Horroruitjes school, werk of vereniging

13-04-2025 08:57 421 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er kwamen zulke leuke verhalen voorbij in topic gierige acties over schoolreisjes, dat het wel een eigen topic waard is. Ik heb het maar bij reizen gezet...kun je direct de ervaringen gebruiken voor je eigen reis.

Ik kan alleen zelf niets verzinnen op dit moment🤔.
KamilleT schreef:
31-05-2025 19:10
De teamuitjescommissie heeft zijn plannen gedeeld. We moeten in een plaats op 1,5 uur rijden, die niet bereikbaar is met het OV, een fietstocht van 30 km gaan doen op ebikes. Nu is het goede gewoonte dat gekozen wordt voor een locatie die voor de meesten op minder dan een uur ligt en bereikbaar is met het OV. Daarbij fiets ik niet, ik kan het niet goed en vind er geen klap aan. Die 1,5 uur rijden vind ik tot daar aan toe en hopelijk vind ik medestanders voor een alternatieve activiteit.
Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je op die dag andere plannen hebt? Daar is niks aan gelogen tenslotte.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
calvijn1 schreef:
30-05-2025 19:16
Mavo 4 ging naar de Ardennen of zeilen in Friesland.
Vreselijk

Op het hbo wel leuke tripjes gemaakt, maar vnml zelf georganiseerd als klas
(Polen, Londen en Dublin)
Oh ik ben ook gaan zeilen in Friesland, Mavo 3 en ik vond het geweldig. Het jaar erna gingen we naar Praag. Daar hadden ze gelijk rechtsomkeert moeten maken, wat een armoe was dat. Theresienstadt was dan wel weer indrukwekkend.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Lady*Voldemort schreef:
31-05-2025 19:17
Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je op die dag andere plannen hebt? Daar is niks aan gelogen tenslotte.
Ik vind dat je ook vriendelijk kunt aangeven dat deze activiteit helemaaaal niet jouw ding is maar dat je graag even aanhaakt bij de koffie/lunch/borrel of het etentje achteraf. Of gewoon dat je daarom deze keer overslaat maar er volgende keer graag weer bij bent. (Ik doe dat op mijn werk met alle watergerelateerde activiteiten; ik heb er gewoon een enorme hekel aan. Ik zou zelf niet willen dat een collega iets doet waar hij of zij zo ongelukkig van wordt als ik van een sup of een kano, dus ik ga er maar vanuit dat mijn collega's me dit ook vergeven).
Ik doe quiet quitting. Sinds ik een teamleider heb die het zelf ook allemaal niet zo boeit (dat is uiteraard wel een vereiste), ben ik niet meer naar gezellige uitjes geweest en ik hoor daar verder helemaal niets over. Er wordt prima gesalsadanst, gepubquizt, gebarbecuet of gesolext zonder mij. Dat heeft overigens meer met mij te maken dan met de andere mensen. Ik voel me vaak niet zo geschikt om in gezelschap mee te verkeren.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Lilla schreef:
31-05-2025 19:23
Ik vind dat je ook vriendelijk kunt aangeven
Zeggen dat je andere plannen hebt is toch ook vriendelijk?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lilla schreef:
31-05-2025 19:23
Ik vind dat je ook vriendelijk kunt aangeven dat deze activiteit helemaaaal niet jouw ding is maar dat je graag even aanhaakt bij de koffie/lunch/borrel of het etentje achteraf. Of gewoon dat je daarom deze keer overslaat maar er volgende keer graag weer bij bent. (Ik doe dat op mijn werk met alle watergerelateerde activiteiten; ik heb er gewoon een enorme hekel aan. Ik zou zelf niet willen dat een collega iets doet waar hij of zij zo ongelukkig van wordt als ik van een sup of een kano, dus ik ga er maar vanuit dat mijn collega's me dit ook vergeven).
Ik kom daar om te werken. Ik doe daar echt mijn best en ben nooit te beroerd iets extra's te doen. Ik kom op tijd, ik ben een betrouwbare collega. Maar ik word zielsongelukkig van uitjes. Dus die doe ik niet meer.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Helaas ook eens als teamuitje van werk in Preston Palace geweest, was vreselijk.

Ook eens een voorgesteld teamuitje van een organisator die naar de sauna wilde gaan met het bedrijf, want daar was hij zelf dol op. Dat is niet doorgegaan, ik was gelukkig niet de enige die dat niet zag zitten met collega’s.

Eens een teambuilding dag gehad met een bedrijf, in de zorg, waarvan het team niet goed samenwerkte, vond de zorgcoördinator. Op zich hilarische opdrachten allemaal waar we vooral de slappe lach van kregen. Die man had geregeld dat er een therapeut aanschoof halverwege de dag die ons in een kringetje zette en wilde dat wij 1 voor 1 gingen vertellen uit welke eventuele trauma’s onze starre opstelling tot soepele samenwerking voortkwam. Gelukkig ging niemand erin mee.

Schoolkamp op de middelbare school horror helaas ook herkenbaar. Gezellig met z’n allen in een soort jeugdherberg in de middle of nowhere, nul privacy door 6 persoons slaapkamers met stapelbedden en douches zonder deuren (leek op een sportschool/zwembad douche ruimte) We waren met meerdere meiden tegelijk ongesteld (zo rond de 13/14 jaar oud) en het was echt vreselijk. Als uitje een enorm lange fietstocht door de bossen, na een paar uur eindelijk even stoppen voor lunch/plaspauze. Bleken er ter plekke alleen picknicktafels en een paar smerige chemische toiletten te zijn, geen water geen zeep geen toiletpapier. Jonkies als we waren durfden niets te zeggen, dus met ons maandverband die toiletten in. Het bloed kwam aan mijn handen tijdens het verschonen en ik probeerde dat af te vegen met een extra maandverbandje dat ik bij me had. Niemand van ons had vochtige doekjes of iets dergelijks bij ons. Ik heb de hele terugweg bloed onder mijn nagels gehad, ik krijg er nog rillingen van als ik eraan terugdenk.
Bedrijfsuitje waarbij het hele team in een groepsaccommodatie verbleef op een groter terrein waar ook diverse boerderijdieren werden gehouden, zoals ezels en kippen.

Eén van de activiteiten was zwemmen met z'n allen, dus ook de werkgever en zijn vrouw. Werd door sommigen als ongemakkelijk ervaren.

Maar er was ook een momentje dat er aan picknicktafels iets werd gegeten en/ of gedronken. Eén werkneemster zag toen een kuikentje dat uit een nest was gevallen. De kip had een soort plantenbak die aan een schutting hing uitgekozen als plek voor haar nest.

De werkneemster dacht goed te doen en wilde het kuiken terugzetten in het nest, maar de kip reageerde al op afstand erg afwerend en daardoor werd de werkneemster door diverse collega's al gewaarschuwd dit niet te doen.
Ze probeerde het toch en werd toen aangevallen door de kip. Hoe het is afgelopen met het kuiken durf ik niet meer te zeggen, het is echt al zeker 20 jaar geleden.
Lady*Voldemort schreef:
31-05-2025 19:42
Zeggen dat je andere plannen hebt is toch ook vriendelijk?
Ja hoor, klopt!
Op mijn werk (middelbare school) is het nog erger. Daar hoor je pas in de bus waar het personeelsuitje naar toe gaat.
Wel zorgen ze voor 2 activiteiten op locatie: actitief en niet-actief.
Ter plekke kiezen wat je gaat doen
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
01-06-2025 00:42
Op mijn werk (middelbare school) is het nog erger. Daar hoor je pas in de bus waar het personeelsuitje naar toe gaat.
Dat vind ik echt horror, als ze niet vertellen wat je gaat doen. Ik hou alleen van verrassingen als het geregeld is door iemand die me heel goed kent, partner en kinderen. Maar niet als een kinderachtige collega het leuk vindt om het geheim te houden en daar ook een heel ding van maakt.
Nana_Mouskouri schreef:
31-05-2025 19:43
Ik kom daar om te werken. Ik doe daar echt mijn best en ben nooit te beroerd iets extra's te doen. Ik kom op tijd, ik ben een betrouwbare collega. Maar ik word zielsongelukkig van uitjes. Dus die doe ik niet meer.
Eens met je post hoor, daarom wilde ik er even op reageren.
Sorry dus als het een beetje of topic is.

Bij ons op het werk zijn het elk jaar andere collega's die het organiseren.
Dit jaar ben ik dat met nog 2 andere (niet geheel vrijwillig en kregen ook pas vrij laat de opdracht) Lang verhaal..
Maar mede omdat we veel afhakers hebben en iets meer dan de helft meegaat willen ze het volgend jaar echt verplicht maken.

Vele mensen zullen dan inderdaad zeggen; ik snap dat wel, want het is werktijd, maar zelf vind ik dat het wel iets vrijblijvender mag zijn.
Niet iedereen houdt van zulke uitjes. Nu moet ik er ook nog bij zeggen dat onze afdeling vrij groot is, moet je ook nog maar van houden he..

Als iedereen meegaat komen we op ongeveer 100 man, dat is voor mij dus the horror om het even on topic te houden
Teamuitje met feestavond erachteraan op het werk van man. Man houdt echt helemaal niet van feestjes, dus die heeft zich gedrukt.. Bleek de hoofdact die avond Robbie Williams te zijn.
"Boring conversation anyway"
Bij ons zijn de uitjes ook niet onder werktijd. Alleen met kerst en de laatste schooldag is er een korte bijeenkomst. Daar ben ik wel altijd bij.
Tijdens de werkweek op de middelbare mochten wij als klas met het cultuur en maatschappij pakket niet voor Londen kiezen. Wij mochten alleen naar Berlijn of Parijs. Vond ik erg jammer, want ik wilde juist naar Londen. Uiteindelijk naar Parijs. Niks aan, geen vrienden. Met een ander meisje in een gastgezin en mijn Frans bleek onder druk abominabel. Op de middag dat we de stad in mochten liep ik in mijn eentje, met mijn ziel onder de arm, door de stad. Me zorgen te maken of ik de weg nog wel terug zou kon vinden.

Mijn puber gaat als VMBO'er begin juli naar Londen, en ze heeft vriendinnen. Gelukkig.
noas_1993 schreef:
01-06-2025 08:33
Eens met je post hoor, daarom wilde ik er even op reageren.
Sorry dus als het een beetje of topic is.

Bij ons op het werk zijn het elk jaar andere collega's die het organiseren.
Dit jaar ben ik dat met nog 2 andere (niet geheel vrijwillig en kregen ook pas vrij laat de opdracht) Lang verhaal..
Maar mede omdat we veel afhakers hebben en iets meer dan de helft meegaat willen ze het volgend jaar echt verplicht maken.

Vele mensen zullen dan inderdaad zeggen; ik snap dat wel, want het is werktijd, maar zelf vind ik dat het wel iets vrijblijvender mag zijn.
Niet iedereen houdt van zulke uitjes. Nu moet ik er ook nog bij zeggen dat onze afdeling vrij groot is, moet je ook nog maar van houden he..

Als iedereen meegaat komen we op ongeveer 100 man, dat is voor mij dus the horror om het even on topic te houden
Duidelijk signaal dat de behoefte er dus niet is.. Geen reden om het te verplichten maar juist een reden om het af te schaffen zou ik zeggen.
Lilla schreef:
01-06-2025 09:30
Duidelijk signaal dat de behoefte er dus niet is.. Geen reden om het te verplichten maar juist een reden om het af te schaffen zou ik zeggen.
Ook geen reden om af te schaffen. Er zijn mensen die het wel leuk vinden. Gewoon vrijblijvend laten.
Sabine schreef:
01-06-2025 09:35
Ook geen reden om af te schaffen. Er zijn mensen die het wel leuk vinden. Gewoon vrijblijvend laten.
Ja inderdaad!
Ook als uitjes onder werktijd zijn kan je ze niet zonder meer verplicht stellen vind ik. Ik ben niet aangenomen om te kanoën dus leg me dat alsjeblieft niet op. Maar ik wil me naast mijn werk best af en toe inzetten voor dingen als teamgevoel enzo hoor. Dus ik ben best bereid mijn sportievere collega's in hun kano aan te moedigen en borrel achteraf graag met ze mee. Mijn ervaring is dat men dat prima vindt, en er altijd meer zijn die het op deze manier doen. (Ook altijd wel een paar collega's die "ah joh wat flauw" vinden. Prima hoor :))
Ik vind teamuitjes wel leuk, maar ik ga geen 30 km fietsen. Boerengolf, hindernisbanen, musea, geocachen, ik ben voor veel dingen in, maar fietsen vind ik echt niet leuk. Verrassingsuitjes vind ik ook niet leuk. Niemand vindt dat leuk en het lijkt wel een vreemd soort misbruik van een machtspositie om het zo lang mogelijk geheim te houden.
Bij mijn werk (ook onderwijs) zijn het ook altijd verrassingsuitjes. 1 keer was het varen (prima), andere keer wie is de mol (ook prima). We gingen ook een keer naar de hei om daar allerlei spellen (oa tijgeren in het zand en rennen) te doen. Helaas was het toen ruim 30 graden en er was daar geen schaduw te bekennen...De ene na de andere collega haakte af (of viel gewoonweg om).

Ik zou het ook veel fijner vinden als ik gewoon van tevoren wist wat we gingen doen.
Isalinde schreef:
01-06-2025 14:39
Bij mijn werk (ook onderwijs) zijn het ook altijd verrassingsuitjes. 1 keer was het varen (prima), andere keer wie is de mol (ook prima). We gingen ook een keer naar de hei om daar allerlei spellen (oa tijgeren in het zand en rennen) te doen. Helaas was het toen ruim 30 graden en er was daar geen schaduw te bekennen...De ene na de andere collega haakte af (of viel gewoonweg om).

Ik zou het ook veel fijner vinden als ik gewoon van tevoren wist wat we gingen doen.
Ik licht tegenwoordig bij de geheimhouder toe waarom ik het wil weten. Als ik ergens word verwacht waarvoor ik crisisvroeg de deur uit moet, houd ik daar de rest van mijn week in mijn planning rekening mee. Idem voor heel intensieve activiteiten en sommige dingen doe ik gewoon niet. Ik heb nog eens een toertocht op een Solex moeten maken, in de stromende regen maar dat terzijde, en ik en snelle tweewielers zijn gewoon geen goede combinatie.
Eind van deze maand een bedrijfsfeest. Omdat ik er nog niet zo heel lang werk voel ik me een soort van verplicht om mee te gaan. Vind het wel vervelend dat we op een boot zitten want als ik er echt niets aan vind kan ik dus niet weg.
Maar de meeste collega's ken ik inmiddels wel en het gros vind ik ook echt prettig in de omgang.
We kunnen zelfs gebruik maken van een chauffeursdienst die je naar huis brengt in je eigen auto. Daar heb ik voor bedankt, ik ga absoluut niet drinken tijdens een personeelsfeest. Maar ongetwijfeld zijn er genoeg die daar wel gebruik van gaan maken.
Laat jullie eind juni weten of het een horroruitje is geworden of niet ;-)
calvijn1 schreef:
01-06-2025 00:42
Heel onpraktisch, kun je je kleding niet afstemmen op de activiteit (en niet meer afmelden als het niets voor je is).
thistle schreef:
01-06-2025 08:23
Dat vind ik echt horror, als ze niet vertellen wat je gaat doen. Ik hou alleen van verrassingen als het geregeld is door iemand die me heel goed kent, partner en kinderen. Maar niet als een kinderachtige collega het leuk vindt om het geheim te houden en daar ook een heel ding van maakt.
Je krijgt wel hints: neem makkelijk schoenen mee of droge kleding.
Brrrr
Frankly my dear, I don"t give a damn

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven