Hotel Rome

01-12-2009 20:14 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn vorige topic voor suggesties stedentrip in januari, ben ik eruit, Roma. Volgende vraag, wat is een leuke buurt qua accommodatie? Ben er jaren geleden weleens geweest maar hoop op wat tips qua buurten etc zodat ik wat gerichter kan zoeken qua hotels.

Bedankt alvast.
Kan je helaas niet verder helpen, want zit in hetzelfde schuitje: jaren geleden geweest en wil er nu graag terug naar toe.

Zal dit topic dus zeker volgen!
Niet super goedkoop, maar wel een sfeervol hote op een goede locatie: hotel La Rovere. http://www.hotellarovere.biz/index.php

Pal naast de St. Pieter en aan de rand van, kom, hoe heet die wijk ook weer, die bekend staat om de kroegjes en restaurantjes. Alle toeristische highlights op loopafstand. Mijn kamer had een groot dakterras met uitzicht over de stad.

Oh en eronder (het zit in zo'n omhooglopend steegje) zit een van de lekkerste restaurants van Rome!
Trastavere, zo heet die wijk!!
.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Lorelai schreef op 01 december 2009 @ 21:04:

Trastavere, zo heet die wijk!!

Dat is inderdaad ook een leuke wijk. Met veel leuke restaurantjes en barretjes.

Het hotel wat ik net noemde, ligt in het oude, historische deel. Ik ben een avond naar Trastavere geweestt met de taxi, taxi's zijn niet zo duur dus prima te doen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Een paar jaar geleden zat ik in Hotel Le Petit, in de Via Torino, en dat is heel goed bevallen. Op loopafstand van het centraal station (5 a 10 minuten), maar wel richting de kant van het oude centrum (want vlakbij het station is niet zo heel leuk: zitten veel goedkope hotels, maar minder leuke sfeer, ook niet superveilig volgens mij). Le Petit lag ook vlakbij een metrostation, en op loopafstand (15 a 20 minuten) van Pantheon etc. En ook veel restaurantjes, barretjes in de buurt. Ik zou er zo weer naar toe gaan.
quote:Lorelai schreef op 01 december 2009 @ 21:04:

Trastavere, zo heet die wijk!!Trastevere is inderdaad een leuke wijk. ik heb indertijd een appartementje gehuurd voor een week via Bed and Breakfast Associaton Rome in de buurt van Piazza san Cosimato in Trastevere. Daar was elke ochtend een markt dus je kon er verse sinaasappels voor de jus halen. Je kunt dan ook rechtstreeks van het vliegveld met de trein naar het Station Trastevere en dan een stukje met de tram. Je hoeft dan niet via Termini (het centraal Station) te reizen.

Ik raad je af om, net zoals in elke grote stad, in de buurt van het station te gaan zitten. Daar is namelijk ook een concentratie van junks, zakkenrollers en ander vaag volk.
ik lees mee, wil ook binnenkort gaan!

Heb al zitten zoeken, maar een hotel beslissen vind ik altijd zoo moeilijk!!

Boek je alles gewoon apart?

Welke vliegmaatschappij vliegt er goedkoop heen?

Is 4 dagen te doen om lekker veel te bekijken?
Transavia.com is goedkoop, maar ook via de KLM kun je voordelig boeken.

Vier dagen is naar mijn mening veel te kort, je kunt je maandenlang elke dag aan iets anders vergapen. Maar als je vier dagen gaat (meestal hooguit drie dagen effectief) zou je de highlights moeten doen, hooguit twee op een dag.

(Forum, Sint Pieter, Vaticaanse Musea, Pantheon, Palatijn, Colloseum, San Clemente, Piazza Navona en nog veel meer.

Als je er nooit geweest zijn zou ik minimaal een week gaan.
Twee jaar geleden in Rome geweest. Hotel op een kwartiertje van het Colloseum en veel andere bezienswaardigheden. Super stad, wat zeg ik..mijn favoriete stad!

Hotel is van oorsprong een klooster. Mooie kamers, schoon, alleen het ontbijt viel een beetje tegen. Maar Italie staat bekend om de mindere ontbijten.

Domus Sessoriana
ik ben net terug van 5 dagen rome. heen en teruggevlogen met Ryanair (en alleen handbagage meegenomen). Het was super. het enige minpuntje waren de bedden in de Bed en Breakfast. B&B was goedkoop (50 euro per nacht voor 2 personen). het ontbijt was (zeer) eenvoudig : jam, chocopasta, toast, jus, melk, koffie, cornflakes en een soort van (verpakte) croissants, en het was selfservice. voordeel was dat er een grote koelkast was die je mocht gebruiken en je de hele dag thee en koffie kon zettten. om de hoek was trouwens een bakkertje en een supermarktje en op 10 minuutjes lopen een grote supermarkt.

verder heel vriendelijke mensen, die je graag hielpen.

badkamer goed (je kon kiezen uit ensuite of badkamer op de gang, oftewel aan de andere kant van de keuken zeg maar).

groot genoeg, schoon en centraal gelegen (op 10 minuten van station termini, bushalte voor de deur).

maar die bedden............

verder : neem een 3 of 5 dagen pas voor het openbaar vervoer. regel een busroute kaartje. de bussen rijden vaak en overal.

mocht je de veel musea of andere zaken willen bezoeken denk dan na over een roma pas (2 musea gratis, de rest met korting).

veel hotelletjes hebben een plattegronmd voor je.

o ja hotel domus elisa : http://www.domuselisa.it/ (geboekt via hoteliers.com)
Bedankt allemaal voor de tips, ervaringen etc. Mbt 4 dagen te kort, ja zou graag langer gaan maar moet ook met andere vakanties later in het jaar rekening houden qua dagen.

Stuk verder gekomen maar zit toch nog even te twijfelen qua wijk.
ik vond rome trouwens best "klein" alle belangrijke dingen best bij elkaar.

het hangt er een beetje af wat je wilt maar eten kan je echt overal (en die bus rijdt wel !!!)
ik vond rome trouwens best "klein" alle belangrijke dingen best bij elkaar.

het hangt er een beetje af wat je wilt maar eten kan je echt overal (en die bus rijdt wel !!!)
Ja dat is ook weer zo Mikado, denk dat ik toch kies voor het historisch centrum. Ga va het weekend eindelijk maar eens boeken;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven