Hond op weekendtrip
woensdag 25 april 2018 om 22:21
Ik heb voor mijn man een tripje naar België geboekt (vrij t/m zo a.s).
Hij werkt de laatste maanden erg veel & is toe aan wat rust. Hij wil graag onze hond meenemen, zodat hij daar lekker kan wandelen, ontspannen etc. Door onze drukke schema’s schiet wat meer aandacht voor onze hond er wel eens bij in. Wij zijn beiden gek op onze hond, hij slaapt bij ons in bed en is een echte knuffelbeer.
Het is een vrij grote hond, ongeveer 40 kilo en kortharig. Hij is prima opgevoed en al wat ouder (8). Mijn man is nooit alleen op vakantie geweest, maar toen ik deze trip voor hem geboekt had, zag hij er wel wat in en nu heeft hij er erg veel zin in. Ik blijf thuis omdat ik hem echt even wat rust gun & graag nog wat dingen in en om het huis wil doen.
Ik heb speciaal gezocht op accomodaties waar huisdieren zijn toegestaan & vond een leuke plek in Houyet.
Geboekt via booking.com, betaling geschied bij aankomst. Ik heb voor de zekerheid de accomodatie gemaild dat er een hond mee komt, om teleurstellingen te voorkomen. Ik kreeg al gauw antwoord: om welk type hond het gaat. Onze hond is een kruising Stafford/Rottweiler en ziet er ook best indrukwekkend uit. Ik was een beetje bang voor de vooroordelen die mensen kunnen hebben, dus besloot de eigenaar maar even te bellen om eea uit te leggen.
Hij was zeer vriendelijk, ik heb hem niet het ras verteld, aangezien hij alleen wilde weten of het ging om een kleine of grote hond. Ik heb gezegd dat het gaat om een vrij grote hond, maar wel kortharig.
Hij zei dat het geen probleem was, maar dat er wel €10 toeslag bijkwam. Dit vond ik natuurlijk geen probleem.
Alles prima. Nu krijg ik ineens een mail van de eigenaar, om ons gesprek telefonisch te bevestigen, maar hierin staat dat we hebben afgesproken dat mijn man komt slapen met hond (€10 extra toeslag), maar dat de hond “niet mee naar boven mag”.
Ik vraag mij af wat daarmee word bedoelt? Mag onze hond niet op de (slaap)kamer? Moet hij in de auto slapen? Waarom dan toeslag?
Ik begrijp dat het voor mensen met een allergie vreselijk moet zijn om in een kamer te komen waar een huisdier is geweest, maar het is voor 2 nachten. Ik weet 100% zeker dat het hart van mijn man breekt als hij daar aankomt en hond mag niet naast hem slapen.
Uiteraard kan de trip nog geannuleerd worden, maar dat vind ik een beetje “oneerlijk” want dan ben ik het geld kwijt terwijl er staat dat huisdieren zijn toegestaan. Dat was de hele reden dat ik juist daar heb geboekt.
Kan ik aanbieden meer toeslag te betalen als de hond wel op de kamer mag?
Ik zou het heel jammer vinden om mijn man zo op het laatste moment teleur te stellen & ik weet nu ook niet zo goed hoe ik zo’n teleurstelling de volgende keer kan voorkomen (behalve dan ALLE accomodaties die huisdieren “toestaan” op te bellen en het van te voren te vragen)..
Iemand tips of advies wat ik kan doen?
Hij werkt de laatste maanden erg veel & is toe aan wat rust. Hij wil graag onze hond meenemen, zodat hij daar lekker kan wandelen, ontspannen etc. Door onze drukke schema’s schiet wat meer aandacht voor onze hond er wel eens bij in. Wij zijn beiden gek op onze hond, hij slaapt bij ons in bed en is een echte knuffelbeer.
Het is een vrij grote hond, ongeveer 40 kilo en kortharig. Hij is prima opgevoed en al wat ouder (8). Mijn man is nooit alleen op vakantie geweest, maar toen ik deze trip voor hem geboekt had, zag hij er wel wat in en nu heeft hij er erg veel zin in. Ik blijf thuis omdat ik hem echt even wat rust gun & graag nog wat dingen in en om het huis wil doen.
Ik heb speciaal gezocht op accomodaties waar huisdieren zijn toegestaan & vond een leuke plek in Houyet.
Geboekt via booking.com, betaling geschied bij aankomst. Ik heb voor de zekerheid de accomodatie gemaild dat er een hond mee komt, om teleurstellingen te voorkomen. Ik kreeg al gauw antwoord: om welk type hond het gaat. Onze hond is een kruising Stafford/Rottweiler en ziet er ook best indrukwekkend uit. Ik was een beetje bang voor de vooroordelen die mensen kunnen hebben, dus besloot de eigenaar maar even te bellen om eea uit te leggen.
Hij was zeer vriendelijk, ik heb hem niet het ras verteld, aangezien hij alleen wilde weten of het ging om een kleine of grote hond. Ik heb gezegd dat het gaat om een vrij grote hond, maar wel kortharig.
Hij zei dat het geen probleem was, maar dat er wel €10 toeslag bijkwam. Dit vond ik natuurlijk geen probleem.
Alles prima. Nu krijg ik ineens een mail van de eigenaar, om ons gesprek telefonisch te bevestigen, maar hierin staat dat we hebben afgesproken dat mijn man komt slapen met hond (€10 extra toeslag), maar dat de hond “niet mee naar boven mag”.
Ik vraag mij af wat daarmee word bedoelt? Mag onze hond niet op de (slaap)kamer? Moet hij in de auto slapen? Waarom dan toeslag?
Ik begrijp dat het voor mensen met een allergie vreselijk moet zijn om in een kamer te komen waar een huisdier is geweest, maar het is voor 2 nachten. Ik weet 100% zeker dat het hart van mijn man breekt als hij daar aankomt en hond mag niet naast hem slapen.
Uiteraard kan de trip nog geannuleerd worden, maar dat vind ik een beetje “oneerlijk” want dan ben ik het geld kwijt terwijl er staat dat huisdieren zijn toegestaan. Dat was de hele reden dat ik juist daar heb geboekt.
Kan ik aanbieden meer toeslag te betalen als de hond wel op de kamer mag?
Ik zou het heel jammer vinden om mijn man zo op het laatste moment teleur te stellen & ik weet nu ook niet zo goed hoe ik zo’n teleurstelling de volgende keer kan voorkomen (behalve dan ALLE accomodaties die huisdieren “toestaan” op te bellen en het van te voren te vragen)..
Iemand tips of advies wat ik kan doen?
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 22:29
6.12% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
vrijdag 27 april 2018 om 19:48
Gizzmo, een dier kan alles voor je zijn zonder dat dat ongezond hoeft te zijn. Echter in bed slapen, wekelijkse douche en na een uitlaatbeurt billen vegen? Het is in deze situatie de optelsom van al die dingen die maken dat het ongezond klinkt.gizzmo-returns schreef: ↑27-04-2018 17:58Ik vind dit ook niet zo'n leuke opmerking. Ik heb geen kinderen en wel 2 poezen die alles voor mij zijn.
Ben ik dan dus niet gezond?
vrijdag 27 april 2018 om 20:52
Mijn hondje slaapt ook thuis vaak op bed, heel soms onder de dekens als het erg koud is. Of hij komt er pas vroeg in de ochtend nog effe lekker tegen mij aanliggen. Gezellig hoor en het beddengoed gaat gewoon elke week in de was.
Hondje ging van de winter mee naar Oostenrijk, ik had een extra kleed meegenomen om op bed te leggen voor als hij op bed zou gaan. Verder ook z'n mandje meegenomen. Als ik ging skiën lag hij meestal in z'n mandje en als ik in de kamer was wilde hij op bed en dan ging hij op het kleedje op bed.
Mensen die zo panisch zijn van honden in een slaapkamer en evt op de bank/bed adviseer ik om een hotel te boeken waar geen honden zijn toegelaten, die zijn er meer dan genoeg.
Hondje ging van de winter mee naar Oostenrijk, ik had een extra kleed meegenomen om op bed te leggen voor als hij op bed zou gaan. Verder ook z'n mandje meegenomen. Als ik ging skiën lag hij meestal in z'n mandje en als ik in de kamer was wilde hij op bed en dan ging hij op het kleedje op bed.
Mensen die zo panisch zijn van honden in een slaapkamer en evt op de bank/bed adviseer ik om een hotel te boeken waar geen honden zijn toegelaten, die zijn er meer dan genoeg.
#doeslief
vrijdag 27 april 2018 om 21:40
Ik ben DA en zo ongeveer de grootste hondenvriend die je ooit gaat ontmoeten.
Maar doe effe serieus, je laat toch zeker je hond niet in bed slapen in een hotel?!
Beddengoed kun je wassen, maar de haren van een hond komen slecht van stof af, ook in een wasmachine. Zeker die korte haartjes zoals de Boxer en Stafford, dat blijft overal in prikken.
Dat betekent dus dat hoteleigenaar met een roller over alle lakens/dekens/matrashoes heen kan, of dat de volgende gasten in jouw hond zn haren moeten slapen.
Ik vind dat echt heel erg smerig en eerlijk gezegd snap ik ook niet dat iemand dat niet zelf bedenkt...
Maargoed, on topic, veel plezier voor je man en hond gewenst!
Maar doe effe serieus, je laat toch zeker je hond niet in bed slapen in een hotel?!
Beddengoed kun je wassen, maar de haren van een hond komen slecht van stof af, ook in een wasmachine. Zeker die korte haartjes zoals de Boxer en Stafford, dat blijft overal in prikken.
Dat betekent dus dat hoteleigenaar met een roller over alle lakens/dekens/matrashoes heen kan, of dat de volgende gasten in jouw hond zn haren moeten slapen.
Ik vind dat echt heel erg smerig en eerlijk gezegd snap ik ook niet dat iemand dat niet zelf bedenkt...
Maargoed, on topic, veel plezier voor je man en hond gewenst!
-
vrijdag 27 april 2018 om 21:41
Ik wil ook weleens lekker een weekend weg met mijn honden, maar dat betekent niet dat ik dan in de haren van andermans hond wil liggen.Loesiepoesie schreef: ↑27-04-2018 20:52
Lijkt me logisch, toch?
-
vrijdag 27 april 2018 om 21:54
vrijdag 27 april 2018 om 21:55
Dus als ik de meningen hier samenvat
- een hond moet vies zijn, hoogstens slootwaterschoon
- en mag dus niet op bed, ook niet op een kleedje, want vies
- maar hem zo schoon houden dat hij wel op bed zou kunnen, is ook niet ok, dan behandel je hem als een kind
Onze langharig hondje werd vroeger ook even schoongeveegd na het wandelen.
Het beest had zelfs haar eigen washandjes, en soms (denk aan platte poep) moest je daar echt mee in de weer om het schoon te krijgen.
Als puber vond ik dat ook niet het leukste klusje, dus echt niet dat dat gebeurde uit overdreven pampering, maar gewoon omdat het echt wel nodig was.
- een hond moet vies zijn, hoogstens slootwaterschoon
- en mag dus niet op bed, ook niet op een kleedje, want vies
- maar hem zo schoon houden dat hij wel op bed zou kunnen, is ook niet ok, dan behandel je hem als een kind
Onze langharig hondje werd vroeger ook even schoongeveegd na het wandelen.
Het beest had zelfs haar eigen washandjes, en soms (denk aan platte poep) moest je daar echt mee in de weer om het schoon te krijgen.
Als puber vond ik dat ook niet het leukste klusje, dus echt niet dat dat gebeurde uit overdreven pampering, maar gewoon omdat het echt wel nodig was.
vrijdag 27 april 2018 om 22:07
Lijkt me eigenlijk best apart, een hotel waar huisdieren mee mogen. Als er nou morgen iemand komt met een kat, mag die dan ook mee? Een beetje kat kan in een nacht je slaapkamer slopen. Of een hangbuikzwijntje, een papegaai, een geit, de ratjes
?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
vrijdag 27 april 2018 om 22:29
Als mijn hond regelmatig iets sloopt dan zou ik hem niet meenemen naar een hotel, laat staan alleen op de kamer laten.
#doeslief
zaterdag 28 april 2018 om 01:39
Wat is daar apart aan? De Ardennen en de Waddeneilanden bijvoorbeeld zijn júist vaak op honden berekend. Mensen gaan daar met hun hond op vakantie om te wandelen. Om die reden mag je ook bij veel restaurants op bv de Waddeneilanden gewoon je hond meenemen.
Zou ze daar veel betalende gasten kosten als het niet mocht.
zaterdag 28 april 2018 om 10:37
Wij zijn zo vaak met de honden op vakantie geweest , ook in het buitenland in bv Engeland, Schotland waren ze bijna overal welkom. Je betaalt extra voor de schoonmaakkosten wat we geen probleem vinden.
We nemen altijd zelf extra fleecedekens etc. mee en ze slapen in hun bench ‘s nachts.
zaterdag 28 april 2018 om 19:25
Heel veel hondenharen zijn bijna niet van stof af te krijgen.. Ik zit elke dag na mijn werk helemaal onder op mijn broek, en die gaan er echt niet af in een wasmachine, dan moet ik eerst met zo'n roller in de weer. Zoals ik dus ook al in mijn eerdere post zei.Loesiepoesie schreef: ↑27-04-2018 21:54Dan zit je in een slecht hotels je nog in de haren van een andermans hond ligt.
-
zaterdag 28 april 2018 om 21:51
Dan is het gewoon zwaar aso om een hond met zo'n vacht op bed te laten in een hotel.
De haren van mijn hond sla je zo van je broek af en na een wasbeurt zijn ze ook weg.
#doeslief
zondag 29 april 2018 om 09:12
Dit heb je te zeggen? Waar zijn je argumenten gebleven? Dus je weet zelf wel dat je scheef zit.Troeteltje schreef: ↑27-04-2018 16:57Ik ben kortzichtig?
Ik oordeel?
Ik zeik?
Je triggert mijn slappe lach. En behoorlijk ook.![]()
Duw je tampon ff recht. oordeel dat die behoorlijk scheef zit waardoor je kortzichtig zeikt.
Er zijn hotels die liever honden binnen laten dan kinderen. Om het slopen. Mag jij invullen waarom.
Er zijn ook hotels waar kinderen juist verboden zijn. Ook om het slopen, en om de herrie.
Mensen nemen hun katten meestal niet mee dus ik denk niet dat die behoefte vervult hoeft te worden. Ik ken mensen die hun katten eens meegenomen hebben naar hun huisje in Texel. Maar dit is een uitzonderingsgeval. De meeste katten willen alleen maar in vertrouwde omgeving verblijven.
Maar goed, wij hebben een caravan en lopen niet tegen al die problemen aan.