Héél zuid frankrijk

06-09-2012 16:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi iedereen,

Ik vertrek morgenavond naar het zuiden van Frankrijk (jeej vakantie!!) en ben vanaf vanochtend begonnen met te kijken wat we daar zoal zouden kunnen doen (ja ik weet het rijkelijk te laat maar door werk, herexamens en dan nog een verhuis heb ik nog niet veel tijd gehad ).

Nu heb ik een probleem, nl. alles wat ik vind dat er te doen is in het Zuiden van Frankrijk ligt nog zo ver weg van waar wij naartoe gaan...

Wij gaan naar een heel klein dorpje dichtbij Perpignan net aan de voet van de Pyreneeën en alles wat ik vind dat ik interessant vind ligt een pak hoger...

Wat we graag zouden gaan willen doen? We staan eigenlijk voor alles wel open, het mag toeristisch zijn of juist kleine lokale dingen, het mag avontuurlijk zijn maar ook relaxed,...

Wel zouden we het niet graag (te) ver hebben, we hebben een auto ter onze beschikking en eventuele tips voor net over de pyreneeën in Spanje mogen ook maar niet té ver dus.

We gaan voor een dikke week dus veel ideeën zijn welkom ;) .

Hebben jullie soms enige tips? Zelf daar in de buurt een prachtig stadje/meer/atractie of eender wat gezien/gedaan?

Dan zou ik jullie eeuwig dankbaar zijn en ondertussen google ik nog maar eventjes voort ;)
En pas bij die waterparadijzen op met die roosters. Gaan zeer enge - helaas waar gebeurde - verhalen over de ronde in Frankrijk!
Nlies: Ik moest even opzoeken wat de katharen waren ;) Ziet er wel mooi uit! Dankje!

Hunniebunnie: Zo leuk dat je daar hebt gewoond! Had je waarschijnlijk altijd een vakantiegevoel hangen;) Ik ga er zeker van genieten, bedankt!
quote:sprudelwasser schreef op 06 september 2012 @ 17:19:

Nlies: Ik moest even opzoeken wat de katharen waren ;) Ziet er wel mooi uit! Dankje!

Hunniebunnie: Zo leuk dat je daar hebt gewoond! Had je waarschijnlijk altijd een vakantiegevoel hangen;) Ik ga er zeker van genieten, bedankt!Ach ja, het helpt als je in februari al met blote benen op een terrasje kunt zitten, ja! ;P (Was wel uitzonderlijk hoor, maar toch...)
Hunniebunnie: Dus de dierentuinen zijn eigenlijk beter bij ons? Kan natuurlijk en dan doe ik liever iets dat meer de moeite is in de korte tijd dat we daar maar zijn . Ik verheug me er al op! De ijsjestip zal ik zeker ter harte nemen ;).

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig wat er met die waterroosters is :o!
quote:sprudelwasser schreef op 06 september 2012 @ 17:16:

MarianneDavis: Haha, ja het lijkt een voordeel om met de auto te zijn maar je moet hem ook kwijt kunnen natuurlijk ;) bedankt!

Wat voor een markt is dat dan? Voeding?

!Het is maar een kleine markt, beetje groenten en fruit, dezelfde ondraagbare kleding die je op de markten in Nederland vindt maar in Rivesaltes kun je je auto wel ergens kwijt. Misschien kun je lunchen bij l' Horloge, een heel oud en ongelooflijk sfeervol hotel, als het nog bestaat want het is zes jaar geleden dat ik er ben geweest.
verba volant, scripta manent.
Ik ben vorig jaar naar Zuid-Frankrijk geweest, maar weet niet genoeg van de gebieden om nu op basis van jouw beschrijving te zeggen of je dichtbij de plekken zit waar ik ben geweest.

Mocht je dichtbij zitten (zelf even googelen), dan vond ik als aanrader:

- Sac de st. la croix (Gorges du verdon) - Prachtig azuurblauw meer, waar je ook tussen de rotsen door kan canoën. In de hele omgeving kan je trouwens mooie wandelingen maken en kom je prachtige rotspartijen tegen.

- Nîmes. Stad met hele oude gebouwen gemengd tussen de moderne nieuwe gebouwen. Dus enerzijds winkelen en terras pakken, anderzijds architectuur bewonderen.

- Carcassonne. Wel erg toeristisch, maar toch ook nog erg indrukwekkend, zo groot.

Verder heb je in heel veel plekken in Frankrijk adventureparcs. Dat zijn parken waarbij ze tussen de bomen klim/survivalbanen hebben geplaatst. Dus van de ene boom naar de andere klimmen of roetsjen. Wij vonden dat ook wel heel leuk.

Er zijn ook veel grotten, maar zelf vond ik dat wat tegenvallen.

Let verder op bordjes met 'cascade', dat betekent waterval.
http://nl.hotels.com/ho41 ... oge-rivesaltes-frankrijk/
Krijg verd*** meteen zin om zelf die kant uit te gaan, ben net een paar weken terug.
Als met dierentuin het safaripark in Sigean wordt bedoeld, dan zeg ik: vooral niet heengaan. Duur en saai. Dan kun je nog beter een dagje naar de dierentuin in Emmen (Nederland ) gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zonnetje59: Die vlooienmarkt interesseert mij wel Ik ben wel een enorme snuisteraar ;) Is dat dan gewoon in het centrum? Ik ben nog nooit in Perpignan geweest dus weet ook niet hoe groot het daar is en of dat zichzelf wel zal uitwijzen :p.

Zal even voor je zoeken, ben er ooit toevallig geweest en weet het wel te vinden als ik in de auto zit (ergens bij een grote rivier die in de zomer droogt valt, heel duidelijk . Leuke stranden heb je bijvoorbeeld in Argeles sur mer, Coullioure (twijfel telkens of het Cou of Co is heeft een klein strandje in het centrum, wel leuk met terrasjes waar je lekker kan eten).
Heb net even gegoogled, was vlg mij Palais de expositions, dit leek me ook wel een leuke site.

http://www.panoccitania.com/roussillon.html
Wij zijn dit jaar in Sorede geweest, vlakbij Argeles. Argeles vonden we niet veel aan, voor het strand was het te warm, je brandde je voeten aan het zand. Castelnou was leuk, mooie tocht erheen over smalle bergweggetjes en leuk dorpje.

Het allerleukst was Le petit train jaune, een trein dwars door de pyreneeen, vertrekt vanaf Villefranche.

Carcassonne was voor ons wat ver rijden, maar lijkt me wel heel erg mooi.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven