Hotel en tips Londen

28-07-2018 13:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Ben op zoek naar een leuk hotel voor een paar dagen Londen met puberdochter. Omdat de stad erg groot en uitgebreid is, kan ik niet inschatten wat een 'goede' wijk iis om te overnachten.
Heb verder niet echte eisen. Goede (betaalbare) kamer, incl. ontbijt en ov-voorzieningen op loopafstand.
En tips voor bezienswaardigheden en activiteiten zijn ook welkom. In elk geval wil dochter de Harry Potter Tour doen. Verder geen bepaalde wensen. En ik vind het gewoon gezellig om een paar dagen met haar weg te zijn.
Graag jullie tips dus.
Ik zou het "incl. ontbijt" schrappen uit je lijstje. Je kunt in Londen bijna op iedere straathoek lekkerder (en goedkoper) ontbijten dan in hotels.

Ik heb goede ervaringen met Point-A Hotel bij Paddington. Ernaast zit een goede zaak om te ontbijten. Ik betaalde daar vorig jaar ca. 100 euro per nacht voor een 2p kamer.
http://georgianhousehotel.co.uk/

Leuk hotel in rustige wijk, vlakbij victoria station en verschillende bussen / metro richting bezienswaardigheden. Ook dichtbij meerdere grote supermarkten (vind ik zelf altijd wel handig)
Boek Harry Potter ruim vantevoren, deze is vaak weken vooruit al uitverkocht.
chirimoya schreef:
28-07-2018 14:34
Boek Harry Potter ruim vantevoren, deze is vaak weken vooruit al uitverkocht.
Afhankelijk van wanneer je gaat geldt dat voor veel meer dingen. Vooraf bedenken wat je wilt doen en via internet boeken loont (ook financieel) sowieso vaak.
Wij boeken regelmatig bij een van de Premierinn hotels, een grote hotelketen met prima hotels door heel Engeland.
Kiezen zelf altijd voor hotel in buitenwijk Londen, en dan met OV naar het centrum. Als je een beetje gunstig boekt tijdens aanbiedingsperiodes kun je al voor £33 per nacht pp slapen
Erg tevreden over Henry VIII, In de omgeving van Hyde Park/Kensington Gardens.

Goed en uitgebreid ontbijt, klein zwembad. 5 minuten wandelen naar de Underground en wat restaurantjes en supermarkten in de directe omgeving...

2 stations van de central line..
janena wijzigde dit bericht op 28-07-2018 18:03
7.44% gewijzigd
Live long and prosper
Omgeving Bayswater en Paddington zitten veel hotels en diverse metrostations om de hoek. Vooral de Circle en Central line zijn handig.
Ik kan je Point A Hotel London Kings Cross-St Pancras aanbevelen. Mijn vriend en ik waren in mei 1 week in Engeland,4 nachten in Cambridge in Bed & Breakfast en dan 3 nachten Londen. We zijn met de Eurostar gegaan,de nieuwe trein,erg fijn om ermee te reizen. In Point A Hotel London Kings Cross-St Pancreas betaalden wij per nacht 57 Euro per persoon zonder ontbijt. Het ontbijt was 7 pond. We vonden het een goed hotel met erg vriendelijk personeel. Ontbijt hoef je niet bij te boeken en je kunt het ook los nemen of inderdaad in een Café ontbijten, eetgelegenheden zat. Je zit vlak bij het station.

Wat leuk is om te bekijken in London is het Charles Dickens Museum en de Themse. The British Museum is gratis en ook erg interessant. En de HMS Belfast is ook de moeite waard als je geïnteresseerd bent in oorlogsgeschiedenis. Madame Tussaud's is ook erg leuk maar wel prijzig en er zijn lange wachtrijen. We zijn geweest en hadden er geen spijt van.

In de Engelse Pub's kan je lekker en goedkoop eten. Vaak heb je daar al een hoofdgerecht voor een kleine 12 Euro. Schuin tegenover A-Point Kings Cross zit een Engelse Pub en daar hebben we gegeten,heerlijke fish and chips. Er is daar ook een Chinees restaurant bij Kings Cross dat ''Ekachai" heet. Is ook erg lekker en niet duur.

Je kunt trouwens ook een combinatie-ticket boeken voor diverse attracties wat dan goedkoper is dan iedere attractie apart te betalen.

Ik ben al 3 keer in mijn leven in London geweest en vind het echt een superleuke stad. Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt To.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 20:14
13.87% gewijzigd
Als je gebruik maakt van het openbaarvervoer kun je bij de oplaadpunten van de metro de kaart van je dochter, als ze tussen de 11 en 16 is, op jongerentarief laten zetten voor de periode van je verblijf. Scheelt aanzienlijk in de kosten.

De lushwinkel op Oxford Street is tof en op Kingscross station de Harry Potter shop.

Wij zaten in premier inn Blackfairs. Een prima uitvalsbasis qua station/vliegveld/centrum. €200,00 incl. ontbijt voor 3 personen/2 nachten.

Veel plezier!
Dank jullie wel voor alle tips. Ga alles ff op een rijtje zetten en een datum plannen!
Premier inn Holborn is mij zeer goed bevallen. Ertegenover leuk ontbijttentke, 5 min van de metro en 10’min lopen van Covent Garden. Aanrader!
Tips voor shoppen in Londen met tieners: Harrods, de M&M store en Hamleys..en dan wat gaan drinken bij choccywoccydoodah :-)
The past may be in tatters
But today is all that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven