Help! Op reis in juli!

21-01-2020 00:40 34 berichten
Ik zoek waarschijnlijk het schaap met de 5 poten.

We (koppel zonder kinderen) gaan al jaren in juni op reis.
Wel het mooie weer, niet de drukte.

Man is van werk veranderd en hangt dit jaar vast aan verplichte vakantie in juli.


Ik zoek een locatie waar ik niet platgelopen word door andere toeristen.
Die rustig en kalm is.
Maar waar tegelijk wel iets te zien is voor een week.
En waar ze niet links rijden.
Liefst te bereiken met de wagen. (Plaatselijke wijn meeslepen met 't vliegtuig is wat moeilijk :-). Maar voor "de ideale droomlocatie" wil ik die wijn eventueel achterlaten.)


Favo vakantie:
Tent uitsmijten of B&B boeken en de hele dag de hort op.
Rondrijden, streek verkennen, stadjes en dorpjes verkennen, stoppen om te eten of te picknicken, ...
's Avonds eventueel als er tijd over is een zwembad induiken.

2 jaar geleden bijvoorbeeld een rondreis gedaan in Bretagne.

Favo temperatuur:
25 à 32 graden
Zuid-Spanje of Griekenland (35 à 40) in juli is man wat te heet.


We hoeven niet persé weg, maar vorig jaar ook al 14 dagen naar mijn tuin en grassprieten thuis zitten staren dus een weekje weg zou toch écht leuk zijn.


Laat maar horen of er misschien toch ergens een schaap met 5 poten te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
In Ierland genoeg schaapjes gezien, helaas wel gewoon saai met 4 poten. Maar ik heb een paar jaar geleden een rondreis door Ierland gedaan, in verschillende B&B's overnacht. Erg mooi, zou zo weer gaan, en ook lekker rustig! Maar niet per se zwembadweer of met de auto te bereiken. Oh en wel links rijden. Slechte optie dus dit voor jou hahaha, maar het was zo leuk! Links rijden went wel heel snel trouwens, just so you know.
Here am I in my little bubble
RainyDays schreef:
21-01-2020 01:42
In Ierland genoeg schaapjes gezien, helaas wel gewoon saai met 4 poten. Maar ik heb een paar jaar geleden een rondreis door Ierland gedaan, in verschillende B&B's overnacht. Erg mooi, zou zo weer gaan, en ook lekker rustig! Maar niet per se zwembadweer of met de auto te bereiken. Oh en wel links rijden. Slechte optie dus dit voor jou hahaha, maar het was zo leuk! Links rijden went wel heel snel trouwens, just so you know.
Ik heb geen rijbewijs.

Man moet rijden en die is totaal allergisch aan links rijden.

Ierland roep ik hier al jaren en dan roept man terug "no way, daar ga ik niet rijden" :-).
Alle reacties Link kopieren
De Champagne streek in Frankrijk?
Zo tussen Reims en Epernay liggen veel mooie dorpjes, je kunt er prima wandelen en natuurlijk drinken :P

Of de Bourgogne? Ook een aanrader zonder hordes toeristen.
Azoren
Ja, je moet er wel naartoe vliegen voor je de huurauto kunt pakken. Maar is relatief dichtbij, nog niet platgetreden door toeristen en juli is klimaattechnisch een goeie maand daar.
Alle reacties Link kopieren
Midden en zuiden van Kroatie is nog niet heel erg toeristisch. Mooi landschap, veel te zien en met de auto te bereiken.
Polen?
Slovenië, Slowakije, Litouwen. Prachtige landen en minder druk dan Frankrijk en Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Gordes du verdon?
Zeeeeeer mooi en wij werden er niet platgelopen maar was wel sept🤞🏻

Polen is ook erg moo
where ever you go, go with your heart
Noorwegen. Met de nachtboot naar Larvik. Het Oslofjord is prachtig en als je van rijden houdt, de rit van Oslo naar Bergen ook.
Alle reacties Link kopieren
Le Marche in Italië, niet zo heel populair onder toeristen maar heel mooi.
Wel meer qua natuur dan qua stadjes.
En hele lekkere wijn :proud:
Alle reacties Link kopieren
Oh en Slovenië ja! Piran, Bled, Skocjan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
21-01-2020 07:19
Midden en zuiden van Kroatie is nog niet heel erg toeristisch. Mooi landschap, veel te zien en met de auto te bereiken.

In het hoogseizoen echt stampvol. Wij zijn drie jaar terug geweest, zaten tussen Split en Dubrovnik. De stranden bomvol, de stadjes bomvol, de ferries bomvol, Dubrovnik file lopen, Split geen parkeerplaats te vinden, file lopen in de Plitvice en Krka parken.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
TS, Calabrie in Italie is prachtig en nog niet zo druk.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
21-01-2020 08:40
TS, Calabrie in Italie is prachtig en nog niet zo druk.
Klopt, maar kost je wel 3 dagen rijden.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-01-2020 08:44
Klopt, maar kost je wel 3 dagen rijden.

Vanaf BE (even Antwerpen genomen) 2000 km. 1000 per dag moet te doen zijn :proud:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Het kan misschien net in 2 dagen maar dat is wel ff een rit zeg.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-01-2020 08:50
Het kan misschien net in 2 dagen maar dat is wel ff een rit zeg.
Ik zie ook net dat TS niet kan rijden, dus dan is het inderdaad wel erg veel. Volgens mij zijn er wel directe vluchten naar Bari.
Honey, you should see me in a crown
Lekker nog een keer naar Bretagne.Verveelt nooit :)
Alle reacties Link kopieren
Midden- en Zuid-Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland. Als je naar de tegenwoordige zomers kijkt dan haal je die temperaturen daar prima, en is te berijden vanaf België.
Alle reacties Link kopieren
Madeira? Perfecte temperatuur en niet erg toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-01-2020 08:17
Le Marche in Italië, niet zo heel populair onder toeristen maar heel mooi.
Wel meer qua natuur dan qua stadjes.
En hele lekkere wijn :proud:
Dit wilde ik ook schrijven!
En Zwitserland. Voor veel mensen te duur ofzo.

De eerste 2 wkn van juli vallen over het algemeen nog wel mee qua drukte. Daarna heeft half Europa vakantie.
De Marken in Italië. Geen ruk te doen, maar het is er fantastisch!
nootboek schreef:
21-01-2020 09:18
Dit wilde ik ook schrijven!
En Zwitserland. Voor veel mensen te duur ofzo.

De eerste 2 wkn van juli vallen over het algemeen nog wel mee qua drukte. Daarna heeft half Europa vakantie.
En we zitten dus net met onze week vrij op 't moment dat half Europa zo'n beetje vakantie heeft :-).

Wie ooit heeft verzonnen om 't bedrijf de week van 21 juli dicht te gooien wil ik nu al van harte bedanken :-D.


Ik neem de genoemde ideeën mee.


(Volgend jaar heeft man hopelijk meer vakantie en kunnen we - hopelijk - terug in juni.
En dan gaat ie tijdens zijn verplichte week vrij in juli maar het plafond witten of de tuin heraanleggen.)
herfstappeltaart schreef:
21-01-2020 09:01
Lekker nog een keer naar Bretagne.Verveelt nooit :)
Na 2 keer rondreizen door Bretagne - een jaar of 10 geleden ook al eens - hebben we de hoogtepunten wel gezien.
En nog cider in de kelder voor de komende 5 jaar :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven