Help! Op reis in juli!

21-01-2020 00:40 34 berichten
Ik zoek waarschijnlijk het schaap met de 5 poten.

We (koppel zonder kinderen) gaan al jaren in juni op reis.
Wel het mooie weer, niet de drukte.

Man is van werk veranderd en hangt dit jaar vast aan verplichte vakantie in juli.

Ik zoek een locatie waar ik niet platgelopen word door andere toeristen.
Die rustig en kalm is.
Maar waar tegelijk wel iets te zien is voor een week.
En waar ze niet links rijden.
Liefst te bereiken met de wagen. (Plaatselijke wijn meeslepen met 't vliegtuig is wat moeilijk :-). Maar voor "de ideale droomlocatie" wil ik die wijn eventueel achterlaten.)

Favo vakantie:
Tent uitsmijten of B&B boeken en de hele dag de hort op.
Rondrijden, streek verkennen, stadjes en dorpjes verkennen, stoppen om te eten of te picknicken, ...
's Avonds eventueel als er tijd over is een zwembad induiken.

2 jaar geleden bijvoorbeeld een rondreis gedaan in Bretagne.

Favo temperatuur:
25 à 32 graden
Zuid-Spanje of Griekenland (35 à 40) in juli is man wat te heet.

We hoeven niet persé weg, maar vorig jaar ook al 14 dagen naar mijn tuin en grassprieten thuis zitten staren dus een weekje weg zou toch écht leuk zijn.

Laat maar horen of er misschien toch ergens een schaap met 5 poten te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
Noordwest Spanje? Omgeving San Sebastián en Bilbao en de streek erom heen. Staat op mijn lijstje dus geen ervaringen uit de eigen hand.
Eurus schreef:
21-01-2020 08:40
TS, Calabrie in Italie is prachtig en nog niet zo druk.
Om één of andere reden krijg ik man niet mee naar Zuid-Italië.

Ik roep al jaren dat ik ook die kant wel eens wil verkennen, maar nope ...

En ik vrees voor de warmte in juli.
forumfossiel schreef:
21-01-2020 08:12
Noorwegen. Met de nachtboot naar Larvik. Het Oslofjord is prachtig en als je van rijden houdt, de rit van Oslo naar Bergen ook.
Dan zou ik dus rechtstreeks op Bergen vliegen, want "effe naar Oslo rijden" ben je ook 2 dagen enkel kwijt.

Bergen lijkt mij bovendien een mooi stadje, alleen wat doe je daar de rest van de week als je na 2 dagen uitgekeken bent op de stad?
Zweden!
Bijvoorbeeld naar Stockholm en vanaf daar eilandhoppen op de archipelago. Heel verschillende eilanden met romantische straatjes (houten huisjes), eenzame eilandjes om bij weg te dromen, fijn wandelen, genoeg te doen ook want zo bij de stad. En echt mooie zomers daar.
qJuist de roadtrip van van Bergen naar Oslo is mooi. Zeker als je de toeristische route neemt. De westKust kan trouwens wel regenachtig zijn.
Dat is niet zo moeilijk: Oostenrijk! Zou niet Karinthie nemen, want dat is wel populair als zomerbestemming. Maar de rest is goed te doen, hoewel wel in opkomst, omdat mensen tegenwoordig meer op zoek zijn naar actievere vakanties.
Olot, Catalonië

Vulkanisch landschap en erg mooi en rustig. Niet heel heet.
Als je maar een weekje hebt, Denemarken is goed te doen. En hoewel wel gezegd wordt dat het saai is, wij hebben er van genoten. Heel veel ruimte, heel rustig, uitgestrekte stranden, zeker niet overspoeld door toeristen en leuke steden als je daar van houdt. En een huis huren met bv. een binnenzwembad en sauna is in verhouding met elders heel goed te doen. Het weer, dat is wel een dingetje, het is gewoon niet en vergelijkbaar met Nederland dus je moet ook een beetje geluk hebben.
Skawa schreef:
21-01-2020 08:03
Gordes du verdon?
Zeeeeeer mooi en wij werden er niet platgelopen maar was wel sept🤞🏻

Polen is ook erg moo
Gorges du verdon moet je niet wezen in het hoogseizoen, dan is het daar een krioelende massa aan mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven