Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Vers topic aangemaakt, omdat het oude te groot werd (topics gaan nu gesloten worden bij 3000 berichten).

Ready, steady, GO!
Jaaaaaaa, ik ben de eerste (als ik snel ben nu)

Oh Niet dus..............
Oooow sorry!!
Anais, er valt wat voor te zeggen om ieder jaar alles nieuw te kopen Ik hou wel van winkelen

Mijn man heeft ook de neiging om van alles en nog wat schoon te maken met mijn theedoeken. Laatst heeft hij er de open haard mee gepoetst. Die kan je dus ook weggooien dan.

Ine, ik zie niets aan die laptop. Ligt aan de foto denk ik. Ik had die van mij gekocht in Rotterdam bij de Mediamarkt, maar die is al lang overleden. Ik heb nu een groot beeldscherm staan hier. (en een ieniemienie notebook).

En nee, ik heb nergens overheen geluld. Ik ben gewoon in slaap gevallen gisteravond met een sterke pijnstiller. Mijn rug deed nogal zeer na het sjouwen gisteren. Maar vandaag voel ik niets meer, dus wie weet vanavond ......
Alle reacties Link kopieren
En de vertegenwoordiging uit Nederland meld zich ook maar gelijk weer
Hallo, mag ik ook meedoen?

Ik woon in de UK, sinds anderhalf jaar. Heb momenteel voor het eerst een klein beetje heimwee omdat het zulk mooi weer is in Nederland!! Hier is het redelijk maar een beetje bewolkt.

Ik mis het strand!
Fladder wat een avatar.

Nu ga ik weer aan het werk. Kom later nog wel even terug hier op het kersverse topic.
IJsland meld zich ook weer.
Snjókorn falla, á allt og alla
Welkom Fladder!

Hihi, ben vandaag trouwens ook compleet gekleed in de welbekende driekleur: Rood t-shirtje over een wit hemdje op een blauwe rok, en pumps met een rood (peeptoe) teengedeelte, wit middengedeelte en een blauwe hielpartij.
Biebel, dat wil ik ook, kleding in de kleuren van de nederlandse vlag

Welkom Fladder, inderdaad hele leuke avatar

Even boodschappen halen. Tot straks.
Lapin, m'n schoenen zijn van Libanese makelij en manlief wilde ze perse voor me kopen (inclusief bijpassende handtas, maar die ligt nog thuis). Ze zijn van een soort lakleer met een bruine houtlook hak. Lijkt op onderstaand (gepaintshopte) plaatje:

Toevallig draag ik vandaag: rood hemdje, wit bloesje erover (wat inmiddels vanwege de warmte ergens buiten aan een boom hangt), korte blauwe spijkerbroek, witte sandalen. Dus hier ook in de nationale driekleur. Ik weet alleen niet of het de Nederlandse of de Franse driekleur is.

Biebel, die schoenen zien er wel gaaf uit.
Ook Italie meldt zich weer!

Lapin, wie schopt er nou een hond?? Sommige mensen zijn echt niet goed, hoor! Ook al is er alcohol in 't spel... Goed dat manlief 'm zo op z'n plek heeft gezet, haha!

Anais, wat een aparte gewoonte, alles weggooien! En als je nu aan bepaalde spulletjes gehecht bent, omdat ze herinneringen bovenbrengen, ofzo? En is 't dan wel gemakkelijk je steeds weer opnieuw thuis te voelen in je eigen huis? Maar waar gaat dat (nog goede) spul dan naartoe? Dat wordt toch niet door iedereen weggegooid? Ik heb ook nog dingen die uit NL komen! Mijn moeder heeft me haar pannenset gegeven toen ze keramisch ging koken, bijvoorbeeld, nog steeds goede pannen, hoor!

Wat een ideeen heeft Tb, wat betreft theedoeken, zeemlapjes etc. Niet echt flexibel, geloof ik! A. heeft ook zo z'n eigen overtuigingen, maar accepteert (meestal) dat ik dingen anders doe. (en gebruikt m'n theedoeken zoals 't hoort, haha! )

Leuke afbeelding, Ainne, haha! Alvast veel plezier in Griekenland gewenst! Lijkt me een heel mooi land. Waar vind ik trouwens de FB-blogs? Ben wel nieuwsgierig, maar weet niet waar ze staan...

Lapin, gelukkig voel je je rug niet meer, dus vanavond... inwijding!

Welkom, Fladder, wat een lieve Avatar! Is dat jouw kat?

Hé Biebel, aparte schoenen, Viva Olanda!

Sarah, ik had niet gedacht dat 't zo koud kon zijn bij jullie! Aan hoeveel graden moeten we denken, 's ochtends? Waar kan ik je trouwens vinden op FB? Ik ben ook benieuwd naar je foto's!

SFO, haha, tweetalige opvoeding van je dieren, way to go!
Hahaa, ik vroeg me al af wanneer er weer een nieuwe moest worden geopend.

Ik ben vandaag ook in rood/wit/blauw gekleed. Met paarse Birckenstocks, dat dan weer wel. (Hoe lang zou het duren voordat iemand over de lelijkheid van Birckenstocks begint????) Ainne, Anais, het rood-wit-blauwe truitje dat ik aanheb, had ik ook aan op de dag dat PWA en Maxima gingen trouwen. Dat mag dan zeker ook niet in huize Anais? Ah, ik heb niet veel spullen maar sommige dingen ben ik wel echt aan gehecht. Ik heb een foullard die ik al 15 jaar heb, ik ben er heel voorzichtig mee en de kleuren zijn nog steeds prachtig. Heeft al aan de muur gehangen, over de bank en op bed gelegen, en nu gebruik ik heb als tijdelijk gordijn. Heerlijk.

Biebel, geweldige schoenen.

Wat een boel kattenliefhebbers hier, ik schaam me bijna maar ben geen dierenvriend... Snap het echt niet, al die huisdierenfoto's en -gesprekken. Maar begrijp dat ik de enige ben dus hou er weer over op!
Saby, ik heb de link naar mijn blog op de WWgroepsmuur geplaatst. Die andere kon ik ook niet vinden...
Ow, en het erge met die schoenen was nog, dat ik er niet eens zo enthousiast over was. Ik had eigenlijk niet echt iets om er bij aan te doen, en ik vond ze best duur dan. Maar manlief wilde ze koste wat het kost kopen. Ze moesten zelfs opgerekt worden voordat mijn stampers er in pasten. Tsja, dan moet je daarna niet gaan zeuren als ik nieuwe kleding moet gaan kopen die bij m'n schoenen past.
Cara, aha, ik ben geen lid van WW, daarom... nu even gevraagd aan Specu, thanks!
Sarah's blog staat onderaan de muur wan WW, daar staan nog een aantal andere linken ook. Dus gewoon naar beneden scrollen als je op de muur staat.

Specu moet jou inderdaad even uitnodigen, Saby.

Ik hou wel van dieren, maar we mogen er geen van Vent, hij is heel erg anti-dieren-houden, we mogen nog geen konijn. Tsk.

Fladdertje welkom!
Lapin, is er al een ezeltje?

Wat woon je toch in een dorp met mafketels. Had je niet de neiging om die idioot met je blote vuisten te lijf te gaan? Maar goed dat je man hem op de knieën kreeg. Ik had dat wel eens willen zien trouwens. Ben je niet bang dat je straks weer gedagvaardigd wordt vanwege dat petje...

Sarah, dat huis, wat een kast zeg! Mooi hoor. Je gaat toch zeker wel een werkster nemen. En wat een goed verhaal van die doodle. Als je een hond maar een beetje aandacht geeft doen ze alles voor je.

Nymeria, spannend, volgende week de uitslag. Zou je er nog steeds van balen als het Frankrijk gaat worden?

Ainne, alvast een fijne vakantie gewenst.

JJ, hoe gaat het nu?

Wat leuk Ine, een forumlid op bezoek. Ik had er ook bijna eentje hier gehad in het voorjaar, maar dat ging toen door omstandigheden niet door. Wel heb ik nog af en toe via de mail contact met haar.

Anais, die spilzucht van Tb, daar zou ik toch heel slecht tegen kunnen. Ik ben geen milieufreak of zo, maar ik ben wel heel milieubewust en probeer zo veel mogelijk te recyclen, afval te scheiden, de fiets te pakken, etc. Hier gaat ook niet gauw iets de deur uit totdat het kapot/versleten is. En al zijn de meubels daar nog zo goedkoop, ik vind niet dat je op deze manier met grondstoffen, energie en onze planeet om kan gaan, daar kan ik slecht tegen. Sorry, moest ik even kwijt.
ff momentje voor mezelf.... hebben vanaf zaterdag tot gister gasten/visite gehad. Heel gezellig maar ook vermoeiend. Vooral als je 's avonds dan weer aan de bak moet....

Nu alleen nog vrienden hier, die gaan lekker hun eigen gang dus dat is fijn.

Zou met de meiden naar een meertje, maar die waren zo ontevreden.... zijn een paar daagjes met hun tante op een andere camping geweest en alleen maar leuke dingen gedaan. Dus dan is thuis alles saai en moeten ze te veel helpen. Nou dan gaat het feest dus niet door. Moet ik lopen te stressen omdat ze dan in het stomme meertje kunnen zwemmen. Ze wilden naar een ander meertje, maar dat is verder weg en had ik geen zin in.

Dus zitten ze nu heerlijk te mokken in/om huis.

Kinderen......

Ik kan niet op FB komen..... dus kan jullie blog's etc niet lezen. Morgen nog maar es proberen.

Is het bij jullie ook zo lekker weer? het is hier echt zomer. Ga zo weer lekker met mijn boek op het terras met een koud drankje.

xXx
quote:Rubis schreef op 05 augustus 2009 @ 15:09:

Lapin, is er al een ezeltje?

Wat woon je toch in een dorp met mafketels. Had je niet de neiging om die idioot met je blote vuisten te lijf te gaan? Maar goed dat je man hem op de knieën kreeg. Ik had dat wel eens willen zien trouwens. Ben je niet bang dat je straks weer gedagvaardigd wordt vanwege dat petje...

[.

Ja.... en ja

Ik had ook zin om hem op zijn bek te stompen, maar manLapin heeft dat liever niet .

En ik ben ook inderdaad bang dat we straks weer gezeik gaan krijgen om dat petje. *was een petje van niks trouwens, het scheurde zo doormidden en ik schat het op een euro of 3 *
En Nee Rubis, er is nog geen ezeltje. Ik ben er vanmorgen even lagsgereden. Ze heeft nog steeds een dikke pens.
Hoi Rubis, ik ben 't eigenlijk wel met je eens. Ik ben ook geen milieufreak, maar probeer toch m'n steentje bij te dragen door geen bruikbare spullen weg te gooien of ze in elk geval aan iemand anders te geven (zoals kleding die ik niet meer draag aan de Caritas enzo.)

Btw, ik ben blij vandaag! Uit verveling maar besloten om m'n (niet eens zo volle) kledingkast maar weer 'ns aan een inspectie te onderwerpen, om spullen weg te doen die ik niet meer pas of aan doe. En ik heb een paar zomerjurkjes geprobeerd waar ik dacht niet meer in te passen (al 10 jaar in de kast, de laatste jaren niet meer aangehad, maar toch nog niet weggedaan want ik vond ze nog leuk), maar ze passen nog! 't Buikje bevalt me niet echt (ben a-sportief, maar moet er toch echt eens iets gaan doen, zucht... ), maar als ik dat wegkrijg past alles goed, yeah! 2 jurkjes die ik toch dacht weg te doen, vond A. nog leuk staan, dus hij vroeg me die nog te houden (de lieverd! Eindelijk eens een goede opmerking, zonder dat ik erom vroeg! ) Zijn julie eigenlijk sportievelingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven