Hoe overleef ik Eurodisney?
zaterdag 19 maart 2011 om 19:34
Okee, ik moet eraan geloven. Binnenkort "mag" ik naar Eurodisney. Met Man & kinderen (5 en 7). De heren hebben er geweldig veel zin in. Ik niet. Ik ben niet dol op mensenmassa's en van wat ik tot nu toe hoor, zijn er vooral veel mensenmassa's in Eurodisney.... Maar goed, alles voor de kinderen he? (en Man in dit geval niet te vergeten; die wilde al voordat er überhaupt kinderen in beeld waren)
Vandaar mijn noodkreet: hoe overleef ik Eurodisney? Tips hoe rijen te omzeilen? Tips welke attracties je net zo goed kan overslaan? Welke pertinent níet overslaan? Etc.etc.etc.
(en alsof het niet erg genoeg is, word ik nu in zo ongeveer elk bushokje geconfronteerd met van die blije eikels kinderen "Hoera we gaan naar Eurodisney" Jahaaa peper het nog effe lekker in )
Vandaar mijn noodkreet: hoe overleef ik Eurodisney? Tips hoe rijen te omzeilen? Tips welke attracties je net zo goed kan overslaan? Welke pertinent níet overslaan? Etc.etc.etc.
(en alsof het niet erg genoeg is, word ik nu in zo ongeveer elk bushokje geconfronteerd met van die blije eikels kinderen "Hoera we gaan naar Eurodisney" Jahaaa peper het nog effe lekker in )
zaterdag 19 maart 2011 om 19:38
Nou sterkte alvast.
Het is een hel. Nu zijn pretparken dat per definitie, maar dit is ultiem. Druk, infantiel, commercieel, druk, lelijk...
Ik heb mij met een boek en koffie ergens verschanst, misschien gaat er bij jou ook een andere volwassene mee die het nog net trekt en de kinderen op sleeptouw wil nemen?
Het is een hel. Nu zijn pretparken dat per definitie, maar dit is ultiem. Druk, infantiel, commercieel, druk, lelijk...
Ik heb mij met een boek en koffie ergens verschanst, misschien gaat er bij jou ook een andere volwassene mee die het nog net trekt en de kinderen op sleeptouw wil nemen?
zaterdag 19 maart 2011 om 19:39
Ik hou ook niet zo van mensenmassa's en pretparken, maar EuroDisney vind ik geweldig!!!
Wat je echt over moet slaan is de Parade. Dan is het echt druk in het eerste deel (weet even niet zo snel hoe dat ook al weer heet). Dan is het wel extreem rustig in de attracties.
En verder: Geen attracties overslaan en genieten!
Wat je echt over moet slaan is de Parade. Dan is het echt druk in het eerste deel (weet even niet zo snel hoe dat ook al weer heet). Dan is het wel extreem rustig in de attracties.
En verder: Geen attracties overslaan en genieten!
zaterdag 19 maart 2011 om 19:40
Tjongejonge hgjb... je doet toch ook wel eens iets voor een ander?! In het bijzonder voor je gezinsleden?
Jeetje, lijkt me een hel, eurodisney... ik zou ook gaan hoor als m'n kinderen het leuk vinden (nu nog te klein) maar ben er dus nooit geweest, niet echt tips...
I.i.g. wat ik kan bedenken is: hopelijk is het mooi weeer, kun je lekker in de zon zitten? Tijdschriften meenemen als de mannen in allerlei afschuwelijke achtbanen zitten?
Jeetje, lijkt me een hel, eurodisney... ik zou ook gaan hoor als m'n kinderen het leuk vinden (nu nog te klein) maar ben er dus nooit geweest, niet echt tips...
I.i.g. wat ik kan bedenken is: hopelijk is het mooi weeer, kun je lekker in de zon zitten? Tijdschriften meenemen als de mannen in allerlei afschuwelijke achtbanen zitten?
zaterdag 19 maart 2011 om 19:46
zaterdag 19 maart 2011 om 19:46
Wij hebben twee keer een uitnodiging voor een weekeind Disneyland gekregen. De eerste hebben we afgeslagen, de tweede op de lange baan geschoven. Het lijkt ons namelijk ook verschrikkelijk. Ik vind het dus heel erg lief van je dat je gaat en heb godzijdank geen tips voor je. Wel medeleven. Sterkte!
Laat je nog weten of het echt zo erg was, want ik zie er dus ook enorm tegenop?
Laat je nog weten of het echt zo erg was, want ik zie er dus ook enorm tegenop?
zaterdag 19 maart 2011 om 19:50
quote:batwom schreef op 19 maart 2011 @ 19:43:
Kan je man niet met een mede vader plus kind gaan?
Zie jij het wel terug op de foto's.
Haha dat was inderdaad wel het oorspronkelijk idee. We zouden met een bevriend stel met kinderen, en dan had ik 't zelf al zo bedacht dat ik met haar ergens op een terrasje zou zitten, en de vaders met de kinderen de ellende in konden. Maar helaas. Er was geen lang weekend te vinden waarop we allemaal tegelijk konden.
Kan je man niet met een mede vader plus kind gaan?
Zie jij het wel terug op de foto's.
Haha dat was inderdaad wel het oorspronkelijk idee. We zouden met een bevriend stel met kinderen, en dan had ik 't zelf al zo bedacht dat ik met haar ergens op een terrasje zou zitten, en de vaders met de kinderen de ellende in konden. Maar helaas. Er was geen lang weekend te vinden waarop we allemaal tegelijk konden.
zaterdag 19 maart 2011 om 19:53
Eurodisney is erg leuk, je kunt rijen omzeilen door bij erg in trek zijnde attracties vooraf een kaartje te halen, weet niet meer precies hoe dat heet, wij zijn er namelijk in 2003 geweest.
Ik heb een rugprobleem waardoor het extra zwaar is veel lopen, maar goed ik zou zeggen geniet van de kinderen die dat zo leuk vinden, en even terzijde zijn ook genoeg mensen met kinderen die dit niet kunnen betalen, en dan snap ik soms niet dat het zo ongelijk verdeeld is.
Maar goed jij ervaart het als een probleem, maar ik zou daar toch wat anders tegen aan gaan kijken.
Succes
Ik heb een rugprobleem waardoor het extra zwaar is veel lopen, maar goed ik zou zeggen geniet van de kinderen die dat zo leuk vinden, en even terzijde zijn ook genoeg mensen met kinderen die dit niet kunnen betalen, en dan snap ik soms niet dat het zo ongelijk verdeeld is.
Maar goed jij ervaart het als een probleem, maar ik zou daar toch wat anders tegen aan gaan kijken.
Succes
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
zaterdag 19 maart 2011 om 19:54
Damn, nooit gedacht dat ik het jammer zou vinden dat mijn jongens lang zijn... Zelfs Jongste is volgens mij net voorbij de 1.20. Ik zal 'm morgen eens meten.
Suze, gelukkig niet in een vakantie. Ze hebben binnenkort een roostervrije dag op vrijdag, dus het idee is om die ochtend vroeg te vertrekken zodat we dan hopelijk een relatief rustige dag hebben.
Suze, gelukkig niet in een vakantie. Ze hebben binnenkort een roostervrije dag op vrijdag, dus het idee is om die ochtend vroeg te vertrekken zodat we dan hopelijk een relatief rustige dag hebben.
zaterdag 19 maart 2011 om 19:54
Joh..Het is hartstikke leuk..mits inderdaad niet te druk..maar dat kan echt verschillen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik precies een jaar geleden voor het laatst ben geweest..in totaal de afgelopen 5 jaar ben ik 3 keer geweest, waarvan de eerste 2 keren ontzettend leuk! Maar we hadden toen ook echt mooi weer en dan is wachten in de rij voor mij niet zo'n drama. Maar vorig jaar was het kanonnekoud, vreselijke straffe wind en megadruk! Ik hoop voor jou dat het niet hetzelfde zal zijn. Neem idd fastpass..dat scheelt een hoop wachten..ga zeker naar Disney Studio's want dat vind ik persoonlijk het leukste park. En verders, stel jezelf gewoon open, laat het op je afkomen en probeer er zo positief mee om te gaan. Ik wens je toch heel erg veel plezier!
zaterdag 19 maart 2011 om 19:55
Ga naar populaire attracties tijdens de parades, dat scheelt wel iets in de drukte bij de rijen. Als je in een Disneyhotel verblijft heb je 'extra magic hours', het park is wat eerder open voor Disneyhotelgasten. Grijp je kans en ga dan snel even in populaire attracties(bijvoorbeeld Buzz Lightyear). je loopt dan soms gelijk door zonder rij.
Als jullie kinderen graag Disney characters willen zien, ga eten bij bijvoorbeeld Cafe Mickey. Daar komen de characters gewoon langs je tafel. Hoef je niet eindeloos te ellebogen en in de rij te staan zoals in het park.
Qua eten is er vooral veeeeeel fastfood, duur en niet lekker. Er zijn echter ook een aantal buffetrestaurants en table service. Dat heeft sterk mijn voorkeur boven de slappe smaakloze fastfood ellende.
Inderdaad, de fast passen zijn al genoemd. Scheelt ook weer een hoop wachttijd.
Als jullie kinderen graag Disney characters willen zien, ga eten bij bijvoorbeeld Cafe Mickey. Daar komen de characters gewoon langs je tafel. Hoef je niet eindeloos te ellebogen en in de rij te staan zoals in het park.
Qua eten is er vooral veeeeeel fastfood, duur en niet lekker. Er zijn echter ook een aantal buffetrestaurants en table service. Dat heeft sterk mijn voorkeur boven de slappe smaakloze fastfood ellende.
Inderdaad, de fast passen zijn al genoemd. Scheelt ook weer een hoop wachttijd.
zaterdag 19 maart 2011 om 19:55
EuroDisney is leuk. Ik ben er nu twee keer geweest, en het is echt niet zo erg als het lijkt.
Waar je echt in moet, is Buzz Lightyear. Dat is per twee in karretjes met een lasergun punten bij elkaar schieten. Goed voor je agressie.
Sla It's A Small World over, dat is net Carnaval Festival maar dan met het overbekende Disney muziekje. Slecht voor je agressie!!!
O en inderdaad: Fastpass. Gelijk halen aan het begin van de dag, voor dè attractie waar je in wilt. Scheelt weer een lange wachtrij!
Waar je echt in moet, is Buzz Lightyear. Dat is per twee in karretjes met een lasergun punten bij elkaar schieten. Goed voor je agressie.
Sla It's A Small World over, dat is net Carnaval Festival maar dan met het overbekende Disney muziekje. Slecht voor je agressie!!!
O en inderdaad: Fastpass. Gelijk halen aan het begin van de dag, voor dè attractie waar je in wilt. Scheelt weer een lange wachtrij!
zaterdag 19 maart 2011 om 19:56
- vroeg op de dag gaan en gelijk naar het achterste deel van het park gaan
- doordeweeks is het rustiger dan in het weekend
- fast pass (dan mag je op een bepaalde tijd terugkomen en gelijk door)
- veel attracties kun je ook met zijn drietjes op een rij in; kun jij lekker even rustig ergens een boekje lezen.
Ik ben twee keer in Disneyworld geweest in het hoogseizoen: vreselijk lang wachten in en de hitte. Ik ben net een paar weken terug van Disneyland en dat is met wel heel goed bevallen.
- doordeweeks is het rustiger dan in het weekend
- fast pass (dan mag je op een bepaalde tijd terugkomen en gelijk door)
- veel attracties kun je ook met zijn drietjes op een rij in; kun jij lekker even rustig ergens een boekje lezen.
Ik ben twee keer in Disneyworld geweest in het hoogseizoen: vreselijk lang wachten in en de hitte. Ik ben net een paar weken terug van Disneyland en dat is met wel heel goed bevallen.