Help, wat moet ik meenemen?
woensdag 10 juli 2013 om 15:30
Van zaterdag tot woensdagochtend ga ik "even" op vakantie naar Italië. Ik vlieg met Ryanair en heb alleen gezegd handbagage mee te nemen. Maximaal 10 kilo. Ik weet nu echt niet wat ik mee moet gaan nemen.
Ik ben nogal schoon van mezelf dus als ik de ene dag een vlek op m'n kleren maak, doe ik die de volgende dag absoluut niet aan.
Het weer daar is overdag rond de 25 graden en s'avonds koelt het wat af.
Heeft er iemand ideeën wat ik allemaal zou moeten meenemen om geen kleren te kort of te veel te hebben?
Ik ben nogal schoon van mezelf dus als ik de ene dag een vlek op m'n kleren maak, doe ik die de volgende dag absoluut niet aan.
Het weer daar is overdag rond de 25 graden en s'avonds koelt het wat af.
Heeft er iemand ideeën wat ik allemaal zou moeten meenemen om geen kleren te kort of te veel te hebben?
woensdag 10 juli 2013 om 17:01
quote:vera78 schreef op 10 juli 2013 @ 16:01:
In Italië is men over het algemeen 'netjes' gekleed. Dus een onkreukbaar bloesje en rokje/pantalon en met nette schoentjes zijn onmisbaar. 10 kilo lijkt me zat!?Italiaanse toeristen lopen in Nederland ook op gympen en in poloshirtjes en dergelijke, dus waarom zou jij in Italië moeilijk moeten doen met hakjes, rok/pantalon en bloesjes? Neem gewoon mee wat lekker zit en waar je je prettig in voelt. En wat makkelijk te combineren is.
In Italië is men over het algemeen 'netjes' gekleed. Dus een onkreukbaar bloesje en rokje/pantalon en met nette schoentjes zijn onmisbaar. 10 kilo lijkt me zat!?Italiaanse toeristen lopen in Nederland ook op gympen en in poloshirtjes en dergelijke, dus waarom zou jij in Italië moeilijk moeten doen met hakjes, rok/pantalon en bloesjes? Neem gewoon mee wat lekker zit en waar je je prettig in voelt. En wat makkelijk te combineren is.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
woensdag 10 juli 2013 om 17:30
woensdag 10 juli 2013 om 17:52
bootje_op_de_golven, 2 uur geleden
1 rok, 1 broek, 1 shirtje en twee hemdjes. En ondergoed en pyjama. Geen jas, maar een vestje, dat doe je aan in het vliegtuig, scheelt weer in de bagage. Daarnaast een klein tubetje wasmiddel, kun je zo iets uitwassen en laten drogen.
Pyama?? Die draag je toch alleen in het ziekenhuis?!?
1 rok, 1 broek, 1 shirtje en twee hemdjes. En ondergoed en pyjama. Geen jas, maar een vestje, dat doe je aan in het vliegtuig, scheelt weer in de bagage. Daarnaast een klein tubetje wasmiddel, kun je zo iets uitwassen en laten drogen.
Pyama?? Die draag je toch alleen in het ziekenhuis?!?
donderdag 11 juli 2013 om 09:21
1 broek,shirt en vest aan en je stevige wandelschoenen(of in elk geval de zwaarste/grootste schoenen aan doen)
1 lange broek en 1 korte broek mee
3 shirtjes
1 jurkje als je dat draagt
1 hemdje
1 pyjama/slaapshirt of wat je ook gewend bent
slippers/sandaaltjes
sokken&ondergoed
mini toiletspullen
Klaar. Past makkelijk in een handbagage koffer en er kan nog wel wat bij denk ik zo.
1 lange broek en 1 korte broek mee
3 shirtjes
1 jurkje als je dat draagt
1 hemdje
1 pyjama/slaapshirt of wat je ook gewend bent
slippers/sandaaltjes
sokken&ondergoed
mini toiletspullen
Klaar. Past makkelijk in een handbagage koffer en er kan nog wel wat bij denk ik zo.
donderdag 11 juli 2013 om 14:32
quote:mayou schreef op 11 juli 2013 @ 13:30:
Dat is wat ik bij me heb als ik een maand op pad ga!
Als je maar een weekje weggaat neem je ook vaak hetzelfde mee als dat je een maand weg gaat, toch?
Alleen draag je dan alles wat vaker. In dit geval kan het wel een broek en 1 of 2 shirtjes minder, maar je hebt ook in een paar dagen nog kans op verschillende types weer en je wilt niet elke dag hetzelfde aan.
Dat is wat ik bij me heb als ik een maand op pad ga!
Als je maar een weekje weggaat neem je ook vaak hetzelfde mee als dat je een maand weg gaat, toch?
Alleen draag je dan alles wat vaker. In dit geval kan het wel een broek en 1 of 2 shirtjes minder, maar je hebt ook in een paar dagen nog kans op verschillende types weer en je wilt niet elke dag hetzelfde aan.
donderdag 11 juli 2013 om 14:42
4 setjes kleding (bijv 1 broek, 2 jurkjes en een rokje, 2 shirts)
ondergoed voor 4 dagen (bh kun je eventueel 's avonds even uitwassen) slippers, extra vest
Bikini als je gaat zwemmen.
Toiletspullen (minder dan 100 ml per stuk!)
En een broek, shirt en vest aandoen en schoenen.
Ik slaap meestal in het shirt dat ik overdag aanheb.
ondergoed voor 4 dagen (bh kun je eventueel 's avonds even uitwassen) slippers, extra vest
Bikini als je gaat zwemmen.
Toiletspullen (minder dan 100 ml per stuk!)
En een broek, shirt en vest aandoen en schoenen.
Ik slaap meestal in het shirt dat ik overdag aanheb.
donderdag 11 juli 2013 om 14:45
quote:perezosa schreef op 11 juli 2013 @ 14:32:
[...]
Klopt. Ik neem hetzelfde mee voor een week als voor 2 maanden, lekker makkelijk.
Ik zou zelf voor 4 dagen Italie ook vrij weinig meenemen en wat ik bij me heb zou te combineren zijn. En als ik te weinig heb (qua kou), koop ik er wel wat bij daar (geldt ook voor paraplu oid).
[...]
Klopt. Ik neem hetzelfde mee voor een week als voor 2 maanden, lekker makkelijk.
Ik zou zelf voor 4 dagen Italie ook vrij weinig meenemen en wat ik bij me heb zou te combineren zijn. En als ik te weinig heb (qua kou), koop ik er wel wat bij daar (geldt ook voor paraplu oid).
donderdag 11 juli 2013 om 14:46
Gisteren heb ik mijn koffertje al ingepakt en ik moet zeggen er meer in gaat als dat ik dacht dat er in zou gaan.
De eerste tip die ik iedereen mee wil geven met ruimtegebrek:
Rol al je kleren op! Dit bespaard echt heel veel ruimte!
Ik heb nu totaal in mijn koffertje van 50x35x20 (buitenmaten) zitten:
7x minivloeistofverpakkingen
3x lange broeken
2x korte broeken
1x pyjamabroek
3x hempje onder shirt
7x shirtje
1x spijkerblouse
1x Beha
6x onderbroek
1x Bikini
1x strandjurk
1x Jumpsuit
1x tablet
1x stijltang
Toch aardig wat ondanks het echt een klein koffertje is!
Ik doe aan:
Lange broek
Hempje
Shirtje
Vest
Colbertje
En voor mijn paspoort, portomonnee en tickets neem ik nog een klein tasje mee zodat ik niet steeds in mijn koffer moet graaien!
3x lange broeken
2x korte broeken
1x pyjamabroek
3x hempje onder shirt
7x shirtje
1x spijkerblouse
1x Beha
6x onderbroek
1x Bikini
1x strandjurk
1x Jumpsuit
1x tablet
1x stijltang
Ik doe aan:
Lange broek
Hempje
Shirtje
Vest
Colbertje
En voor mijn paspoort, portomonnee en tickets neem ik nog een klein tasje mee zodat ik niet steeds in mijn koffer moet graaien!
donderdag 11 juli 2013 om 14:49
quote:lauwssie schreef op 11 juli 2013 @ 14:46:
Gisteren heb ik mijn koffertje al ingepakt en ik moet zeggen er meer in gaat als dat ik dacht dat er in zou gaan.
3x lange broeken
2x korte broeken
1x pyjamabroek
3x hempje onder shirt
7x shirtje
1x spijkerblouse
1x Beha
6x onderbroek
1x Bikini
1x strandjurk
1x Jumpsuit
1x tablet
1x stijltang
Ik doe aan:
Lange broek
Hempje
Shirtje
Vest
Colbertje
Eh.. lauwssie.. dit is toch een geintje?
Of heb ik ergens een post van jou gemist waarin je verteld dat het korte weektripje drie maanden is geworden ?
3x lange broeken
2x korte broeken
1x pyjamabroek
3x hempje onder shirt
7x shirtje
1x spijkerblouse
1x Beha
6x onderbroek
1x Bikini
1x strandjurk
1x Jumpsuit
1x tablet
1x stijltang
Ik doe aan:
Lange broek
Hempje
Shirtje
Vest
Colbertje
Eh.. lauwssie.. dit is toch een geintje?
Of heb ik ergens een post van jou gemist waarin je verteld dat het korte weektripje drie maanden is geworden ?
donderdag 11 juli 2013 om 14:59
perezosa Het is inderdaad een kort tripje. Ik ben 24 en ik ben totaal niet van ik doe alles de hele week aan. Ik ben een enorme knoeier en ik knoei dus ook wel dagelijks op mijn kleren. Plus dat het weer daar erg wisselend is en ik zeker wil weten dat ik genoeg bij me heb. Al mijn kleren die ik niet aandoe kan ik ook nog meegeven aan mijn ouders want zij staan daar op de camping. Dat kleine tasje past nog wel in de koffer. Maar als ik steeds dat er uit moet halen is het allemaal maar irritant.
Calm het is om precies te zijn 9.5 kilo.
Calm het is om precies te zijn 9.5 kilo.
donderdag 11 juli 2013 om 15:27
donderdag 11 juli 2013 om 19:43
Als notoire knoeier heb ik inmiddels, na veel gedoe, ontdekt dat een 100 ml tube wasmiddel beduidend lichter is dan een stapel schone shirts en 5 broeken . Maar goed, als het allemaal past en je koffer nog dicht kan, waarom zou je ze dan ook thuislaten?
Fijne vakantie!
Fijne vakantie!
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
donderdag 11 juli 2013 om 19:47
quote:lauwssie schreef op 11 juli 2013 @ 14:46:
Hou je er rekening mee dat je die vloeistoffen voor de controle in een plastic zakje moet laten zien? En dat het kleine handtasje IN je koffertje moet? Bij Ryanair zijn ze erg streng, je mag maar één stuk bagage meenemen. Dus bij de controle moet het er in passen.
Oh, mosterd.
Hou je er rekening mee dat je die vloeistoffen voor de controle in een plastic zakje moet laten zien? En dat het kleine handtasje IN je koffertje moet? Bij Ryanair zijn ze erg streng, je mag maar één stuk bagage meenemen. Dus bij de controle moet het er in passen.
Oh, mosterd.
donderdag 11 juli 2013 om 19:55
Wat zijn dat voor bamboeshirtjes waar ik over lees? En waar kenne die kope?
Edit: als ik google op bamboe shirt kom ik o.a. op sites waar ik de modellen & kleuren niet zo mooi vind...en bij MissGreen waar ik de kleding wat aan de prijs vind. Maar wie weet is dat het waard? Hoor graag tips. Ga zelf ook binnenkort lichtgewicht reizen namelijk
Edit: als ik google op bamboe shirt kom ik o.a. op sites waar ik de modellen & kleuren niet zo mooi vind...en bij MissGreen waar ik de kleding wat aan de prijs vind. Maar wie weet is dat het waard? Hoor graag tips. Ga zelf ook binnenkort lichtgewicht reizen namelijk
donderdag 11 juli 2013 om 20:44
quote:ouwejurknieuwejurk schreef op 11 juli 2013 @ 19:55:
Haha in een ander topic was ik er ooit over begonnen en het zoemt nu als een vuurtje rond. Grappig.
Het zijn shirtjes met raglan mouwtjes van 70% bamboe en 30% katoen. Voordelen ten opzichte van katoen:
- kreukels vallen eruit zodra je het aantrekt
- weegt minder, is kleiner op te vouwen of rollen
- wordt minder snel klam bij inspanning (of bij tropische hitte & vanzelf zweten
)
- voelt zachter op de huid
- gaat veel minder snel naar zweet ruiken (zelfs na uren wandelen in tropische hitte en stoffige omgeving, nog steeds okee... terwijl 100% katoen dan direct in de was moet bij mij)
In veel leuke kleuren, en met of zonder print te krijgen bij www.supershirt.net. Let op, ze hebben ook 100% katoen, dus even kijken welke van 70% bamboe zijn. Snelle service, aardige dame, je kunt mailen voor je persoonlijke wensen, je mag ook langs gaan in De Pijp in Amsterdam om te passen. En ik heb er een paar gekocht op 'n markt in Londen (Broadway Market), vlooienmarkt in Berlijn (Boxhagener Platz op zondagen), winkels in Berlijn (Simon Dachstrasse > zelf print kiezen; en Kastanienallee). Ik zet die plaatsen er maar bij voor de mensen die misschien toevallig daar in de buurt komen.
Hoera voor bamboe!
Over veel & weinig pakken... ik heb vaak voor een lang weekend meer bij me dan voor een paar maanden reizen! Bizar...
Haha in een ander topic was ik er ooit over begonnen en het zoemt nu als een vuurtje rond. Grappig.
Het zijn shirtjes met raglan mouwtjes van 70% bamboe en 30% katoen. Voordelen ten opzichte van katoen:
- kreukels vallen eruit zodra je het aantrekt
- weegt minder, is kleiner op te vouwen of rollen
- wordt minder snel klam bij inspanning (of bij tropische hitte & vanzelf zweten
- voelt zachter op de huid
- gaat veel minder snel naar zweet ruiken (zelfs na uren wandelen in tropische hitte en stoffige omgeving, nog steeds okee... terwijl 100% katoen dan direct in de was moet bij mij)
In veel leuke kleuren, en met of zonder print te krijgen bij www.supershirt.net. Let op, ze hebben ook 100% katoen, dus even kijken welke van 70% bamboe zijn. Snelle service, aardige dame, je kunt mailen voor je persoonlijke wensen, je mag ook langs gaan in De Pijp in Amsterdam om te passen. En ik heb er een paar gekocht op 'n markt in Londen (Broadway Market), vlooienmarkt in Berlijn (Boxhagener Platz op zondagen), winkels in Berlijn (Simon Dachstrasse > zelf print kiezen; en Kastanienallee). Ik zet die plaatsen er maar bij voor de mensen die misschien toevallig daar in de buurt komen.
Hoera voor bamboe!
Over veel & weinig pakken... ik heb vaak voor een lang weekend meer bij me dan voor een paar maanden reizen! Bizar...
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
vrijdag 12 juli 2013 om 08:17