Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Echt iets om naar uit te kijken Anais. Klinkt erg goed en gezellig.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Ine schreef op 01 oktober 2009 @ 19:36:

Snjo, ja, dan is het logisch dat kerst ineens een andere lading krijgt. Verdrietig dat je vader is overleden. Ben je in die tijd vaker naar NL gegaan?

Ik heb in die tijd 3x 3 weken in NL gezeten. Ik zou al met kerst komen maar ik ging dus een week eerder. Ben met de ambulance meegegaan toen m'n vader naar een hospice gebracht werd. Daar was het echt heel fijn, zowel voor hem als voor ons.

Toen kwam de trouwdag van m'n ouders (23 dec), de kok van de hospice had speciaal voor ons een ijstaart gemaakt (m'n vader was een enorme ijseter). Vervolgens overleeft hij kerst en dan komt oud en nieuw, wat moet je elkaar toewensen??? Gelukkig nieuwjaar is zo niets zeggend en gewoon niet waar.

Ik weer terug naar hier maar een week later zat ik weer in NL, en weer gebeurde er niets in 3 weken (klinkt hard maar je zit toch echt op het overlijden te wachten). Toen maar weer hierheen maar als er ook maar iets zou veranderen in zijn situatie zou ik dus weer direct komen.

Uiteindelijk is het toch heel snel gegaan, 's ochtends niet wakker te krijgen en om een uur of 13.00 overleden. Ik was aan het stofzuigen (vergeet je nooit meer hoor).
Disco, ik had hem je zoooo gegund. Dit zijn de cadeautjes voor oktober:

* Een zilverkleurige schakelarmband

* Een zwarte schoudertas

* Een paarse vibrator

Dan zullen we jou deze keer nomineren X-D! Een paarse nog wel!!
quote:snjokorn schreef op 01 oktober 2009 @ 19:46:

[...]

Ik heb in die tijd 3x 3 weken in NL gezeten. Ik zou al met kerst komen maar ik ging dus een week eerder. Ben met de ambulance meegegaan toen m'n vader naar een hospice gebracht werd. Daar was het echt heel fijn, zowel voor hem als voor ons.

Toen kwam de trouwdag van m'n ouders (23 dec), de kok van de hospice had speciaal voor ons een ijstaart gemaakt (m'n vader was een enorme ijseter). Vervolgens overleeft hij kerst en dan komt oud en nieuw, wat moet je elkaar toewensen??? Gelukkig nieuwjaar is zo niets zeggend en gewoon niet waar.

Ik weer terug naar hier maar een week later zat ik weer in NL, en weer gebeurde er niets in 3 weken (klinkt hard maar je zit toch echt op het overlijden te wachten). Toen maar weer hierheen maar als er ook maar iets zou veranderen in zijn situatie zou ik dus weer direct komen.

Uiteindelijk is het toch heel snel gegaan, 's ochtends niet wakker te krijgen en om een uur of 13.00 overleden. Ik was aan het stofzuigen (vergeet je nooit meer hoor).

Ja, dat lijkt me zo verdrietig.. Je weet dat iemand gaat, maar niet wanneer en elke keer stel je je ergens op in en dan gaat het moment weer voorbij en moet je je weer opnieuw instellen.

Niet dat je wilt dat iemand overlijdt, maar in je hoofd houd je rekening met een bepaalde tijd en dan is het vreemd als je over die tijd heen gaat en weer 'opnieuw' begint. Alles is op een gegeven moment gezegd en dan is het zo 'wachten op'.

Ik heb het dan wel niet meegemaakt in mijn familiekring, bij ons gaan ze nogal plotseling, zeg maar. Maar wel in mijn werk in de thuiszorg, wat ik tijdens mijn studie en ook de laatste maanden tot mijn zw.sch.verlof. Daar waren ook regelmatig mensen die ziek waren, van wie iedereen wist dat ze zouden gaan, maar het elke keer toch weer langer duurde dan verwacht. Een hele lieve vrouw, ik weet het nog heel goed, had een zoon in IT. Zoon overgekomen, want kon wel eens afgelopen zijn. Zoon aangekomen, moeder nog redelijk stabiel, toen kwam Sinterklaas. Tot Sinterklaas iedereen in spanning, zal het lukken. Ja, het lukte. Maar daarna was iedereen een beetje de weg kwijt, want wat nu? Uiteindelijk heeft ze kerst ook nog geleefd en hebben wij haar nog verpleegd tot half januari. Niemand had dat verwacht, maar ze was er gewoon nog niet klaar voor.

Het is wel een nadeel dan, om ver weg te wonen. De reis elke keer, de angst dat je dan te laat komt.
Ik weet nog dat we voor mijn oma deze tekst op de rouwkaart hadden, vind hem nog steeds erg toepasselijk en heel mooi.

Een moeder sterft altijd te vroeg,

al wordt ze nog zo oud.

Je bidt dat God haar sparen zal,

omdat je van haar houdt.

Maar als de jaren knellen gaan,

zij ziek wordt, moe en oud,

bidt je dat God haar halen zal,

omdat je van haar houdt.
quote:Keranet schreef op 01 oktober 2009 @ 20:06:

Ik weet nog dat we voor mijn oma deze tekst op de rouwkaart hadden, vind hem nog steeds erg toepasselijk en heel mooi.

Een moeder sterft altijd te vroeg,

al wordt ze nog zo oud.

Je bidt dat God haar sparen zal,

omdat je van haar houdt.

Maar als de jaren knellen gaan,

zij ziek wordt, moe en oud,

bidt je dat God haar halen zal,

omdat je van haar houdt.Mooie tekst en zo waar.
owh das erg mooi kera... snik

@ ine hihi, ik kan zelf ook wel zo'n ding kopen hoor, als ik zou willen

@ anais klinkt heerlijk! kerst in turkije dat lijkt me dus echt nix, maar jij maakt er zo een heerlijk oud/nieuw van!

@ snjo, dat is inderdaad erg verdrietig. zo'n periode blijf je dan herbeleven. heftig hoor. gelukkig waren jullie er wel voor hem in die periode, ondanks dat je in ijsland zat

heb je dan nu juist niet de behoefte om bij je familie te zijn? of is dat te heftig?
Ine, proficiat met je nominatie, ik ben benieuwd wat voor kado je gekozen hebt?

Snjokorn, je dan wordt kerst meteen een stuk anders. Wat moet dat vreselijk voor jullie geweest zijn.

Nou, ik ben nu thuis, de anderen zijn allemaal de deur uit. Heb gisteren de scan gehad en gelukkig later ook de bewuste medijnen. Om half twee ga ik weer richting hotel.

Ik voel me nog steeds redelijk, ik moet veel water drinken en zure snoepjes eten. Dat laatste is niet echt fijn, want echt lekker vind ik het niet. Ik heb gelukkig nacht 1 achter de rug, nog drie te gaan. Mijn kinderen hebben gisteren een leuke dag gehad..zoon ging mee met vriendje naar grootouders en dochter ging met vriendje mee naar een vriendin. Ze hebben beide een leuke middag gehad.

Kerst vieren we hier gewoon, ik vind de tijd er voor vaak gezellig..eigenlijk vanaf Halloween komen ze hier in de feeststemming. Nog een paar weken en dan vieren we ons huis in een beetje halloween huis.

Oud en nieuw wordt hier vrijwel niet gevierd. Je hebt dan ook totaal geen oud en nieuw gevoel, vorige jaar kregen we bezoek en die gingen om tien uur naar huis.

Anais..ik ga jouw gevoel maar volgen en we zuller er dit jaar een groot spectakel van gaan maken..hopen op een super goed 2010.

Chica, ik snap je familie ook niet. Als ik een zus daar had wonen dan wist ik het wel.
Disco: het eerste jaar erna zijn we met z'n allen naar Spanje gegaan. Viel een beetje tegen, was te geforceerd. Vorig jaar was mijn moeder hier en was het gezellig, met kadootjes onder de kerstboom enzo (wij vierden thuis eigenlijk geen kerst met kadootjes, wij vierden sinterklaas). Dit jaar ga ik naar m'n vriendin en haar gezin. Niets moet, alles mag. Gewoon lekker dus (ik ga waarshijnlijk half december naar NL op cursus dus zie ik familie en vrienden dan).

Ik ben een update aan het maken voor een oud-forummer (die we allemaal terug willen zien), zij vraagt zich af of ze mee mag stemmen voor FvdM voor deze maand op dit topic. Ze is dus nu tot pagina 88 bij.
Ine, gefeliciteerd! Je hebt het verdient hoor, wat voor kado ga je kiezen? Wanneer en waar gaan we het interview lezen?

Snjokorn, kan me voorstellen dat kerst dan een hele andere betekenis krijgt. Dat is het vervelende van kerst, het is een leuk en gezellig feest (meestal) maar als er iemand mist wordt het opeens een extra pijnlijke periode.

Chicha, wat jammer dat jouw familie nooit komt, dan weten ze ook niet hoe je daar woont en leeft! Je krijgt wel vaak vriendinnen op bezoek, toch? En je moeder was er toch niet zo lang geleden?

Mijn broer komt ook zelden want heeft vliegangst. Toen ik ging trouwen kregen we hem met veel pijn en moeite het vliegtuig in. Dat was begin september 2001. Nog geen week later boorden zich twee vliegtuigen in de twintowers en hij moest nog terug.... Sindsdien is hij nog twee keer met de auto geweest (2400 km) en that's it.

De rest van de familie komt in de even jaren kerst hier vieren. De oneven jaren ga ik naar NL. Op zich wel een leuke afwisseling al kon ik ze de laatste keer na een week met z'n allen in mijn huis, wel achter het behang plakkken. Volgende keer toch maar weer wat voor ze huren in de buurt.....

Raccoon, fijn dat je geen last hebt van die medicijnen. Wanneer krijg je de uitslag van de scan?
@ raccoon goed te horen dat de kinderen zich wel vermaakt hebben op dag 1.

hoe voel jij je? verveel je je al het ongans?

hoe is dat trouwens elders? hebben de kinderen dan op woensdagmiddag ook vrij, of gewoon 5dg in de week naar school?

@ guiri, dat is dan wel een goede verdeling. is giuri man wel thuis met de kerst?

@ snjo, je maakt me benieuwd wie of wat....?

je hebt wel gelijk, nieuwe maand, dus we kunnen een nieuwe Emigreer FvdM kiezen... ik nomineer bij deze raccoon omdat ze gewoon haar familie het huis heeft uitgschopt zodat ze ons kan vertellen hoe het met haar gaat
Raccoon veel sterkte de komende dagen, hoop dat het medicijn je goed helpt en de scan ook goed zal zijn. Pffffff, klerezooi is dat toch om mee bezig te zijn. Zoon en dochter hopelijk ook gezellig afleiding tijdens jouw afwezigheid.

Wat een heerlijk gemail over muziek, ik heb zin om dat op youtube te checken maar waar vind ik de tijd?

Snjo, kan me voorstellen dat de feestdagen toch altijd een herbeleving zijn van die periode rond het overlijden van je vader - in welk jaar is hij gestorven?

Xmas wordt hier al sinds we weg zijn op Aruba gevierd- het is onbetaalbaar om met Kerst naar NL te vliegen en ik heb helemaal geen warme kleren meer! Ja, nog wel wat vestjes en jassen uit het jaar kruik misschien, die liggen bij mijn vader. Vorig jaar hadden we opa en oma van vent's kant hier met de feestdagen, dat was wel gezellig. Verder is het vooral bij vrienden eten en met het gezin saam zijn.

Anais, Tb doet o.a. in kaviaar dus......ben ook geen echte liefhebber. Doet ie ook nog andere exquise (?) producten misschien? Had je dochter nog leuke verjaardag?

Biebel wanneer is die feestdag van jullie? Ik zag je jurk niet op FB, of ging het om een andere jurk?

Afkortingen....hier heeft ook iedereen een 'gekke' (grappige) nick name, meestal niet lijkend op de echte naam. En dat afkorten lijkt wel echt iets vd Nederlanders.

Mooi gedichtje over moeders kera - wat er dan nog wel bij moet eigenlijk is dat ondanks dat je bidt dat ze gaat, het gemis met de tijd wel steeds groter wordt

ik ga de kip in de oven leggen, vanavond zumba en verder met huis gezellig maken want zaterdag komen opa en oma. Voor 4 weken! In ons huis! Hmmmm, kan het er beter nog even van nemen met vent, ipv dat huis kuisen!

quote:Duna schreef op 01 oktober 2009 @ 21:26:

Snjo, kan me voorstellen dat de feestdagen toch altijd een herbeleving zijn van die periode rond het overlijden van je vader - in welk jaar is hij gestorven?

2007, 60 jaar geworden.
quote:Discovery schreef op 01 oktober 2009 @ 21:25:

@ snjo, je maakt me benieuwd wie of wat....?

je hebt wel gelijk, nieuwe maand, dus we kunnen een nieuwe Emigreer FvdM kiezen... ik nomineer bij deze raccoon omdat ze gewoon haar familie het huis heeft uitgschopt zodat ze ons kan vertellen hoe het met haar gaat

Eentje die in Frankrijk zit....(moet ik nog meer zeggen).

Anais: kunnen we weer via jou stemmen????
Raccoon, wat fijn dat het redelijk is gegaan tot dusver. Ik lees ook dat de kinderen een gezellige middag hebben gehad, dat moet voor jou een heel prettig gevoel zijn nu. Sterkte hoor, nog 3 nachtjes en dan ben je weer lekker fulltime thuis bij de kinderen en je man.

Een beladen kersttijd, Snjokorn met accent op gemis, verdriet en herinneringen. Dat is echt heel lastig voor alle betrokkenen. Een van de redenen waarom ik altijd moeite had met die dagen. Ik had ook jarenlang pijnlijke herinneringen aan de kersttijd wat pas sinds kort is verdwenen. Ik werd vaak beroerd van al dat vrolijke feestgedoe in een tijd dat er zoveel mensen het juist extra moeilijk hebben, en dat zijn er heel veel.

Mensen die alleen zijn, voelen de eenzaamheid juist dan nog sterker. Al die personen die een geliefde moeten missen, door de dood, echtscheidingen of afstand. Herinneringen aan andere kerstdagen toen het nog anders was. En ondertussen op televisie al die gelukswensen: een zalige Kerst, vreetfestijnen, stralende gezichten. Brrr.. de druk die er op die dagen kan liggen omdat het kennelijk altijd maar gezellig en feestelijk moet zijn, stond me vaak erg tegen.
Ja hoor, Snjo, stemmen kan weer via emigratieforummer@gmail.com
quote:Anais01 schreef op 01 oktober 2009 @ 21:43:

Ja hoor, Snjo, stemmen kan weer via emigratieforummer@gmail.com

YES.

Ik ben volgende week getuige op de bruiloft van een goede vriend van mij. Het wordt geen groot feest ofzo en nu is aan mij gevraagd of ik een wijnlijst kon maken........ geen moeite mee hoor. Dus ik net naar de slijterij en heb wat leuke dingen uitgezocht.
Duna, wat is Zumba? Wat je schrijft over de tickets rond de feestdagen is iets waar ik me groen en geel aan erger. Juist rond die periode wordt er weer flink een slaatje uit geslagen door de luchtvaartmaatschappijen. Ze weten dat veel mensen perse familie wil bezoeken in andere landen of op vakantie willen en toch wel boeken. Hup, prijs maar weer omhoog. Wij betalen voor het hotel ook werkelijk het dubbele rond Oudejaarsavond en dan ook nog een toeslag voor de gala avond. Maar ja, daar doen ze dan ook wat voor dus daar heb ik dan nog wel begrip voor.

Tb doet trouwens voor de rest in hele andere producten dan

decadent vreetwerk, van huizenverkoop tot export van de meest uiteenlopende artikelen.

Dochters verjaardag was erg gezellig, veel visite en leuke kadootjes:-).
Even een tv-tip voor de mensen met BBC. Op 1 een hele leuke wetenschappelijke docu over tweelingen.
quote:fladder schreef op 01 oktober 2009 @ 22:10:

Even een tv-tip voor de mensen met BBC. Op 1 een hele leuke wetenschappelijke docu over tweelingen.BBC heeft vaak van zulke interessante docu's. Hier worden ze ook wel uitgezonden.
ik zag laatst zo´n docu en die ging over de verschillen tussen mannen en vrouwen.

Er was een wetenschapper die beweerde dat hij kon voorspellen hoe mannelijk of vrouwelijk iemand was aan de hand van de ringvinger: hoe langer hoe mannelijker (ivbm met testosteronboost voor de geboorte). Bij vrouwen is de ringvinger vaak korter dan de wijsvinger, bij mannen juist veel langer.

Er waren drie expirimenten die ze deden:

1) ze lieten 6 mannen een hardloopwedstrijd doen. De wetenschapper moest aan de hand van de lengte van de ringvinger bepalen wie zou winnen (hoe langer, hoe meer winkans). Hij had alleen nummer 3 en 4 omgedraaid.

2) ze lieten 6 vrouwen deelnemen aan een proef met een hijskraan, nadat de wetenschapper ze op volgorde had gezet van vrouwelijke vrouw naar mannelijke vrouw. Hij beweerde dat op basis van zijn analyse (lengte van ringvinger) er maar 1 vrouw in staat zou moeten zijn om de proef te winnen. En hij had gelijk.

3) ze lieten 6 mannen en 6 vrouwen een luier bij een baby verschonen. Opvallend was dat alle vrouwen na de luier verschoond te hebben de baby oppakten en knuffelden, en bij de mannen maar 1, dat was de meest mannelijke man die ertussen zat. Verklaring? Hoe mannelijker, hoe meer problemen met sociale contacten, deze man was zich daarvan bewust en had een cursus sociale omgangsvormen gedaan. Daar had hij geleerd te knuffelen.

Vond die documantaire echt een openbaring.

Dus nu de hamvraag: hoe lang is jouw ringvinger (korter of langer dan de wijsvinger?)
Snjokorn, wat recent nog. Hoe gaat het met je moeder, redt ze het in haar eentje?

60 jaar is nog véél te vroeg! Wat erg.

Mijn vader is ook vlak voor kerst overleden, in 2005. Heel plotseling, een hersenbloeding. Ik had er wel direkt vrede mee, het is ook geen beladen onderwerp tijdens de kerst.

Raccoon, zure snoepjes? waarom? Mogen het geen augurken zijn?

Ik heb zojuist de heks ontluist. (van luizen ontdaan, dus). Nu maar hopen dat ze weg blijven.

Wat een drama, ze schreeuwde het uit omdat de lotion in haar ogen en mond kwam. Dramaqueen.
Mijn ringvinger is langer dan mijn wijsvinger..... ben ik een man?
2004 of 2005....ben de tel kwijt. Erg zeg! Weet niet eens wanneer mijn vader is overleden!
nee, een mannelijke vrouw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven