Hond op weekendtrip
woensdag 25 april 2018 om 22:21
Ik heb voor mijn man een tripje naar België geboekt (vrij t/m zo a.s).
Hij werkt de laatste maanden erg veel & is toe aan wat rust. Hij wil graag onze hond meenemen, zodat hij daar lekker kan wandelen, ontspannen etc. Door onze drukke schema’s schiet wat meer aandacht voor onze hond er wel eens bij in. Wij zijn beiden gek op onze hond, hij slaapt bij ons in bed en is een echte knuffelbeer.
Het is een vrij grote hond, ongeveer 40 kilo en kortharig. Hij is prima opgevoed en al wat ouder (8). Mijn man is nooit alleen op vakantie geweest, maar toen ik deze trip voor hem geboekt had, zag hij er wel wat in en nu heeft hij er erg veel zin in. Ik blijf thuis omdat ik hem echt even wat rust gun & graag nog wat dingen in en om het huis wil doen.
Ik heb speciaal gezocht op accomodaties waar huisdieren zijn toegestaan & vond een leuke plek in Houyet.
Geboekt via booking.com, betaling geschied bij aankomst. Ik heb voor de zekerheid de accomodatie gemaild dat er een hond mee komt, om teleurstellingen te voorkomen. Ik kreeg al gauw antwoord: om welk type hond het gaat. Onze hond is een kruising Stafford/Rottweiler en ziet er ook best indrukwekkend uit. Ik was een beetje bang voor de vooroordelen die mensen kunnen hebben, dus besloot de eigenaar maar even te bellen om eea uit te leggen.
Hij was zeer vriendelijk, ik heb hem niet het ras verteld, aangezien hij alleen wilde weten of het ging om een kleine of grote hond. Ik heb gezegd dat het gaat om een vrij grote hond, maar wel kortharig.
Hij zei dat het geen probleem was, maar dat er wel €10 toeslag bijkwam. Dit vond ik natuurlijk geen probleem.
Alles prima. Nu krijg ik ineens een mail van de eigenaar, om ons gesprek telefonisch te bevestigen, maar hierin staat dat we hebben afgesproken dat mijn man komt slapen met hond (€10 extra toeslag), maar dat de hond “niet mee naar boven mag”.
Ik vraag mij af wat daarmee word bedoelt? Mag onze hond niet op de (slaap)kamer? Moet hij in de auto slapen? Waarom dan toeslag?
Ik begrijp dat het voor mensen met een allergie vreselijk moet zijn om in een kamer te komen waar een huisdier is geweest, maar het is voor 2 nachten. Ik weet 100% zeker dat het hart van mijn man breekt als hij daar aankomt en hond mag niet naast hem slapen.
Uiteraard kan de trip nog geannuleerd worden, maar dat vind ik een beetje “oneerlijk” want dan ben ik het geld kwijt terwijl er staat dat huisdieren zijn toegestaan. Dat was de hele reden dat ik juist daar heb geboekt.
Kan ik aanbieden meer toeslag te betalen als de hond wel op de kamer mag?
Ik zou het heel jammer vinden om mijn man zo op het laatste moment teleur te stellen & ik weet nu ook niet zo goed hoe ik zo’n teleurstelling de volgende keer kan voorkomen (behalve dan ALLE accomodaties die huisdieren “toestaan” op te bellen en het van te voren te vragen)..
Iemand tips of advies wat ik kan doen?
Hij werkt de laatste maanden erg veel & is toe aan wat rust. Hij wil graag onze hond meenemen, zodat hij daar lekker kan wandelen, ontspannen etc. Door onze drukke schema’s schiet wat meer aandacht voor onze hond er wel eens bij in. Wij zijn beiden gek op onze hond, hij slaapt bij ons in bed en is een echte knuffelbeer.
Het is een vrij grote hond, ongeveer 40 kilo en kortharig. Hij is prima opgevoed en al wat ouder (8). Mijn man is nooit alleen op vakantie geweest, maar toen ik deze trip voor hem geboekt had, zag hij er wel wat in en nu heeft hij er erg veel zin in. Ik blijf thuis omdat ik hem echt even wat rust gun & graag nog wat dingen in en om het huis wil doen.
Ik heb speciaal gezocht op accomodaties waar huisdieren zijn toegestaan & vond een leuke plek in Houyet.
Geboekt via booking.com, betaling geschied bij aankomst. Ik heb voor de zekerheid de accomodatie gemaild dat er een hond mee komt, om teleurstellingen te voorkomen. Ik kreeg al gauw antwoord: om welk type hond het gaat. Onze hond is een kruising Stafford/Rottweiler en ziet er ook best indrukwekkend uit. Ik was een beetje bang voor de vooroordelen die mensen kunnen hebben, dus besloot de eigenaar maar even te bellen om eea uit te leggen.
Hij was zeer vriendelijk, ik heb hem niet het ras verteld, aangezien hij alleen wilde weten of het ging om een kleine of grote hond. Ik heb gezegd dat het gaat om een vrij grote hond, maar wel kortharig.
Hij zei dat het geen probleem was, maar dat er wel €10 toeslag bijkwam. Dit vond ik natuurlijk geen probleem.
Alles prima. Nu krijg ik ineens een mail van de eigenaar, om ons gesprek telefonisch te bevestigen, maar hierin staat dat we hebben afgesproken dat mijn man komt slapen met hond (€10 extra toeslag), maar dat de hond “niet mee naar boven mag”.
Ik vraag mij af wat daarmee word bedoelt? Mag onze hond niet op de (slaap)kamer? Moet hij in de auto slapen? Waarom dan toeslag?
Ik begrijp dat het voor mensen met een allergie vreselijk moet zijn om in een kamer te komen waar een huisdier is geweest, maar het is voor 2 nachten. Ik weet 100% zeker dat het hart van mijn man breekt als hij daar aankomt en hond mag niet naast hem slapen.
Uiteraard kan de trip nog geannuleerd worden, maar dat vind ik een beetje “oneerlijk” want dan ben ik het geld kwijt terwijl er staat dat huisdieren zijn toegestaan. Dat was de hele reden dat ik juist daar heb geboekt.
Kan ik aanbieden meer toeslag te betalen als de hond wel op de kamer mag?
Ik zou het heel jammer vinden om mijn man zo op het laatste moment teleur te stellen & ik weet nu ook niet zo goed hoe ik zo’n teleurstelling de volgende keer kan voorkomen (behalve dan ALLE accomodaties die huisdieren “toestaan” op te bellen en het van te voren te vragen)..
Iemand tips of advies wat ik kan doen?
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 22:29
6.12% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 25 april 2018 om 23:08
Als het eruit ziet als een gasthuis (B&B) kan het zijn dat boven de slaapkamers zijn en beneden de keuken en woonkamer waar alle gasten kunnen eten en ontspannen. Vaak ga je niet naar een B&B als je alleen maar op je kamer wil verblijven en verder niets met de gastheer/gastvrouw en overige gasten te maken wil hebben.
woensdag 25 april 2018 om 23:08
S-Groot schreef: ↑25-04-2018 23:04Precies, geen slapende honden wakker maken.
Laat je man een sprei meenemen voor op het bed en de bank zodat de hond daarop ligt. De hond was toegestaan, dus dan is die toegestaan in de gehele accommodatie die je man voor zichzelf heeft (tenzij van tevoren anders aangegeven, maar dat is hier niet gebeurd).
Ja, goed idee, dank je wel!
woensdag 25 april 2018 om 23:11
woensdag 25 april 2018 om 23:12
Ivy_Signe schreef: ↑25-04-2018 23:08Als het eruit ziet als een gasthuis (B&B) kan het zijn dat boven de slaapkamers zijn en beneden de keuken en woonkamer waar alle gasten kunnen eten en ontspannen. Vaak ga je niet naar een B&B als je alleen maar op je kamer wil verblijven en verder niets met de gastheer/gastvrouw en overige gasten te maken wil hebben.
Ja, ik vermoed dat het zoiets is inderdaad. Het is geen spiksplinternieuwe accommodatie, eerder heel erg ouderwets en oubollig ingericht allemaal. Zou bijna zeggen dat het er sowieso al een beetje smoezelig uitziet.
Het is niet de bedoeling dat manlief alleen maar op zijn kamer wil verblijven? Hij wil juist lekker met de hond erop uit.
woensdag 25 april 2018 om 23:17
Oh, dat bedoel je! Ik dacht al
Ja, dat laatste zal wel het geval zijn, want volgens de website zijn er geen kamers meer vrij dit weekend.
woensdag 25 april 2018 om 23:17
Restera schreef: ↑25-04-2018 23:12Ja, ik vermoed dat het zoiets is inderdaad. Het is geen spiksplinternieuwe accommodatie, eerder heel erg ouderwets en oubollig ingericht allemaal. Zou bijna zeggen dat het er sowieso al een beetje smoezelig uitziet.
Het is niet de bedoeling dat manlief alleen maar op zijn kamer wil verblijven? Hij wil juist lekker met de hond erop uit.
Nou als het zoiets is dan gaat het niet werken natuurlijk. Als je man geen geheel eigen ruimte heeft kan hij natuurlijk ook niet ongezien de hond mee naar boven nemen. Dus lijkt me wel heel verstandig dat je nu helder krijgt hoe de accommodatie er precies uitziet, met name dus het deel wat 'eigen' zal zijn voor je man.
woensdag 25 april 2018 om 23:22
S-Groot schreef: ↑25-04-2018 23:17Nou als het zoiets is dan gaat het niet werken natuurlijk. Als je man geen geheel eigen ruimte heeft kan hij natuurlijk ook niet ongezien de hond mee naar boven nemen. Dus lijkt me wel heel verstandig dat je nu helder krijgt hoe de accommodatie er precies uitziet, met name dus het deel wat 'eigen' zal zijn voor je man.
Ja, je hebt gelijk hoor.
De site en foto’s zijn gewoon superonduidelijk.
Er staat dat er 1 kamer is en 3 badkamers? Maar wel foto’s van verschillende slaapkamers.
Is er iemand met meer verstand van gasthuizen/B&B’s die mij misschien via PB kan vertellen wat hij kan verwachten?
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 23:53
0.07% gewijzigd
woensdag 25 april 2018 om 23:24
In een B&B heb je vaak een heel gesprek met de gastheer/gastvrouw, zit je met andere gasten bijv. 's avonds en 's ochtends aan een grote tafel, praat je met iedereen, zit je bij de open haard, etc. De woonkamer is net als thuis echt de woonkamer waar dus ook de hond rondloopt. Er zijn best veel mensen die hun hond nooit mee naar boven naar de slaapkamer nemen. Goed mogelijk dat de verhuurder dat daarom dus ook zo ziet.
woensdag 25 april 2018 om 23:26
In een onbekende omgeving? Vind ik wel een rare eis. Is hartstikke stressvol voor zo'n beest Baas weg, onbekende omgeving..ClumsyNinja schreef: ↑25-04-2018 22:42Ik neem mijn hond(en) vaker mee op vakantie en heel vaak is de eis dat ze niet op het meubilair gaan. Dat vind ik zelf nooit een probleem omdat ze dat hier thuis ook niet mogen. Ik sjouw dus altijd gewoon hondenkleedjes en/of een mandje mee en daar slapen ze in.
Niet op de slaapkamer vind ik ook geen heel rare eis, gewoon de hond beneden op zijn eigen plek laten slapen.
woensdag 25 april 2018 om 23:27
Restera schreef: ↑25-04-2018 23:22Ja, je hebt gelijk hoor.
De site en foto’s zijn gewoon superonduidelijk.
Er staat dat er 1 kamer is en 3 badkamers? Maar wel foto’s van verschillende slaapkamers.
Is er iemand met meer verstand van gasthuizen/B&B’s die mij misschien via PB kan vertellen wat hij kan verwachten?
Ik zou gewoon morgenochtend gelijk even bellen met de verhuurder en heel goed duidelijk krijgen welke ruimtes je krijgt voor de boeking. Dus welke ruimtes zijn er privé en welke gedeeld en hoe verhouden de ruimtes zich tot elkaar (oftewel: moet man met hond per sé via een gedeelde ruimte naar 'boven' (waar de hond dus niet mag komen)?).
Het is heel vervelend, maar als man niet de vrijheid heeft om met hond naar de slaapkamer te gaan dan zou ik het afblazen, daar doe je anders beide geen plezier mee. En dan kijken op je direct nog iets anders kunt boeken voor dit weekend (waarbij je dus heel goed oplet wat de privéruimtes zijn).
woensdag 25 april 2018 om 23:28
woensdag 25 april 2018 om 23:29
Eh dat is heus niet standaard stressvol hoor. Mijn hond gaat overal mee naar toe en heeft totaal geen stress in zo'n situatie. Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met honden meenemen op vakantie of met een weekendje weg maar ik dus best veel en ik herken dit juist wel: hond mag wel mee maar niet op de slaapkamer of meubels.
woensdag 25 april 2018 om 23:31
woensdag 25 april 2018 om 23:32
Ja, daar gaat je rustgevoel als je je zorgen moet maken over de slaapplek van de hond. Dat was juist niet de bedoeling.S-Groot schreef: ↑25-04-2018 23:27Ik zou gewoon morgenochtend gelijk even bellen met de verhuurder en heel goed duidelijk krijgen welke ruimtes je krijgt voor de boeking. Dus welke ruimtes zijn er privé en welke gedeeld en hoe verhouden de ruimtes zich tot elkaar (oftewel: moet man met hond per sé via een gedeelde ruimte naar 'boven' (waar de hond dus niet mag komen)?).
Het is heel vervelend, maar als man niet de vrijheid heeft om met hond naar de slaapkamer te gaan dan zou ik het afblazen, daar doe je anders beide geen plezier mee. En dan kijken op je direct nog iets anders kunt boeken voor dit weekend (waarbij je dus heel goed oplet wat de privéruimtes zijn).
Ik zal hem morgenochtend opbellen om eea helder te krijgen.
En bij een volgende accommodatie bel ik wel van tevoren of de hond dan ook echt op de kamer mag.
woensdag 25 april 2018 om 23:34
Als je vaak logeert weet de hond dat dus, is het gewend. Voor een hond die nooit logeert in een onbekende omgeving kan het wel degelijk stressvol zijn. Zoals je kan lezen ligt de hond altijd op bed dat is hij zo gewend. Nu mag dat ineens niet meer en mag hij niet eens bij de baas zijn (zo lijkt het tenminste) en ja dat kan stress opleveren. Piepen, blaffen misschien een plas op de grond en in het ergste geval een ontploft kussen oid.ClumsyNinja schreef: ↑25-04-2018 23:29Eh dat is heus niet standaard stressvol hoor. Mijn hond gaat overal mee naar toe en heeft totaal geen stress in zo'n situatie. Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met honden meenemen op vakantie of met een weekendje weg maar ik dus best veel en ik herken dit juist wel: hond mag wel mee maar niet op de slaapkamer of meubels.
woensdag 25 april 2018 om 23:34
Ik stuur je even een PB, dank je welsjansje schreef: ↑25-04-2018 23:28Staat de accomodatie niet nog op andere sites? Of anders eens kijken bij google afbeeldingen?
Je kan ook (even) de naam hier neerzetten, ik wil best met je meekijken.
Kan het niet zo zijn dat de slaapkamers beneden zijn en bijvoorbeeld de ontbijtzaal en keuken boven?
woensdag 25 april 2018 om 23:38
Klopt, onze hond is helemaal niet gewend om (lange) autoritten te maken of alleen te slapen. Het is voor iedereen vele malen rustiger als hij gewoon bij man mag slapen.nina1966 schreef: ↑25-04-2018 23:34Als je vaak logeert weet de hond dat dus, is het gewend. Voor een hond die nooit logeert in een onbekende omgeving kan het wel degelijk stressvol zijn. Zoals je kan lezen ligt de hond altijd op bed dat is hij zo gewend. Nu mag dat ineens niet meer en mag hij niet eens bij de baas zijn (zo lijkt het tenminste) en ja dat kan stress opleveren. Piepen, blaffen misschien een plas op de grond en in het ergste geval een ontploft kussen oid.
woensdag 25 april 2018 om 23:47
Ja joh, moet je echt niet doen hoor. Hopelijk valt het mee en heeft man gewoon zijn eigen (aaneengesloten) ruimtes, ik ben benieuwd wat er morgen uit het telefoontje komt.
woensdag 25 april 2018 om 23:53
Ik zal het morgenochtend laten weten! Bedankt voor alle reacties
woensdag 25 april 2018 om 23:54