3 weken dan ben je zoveel aan het reizen.
Wij gaan over 6 weken naar Hawaii,ik heb hier een topic over geopend een tijdje geleden(Las Vegas en Hawaii heet het) en heb toen veel tips gekregen.
Ook kijk ik regelmatig op het alles amerika forum daar valt ook veel te vinden.
Heb je de vluchten ernaar toe al geregeld?Er gaan geen rechtstreekse vluchten heen.
Wij vliegen via Brussel,Chicago naar Las Vegas waar we 4 dagen blijven en dan via San Fransisco naar Oahu waar we een week blijven en dan een week naar Maui.
Volgens mij kan je het alleen met het vliegtuig tussen de verschillende eilanden,ik heb nl niks kunnen vinden over een ferry.(of je moet een boot huren).
Ik zou even kijken welke eilanden je het meeste aanspreekt,ik zou er geen 4 pakken in 2/3 weken dan ben je zoveel aan het reizen.
maandag 12 september 2011 om 12:06
Wij zijn naar Hawaii geweest 3 1/2 jaar geleden. We zijn geland op Honululu daar alleen vlak bij het vliegveld geslapen en toen naar de Big Island gegaan waar we een Volkswagen busje hebben gehuurd en daarmee een week gekampeerd op de staatparken. Geen tips dus voor hotels. Op de Big Island zijn we een week geweest en dan nog hebben we niet alles gezien. Uiteraard is Volcano NP daar een abslote must. Houden jullie van snorkelen? Dan weten we nog wel een aantal geweldige spots. We willen zeker nog een keer terug en dan willen we ook de andere eilanden verkennen. Oahu schijnt ook buiten het toeristengebied schitterend te zijn; Kauai willen we zeker heen want erg groen en dan toch ook weer the Big Island.
maandag 12 september 2011 om 12:09
maandag 12 september 2011 om 21:12
Wij zijn alweer 8 jaar geleden op huwelijksreis geweest naar Hawaii. We zijn begonnen op Oahu (3 dagen) waar we een redelijk goedkoop hotel hadden vlakbij Waikiki Beach. Het sfeertje daar is geweldig, 's avonds staan er van die hulameisjes te dansen, overal branden er fakkels. Wel erg Amerikaans, daar moet je van houden. We zijn naar Pearl Harbor geweest waar ik erg van onder de indruk was en we hebben een bustour over het eiland gedaan. Op The Big Island (5 dagen) hadden we een luxer hotel, prachtig gelegen en een huurauto, We hebben dus dagelijks zelf wat rondgereden en natuurlijk naar Vulcano NP geweest. Wij hebben helaas geen lava gezien. Het laatste eiland was Kauai en daar ben ik helemaal weg van, dat was zo prachtig! Ook daar hadden we een huurauto en we hebben veel gezien (zijn daar 6 dagen geweest). Waimea Canyon is prachtig, de Grand Canyon in het klein, met een bootje naar Fern Grotto, naar prachtige watervallen, parelwitte stranden en natuurlijk een catamarantocht naar de Na Pali Coast. Daar zijn ook helicoptervluchten te boeken, maar toen wij er waren was er net eentje neergestort, dus dat hebben we maar niet gedaan.
Je merkt het, ik ben erg enthousiast het was echt een van de mooiste plekken waar ik ben geweest. Het leukste vond ik nog dat alle drie de eilanden zo totaal verschillend waren.
Je merkt het, ik ben erg enthousiast het was echt een van de mooiste plekken waar ik ben geweest. Het leukste vond ik nog dat alle drie de eilanden zo totaal verschillend waren.