hotelkamer: laat jij wel eens eten bezorgen?

21-09-2020 02:11 174 berichten
Ik kom zo weinig in hotels, dat ik gewoon de "etiquetten" niet ken. Vaak is het hele idee van een hotel dat je daar vooral slaapt, en buiten de deur gaat eten (of in hun eigen restaurant ofzo). Maar als je gewoon lekker iets op je kamer wil opeten (wat ze ook in het restaurant niet verkopen), kan je dan eten halen of laten bezorgen, of zou je dat alleen mogen in een studio of appartement ofzo, waar meer keukenfaciliteit bij zit?

Ik moet misschien komende 2 nachten naar een hotel omdat mijn zoon ineens paniekgedachten kreeg bij het kamp waar hij straks heen moet. Het is 1,5 uur rijden van huis, en de kans bestaat dat hij de hele dag wel mee wil doen, maar daar absoluut niet wil slapen. Dus ik overweeg om maar vast een hotelkamer te boeken voor die 2 nachtjes, zodat ik op loopafstand zit en hem 'savonds kan ophalen en de volgende ochtend voor het ontbijt weer aflever. Dan is hij er alleen bij voor het slapen, en moet ik verder mijn eigen eten regelen enzo. Ik heb dan geen zin om alleen de stad in te gaan, zeker niet met corona nu. En ik vind het hotel duur genoeg; ik hoef niet steeds de horeca in.

Een goedkoper alternatief is 2 nachten in ons kleine bijzettentje gaan slapen op een camping ergens in de buurt, maar dan heb ik wel heel weinig comfort... Die hotelkamer is lekker dichtbij enzo, en nog "relatief" betaalbaar. Dus ik ga niet voor een studio ofzo. Airbnb was ook niet echt veel voordeliger, en dan zit je in iemands huis. Vind ik ook erg ongezellig... Dus wat doe ik dan met mijn eetmomenten zonder de mensen van het hotel voor hun hoofd te stoten?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2020 09:23
die kun je ook zelf kopen,
Ik heb een krat vol dat soort mini-reisproducten. Altijd een toilettas kant&klaar voor geval in plots weg moet
(op dit moment niet door Corona)
Waar koop je die wegwerp dingen dan? Ik had ook altijd een voorraad douchemutsjes uit hotels, maar die zijn bijna op en ik doe er al heel zuinig mee. Ik heb wel eens op marktplaats gekeken, maar dat zijn vooral zeepjes en shampoo enzo. Van hotels die al járen niet meer bestaan :)
Bij de drogist kun je wel wegwerp washandjes kopen, die heb ik ook standaard in mijn toilettas zitten.
impala wijzigde dit bericht op 21-09-2020 09:35
22.81% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een Chinese afhaalmaaltijd op mijn hotelkamer genuttigd. Werd niet moeilijk over gedaan.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-09-2020 09:32
Waar koop je die wegwerp dingen dan? Ik had ook altijd een voorraad douchemutsjes uit hotels, maar die zijn bijna op en ik doe er al heel zuinig mee. Ik heb wel eens op marktplaats gekeken, maar dat zijn vooral zeepjes en shampoo enzo. Van hotels die al járen niet meer bestaan :)
Bij de drogist kun je wel wegwerp washandjes kopen, die heb ik ook standaard in mijn toilettas zitten.
https://www.beautystuff.nl/winkel/douch ... 100-stuks/ bijvoorbeeld. Kan vast goedkoper maar ik vind het onzinnige plastic zooi.
Zo, vannacht nog een beetje geslapen en zojuist zoon in de bus gezet bij school.

Ik heb wel een relaxed hotel gevonden dat niet voor niets Parkzicht heet, dus ik neem in de auto mijn hangmat mee, en ga daar denk ik lekker vanmiddag bungelen met een boekje. Tijd voor mezelf is absoluut schaars, dus ik zie het maar als een kadootje, al probeer ik niet teveel gezinsbudget te "verkwisten". Er komen 2 hele zonnige dagen aan, dus ik zou sowieso kunnen eten in het park, of idd een maaltijdsalade op de kamer (maar dat vind ik zelf niet zo lekker; ik eet liever warm). Ik zal denken aan wat pedaalemmerzakjes en ev wat bestek, maar met bezorgmaaltijden zit dat er toch vaak wel bij? De kamer heeft "koffie en thee faciliteiten" dus ik neem mijn eigen lekkere theezakjes mee.

Ik heb net gebeld en het is er rustig, dus ik mag al inchecken wanneer ik wil. Ga straks rustig die kant op, en dan ga ik daar met de wifi wel googelen waar een lekker bakkertje zit en waar de AH zit voor een ev maaltijdsalade ofzo.

Ik heb de juf in de bus net laten weten (buiten gehoorsafstand van zoon) dat ik binnen 5 min. lopen van hun locatie zit, dus dat ze zoon zo lang mogelijk bij de groep kunnen betrekken.
Hij weet niet dat ik dit achter de hand heb om hem nog de kans te geven om te willen blijven als het hem vandaag meevalt. Maar het is geen heimweedingetje, maar gewoon echt iets met nachtmerries. Hij barricadeert tegenwoordig ook zijn hoogslaper voor het slapen gaan, en is erg bang voor dromen met grote spinnen die hem aanvallen (bedankt, Harry Potter!) en meer van dat soort "oerangsten". Nu slapen ze samen in een prehistorische hut op stro, met allemaal kieren waardoor je naar buiten kan kijken. Zoon denkt zelfs dat er geen deur is. Dat maakt hem doodsbang, en ik verwacht niet dat die (al maanden sluimerende angst rond het slapen) vannacht ineens weg is, ook al weet de juf dat ze samen met hem een plekje moet uitzoeken waar hij zich het veiligst voelt.

Dus 53 euro per nacht om de hoek is dan wel heel comfortabel... Het is maar 2 nachtjes gelukkig. Ik kijk nog even of ik hem de laatst ochtend weer bij de groep aflever; ze vertrekken echt heel vroeg weer (rond 11 uur ophalen op school). Misschien houd ik hem na de 2e nacht gewoon bij me; dan kunnen we uitslapen, lekker douchen, het ontbijtbuffet proberen of iets in de omgeving bekijken en dan samen terug kachelen. We hebben zelf nog nooit een hotelvakantie gedaan (1x in een luxe hotel gezeten met een trouwjubileum met opa en oma), dus ik wil hem er wel een beetje lol van gunnen. Misschien gaan we wel luxe lunchen in een restaurant ofzo. Maar het kan ook zijn dat hij gewoon snel weer naar huis wil om te gamen en weer in balans terug te komen van alle indrukken. Hij heeft ADD maar wil op kamp geen medicatie omdat dat zijn hongergevoel zo remt. Hij zou dus ook wel gewoon vol met indrukken kunnen zitten na 2 dagen.

Mocht hij vannacht ineens toch vertrouwen krijgen en blijven slapen bij de groep, dan mag ik de 2e nacht cancelen (heb daarvoor enkel een optie). Dan ga ik morgen weer naar huis en zal de 2e nacht ook wel lukken.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-09-2020 09:21
Nou dat heb ik dus nog nooit gebruikt. Je zorgt er toch gewoon voor dat je haar niet nat wordt als je dat niet wilt?
In sommige hotels kun je de douchekop niet laag zetten, en dan wordt dat lastig. Zeker als het een regendouche is!

Ook heel vervelend is een bad met alleen een handdouche die je zelf vast moet houden. En dan daarmee je haar moeten wassen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom je eten zou willen laten bezorgen? Dat is toch niet idioot veel goedkoper dan roomservice?

Ik zou trouwens gewoon in de stad/het dorp gaan eten. Dat kun je zo duur en goedkoop maken als je wilt. Van lekker op een terrasje zitten en uitgebreid lunchen tot patat of de Mac.

En als je het 's avonds vervelend vindt om nog alleen uit te gaan of je verwacht je zoon te moeten ophalen, dan eet je 's middags een uitgebreide warme lunch en neemt 's avonds een salade, sandwich of sushi mee voor op de hotelkamer.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-09-2020 09:37
In sommige hotels kun je de douchekop niet laag zetten, en dan wordt dat lastig. Zeker als het een regendouche is!
Oh ja dat kan maar ja dan wordt mijn haar maar nat of ik leun wat naar achteren. Kortom ik zou nooit zo'n ding gebruiken maar online zijn ze te vinden.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-09-2020 09:36
https://www.beautystuff.nl/winkel/douch ... 100-stuks/ bijvoorbeeld. Kan vast goedkoper maar ik vind het onzinnige plastic zooi.
Oh top, thanks. Ik ga meteen bestellen!
.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-09-2020 09:40
Oh ja dat kan maar ja dan wordt mijn haar maar nat of ik leun wat naar achteren. Kortom ik zou nooit zo'n ding gebruiken maar online zijn ze te vinden.
Je hebt zeker kort haar?
.
Oh je vertrekt vandaag al.
Ik wilde namelijk schrijven dat juist voor dit soort verblijven een Airbnb ideaal is. En nee, die zijn niet altijd bij iemand anders in huis, je kunt ook op "gehele woning voor jezelf" selecteren. En op het aanwezig zijn van een keuken(tje).
Laten bezorgen op je hotelkamer lijkt me niet de bedoeling als het hotel zelf een restaurant heeft.
Dan zou ik het houden bij sushi of een maaltijdsalade van de AH.
merano schreef:
21-09-2020 09:39
Ik snap niet zo goed waarom je eten zou willen laten bezorgen? Dat is toch niet idioot veel goedkoper dan roomservice?

Ik zou trouwens gewoon in de stad/het dorp gaan eten. Dat kun je zo duur en goedkoop maken als je wilt. Van lekker op een terrasje zitten en uitgebreid lunchen tot patat of de Mac.

En als je het 's avonds vervelend vindt om nog alleen uit te gaan of je verwacht je zoon te moeten ophalen, dan eet je 's middags een uitgebreide warme lunch en neemt 's avonds een salade, sandwich of sushi mee voor op de hotelkamer.
Nee joh. Room service is veel duurder dan alleen een losse pizza/patat/shoarma laten bezorgen. Die kosten betaal je vaak alleen al aan de service kosten.
Alle reacties Link kopieren
Bij een beetje vriendelijk hotel kun je zelfs een magnetronmaaltijd laten opwarmen. Gebeurt wel vaker hoor, bijvoorbeeld voor mensen die een speciaal dieet volgen.
Am Yisrael Chai!
In Parijs een keer gehad dat het eigenlijk niet mocht. Sticker op de draaideur etc. Maar er zat een supermarkt naast het hotel en ik zag meer gasten het doen dus toen ben ik ook wat dingetjes gaan halen en niemand van het personeel zei iets.

Ik heb maar zelden in hotels geslapen met room service eigenlijk. Heb het idee dat dat niet meer zo heel gebruikelijk is. Ook bij hotels die een restaurant hadden was er niet altijd roomservice. Denk wel dat er iets geregeld kan worden als je ziek bent en de deur niet uit kunt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Goh wat zou er nou mogen van het hotel? Eens even op het forum vragen en het dan nog niet weten.


Of

Ik bel het hotel waar ik wil boeken en vraag of het mag.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Als ik de juiste site van het hotel heb bekeken dan kun je zelfs afhalen in het hotel als je van te voren telefonisch besteld. En ook voor een schappelijke prijs. Misschien is dat ook een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel sneu voor je zoon dat hij daar niet durft te slapen....Waarom zeg e net dat je in de buurt bent dan kan hij het proberen en leert hij met z’n angst om te gaan.
Ellerlilalinne schreef:
21-09-2020 09:58
Goh wat zou er nou mogen van het hotel? Eens even op het forum vragen en het dan nog niet weten.
Of
Ik bel het hotel waar ik wil boeken en vraag of het mag.
Tja. Ik denk dat het niet gepast is (als er een restaurant is), maar of ze het zullen verbieden?
Waar ga je ongeveer heen TO?

Anders kan je hier vanavond prima een bord nasi krijgen (mag je ook ongestoord in de tuin of binnen opeten) of kunnen we je helpen met goede tips qua bakker/afhaal
himalaya schreef:
21-09-2020 07:21
En je vette pizzadoos of restant Chinees prop je dan In een van die kleine pedaalemmertjes op je kamer?
Gewoon op het bureautje laten staan of idd in de vuilnisbak als het kleiner is dan 'n pizzadoos.
Je kan het even bij de receptie vragen of ze het oké vinden. Maar waarom niet. Geef bij opmerkingen aan of de bezorger je wilt bellen bij aankomst en je haalt het eten op.
En wanneer het veel afval is, stop het in een plastic tas en neem het mee.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-09-2020 09:32
Waar koop je die wegwerp dingen dan? Ik had ook altijd een voorraad douchemutsjes uit hotels, maar die zijn bijna op en ik doe er al heel zuinig mee. Ik heb wel eens op marktplaats gekeken, maar dat zijn vooral zeepjes en shampoo enzo. Van hotels die al járen niet meer bestaan :)
Bij de drogist kun je wel wegwerp washandjes kopen, die heb ik ook standaard in mijn toilettas zitten.
BOL heeft ze
Ik heb regelmatig een pizza afgehaald en genuttigd op de hotelkamer. Of je nou een maaltijdsalade eet of een pizza, dat maakt toch ook niks meer uit. Zet de doos 's nachts op het balkon tegen de luchtjes.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-09-2020 09:40
Je hebt zeker kort haar?
Nee hoor. Knotje in en klaar. Geen natte haren als het niet moet.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-09-2020 12:29
Nee hoor. Knotje in en klaar. Geen natte haren als het niet moet.
Knotje die ik ook, maar je hele haar wordt dan toch evengoed nat onder een regendouche? Anyway, doe mij maar een douchemuts :)
.
In pré-coronatijd zat ik veel in hotels voor werk. Toen bestelde ik regelmatig via Thuisbezorgd, vaak belde de bezorger als hij er was of volgde ik via die tracker of hij al in de buurt was.
Vaak vond ik het wel fijn om zelf lekker wat te halen in de supermarkt of afhaal! Dan ben je toch even die kamer uit, frisse neus, en zie je wat van de omgeving!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven