Help, wat moet ik meenemen?
woensdag 10 juli 2013 om 15:30
Van zaterdag tot woensdagochtend ga ik "even" op vakantie naar Italië. Ik vlieg met Ryanair en heb alleen gezegd handbagage mee te nemen. Maximaal 10 kilo. Ik weet nu echt niet wat ik mee moet gaan nemen.
Ik ben nogal schoon van mezelf dus als ik de ene dag een vlek op m'n kleren maak, doe ik die de volgende dag absoluut niet aan.
Het weer daar is overdag rond de 25 graden en s'avonds koelt het wat af.
Heeft er iemand ideeën wat ik allemaal zou moeten meenemen om geen kleren te kort of te veel te hebben?
Ik ben nogal schoon van mezelf dus als ik de ene dag een vlek op m'n kleren maak, doe ik die de volgende dag absoluut niet aan.
Het weer daar is overdag rond de 25 graden en s'avonds koelt het wat af.
Heeft er iemand ideeën wat ik allemaal zou moeten meenemen om geen kleren te kort of te veel te hebben?
woensdag 10 juli 2013 om 15:33
Handbagage in elk geval. Een lange broek, korte broek en een aantal shirtjes. Voor elke dag schoon ondergoed en sokken. Een vestje voor de avond. Mooie stapschoenen en je hebt je gewone schoenen aan. Een bikini, zonnebrand en toiletspullen.
Maar een halve week is geen reden voor een totale 20 kg aan spullen mee hoor
Maar een halve week is geen reden voor een totale 20 kg aan spullen mee hoor
woensdag 10 juli 2013 om 15:36
5 shirts, 2 broeken of rokken of jurkjes. Ondergoed en 2 paar schoenen.
Van dat alles trek je 1 iets aan, dus dat scheelt ook al weer in ruimte. Een vestje wat je aantrekt bij inchecken en desnoods in het vliegtuig weer uit trekt.
Kleine flesjes van je verzorgingsspul, want omdat je alleen handbagage hebt moet dat ook in 1 zo'n plastic zakje passen.
En als je een vlek maakt op je kleding dan was je het uit met een beetje shampoo, de volgende ochtend is het droog en kun je je schone shirt/broek weer aan. Voila.
Van dat alles trek je 1 iets aan, dus dat scheelt ook al weer in ruimte. Een vestje wat je aantrekt bij inchecken en desnoods in het vliegtuig weer uit trekt.
Kleine flesjes van je verzorgingsspul, want omdat je alleen handbagage hebt moet dat ook in 1 zo'n plastic zakje passen.
En als je een vlek maakt op je kleding dan was je het uit met een beetje shampoo, de volgende ochtend is het droog en kun je je schone shirt/broek weer aan. Voila.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 10 juli 2013 om 15:37
woensdag 10 juli 2013 om 15:41
Nee, je neemt 1 shirt mee, het andere heb je al aan als je weggaat (tenminste, ik neem aan dat je niet in je onderbroek vertrekt ). Je hebt dus twee shirtjes voor 4 dagen, lijkt me meer dan genoeg.
Hou er rekening mee dat het niet alleen gebonden is aan 10 kg, maar ook aan formaat zwarte boodschappentas met leren hengsels.
Ik ben net terug van 8 dagen buitenland, ik had 11.6 kg bagage, maar dan wel in een koffer.
Hou er rekening mee dat het niet alleen gebonden is aan 10 kg, maar ook aan formaat zwarte boodschappentas met leren hengsels.
Ik ben net terug van 8 dagen buitenland, ik had 11.6 kg bagage, maar dan wel in een koffer.
woensdag 10 juli 2013 om 15:43
Eén shirtje voor 4 dagen zou ik ook niet doen. maar twee setjes per dag vind ik ook overdreven. Zorg dat je kleding mee neemt die je onderling kunt combineren: lijkt het toch steeds weer even anders. Toiletspullen wegen er ook altijd behoorlijk in, maar omdat je alleen handbagage mee neemt en het daar niet in mag kun je voor dat gewicht extra kleding mee nemen.
woensdag 10 juli 2013 om 15:44
Ik heb een koffertje wat aan het formaat voldoet gelukkig!
Vind het echt moeilijk om te kijken wat ik meeneem dus ik zal de aankomende 2 dagen enkel aan het passen en meten zijn. Ook omdat al mijn normale "handbagage" spullen er ook nog eens bij moeten en ik het heerlijk vind om bijvoorbeeld mijn tablet mee te nemen om daar filmpje op te kijken o.i.d.
Vind het echt moeilijk om te kijken wat ik meeneem dus ik zal de aankomende 2 dagen enkel aan het passen en meten zijn. Ook omdat al mijn normale "handbagage" spullen er ook nog eens bij moeten en ik het heerlijk vind om bijvoorbeeld mijn tablet mee te nemen om daar filmpje op te kijken o.i.d.
woensdag 10 juli 2013 om 15:47
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 juli 2013 @ 15:38:
Ha himalaya, jij neemt al weer meer mee dan ik
Ik neem minder mee dan dat lijstje, maar dat komt omdat ik me ook niet druk maak om een vlekje en het gewoon desnoods door een sopje sla.
Maar het is 4 dagen, ik zou me helemaal niet zo druk maken.
Ha himalaya, jij neemt al weer meer mee dan ik
Ik neem minder mee dan dat lijstje, maar dat komt omdat ik me ook niet druk maak om een vlekje en het gewoon desnoods door een sopje sla.
Maar het is 4 dagen, ik zou me helemaal niet zo druk maken.
woensdag 10 juli 2013 om 15:51
quote:flint schreef op 10 juli 2013 @ 15:48:
Je moet dus voor 3 dagen kleding, dat past toch makkelijk in zo'n koffertje dat je ook mag inchecken als handbagage?
Dat doet ze toch ook?
quote:lauwssie schreef op 10 juli 2013 @ 15:30:
Van zaterdag tot woensdagochtend ga ik "even" op vakantie naar Italië. Ik vlieg met Ryanair en heb alleen gezegd handbagage mee te nemen.
Je moet dus voor 3 dagen kleding, dat past toch makkelijk in zo'n koffertje dat je ook mag inchecken als handbagage?
Dat doet ze toch ook?
quote:lauwssie schreef op 10 juli 2013 @ 15:30:
Van zaterdag tot woensdagochtend ga ik "even" op vakantie naar Italië. Ik vlieg met Ryanair en heb alleen gezegd handbagage mee te nemen.
woensdag 10 juli 2013 om 15:55
woensdag 10 juli 2013 om 15:56
Maar wat is dan het probleem? Dat is dus voor 3 dagen kleren inpakken, plus nog 1 of 2 shirtjes extra.
En dat is dus
rokje/broek + shirtje
rokje/broek + shirtje
rokje broek + shirtje
extra vestje/jasje
2 extra shirtjes
ondergoed
toiletspul
Past makkelijk in een klein koffertje, heb ik al zo vaak gedaan.
En dat is dus
rokje/broek + shirtje
rokje/broek + shirtje
rokje broek + shirtje
extra vestje/jasje
2 extra shirtjes
ondergoed
toiletspul
Past makkelijk in een klein koffertje, heb ik al zo vaak gedaan.
woensdag 10 juli 2013 om 16:00
Aantrekken; lange broek met een shirtje en vestje en makkelijke schoenen. In je koffer; een korte broek, rokje en jurkje + blousje, t-shirt en twee hemdjes. Verder een paar nette schoenen mee. Zorg dat alles met elkaar te combineren is. Bijvoorbeeld je hemdje met rokje voor overdag en 's avonds met een blouse of vestje er over met je nette schoenen. Ik zie de moeilijkheid niet zo.
En als je ergens vlekken in maakt en je kleding te kort komt, in Italie zijn ook winkels.
En als je ergens vlekken in maakt en je kleding te kort komt, in Italie zijn ook winkels.
woensdag 10 juli 2013 om 16:06
Ik zou zeggen pak de tas erbij die je van plan bent te gaan gebruiken en stop er de spullen in die je denkt nodig te hebben, en weeg het. Als het niet past, dan even deze antwoorden hierboven lezen en opnieuw proberen.
Wat betreft schoon zijn: laat het hotel je vieze shirt wassen of doe zelf een handwasje. Of koop desnoods daar een nieuw shirtje als dit echt een onoverkomelijk probleem is.
Met 10 kilo kun je ook een maand door Azië reizen als je slim inpakt dus voor 4 daagjes Italië moet het zeker genoeg zijn!
Wat betreft schoon zijn: laat het hotel je vieze shirt wassen of doe zelf een handwasje. Of koop desnoods daar een nieuw shirtje als dit echt een onoverkomelijk probleem is.
Met 10 kilo kun je ook een maand door Azië reizen als je slim inpakt dus voor 4 daagjes Italië moet het zeker genoeg zijn!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
woensdag 10 juli 2013 om 16:20
quote:mayou schreef op 10 juli 2013 @ 16:14:
Toch wel handig die bamboeshirtjes dan!!Klopt! Je hoeft ze niet te strijken, ze wegen amper wat, gaan niet zo snel stinken... maar ik krijg toch het gevoel dat TO een héél andere paklijst heeft dan jij en ik
Toch wel handig die bamboeshirtjes dan!!Klopt! Je hoeft ze niet te strijken, ze wegen amper wat, gaan niet zo snel stinken... maar ik krijg toch het gevoel dat TO een héél andere paklijst heeft dan jij en ik
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
woensdag 10 juli 2013 om 16:41
Ik ging ooit op vakantie met een vriendin, die als een soort Michelinmannetje op het vliegveld arriveerde. Alle kleding die niet in haar koffer paste had ze namelijk over elkaar aangetrokken. Altijd nog een optie als het echt niet past .
Als je dat net als ik toch een beetje vies vindt (omdat je dan een deel van je kleding tijdens de vlucht al hebt gedragen) houd je je beter aan een van de lijstjes hierboven. En ga geen complete setjes meesjouwen, met meerdere schone shirtjes en 2 rokjes kan je verschillende outfits maken. Zeker als je in het vliegtuig ook al een outfit aanhebt (dat zijn toch weer een top, rok/broek en vestje/jas die je niet in je koffer hoeft te proppen).
Als je dat net als ik toch een beetje vies vindt (omdat je dan een deel van je kleding tijdens de vlucht al hebt gedragen) houd je je beter aan een van de lijstjes hierboven. En ga geen complete setjes meesjouwen, met meerdere schone shirtjes en 2 rokjes kan je verschillende outfits maken. Zeker als je in het vliegtuig ook al een outfit aanhebt (dat zijn toch weer een top, rok/broek en vestje/jas die je niet in je koffer hoeft te proppen).
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
woensdag 10 juli 2013 om 16:42
quote:vera78 schreef op 10 juli 2013 @ 16:01:
In Italië is men over het algemeen 'netjes' gekleed. Dus een onkreukbaar bloesje en rokje/pantalon en met nette schoentjes zijn onmisbaar. 10 kilo lijkt me zat!?
Ehhh en je moet je op vakantie kleden naar de maatstaf van dat land? Ga je dan ook naar amerika in joggingpak op grote nikes?
En naar Turkministan in een niquaab?
Wat n onzin.
In Italië is men over het algemeen 'netjes' gekleed. Dus een onkreukbaar bloesje en rokje/pantalon en met nette schoentjes zijn onmisbaar. 10 kilo lijkt me zat!?
Ehhh en je moet je op vakantie kleden naar de maatstaf van dat land? Ga je dan ook naar amerika in joggingpak op grote nikes?
En naar Turkministan in een niquaab?
Wat n onzin.