Houston en Austin

30-09-2013 23:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner en ik vertrekken woensdag voor een vakantie naar Houston. We gaan daar deels op familiebezoek

Maar we willen ook een paar dagen met z'n tweeën zijn.

We hoorden dat Austin een leuk plaats zou zijn.

Iemand tips voor een fijn hotel in Austin?

En heeft iemand voor zowel Houston als Austin nog tips over wat we vooral niet mogen missen?

(Partner heeft vooral het Space-center op zijn wensenlijstje staan )

Dank alvast!!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Rekening houden met het feit dat mogelijk een aantal overheidsdiensten gesloten zijn ivm shut down.

Heb ik daar als Nederlander ook last van?

Toeristen zullen vaker voor een gesloten deur staan. Maar ook het binnenkomen van de Verenigde Staten kan lastiger worden. De toch al lange rijen voor de immigratiediensten op de vliegvelden zullen waarschijnlijk nog langer worden doordat mogelijk ook hier op halve kracht gewerkt gaat worden. Ook visa-verzoeken bij ambassades en consulaten worden waarschijnlijk in de ijskast gezet.
Dank je Granny. We lazen het inderdaad al...

Da's pech. Maar niks meer aan te veranderen.

Maakt trouwens ook dat het Houston Space Center gesloten is.

We kunnen het wat dat betreft alleen maar over ons heen laten komen.

En duimen dat het meevalt :-)
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Oh, wat balen, Ceetie! Nou ja, geen musea dus, ook niet in Austin. Ik ben er nooit geweest maar heb even gegoogled:

De stad ziet er bruisend en gezellig uit, of dat zo is weet ik niet, de parken zijn helaas allemaal dicht.

In de omgeving vind je wel Austin Zoo, misschien ook leuk, ze hebben er een zwarte panter.

Lady Bird Lake, ligt zuidelijk in de stad, een superhelder reservoir waar je ook kunt kanoen.

Zilker Botanical Garden, mogelijk gesloten, indien openbaar park, maar het zg er zo mooi uit, dat ik het risico zou nemen

Oh, en ik zou zeker naar de Cathedral of Junk gaan!!

Veel plezier!
Austin is leuk. Een fijn hotel daar weet ik niet, wij zaten enige tijd geleden in een goedkoop motel waarvan ik de naam niet meer weet.

Zeker doen:

- Bats bridge, ik weet niet of dat ding echt zo heet, maar het is een brug over een rivier waaronder duizenden vleermuizen zitten. Als die op enig moment uitvliegen, dan weet je niet wat je ziet.

- Capitol Building: mooi, oud historisch gebouw.

- 's avonds rondlopen en kroegen afgaan, je kunt er goed eten en in veel tentjes hebben ze live music.
Oh, en van Austin Zoo weet ik nog dat ze er vooral heeeel veeeel vogels hadden......moet je maar net leuk vinden
En trouwens, mocht je de tijd hebben, dan zou ik zeker ook even langs San Antonio gaan - vond ik persoonlijk nog veel leuker dan Austin......

Daar leuk om te zien: the Alamo en Riverwalk (beetje google levert genoeg info op)
Austin is geweldig leuk, maar SA is helemaal geweldig. Zucht ik heb heimwee.
Houston vond ik trouwens niet veel aan. Maar goed ik begrijp dat je familie daar woont.
Houston vond ik erg lelijk. Het space centre is natuurlijk wel interessant. Verder hebben we er een aantal typisch Amerikaanse dingen gedaan: naar een country-bar geweest waar ook werd gedanst (wapens inleveren bij de ingang ), naar een baseball wedstrijd. Bij het stadion was nog een gebied met cafés en restaurant en daar hebben we pool gespeeld. O ja, en we zijn naar de opera geweest.

Austin ken ik niet.
Dank voor de tips so far!!
Luister t concert Van Lyle Lovett and his large band, opgenomen in San Antonio. Heel fijn om in de stemming te komen (en Lyle is een held )
Je bent al vertrokken, maar mocht je alsnog dit forum lezen. Austin is een echte muziekstad en heeft ook veel barretjes in de hoofdstraat zitten waar je naar live-muziek kan luisteren. Daarnaast staat Austin erom bekend dat de stad progressiever is dan de meeste steden in Texas. In vergelijking met Houston is het kleiner en minder bombastisch, maar best mooi om te bezoeken!
Houston vondt ik persoonlijk ook niet zo leuk.

Op een half uurtje rijden ligt Galveston.

Lekker strand en een leuk waterpark.

Helaas kan je niet naar Nasa wat wij ontzettend interresant vonden.

Weet niet hoever je wilt gaan met uitstapjes maar Dallas en San Antonio zijn allebei mooie en interresante steden.

Austin is ook erg leuk en heeft een geellig sfeertje.

Lees nu pas dat je weg bent.

Veel plezier Texas is een geweldige staat en persoonlijk vondt ik de mensen daar het vriendelijkst van heel Amerika.
Eten en borrelen bij de Hula Hut in Austin. Kamperen op het stand bij Corpus Christi, geweldig was dat! San Antonio is ook erg leuk en als je tijd hebt het Big Bend National Park. Heerlijke streek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven