Hotel entertainer, Ervaringen?

12-01-2020 09:53 12 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje, in maart ga ik een half jaar naar Ibiza om te werken als allround hotel entertainer. Wat inhoudt dat ik alle hotelgasten jong en oud entertain met spelletjes, shows, workshops, sporten etc etc.
Dit word mijn eerste keer in mijn eentje naar het buitenland en ook voor zo'n lange tijd. Verder heb ik altijd in de visagie branche gewerkt dus dit werk is ook totaal nieuw voor mij.
Ik vind het dus ontdanks dat ik suuuper enthousiast ben, ook wel een beetje eng.
Daarom vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met dit werk en of zo lang naar t buitenland gaan. Hoe jullie ervaring was, en of je nog tips hebt.
Het word een avontuur waar ik ontzettend veel zin in heb. Maar op sommige momenten neemt de onzekerheid de das om en word ik een beetje angstig (wat vrij logisch is denk ik ook).

Super bedankt alvast!!❤❤
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel respect voor mensen die dit werk doen.

Ga je alleen, of met een vriend(in)? Krijg je een training? Is er een vast programma wat je moet volgen? Hoeveel mensen werken er in de entertainment in dit hotel? Maar goede afspraken vooraf. Over het aantal uren dat je moet werken, en het aantal dagen in de week, en wat je moet doen. Maar ook afspraken wanneer je er na 1 week achter komt dat je niet geschikt bent voor dit werk.

Ik heb in de toeristen industrie gewerkt maar voor deze baan ben ik niet geschikt. Aan de andere kant, sommige vinden het echt heel erg leuk en zijn er ook heel goed.

Het is in mijn ogen zwaar werk. Niet fysiek, maar je moet altijd blijven doen of dat je het heel erg leuk vindt. Blijven lachen, vrolijk blijven doen. Vaak zijn het heel veel uren maken door de dag heen.

En ook wanneer je vrij bent, herkennen mensen je en mocht je in je act blijven.

Laat je goed voorlichten dus. De ene persoon heeft echt zijn of haar tijd van z'n leven. De volgende vindt het vreselijk en is na 1 week weer thuis.

Oh ja, als jonge meid pas op voor de alleenstaande vaders die op vakantie zijn met hun kinderen ...................
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Sterkte en veel plezier.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als je bij 1 of ander animatieteam gaat werken dan is mijn tip dat je mensen met rust moet laten die daar geen zin in hebben en dring vooral niet aan. Mijn man lag lekker te slapen en een grietje maakte hem wakker om te vragen of hij met 1 of ander stom spel mee wilde doen. Daar was hij niet blij mee en hij zei ook dat hij geen zin in dat spel had en ze bleef maar aandringen want ze kwamen mensen te kort. Nu was dat animatieteam toch heel de dag erg aanwezig en irritant. Sindsdien letten wij erop bij het boeken dat er wel animatie in de avond is bv een band die speelt maar geen animatieteam die dansjes gaat doen bij het zwembad en spellen zodat je niet in het zwembad kunt.
Leuk!!
Ik heb het jaren gedaan en een opleiding voor gedaan.
Ga je via een organisatie of werken bij een keten? Dan krijg je 9/10 een workshop/cursus oid.

Nu (15 jaar later) roep ik nog steeds dat het de leukste jaren van mn leven waren op werkgebied :hyper:

Maar vergis je niet, het is echt zwaar werk. Niet alleen omdat je natuurlijk werkt wanneer andere mensen vrij zijn (sowieso vakantie natuurlijk maar ook avonden,weekenden en feestdagen) maar ook omdat het lange dagen zijn en vaak 6 per week. En ook al ben je een dag vrij, geloof me, je kunt niet rustig door het hotel/park lopen. Voor kinderen ben jij de animatie, dus je eet slaapt en leeft verder niet HAHA! De verbazing van kinderen dat ook wij boodschappen deden of de was heeft leuke situaties opgeleverd.
In je eigen tijd ben je ook bezig met het leren van toneelstukjes, dansjes of zelfs aan "voorknutselen".

De leuke kant! Het is zooooo leuk! Je ontmoet zoveel nieuwe mensen en het team wordt je nieuwe familie.

Dat opdringerige is echt not done! Helaas zijn er wat organisaties die mensen inhuren die hier geen benul van hebben. Natuurlijk heb je mensen die totaal geen interesse hebben in de animatie en die groet je gewoon beleefd. Maar er zijn ook vele die juist ervoor komen en zelfs terugkomen.

Lange tijd in het buitenland kan wel een dingetje zijn maar bedenk je ook dat hier alles gewoon op zn normale manier doorgaat en je eigenlijk vrij weinig echt mist. Jij maakt allemaal nieuwe dingen mee op een schitterende plek en een half jaar is echt zo voorbij.

Mocht je iets willen weten... let me know!
vrijenblij20220 schreef:
12-01-2020 10:22
Als je bij 1 of ander animatieteam gaat werken dan is mijn tip dat je mensen met rust moet laten die daar geen zin in hebben en dring vooral niet aan. Mijn man lag lekker te slapen en een grietje maakte hem wakker om te vragen of hij met 1 of ander stom spel mee wilde doen. Daar was hij niet blij mee en hij zei ook dat hij geen zin in dat spel had en ze bleef maar aandringen want ze kwamen mensen te kort. Nu was dat animatieteam toch heel de dag erg aanwezig en irritant. Sindsdien letten wij erop bij het boeken dat er wel animatie in de avond is bv een band die speelt maar geen animatieteam die dansjes gaat doen bij het zwembad en spellen zodat je niet in het zwembad kunt.
DIt is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht. 1 slechte ervaring wil niet zeggen dat het overal zo is.
Ik doe ook nooit met iets mee maar vind het wel leuk te zien dat mensen vermaakt worden.

TO ik heb er zelf geen ervaring mee maar maak wel elk jaar een praatje met met entertainers in het hotel of de camping. Wat ik daar wel altijd terug hoor is dat het leuk en dankbaar werk is maar wel heel zwaar. 6 dagen per week werken en altijd vrolijk moeten zijn. Op je vrije dag geen gebruik mogen maken van de faciliteiten van het hotel (zoals het zwembad) en ook je vrije dag een voorbeeld functie vervullen dus met een drankje aan de bar is niet de bedoeling.
Mijn ervaring is ook dat de mensen van het entertainment team erg slechte slaapplaatsen krijgen. Schandalig want het is hard werken.
Klinkt als een leuk avontuur, ik hoop dat het je bevalt.

Naast goede afspraken met je werkgever, is het ook belangrijk goede afspraken met je collega's te maken en daarbij je grenzen te bewaken. Ik heb een zomer in een hotel met animatie gewerkt. Het zwaarst vond ik de twee andere tijdelijke medewerkers die alle afspraken aan hun laars lapten. Alle seizoenskrachten deelden een klein huisje. Dat was inderdaad het enige stukje prive dat we hadden. Zij zaten tot diep in de nacht muziek te luisteren als anderen probeerden te slapen ivm een vroege shift, ze zaten met kinderen van het hotel in ons keukentje, terwijl de afspraak was dat dit priveruimte was, etc. Als je er wat van zei, kreeg je rollende ogen en gegiechel achter je rug om.

Gelukkig waren die twee halverwege de zomer weer naar huis. De andere mensen in het team waren een stuk socialer. Ik heb een leuke tijd gehad.
What doesn't kill you, will get you next time.
hamerhaai schreef:
12-01-2020 10:02

Ga je alleen, of met een vriend(in)? Krijg je een training? Is er een vast programma wat je moet volgen? Hoeveel mensen werken er in de entertainment in dit hotel? Maar goede afspraken vooraf. Over het aantal uren dat je moet werken, en het aantal dagen in de week, en wat je moet doen. Maar ook afspraken wanneer je er na 1 week achter komt dat je niet geschikt bent voor dit werk.

Ik heb in de toeristen industrie gewerkt maar voor deze baan ben ik niet geschikt. Aan de andere kant, sommige vinden het echt heel erg leuk en zijn er ook heel goed.

Het is in mijn ogen zwaar werk. Niet fysiek, maar je moet altijd blijven doen of dat je het heel erg leuk vindt. Blijven lachen, vrolijk blijven doen. Vaak zijn het heel veel uren maken door de dag heen.

Laat je goed voorlichten dus. De ene persoon heeft echt zijn of haar tijd van z'n leven. De volgende vindt het vreselijk en is na 1 week weer thuis.

Oh ja, als jonge meid pas op voor de alleenstaande vaders die op vakantie zijn met hun kinderen ...................
Dankjewel!
Ik ga in mijn eentje. Bedankt voor je tips!! Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Voor mij is dit werk wel echt geschikt omdat ik altijd vrolijk ben en overal een feestje van maak. Heel energiek en positief! Maar iedereen heeft wel eens een offdag. Dan moet je indd echt in je rol kruipen.
Globe83 schreef:
12-01-2020 10:45
Leuk!!
Ik heb het jaren gedaan en een opleiding voor gedaan.
Ga je via een organisatie of werken bij een keten? Dan krijg je 9/10 een workshop/cursus oid.

Nu (15 jaar later) roep ik nog steeds dat het de leukste jaren van mn leven waren op werkgebied :hyper:

Maar vergis je niet, het is echt zwaar werk. Niet alleen omdat je natuurlijk werkt wanneer andere mensen vrij zijn (sowieso vakantie natuurlijk maar ook avonden,weekenden en feestdagen) maar ook omdat het lange dagen zijn en vaak 6 per week. En ook al ben je een dag vrij, geloof me, je kunt niet rustig door het hotel/park lopen. Voor kinderen ben jij de animatie, dus je eet slaapt en leeft verder niet HAHA! De verbazing van kinderen dat ook wij boodschappen deden of de was heeft leuke situaties opgeleverd.
In je eigen tijd ben je ook bezig met het leren van toneelstukjes, dansjes of zelfs aan "voorknutselen".

De leuke kant! Het is zooooo leuk! Je ontmoet zoveel nieuwe mensen en het team wordt je nieuwe familie.

Dat opdringerige is echt not done! Helaas zijn er wat organisaties die mensen inhuren die hier geen benul van hebben. Natuurlijk heb je mensen die totaal geen interesse hebben in de animatie en die groet je gewoon beleefd. Maar er zijn ook vele die juist ervoor komen en zelfs terugkomen.

Lange tijd in het buitenland kan wel een dingetje zijn maar bedenk je ook dat hier alles gewoon op zn normale manier doorgaat en je eigenlijk vrij weinig echt mist. Jij maakt allemaal nieuwe dingen mee op een schitterende plek en een half jaar is echt zo voorbij.

Mocht je iets willen weten... let me know!
Ontzettend bedankt voor je tips en uitleg!! Ik ga met een organisatie. Heet acttiv via ten travel. Ik ben zo benieuwd!! Ik heb hier zeker wat aan. En hoor indd ook van velen dat dit een van de leukste tijden zijn die ze hebben meegemaakt. Tof dat jij er ook zo in staat.
Natuurlijk heeft alles zijn mindere kanten. Maar ik denk wel dat dat het helemaal waard is.
hamerhaai schreef:
12-01-2020 10:02

Pardon? De meeste mannen deugen gewoon he. Alsof alleenstaande vaders massaal de animatiemeisjes bespringen, wat een vooroordeel en dikke onzin. En als ze de animatiemeiden al zouden willen bespringen, wanneer dan? Vaders hebben hun kinderen op vakantie doorgaans 24/7 in de buurt. En als even niet, dan zijn die kinderen, juist ja, bij de animatie.

Verder vind ik dit werk vooral op het randje van uitbuiting van jonge mensen met 80 uur per week werken voor een paar honderd euro, minimale huisvesting en matige begeleiding. Maar hee, je weet dat het tijdelijk is en je doet een hoop ervaring op. Je krijgt waarschijnlijk gewoon een leuke tijd.
Wat ik zo op de site zie krijg je nog training... dat is fijn.

Er zullen echt rotdagen bij zitten hoor. Er zijn echt dagen geweest dat ik dacht.... ik ga naar huis laat maar lekker.

Fysiek is het wel zwaar! Je bent constant in beweging is het niet met sporten/dansen/spelletjes dan is het wel met opruimen/rondlopen oid.
Accommodatie was bij mij goed genoeg (ja je moet delen, alhoewel 2 x had ik een plekje voor mezelf) het eten kan beter maar goed smaken verschillen.

Oh en reken erop dat je nooit meer van de kinderliedjes afkomt... ik kan ze nu nog meezingen en zelf dansen... man man man ik kan geen hokey pokey of theo theo meer horen. En laten we het niet over k3 hebben :bonk: Je kunt ze ook alvast oefenen want deze worden over de wereld gebruikt haha!

Tip : probeer werk en prive gescheiden te houden. Pak tijd voor jezelf maar geniet er ook vooral van! Het is een avontuur!
Ik was campsite courrier bij Eurocamp, dat levert al dag en nacht gezeur van klanten op. Tas op het strand laten staan, túúrlijk ga ik om 11 uur 's avonds even mee om te kijken of die er nog is op het strand, en nee, het politiebureau is dicht op dit tijdstip.

Mensen die je écht nodig hadden waren veel minder zeurderig. "Excuse me for disturbing your tea, but could you please call a doctor for me?"
Vinger half geamputeerd, okee, daarvoor kom ik nog wel mee.

De collega die in haar eentje de kinderanimatie deed, zette alle kinderen onder de negeerknop als ze "vrij" was.

Je moet je grenzen en privétijd echt bewaken.

Maar achteraf is het leuk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven