Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen..maar ik wil eerst Ine van Harte feliciteren..30 jaar een hele mijlpaal..Leuk hoor die spontane actie van SFO..moest even lachen om het Amerikaans accent, als je heel goed luisterd, kun je horen waar hij is opgegroeid;))

Heel veel plezier met de bbq en maak er een prachtig feest van.

Verder heb ik niet zoveel tijd, ik ga voor de kinderen een pannenkoek maken.
Nog even tussendoor.. Vanmorgen heb ik de buurman een sms gestuurd, neutraal, alleen maar hoe het met hem ging. Nog niets gehoord, helaas. Ik houd jullie op de hoogte!
Leni, kan je niet even met je tieten schudden hem niet gewoon bellen en vragen of hij mee bbqt? Of zit zijn (ex)vriendin er nog?
Heb je buurman nog gevraagd om een borrel te komen drinken enzo, Leni?

Tb heeft net aangekondigd morgen naar Istanbul te vliegen en de kans bestaat dat hij er een aantal weken blijft. Oh jee, dat is nou ook wel weer een beetje lang - (het is ook nooit goed, lastige Anais).

Ik heb een hele lange lijst gemaakt met kledingwensen, maten en shops waar hij langs kan om mijn mega grote kledingkast bij thuiskomst te vullen met de actuele mode. Istanbul is echt gaaf om te winkelen, hele goeie kleding voor weinig geld.

In de tussentijd ga ik allemaal leuke dingen doen in en rond Antalya. Ontbijten buitenshuis, ´s avonds naar leuke restaurantjes, dagje naar Kemer en misschien nog een paar dagen naar een relax hotelletje. De sfeer is ook weer goed tussen ons, we zijn weer ouderwets verliefd en nemen dus geen afscheid met een onbestendig rotgevoel.
leuke allemaal ine, echt een verjaardag as it should be

@ anais, kun je halverwege niet ff op en neer vliegen naar istanbul om TB gezelschap te houden om zelf te gaan shoppen?
Haha. Heb ik wel aan zitten denken, maar durf niet. Als hij na die eerste sms had geantwoord, had ik gezegd dat ik jarig ben en of hij een borrel zou willen komen drinken. Maar hij heeft niets laten horen.

Zijn auto is de hele dag al weg. Vriendin is later vertrokken. Had eigenlijk wel reactie verwacht..
quote:Discovery schreef op 24 augustus 2009 @ 18:02:

leuke allemaal ine, echt een verjaardag as it should be

@ anais, kun je halverwege niet ff op en neer vliegen naar istanbul om TB gezelschap te houden om zelf te gaan shoppen?Jij mag nooit meer raden, Disco, ik overweeg het al.
De volgende post liep wat vertraging op doordat de stroom hier uitviel en dus het internet ook, maar dan volgt hier dan uiteindelijk toch:

Zo. dit moest ik even kwijt. Ik ga dit verhaal niet te lang laten staan ivbm herkenbaarheid, maar wilde het toch even delen met jullie, omdat het nogal een grote impact heeft gehad op mijn leventje hier en de relatie met vriend.
anoniem_643bd40692524 wijzigde dit bericht op 31-08-2009 19:43
Reden: zo, weer weg ivbm herkenbaarheid
% gewijzigd
Wat een ervaring Keranet. Blij dat je het overleeft hebt.

Het prototype van m'n kerstkaart is af en ik ben er nog niet helemaal tevreden mee (gelukkig nog genoeg tijd om het te perfectioneren).

Ik heb vanavond zuurkoolstamppot gegeten. Heeeeerlijk.
Snjókorn falla, á allt og alla
My god Kera.... Ik heb er gewoon geen woorden voor. Je krijgt van mij een hele dikke knuffel! Gaat alles nu helemaal goed met je?

Leni?? Je vermomming werkt zo natuurlijk ook niet meer he lekker ding! (ben je al bezoffen?)

Snjokorn: eigenlijk heb ik alleen maar respect en vertoon een beetje jaloezie voor handige/creative/geduldige mensen. Ik kan nog niet eens een bloemetje tekenen/recht schrijven zonder lijntjes/iets recht afknippen...

Ik heb net mn nagels KNAlroze gelakt, (ook buiten de lijntjes hahaha, na het douchen kan je dat er zo af halen) best lekker zon baan waar het niet uitmaakt hoe je eruit.

Vraagje: deze week moet een vriendin afstuderen en ik heb beloofd erbij te zijn. een middag vrij gevraagd (uitzendkracht dus niet werken is geen geld) en het is een goed uur reizen enkele reis en kost me minstens 20e (plus geld voor het kado) maar geen probleem. Verteld ze net dat haar ook moeder mee gaat. Das goed natuurlijk, maar eigenlijk voel ik me nu een beetje overbodig. En over 2 weken is er ook een afstudeerfeestje voor haar, waar ik ook al heb gezegd heen te gaan, Ook weer ruim 1.5 uur reizen enkele reis en t kost ook weer wat allemaal. Vinden jullie dat ik me terug kan trekken voor 1 van deze gelegenheden? Of ben ik dan weer een hele slechte vriendin.
met afstuderen bedoel ik verdedigen eigenlijk.

En oh ja Keranet.. je hebt vast een engeltje op je schouder.. maar we zullen aan anais moeten vragen of dat waar is.
Jemig, Keranet!!

Wat een paniek moet dat geweest zijn! Hoe lang moest je in het ziekenhuis blijven en kwam je familie over?
@ Snjokorn: Respect, ik kan het geduld voor handwerken echt niet opbrengen. Plaatje van het definitieve ontwerp van de kaart graag!

@JJ80: Nu gaat alles weer helemaal goed. Pas nog een echo gehad van mijn buik en er zijn alleen nog wat kleine restbloedvaatjes te zien die geen kwaad kunnen. En mijn mooie oorlogslitteken, natuurlijk.

Ben wel toen dat weer enigzins kon, fanatiek aan het sporten geslagen. Wil zo gezond mogelijk zijn en leven. En drink geen alcohol meer en eet geen vet eten meer, heb het idee dat die alvleesklier daar overgevoelig op reageert, maar dat kan ook ingebeeld zijn.

Ik zou trouwens die vraag direct aan je vriendin stellen, vind je geen slecht mens als je naar een van de twee niet zou gaan.

@Ainne: Toen eenmaal duidelijk was dat ik een tumor had en het helemaal niet goed ging zijn mijn ouders direct in het vliegtuig gestapt. Ze kwamen aan toen ik net uit de operatiezaal kwam. En dat was behoorlijke paniek ja. Maargoed, nu hebben ze wel gelijk Colombia gezien, anders had ik nog wel even moeten wachten voordat ze langs zouden komen (waren nog nooit buiten Europa geweest). Heb in totaal 4 weken in het ziekenhuis gelegen, anderhalve week voor de operatie en 2enhalve week erna.

Toen die tumor er eenmaal uit was ben ik vrij snel weer opgeknapt, gelukkig. (wel nog een opgezwollen buik gehad door verlies van lymfevocht, leek wel 8 maanden zwanger, maar naaldje erin, emmer ernaast en 3 liter vocht minder was ik weer zo plat als een dubbeltje)
Keranet, dat klinkt vreselijk eng. Gelukkig goed afgelopen. Dat moet voor je vriend ook de ergste nacht uit zijn leven zijn geweest, met jou op die zaal tussen al die stervende en doodzieke mensen.

JJ, zoals Keranet ook al zegt, ik zou het gewoon vragen aan je vriendin. Mocht ze er een punt van maken (wat ik vreemd zou vinden trouwens) dan kan je altijd nog gaan.

Dacht ik vanavond weer lekker voor de tv te gaan zitten voor een dubbele aflevering Grace Anatomy, is het al weer afgelopen. En nu staat Bruce Almighty op wat ik een vreselijk irritante film vind.

Dus ik verveel me en dacht dan ga ik jullie maar vervelen
Keranet, wat een verhaal!!!!

JJ80, verdediging van een proefschrift is wel een hele happening hoor, maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.

Ik ben hondsmoe, vanavond met vriendinnen naar de film, hapje erna gegeten, ik duik zo t bed in, pffffffff
@ lapin, switchen naar private practice dan

@ kenanet, sodeju zeg, wat een storie... ppfpfpf en dan schijnt vandaag de zon, wind langs je wangen en je bent er nog. ongelooflijk hoe geweldig het leven is he?! knuffel

@ JJ ben nooit afgestudeerd, maar lijkt me dat vriendin liever met je gaat feesten/vieren. zou het idd voorleggen en bekijken wat je zelf ook wilt...
quote:Discovery schreef op 24 augustus 2009 @ 21:47:

@ lapin, switchen naar private practice dan

...Nee, dat zou ik wel willen, maar man zit naar die film te kijken. Stom he?
quote:Discovery schreef op 24 augustus 2009 @ 21:47:

@ kenanet, sodeju zeg, wat een storie... ppfpfpf en dan schijnt vandaag de zon, wind langs je wangen en je bent er nog. ongelooflijk hoe geweldig het leven is he?! knuffel

Dat denk ik regelmatig, inderdaad.

Maar sinds dat hele avontuur ben ik ook wel eens bozer op het leven, als ik weer eens geconfronteerd wordt met al het lijden (of mensen die dat lijden veroorzaken). Ik begrijp er simpelweg de bestaansreden niet van. Neem nou jezelf disco, ik bedoel, ik ben er nu vanaf (althans ik hoop dat dat zo blijft) maar jij zit er maar mooi mee. Ook al heeft het totaal geen zin hierover na te denken want een antwoord komt er toch nooit. Hoe ga jij hiermee om, stop je het weg, lach je erom en heb je een boksbal gekocht voor de moeilijke momenten? Zoiets?
@ lapin: inderdaad stom. www.uitzendinggemist.nl dan maar?
Kera: Je klinkt zo nuchter nu.. naaldje erin?? euhhm brrrr!

Ja, ik zal haar morgen even bellen, (ze is alleen niet zo assertief en ik vind dat lastig) en dan denk ik dat ik het feestje afzeg. (ik ken daar niemand dus ik zal niet gemist worden) En even checken of haar moeder wel weet dat ik er ook ben.

Specu: Ik heb het 2 jaar geleden zelf gedaan en vandaar dat ze me meegevraagd heeft, voor moral support (want de zenuwen vooral waren killing!!) ze kwam uit mijn lichting en heeft door persoonlijke dingen haar studie moeten/willen afbreken, dus ik ben nu supertrots op deze meid! (maar ik moet zeggen het happening gehalte is laag, met 30 min ben je klaar, mag je de gang op, en word je later terug geroepen voor je cijfers) Bedankt! Daar stond ik op maandagmorgen om 9.45 afgestudeerd buiten. HEYYYY dat is vandaag precies 2 jaar geleden bedenk ik me nu.
Ainne, ik woon in Londen.

Ben nog niet zo actief, laatste tijd weer vaak in Nederland en daar kan ik niet altijd op internet.

Afgelopen weekend in Zeeland geweest, het was zo heerlijk! Vooral het strand, water was helder, strand schoon en rustig en zo mooi. Helaas net de zeehond gemist die ineens opdook. Mijn tante stond maar naar me te zwaaien en ik liep op mijn dooie gemakje naar haar toe; zeehond zwom op 10 meter afstand van haar!

Keranet, snap dat boze gevoel heel goed. Ik ben er ook nog steeds niet uit waarom dingen zo gebeuren. Vind het soms kinderachtig van me en ben soms jaloers op religieuze mensen, maar ik snap het ook echt niet.
ja ach keranet.. moet eerlijk bekennen dat ik de energie niet meer op kan brengen om me daar druk over te maken.

en ik heb 'geluk' bij mij is het niet ernstig genoeg om er echt iets aan te doen en niet licht genoeg om er geen last van te hebben.

meestal kan ik er wel goed tegen, behalve als ik weer ergens mee geconfronteerd wordt ofzo, en heb nu ff een mindere periode... moet oppassen dat ik niet depri wordt, dus dan denk ik maar aan hoe goed ik het heb en wat ik allemaal wel kan en mag doen.

heb niet voor nix de foto van mt everest 120 bij 150 in mn huiskamer hangen....

@ JJ op maandagochtend afstuderen... maar ja, wel met vlag en wimpel geslaagd. zal ze vast waarderen als je er bent.

ik ga maar eens richting bed. maar 3 uurtjes geslapen vannacht dus mag wel weer een keer denk ik zo maar...
Ja, het is gelukt! Met schnaps, rose en witte wijn. Ik ben zat. En 30 . Dus dan mag het.
Haha.....Ine!

Ik ben veel te laat, maar je bent nu toch zat, dus je vindt het vast niet erg! Alsnog van harte gefeliciteerd Ik las dat je een leuke dag hebt gehad met heel veel lieve mensen die ineens belden enzo.

Keranet, wat een verhaal. Jouw verhaal klinkt een beetje zoals die documentaires die je weleens ziet, met titels als 'Shocking story' ofzo. Wel bizar dat je ineens van het een op het andere moment last kreeg. Terwijl die tumor er toch al langer moet hebben gezeten.

Nou, ik heb een paar dagen geleden gezegd dat ik alles zou teruglezen, maar dat heb ik natuurlijk weer niet gedaan. Sorry! Dus ik ben niet van alles op de hoogte, maar ik zag wel wat nieuwe namen voorbij komen. Welkom! Ik ben Sanne, woon in Sydney en neem me dus altijd voor om alles te lezen en vervolgens doe ik dat niet.

Oh....en in die week dat mijn zus hier was kreeg ik weer wat nieuwe Facebook-verzoeken. Nou weet ik alleen niet wie wie is. Haha....En ik heb volgens mij een verzoek gedaan om dat 'Wereldwijven' te kunnen lezen.

Nou dames en heer, ik hoop dat alles goed gaat met jullie! Hier wordt het steeds zomeriger, maar dan op een lekkere manier. Lees: Geen 35 graden, maar 25!
Hallo allemaal, ik kom ook weer meedoen, ben na een jaar Nederland toch weer teruggekeerd naar het tropische noorden van Australie. Zie een aantal bekende en een heleboel nieuwe namen en ga zo proberen bij te lezen.

Toen we naar Nederland terug gingen hebben we hier alles verkocht en ik ben nu druk bezig om materieel gezien weer een leven op te bouwen. Morgen krijg ik de sleutel van mijn huurhuis. Sanne ik las de huurprijzen van centrum Sydney op het Australie topic! Dat valt hier gelukkig mee. Leuk dat je ook in Australie woont en dat het zo goed bevalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven