Hebben jullie vakantieplannen met de herfst?

25-08-2021 09:07 33 berichten
Wij zijn niet weg geweest met de zomer vakantie. Wel dagjes weg etc maar had niet echt het idee dat ik vrij was. En helaas ook niet echt een lekker zomer gehad hier (misschien komt t nog?).
Maar om die reden willen wij dus weg met de eerst volgende vakantie en dat is de herfstvakantie ivm school van de kids. Waarschijnlijk wordt het een vliegvakantie naar een warm land, maar geen idee waar naartoe?? Zijn er dames/heren die ook weg willen met de herfstvakantie? En al hebben geboekt? En waar naartoe? Wil wat ideeën opdoen vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat je niet de enige bent met dit plan. Prijzen van losse vliegtickets in de herfstvakantie naar zonzekere bestemmingen (Spanje, Zuid Italië, etc) zijn hoog!

Ik ga zelf na de herfstvakantie weg, niet naar de zon.
we maken plannen zonder de kinderen, dus zitten niet vast aan de herfstvakantie. Maar voor het najaar, hoop ik nog steeds naar de Uk te kunnen
En ik heb een weekend weg met vrienden in NL staan
stippensokken schreef:
25-08-2021 09:15
Houd er rekening mee dat je niet de enige bent met dit plan. Prijzen van losse vliegtickets in de herfstvakantie naar zonzekere bestemmingen (Spanje, Zuid Italië, etc) zijn hoog!

Ik ga zelf na de herfstvakantie weg, niet naar de zon.
Ja die bedragen! Gekkenwerk! Wij wilden ook al een weekendje weg hier in NL maar ik schrok zo ontzettend voor wat er voor gevraagd werd! Soms wel 1200 euro! Een weekendje..
Dus ik denk ook dat de herfstvakantie een dure grap zal worden maar dat vind ik minder erg omdat wij er zo ontzettend aan toe zijn. Ik twijfel tussen Spanje en Turkije. Maar meer tips zijn wekom
Mama39 schreef:
25-08-2021 09:21
Ja die bedragen! Gekkenwerk! Wij wilden ook al een weekendje weg hier in NL maar ik schrok zo ontzettend voor wat er voor gevraagd werd! Soms wel 1200 euro! Een weekendje..
1200 euro voor een weekend? waar heb je gekeken dan?
wij zitten in een prachtig hotel, dure kamers genomen en komen daar echt niet aan hoor
1200 euro's :facepalm:
Mama39 schreef:
25-08-2021 09:21
Dus ik denk ook dat de herfstvakantie een dure grap zal worden maar dat vind ik minder erg omdat wij er zo ontzettend aan toe zijn. Ik twijfel tussen Spanje en Turkije. Maar meer tips zijn wekom
Voor een weekend? Was je niet even op het verkeerde moment op de verkeerde website?
Ik heb onlangs voor september en oktober twee keer een weekendje weg geboekt: 1x B&B 2 persoons en 1x huisje 4 persoons). Beide rond de 130 euro totaal voor 3 dagen / 2 nachten.
lilalinda schreef:
25-08-2021 09:23
1200 euro voor een weekend? waar heb je gekeken dan?
wij zitten in een prachtig hotel, dure kamers genomen en komen daar echt niet aan hoor
De kids wilden heel graag naar de efteling. En door corona etc al een aantal jaren niet geweest. Dus een weekendje efteling tikte bijna de 1200 aan niet normaal. En bungalowtje midden in het bos was misschien beter geweest kwa kosten, maar dat vind ik zelf weer niks aan omdat ik er gewoon niet zo van hou.
stippensokken schreef:
25-08-2021 09:27
Voor een weekend? Was je niet even op het verkeerde moment op de verkeerde website?
Ik heb onlangs voor september en oktober twee keer een weekendje weg geboekt: 1x B&B 2 persoons en 1x huisje 4 persoons). Beide rond de 130 euro totaal voor 3 dagen / 2 nachten.
Tja zomervakantie he..
dan betaal je je zowiezo al scheel denk ik
Wij zijn deze zomer in Nederland gebleven en dat was heerlijk! Geen zin in buitenland met al het gedoe van testen, andere regels die daar gelden, papierwerk enz. Dus gekozen om hier te blijven en we hebben echt een hele leuke vakantie gehad!
Voor de herfst wilden we misschien naar Europapark, maar ook dat is nog steeds met mondkapjesplicht enz. Geen zin in. Plan is om naar mijn ouders in Duitsland te gaan, gewoon in hun huis en beetje wandelen enz. Maar afgelopen week belde een vriend of we zin hadden om naar Texel te komen in de herfstvakantie! Zijn ouders hebben daar een huisje en hij zit er dan. Kost ons alleen de overtocht voor voetgangers :mrgreen: dus waarschijnlijk wordt het dat en een paar dagen naar mijn ouders.
Met Corona ook geen zin om in een vliegtuig te stappen.
Mama39 schreef:
25-08-2021 09:29
De kids wilden heel graag naar de efteling. En door corona etc al een aantal jaren niet geweest. Dus een weekendje efteling tikte bijna de 1200 aan niet normaal. En bungalowtje midden in het bos was misschien beter geweest kwa kosten, maar dat vind ik zelf weer niks aan omdat ik er gewoon niet zo van hou.
ah ja, dat had je er niet bijgezegd
maar als je nu naar Italie gaat, dan komen daar toch ook de kosten van de uitstapjes nog bij?
Ik ga naar de canarische eilanden in november. Weliswaar niet in de herfstvakantie dus misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar het is wel een idee.

In die periode van het jaar zijn de canarische eiland het meest zon- en warmtezeker. Ook is mijn ervaring met de canarische eilanden dat het toerisme er bijna het hele jaar door wel redelijk levendig is.

Bijvoorbeeld de griekse eilanden vind ik wel mooier en sfeervoller om mid-zomer naartoe te gaan, maar voor mij was weggaan in de zomer geen optie, en op de Griekse eilanden wordt het wel echt herfst- en winterachtig zo rond oktober. Ik ben er een keer in de herfstvakantie geweest, en een hoop was toen al dicht. Dat vind ik dan toch geen leuke sfeer.
Overigens zou mijn voorkeur uit gaan naar Spanje of Griekenland boven Turkije. Die laatste komen we niet zolang Erdogan daar aan de macht is.
Mama39 schreef:
Serieus, wat bizar. Wij gaan in het voorjaar '22 naar het Efteling park (Bosrijk) en gaan in totaal met 8 volwassenen, 6 kids en betalen voor een weekje net geen €2400 euro.
Mama39 schreef:
Waar verblijf je dan? Paar weken terug, dus midden in het hoogseizoen, 4 dagen hotel met uitgebreid ontbijtbuffet en voor 2 dagen entreekaarten Efteling gedaan. Was combinatieaanbieding van het hotel en lang niet deze prijs betaald. Hotel was 15 minuten rijden van de Efteling en ook nog niet eens de goedkoopste kamer geboekt. Kregen een upgrade dus kamer was ook nog luxer dan geboekt.
Irregular_Choice schreef:
25-08-2021 09:41
Overigens zou mijn voorkeur uit gaan naar Spanje of Griekenland boven Turkije. Die laatste komen we niet zolang Erdogan daar aan de macht is.
Ik ken die hele man niet en verdiep me er niet zo in eerlijk gezegd. Als we daarheen gaan is het meer voor de zon zee strand. Spanje en Grieknland zou ook kunnen heerlijke landen
Mama39 schreef:
25-08-2021 10:00
Ik ken die hele man niet en verdiep me er niet zo in eerlijk gezegd. Als we daarheen gaan is het meer voor de zon zee strand. Spanje en Grieknland zou ook kunnen heerlijke landen

Je kent Erdogan niet? Je klinkt niet als iemand die ver weg op vakantie zou moeten gaan. Voor je het weet heb je een lang weekend Kaboel geboekt, of zo.
MarvelousMrsMaisel schreef:
25-08-2021 10:18
Je kent Erdogan niet? Je klinkt niet als iemand die ver weg op vakantie zou moeten gaan. Voor je het weet heb je een lang weekend Kaboel geboekt, of zo.
Dat kon gezien de huidige omstandigheden nog wel eens een heeeeeeel lang weekend worden O_O
https://www.bbc.com/news/uk-england-birmingham-58244518
:)
Even offtopic maar doet me denken aan de Duitsers die eens bij ons in het vliegtuig zaten naar de Canarische Eilanden. De heer des huizes had het steeds maar over dat ze onderweg waren naar de Caraiben :rofl:
Irregular_Choice schreef:
25-08-2021 09:41
Heel erg mee eens. Turkije is zo mooi, maar zolang die idioot daar aan de macht is, zie je mij daar niet.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
25-08-2021 11:39
Heel erg mee eens. Turkije is zo mooi, maar zolang die idioot daar aan de macht is, zie je mij daar niet.
dat heb ik met veel landen, ook dichterbij.
Hongarije ga ik niet heen, ivm hun anti-homowetten
En dan moet de overheid zulke mensen in veiligheid brengen. :facepalm:
lilalinda schreef:
25-08-2021 11:41
dat heb ik met veel landen, ook dichterbij.
Hongarije ga ik niet heen, ivm hun anti-homowetten
Yep, precies hetzelfde.

Of Dubai, nope. Heel jammer, want lekker weer in de winter en niet zo ver vliegen.
ririanneke schreef:
25-08-2021 09:43
Waar verblijf je dan? Paar weken terug, dus midden in het hoogseizoen, 4 dagen hotel met uitgebreid ontbijtbuffet en voor 2 dagen entreekaarten Efteling gedaan. Was combinatieaanbieding van het hotel en lang niet deze prijs betaald. Hotel was 15 minuten rijden van de Efteling en ook nog niet eens de goedkoopste kamer geboekt. Kregen een upgrade dus kamer was ook nog luxer dan geboekt.
Ik ben vorige week geweest, zelfde verhaal, was 500 euro kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven