Het zoveelste Bali topic
dinsdag 17 januari 2017 om 08:42
Hi allen,
Na 100 jaar niet meer op het forum te zijn geweest is er nood aan de man en heb ik jullie hard nodig weer In plaats van vakantie voorpret heb ik namelijk vakantie voorstress
In juni gaan we (buiten de vakanties om) een krappe 4 weken naar Bali met 2 peuters. Nu kom ik er niet uit met waar we heen willen. We willen rustig aan doen met die 2 mormels erbij natuurlijk, lekker relaxen maar ook genoeg van het eiland zien. Mijn laatste opzetje kwam hierop uit:
Sanur (3 nachten - eerste dag late aankomst)
Nusa Lembongan (2 nachten)
Ooskust (7 nachten) - geen idee waar nog, tips welkom!
Lovina (7 nachten)
Ubud (5 nachten - laatste dag laat vertrek)
Wat denken jullie als ervaring deskundigen hiervan?
Groetjes,
Spinnetje
Na 100 jaar niet meer op het forum te zijn geweest is er nood aan de man en heb ik jullie hard nodig weer In plaats van vakantie voorpret heb ik namelijk vakantie voorstress
In juni gaan we (buiten de vakanties om) een krappe 4 weken naar Bali met 2 peuters. Nu kom ik er niet uit met waar we heen willen. We willen rustig aan doen met die 2 mormels erbij natuurlijk, lekker relaxen maar ook genoeg van het eiland zien. Mijn laatste opzetje kwam hierop uit:
Sanur (3 nachten - eerste dag late aankomst)
Nusa Lembongan (2 nachten)
Ooskust (7 nachten) - geen idee waar nog, tips welkom!
Lovina (7 nachten)
Ubud (5 nachten - laatste dag laat vertrek)
Wat denken jullie als ervaring deskundigen hiervan?
Groetjes,
Spinnetje
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
vrijdag 20 januari 2017 om 22:24
Wij zijn afgelopen november 3 week op bali geweest.
7 dagen ubud daarna 7 dagen lovina en nog 7 dagen sanur
Wij vonden tot fantastisch.
Zijn in ubud naar de koffieplantages geweest en rijstvelden en nog veel meer
Eb naar t olifanten resort.in sanur met dolfijnen gezwommen
Lovina was erg relex watervallen daar zijn wel erg leuk en mooi
Vergis je niet in de reistijden op bali
T is niet zo groot maar de wegen erg slecht en ze rijden langzaam je bent zomaar 3 tot 4 uur onderweg van ubud naar lovina.
Lovina hebben wij in puri saron gezeten super tevreden over geweest en eten kan je goed bij warung ibu wina
In sanur eten bij warung rib
Heel veel plezier en geniet ervan
Denk aan de inentingen
7 dagen ubud daarna 7 dagen lovina en nog 7 dagen sanur
Wij vonden tot fantastisch.
Zijn in ubud naar de koffieplantages geweest en rijstvelden en nog veel meer
Eb naar t olifanten resort.in sanur met dolfijnen gezwommen
Lovina was erg relex watervallen daar zijn wel erg leuk en mooi
Vergis je niet in de reistijden op bali
T is niet zo groot maar de wegen erg slecht en ze rijden langzaam je bent zomaar 3 tot 4 uur onderweg van ubud naar lovina.
Lovina hebben wij in puri saron gezeten super tevreden over geweest en eten kan je goed bij warung ibu wina
In sanur eten bij warung rib
Heel veel plezier en geniet ervan
Denk aan de inentingen
zondag 22 januari 2017 om 20:22
Ik ben 2 weken naar Bali geweest toen mijn dochtertje net 3 jaar was. We zijn eerst een paar dagen naar Sanur geweest. Toen hebben we een dagtocht met een taxichauffeur geboekt (gewoon zelf aangegeven wat ik wilde zien). We hadden onze koffers meegenomen en ons aan het einde vd dagtocht af laten zetten in Ubud. Daar zijn we nog een paar dagen gebleven. Vervolgens had ik daar weer dagtochten geboekt bij dezelfde taxichauffeur en ons bij de laatste tocht met koffers en al af laten zetten in Kuta. Daar weer een paar dagen gebleven.
Sanur vond ik een leuk stadje en wat vooral leuk was, was het lange strandpad langs de zee. Ubud was ook leuk, mijn dochtertje vond vooral de Balinese dansvoorstellingen 's avonds leuk. Kuta was natuurlijk super toeristisch maar we hadden een hotel in hartje centrum, maar op een rustig plekje een heel mooi goedkoop hotel met mooi zwembad. Ik heb er bewust voor gekozen om niet op al te afgelegen plekjes te zitten zodat we in de vroege avond voordat ze ging slapen gewoon even lekker konden wandelen langs de boulevard etc.
De bekendste bezienswaardigheden hebben we gezien door met een taxichauffeur op stap te gaan. Ik stippelde een route uit en keek vanzelf wel of het lukte om ze allemaal te zien of dat mijn dochtertje te lang bij een speeltuin bleef hangen zodat het er minder werden.
Ik heb er ook bewust voor gekozen om niet met haar naar een ander eilandje te gaan, omdat ik weet hoe ferryboten etc in Azië zijn en op de een of andere manier neem ik die liever niet met een klein kind (dat ook nog niet eens kan zwemmen).
Op de terugweg hadden we nog een stopover van een paar dagen in Kuala Lumpur.
Sanur vond ik een leuk stadje en wat vooral leuk was, was het lange strandpad langs de zee. Ubud was ook leuk, mijn dochtertje vond vooral de Balinese dansvoorstellingen 's avonds leuk. Kuta was natuurlijk super toeristisch maar we hadden een hotel in hartje centrum, maar op een rustig plekje een heel mooi goedkoop hotel met mooi zwembad. Ik heb er bewust voor gekozen om niet op al te afgelegen plekjes te zitten zodat we in de vroege avond voordat ze ging slapen gewoon even lekker konden wandelen langs de boulevard etc.
De bekendste bezienswaardigheden hebben we gezien door met een taxichauffeur op stap te gaan. Ik stippelde een route uit en keek vanzelf wel of het lukte om ze allemaal te zien of dat mijn dochtertje te lang bij een speeltuin bleef hangen zodat het er minder werden.
Ik heb er ook bewust voor gekozen om niet met haar naar een ander eilandje te gaan, omdat ik weet hoe ferryboten etc in Azië zijn en op de een of andere manier neem ik die liever niet met een klein kind (dat ook nog niet eens kan zwemmen).
Op de terugweg hadden we nog een stopover van een paar dagen in Kuala Lumpur.
woensdag 25 januari 2017 om 14:24
Ik vond Sanur persoonlijk een beetje saai (te vergelijken met het Spaanse Benidorm). Nusa Lembongan 2 dagen vind ik wat kort, dat zou ik 4 dagen doen of schrappen. Ik weet nog wel een hele leuke accommodatie ten zuiden van Kuta maar ik twijfel een beetje of het geschikt is voor kleine kinderen aangezien het kleine tweepersoons bed een etage hoger is en er is geen traphekje...
woensdag 1 maart 2017 om 17:42
Zo... Alles is geboekt inmiddels. We gaan naar Sanur (2 nachten), Lovina (5 nachten), Oosten ergens bij die waterpaleizen in de buurt (5 nachten), Ubub (5 nachten), Nusa Lembongan (5 nachten) en dan 3 nachten ter afsluiting in Seminyak.
Vervoer (chauffeur of taxi) regelen we ter plekke hebben we bedacht.
Nu alleen nog die inentingen dus.....
Vervoer (chauffeur of taxi) regelen we ter plekke hebben we bedacht.
Nu alleen nog die inentingen dus.....
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd