hostel/hotel istanbul
maandag 6 juni 2011 om 23:27
Hallo
in november ga ik met een groep naar Istanboel. wie heeft er tips voor een slaapplek. een hostel, of een goedkoop hotel. mijn ervaringen uit Marokko zijn dat hotels soms net zo duur zijn als hostels, en betere kwaliteit. hoeft niet luxe te zijn hoor!
andere Istanboel tips zijn ook welkom!
bedankt, Maaike
in november ga ik met een groep naar Istanboel. wie heeft er tips voor een slaapplek. een hostel, of een goedkoop hotel. mijn ervaringen uit Marokko zijn dat hotels soms net zo duur zijn als hostels, en betere kwaliteit. hoeft niet luxe te zijn hoor!
bedankt, Maaike
dinsdag 7 juni 2011 om 07:19
http://www.ilkayhotel.com/
Dit is het budget-zusje van het hotel waar ik vorig jaar verbleef. Aanrader, zeker ook qua locatie!
Dit is het budget-zusje van het hotel waar ik vorig jaar verbleef. Aanrader, zeker ook qua locatie!
dinsdag 7 juni 2011 om 07:26
Hai Maaike,
Ik kom zelf uit Istanbul en ik kan je adviseren om zeker niet in de toeristische gebieden te logeren ivm de hoge prijzen.
Ik zou je eerder aanraden om je te begeven tussen de locals. Dit omdat je de èchte Istanbul ziet, voelt en proeft. Ook is het veeeeel goedkoper. Het openbaar vervoer is er heel goed geregeld.
De stad Istanbul is net zo groot als de provincie Utrecht en de provincie Istanbul groter dan Nederland zelf.
Ik raad je aan om te logeren in de district Sariyer.
Vanaf hier kom je overal met het o.v.
PS. let goed op de prijzen in taxi's en restaurants.
Have fun!
quote:maaike004 schreef op 06 juni 2011 @ 23:27:
Hallo
bedankt, Maaike
Ik kom zelf uit Istanbul en ik kan je adviseren om zeker niet in de toeristische gebieden te logeren ivm de hoge prijzen.
Ik zou je eerder aanraden om je te begeven tussen de locals. Dit omdat je de èchte Istanbul ziet, voelt en proeft. Ook is het veeeeel goedkoper. Het openbaar vervoer is er heel goed geregeld.
De stad Istanbul is net zo groot als de provincie Utrecht en de provincie Istanbul groter dan Nederland zelf.
Ik raad je aan om te logeren in de district Sariyer.
Vanaf hier kom je overal met het o.v.
PS. let goed op de prijzen in taxi's en restaurants.
Have fun!
quote:maaike004 schreef op 06 juni 2011 @ 23:27:
Hallo
bedankt, Maaike
dinsdag 7 juni 2011 om 08:05
Ik heb vorig jaar in het Antique Hostel geslapen, toen 15 euro pp in een 4-persoons dorm inclusief warme douche en uitgebreid Turks ontbijtbuffet. Er waren ook gewone hotelkamers. Een net hotel met prachtig dakterras met zeezicht. Ligging is heel centraal op twee minuten lopen van Aya Sophia en de Sultanahmet Cami.
Downtown zijn dit normale prijzen, ga je verder de buitenwijken in zoals Imiss al zegt, dan gaan de prijzen omlaag. Maar dan ben je wel wat langer onderweg naar het centrum. Ik zou dat zelf nogal jammer vinden van de (misschien korte?) tijd die je in Istanbul bent, maar dat is aan jou natuurlijk
Downtown zijn dit normale prijzen, ga je verder de buitenwijken in zoals Imiss al zegt, dan gaan de prijzen omlaag. Maar dan ben je wel wat langer onderweg naar het centrum. Ik zou dat zelf nogal jammer vinden van de (misschien korte?) tijd die je in Istanbul bent, maar dat is aan jou natuurlijk
anoniem_54281 wijzigde dit bericht op 07-06-2011 08:26
Reden: typvaud
Reden: typvaud
% gewijzigd
woensdag 13 juli 2011 om 11:48
Antique Hostel & Guesthouse Istanbul
Kutlugun Street No 51, Istanboel, Turkije
http://www.triptom.nl/NL/Hotel/Antique_ ... tanbul.htm
Kutlugun Street No 51, Istanboel, Turkije
http://www.triptom.nl/NL/Hotel/Antique_ ... tanbul.htm