Hoe duur/goedkoop is Australie?

08-07-2009 14:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil volgend jaar juni een maand naar Australie als deel van mijn wereldreis. Als je de prijzen vergelijkt met Azie schrik ik mij helemaal rot en ik krijg geen goed beeld van wat ik nou precies nodig heb als dagbudget.

Zijn er mensen die er al eens gebackpacked hebben? Wat was je gemiddeld per dag kwijt? Wat zijn de do's en don'ts om geld te besparen?

Ik wil naar Queensland, beginnen in Brisbane en omhoog reizen naar Cairns. Andere tips voor Australie zijn ook welkom!
Australie is zeker een stuk duurder dan Azie ( ik neem aan dat je het over Zuid Oost Azie hebt ) en de prijzen liggen meer in de buurt van de prijzen hier in Nederland.

Het is al even geleden dat ik er was en het was mijn eerste backpack trip en toen hield ik eigenlijk geen budget bij.

Hostels waren daar iets van 20AUS per nacht, kan nu iets meer zijn.

Tips om geld te besparen. Veel openbaar vervoer gebruiken, koken in de hostels ipv uit eten gaan, mischien kamperen ipv hostels.

Ik heb nog even mijn Lonely Planet erbij gebuikt en die raden een budget van $30 tot $50 ( Amerikaanse dollars ) aan. Maar dit is al even gelden.

Ik denk dat je uit mag gaan van E50 per dag. Ene dag wat meer ivm boottocht of duiken, andere dag wat minder.

Veel plezier in ieder geval, Australie is geweldig mooi.

Welke landen ga je nog meer aan doen met je wereldreis?
Australië is zeker niet vergelijkbaar met Azië qua prijzen.

Ik vond het zelf een beetje pre-euro prijzen, gulden prijzen dus.

Voor een bakkie koffie betaal je ongeveer 1 euro, dus wel wat goedkoper dan hier.

Wat wil je qua slapen, een bunkbed kan je voor onder de 10 dollar vinden, een hostel of motel voor rond de 30 dollar, maar dat hangt er ook vanaf waar, Sydney ligt qua prijzen weer hoger.

Maar ik heb het met de Camper gedaan, dus weet het niet precies, maar dat is wel een aanrader!
In backpackershostels hangen ook vaak briefjes van mensen die een lift aanbieden naar de volgende plek, of een dagje uit. Dat scheelt je ook al veel geld.

Maar ik zou proberen om wat meer dan gepland te sparen (door van het weekend niet uit eten gaan bijvoorbeeld) en dan te genieten van al het moois wat Australie te bieden heeft. Dat je dus wél die snorkeltocht over het GBR kunt gaan doen, of die tour naar cape Tribulation, om maar wat te noemen. Het is eeuwig zonde als je daar een maand bent, maar niet veel kunt doen omdat je budget het niet toelaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:vivagirl schreef op 08 juli 2009 @ 14:31:

Veel plezier in ieder geval, Australie is geweldig mooi.

Welke landen ga je nog meer aan doen met je wereldreis?Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam, Indonesie, Fillipijnen.
Ik heb nu 50 euro per dag in gedachten exclusief duiken, maar dus wel inclusief transport.

@ Himalaya, bedankt voor de tip over het meerijden met andere mensen dat scheelt veel geld vergeleken met het zelf regelen.
Is 50 euro met 2 personen neen ik aan?

Wat op zich wel heel leuk is in australië is dat in bijna alle publieke gelegenheden (park, strand, bos e.d.) openbare bbq's staan. Kan je voor 1 dollar bbq-en, even lekker vlees bij supermarkt halen, stokbroodje en smullen maar, dat bespaart een hoop.

Uit eten gaan is een stuk goedkoper dan in NL. hoofdgerecht voor rond de 12 euro is normaal. Verder kennen veel restaurant het bring your own principe, je neemt je eigen drank mee en betaald een klein bedrag om de fles te openen en voor glazen.

Ook heel veel fish en chips, pizza, e.d. tentjes, waar je dan kan eten als je een dag veel hebt uitgegeven aan reizen of duur slaapt.

Ik denk dat je het wel gaat redden met 50,- per dag, maar gewoon goed je budget in de gaten houden.

Ik had zelf een boekje waar ik alles in opschreef, dus ook die 10 cent voor een flesje water. dan kan je ook goed kijken of je kan compenseren.

In een luxe resort, maar dan geen dure lunch, maar een annanas op het strand.
Ja, 50 euro per persoon per dag
Dus je hebt 100,- met z'n tweetjes?

Dan redt je het makkelijk denk ik, kan je nog lekker luxe doen ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven