Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Woooow, het lukt echt niet om alles bij te houden... ik heb de afgelopen dagen geprobeerd om 25-30 pagina's in te halen, maarre... terwijl ik lees schrijven jullie er alweer 3 vol! ;)

Anyway, hallo meiden en man! Ik zie dat er af en toe nieuwe en oude vertrouwde namen bij komen, leuk!

Trouwens zeer interessant, de discussie (van inmiddels een dag of 10 geleden, gelook ik) over vriendschappen! Ik ben al mijn 'vrienden' helaas kwijgeraakt, de eerste jaren al... Zoals jullie allemaal ook al gemerkt hebben, is 't toch vaak 'uit 't oog...' Met sommigen heb ik 't nog wel geprobeerd, maar ze kunnen zich blijkbaar niet inleven in mijn leven en ik verlies ook wat bits and pieces (obviously!) uit NL... Met familie daarentegen is de band juist hechter geworden, wat ik een pluspunt vind!

@Anais, leuk idee voor die maandelijkse wedstrijd! Ik heb je net een mailtje gestuurd!

@Keranet Wat een thriller, daar op je werk! Ga je detective spelen?

@SFO Ik heb 't blijkbaar gemist deze dagen, maarre... slecht nieuws op je werk, dat je op zoek bent naar een andere plek? Ik hoop 't niet!

Wat betreft de Neon-discussie: persoonlijk vind ik 't verschrikkelijk dat die jaren80 mode terugkomt, ik vond 1 keer al teveel, laat staan nog eens, maar nu in een ander sausje, zucht... Hier in Italie is die trend (nog) niet aangekomen, gelukkig! Alleen leggings, die dan weer wel, ugh... JJ, het vest is dus niet echt mijn smaak...

Hier hebben ze nu eindelijk, sinds een jaar of 2 H&M, maar de collectie is niet dezelfde in elk land. Soms vind ik wat, maar niet altijd. Op dit moment vind ik Cache Cache (Frans, toch?) en Zara wel mijn smaak. Verder vond ik paars een mooie modekleur dit jaar en het kobaltblauw dat er nu aan zit te komen is ook erg mijn smaak! Nu alleen nog zien of 't me ook staat...

Effe ego:

Ik wilde even met jullie delen dat ik sinds een paar maanden een nieuw collegaatje heb en er was meteen een klik. Tot nu toe heb ik geen echte vrienden hier (in de NLse zin van 't woord dan, wel kennissen en goede collega's natuurlijk, maar da's toch anders) en ik vroeg me toch altijd af waar dat aan lag. Maar met haar (Italiaanse die 10 jaar in Engeland gewoond heeft en nu weer terug is na scheiding, met 2 dochtertjes) lijkt 't alsof we elkaar al jaren kennen, heel gezellig. Misschien omdat ze wat meer van de wereld gezien heeft? Ik merk nu dat ik de afgelopen jaren ongemerkt veel meningen toch voor me heb gehouden, want als enige buitenlander wordt jouw 'andere noot' in de conversatie niet altijd op prijs gesteld (op m'n werk merk ik dat vooral), maar nu is er eindelijk iemand anders die af en toe z'n afwijkende mening geeft, haha! Ik zie haar ook niet als italiaans, net zomin als ik nog 100% NLs ben. Misschien ligt ze daarom niet zo goed bij m'n andere collega's? Volgens mij verwachtten zij een italiaanse, maar ze heeft natuurlijk veel meegekregen van de engelse cultuur de laatste jaren en dus is ze 'anders'. Het is ze zelfs gelukt om haar er na een aantal maanden al uit te werken... dus ze is nu op zoek naar iets anders, maar ik verwacht dat ik eindelijk weer eens een echte vriendschap kan opbouwen, ook als we geen collega's meer zullen zijn. Heb ik toch wel gemist, echte vriendschap.

Enne... nu ik dus ook volgende week the big 3-0 zie... heb ik besloten om voor 't eerst in alle jaren hier mijn verjaardag in NL-stijl te vieren (normaal gaan we altijd uit eten met schoonfamilie, Italian-style en that's it). Nu heb ik dus deze vriendin en nog 3 goede collega's bij ons thuis uitgenodigd (onitaliaans) voor een hollandse traditie... gourmetten/steengrillen! Ik heb 't een aantal keren gedaan, toen ik jong was (ja,ja!), en ik herinner het me als leuk, dus... Hier is 't (nog) niet zo bekend, dus ik ben benieuwd of m'n gasten dit leuk gaan vinden! A. denkt er al over om 's avonds een bord spaghetti klaar te maken, want hij denkt dat 'ie erg weinig krijgt... haha!

Nou, sorry voor de lange ego-post!
@ saby leuk!!! met sommige mensen heb je die klik.. met anderen niet.... go for it!

@ JJ, ik vind het nogal een flashy outfit, maar als ik me goed herinneren past dat perfect bij jou (en nu niet denken dat ik je flashy vindt) maar ik denk dat het jou heel leuk zou staan.... doen dus!!

@ keranet, nou ja, ik ben geen zuivel goerroe ofzo, weet ook niet alles, maar ik dronk vroeger altijd heel veel melk, bij het eten, en dan niet 1 groot glas en ook geen twee, maar zoveel melk dat het 1.5 liter pak van de appie net niet leeg was....

en gewoon binnen 5 minuten rennen naar de wc... is me dus sterk afgeraden en drink sindsdien geen melk meer.

ik ontbeet vroeger altijd met muesli en yoghurt maar volgens mij is het s' ochtends ook anders dan s' avonds of tijdens de lunch. ik denk dat het vooral een combi is...

gewoon kijken wat wel of niet kan....

owh was nog vergeten dat met turks eten of grieks of eigenlijk alles van de grill het ellende is.. hahaha nee is echt leuk hoor, met mij uit eten gaan hahahahah

ik moet altijd zo vreselijk lachen als mensen dan zo heeeeel stellig beweren dat ze alleen thuis naar de wc kunnen, niet eens op het werk, laat staan in een restaurant of openbaar toilet.... tja.. ik denk dan altijd maar dat die mensen zo genezen zouden zijn als ze een keer meemaken wat ik meemaak... hahaha

maar goed, de film is afgelopen, nog 1 dagje en dan weer weekend...awhhhhh weeeeeekenddd.....
Saby, vrijwel iedereen die naar het buitenland is verhuisd is veel van zijn vrienden kwijtgeraakt. Als we naar Nederland komen voor bezoek, zien we altijd een aantal terug. Je kunt toch niet met iedereen contact houden.

Maar fijn voor je dat je een leuke vriendin hebt ontmoet. Daar moet je net een beetje geluk mee hebben.

Ik behoor tot die mensen die alleen maar thuis naar de wc gaan..ik wilde zelf dat het anders was maar goed. Mijn zoon heeft het zelfde probleem. haha..

Terug lezen kan ik nu niet meer dus ik laat het hier maar bij..weltrusten allemaal...
Ik ben vanavond later op het forum dan normaal maar dat heeft er een beetje mee te maken dat Anais mij een beetje aan het werk gezet heeft qua vragen. Dus die kunnen jullie later verwachten als ze de spelcheck er eens flink over heen haald.

Maar goed terugkomend om een reactie van help wie was dat ook alweer. Mijn huidige werk gaat nog steeds goed echter ik heb paar flinke irritaties en daar baal ik van want dat brengt stress met zich mee.

De meest voorkomende is dat mijn leerlingmonteur die aan de overkant woont altijd keihard 10-15 minuten te laat is en dat terwijl ik hem zelfs nog elke morgen een half uur van te voren bel om te checken of hij wel wakker is. Ik baalde er zo van dat ik afgelopen maandag zelfs ben weggereden zonder hem en de rest van de week wilde hij zelfs niet meerijden.

En zo kan ik nog wel even doorgaan met andere dingen. Ik heb alle andere dingen met de andere leidinggevende monteur besproken en geeft mij ook gelijk. Heb hem dan ook gevraagd of hij de zooi even aan wil sturen, ik heb nu standaard een headset van mij MP3 speler op en dat bevalt mij goed en bevorderd ook mijn productie.

Ondanks dat alles weet ik nog niet of ik uberhaupt wel ga switchen, we gaan morgen gewoon eens even kijken wat de mensen te bieden hebben. Ik mag mijn huidige baas graag, hij is eerlijk en komt hier ook af en toe over de vloer. Enige wat ik wel graag wil is die pensioen voorziening.

Dan vanmiddag mijn standaard rondje met de hond gelopen en al rennend het bergpad af hoorde ik een sissend geluid boven mijn headset uitkomen. Ik stopte om te kijken wat het was, oeps ik was net een rattlesnake voorbij gerend en stond 3meter van hem vandaan. Een prachtig beest overigens met een lengte van ongeveer 1 meter.

ZO dit was even weer een ego post .
Interview met de (r)emigratie forummer van de maand augustus: SFO.

1. Hoelang schrijf je al onder dit topic?

Het moet zo rond 2003 of 2004 zijn geweest toen Yasmijn tegen mij zei:”Je moet eens op het Viva-forum gaan, iemand heeft vragen over reizen naar Belize en jij weet er verdomd veel van.” Na een paar lekkere beugels Grolsch dacht ik oke, ik doe het maar verdomd, hoe moet ik mij noemen.

De eerste keer had ik een andere nickname. Echter, opeens had de site een crash en iedereen moest zich opnieuw aanmelden. De naam SFO kwam toen in mij op aangezien het wel toepasselijk was voor mijn toekomstige leefomgeving.

In 2004 moet het zijn geweest toen ik op dit topic terecht kwam en een paar postings heb gedaan. Kan mij nog Chili Girl herinneren en een dame die van de Bay Area naar Fresno ging verhuizen.

2. Wat vind je leuk aan dit topic oftewel, waarom schrijf- en lees je hier?

Ik had al regelmatig meegelezen op het topic maar nooit iets geschreven aangezien ik bij het Amerika Topic was beland en veel bij reistips westkust VS. Toen Raccoon de overstap maakte, zag ik wat voor een gezellige boel het hier is. Vanaf dat moment dacht ik, ik ga ook meeschrijven.

Ik geniet elke dag weer van die heerlijke verhalen van jullie maar heb ook het gevoel dat iedereen met elkaar meeleeft en elkaar zonodig helpt. Gewoon “Te Gek”!

3. Waar woon je momenteel, land en locatie dorp/stad en hoelang?

Ik woon nu zo’n 3.5 jaar in de Verenigde Staten/California/San Francisco Bay Area op zo’n 22 mijl van The City.

4. Wat was precies de aanleiding waardoor je daar bent gaan wonen?

"My Lover".

5. Wat doe jij het liefst op momenten dat je niet werkt?

Met de hond lopen, achter mijn laptop (mijn tweede vrouw) op het forum, heel veel tijd doorbrengen met My Lover (mijn eerste vrouw) en natuurlijk Winetasting in Napa Valley.

6. Wat zijn de pluspunten en de minpunten van het land waar je woont?

Pluspunten :

- De natuur en de ruimte.

- Aardige mensen op het tuig na natuurlijk.

- Lekker wijntjes.

- Minder regelgeving dan in NL.

- Peet’s Coffee, verdomd lekkere koffie.

Minpunten:

- Toch wel een eind van de NL’s

- Bekrompen gedachten van de diverse Amerikanen.

- Amerikanen kunnen heel oppervlakkig zijn.

- Geen social healthcare.

- Geen sociaal vangnet.

7. Wat mis je uit Nederland?

Echte Hollandse kaas, Biogarde yoghurt van de Zuivelhoeve en

yoghurt snoepjes waar ik mij helemaal ziek aan kan eten.

8. Ben je getrouwd, samenwonend, alleenstaand en zo ja, sinds hoelang?

Getrouwd sinds maart 2005

9. Omschrijf je (eventuele) partner met minimaal 3 positieve eigenschappen.

- Ze geniet in haar vrije tijd lekker van het leven en is altijd

positief.

- Kan goed relativeren.

- Is een verdomd goede sexpartner

(en dat is toch echt wel een pre, dames).

10. Als je ooit het land waar je nu woont zou verlaten, naar welk land zou je dan het liefste verhuizen?

Belize staat hoog op onze lijst.

11. Als je een week zou mogen verblijven bij 3 van onze

forummers en verblijfs- en reiskosten zouden voor je worden

betaald, bij wie ga je dan logeren en waarom?

Moet ik hier nu echt antwoord opgeven, dat is niet eerlijk want het liefst zou ik een “around the world ticket” kopen en iedereen bezoeken! Maar goed ik moet er blijkbaar drie kiezen dus daar komen ze:

· Anais met haar Tb, Gb en bijkletsen onder het genot van

Champie en kaviaar.

· Ine want ik moet nog steeds de rookmelders bij haar

installeren maar alleen als zij zo’n Tiroler jurk aantrekt.

· Rubis mag mij ervan overtuigen dat Franse wijn lekkerder

is dan de wijn van Napa, maar ik hoop wel dat zij tegen

die tijd een poolbar heeft geregeld.
Leuke Cheer Leaders Anais maar ik vind deze drie toch wel even een stukje mooier.

He kanjer, hartstikke bedankt voor de openhartige antwoorden en nogmaals van harte gefeliciteerd met de welverdiende titel "(r)emigratie forummer van de maand"!

ps. ok, dan krijg je die meiden als kadootje, als Sfo-vrouw er niet mee zit?
Goedemorgen allemaal,

Leuk interview SFO!

Bijna weekend... Iemand nog leuke plannen?
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
En nu is het wachten op Ainne, want zij was immers de eerste (r)emigratie forummer van de maand.

Ik ga mijn bed maar eens opzoeken want morgen mag ik even fris naar het andere bedrijf toe.
Hoi Spinnetje, hoe is´t met je? Heb jij nog leuke plannen voor dit weekend? Voor mij zit er meestal geen verschil tussen doordeweekse dagen en weekenden. Eigenlijk werk ik elke dag (niet teveel hoor maar toch...) en ga dagelijks even fietsen, zwemmen en de zon in.

Ehm... stem je nog even als je tijd en zin hebt op de nieuwe forummer van de maand van ons topic? Er zijn al 11 stemmen binnen inmiddels!

emigratieforummer@gmail.com
mogguh

@ SFO leuk... grappig ook... maar wel een eng verhaal van die slang... dat is echt een idee dat ik bij Ozzy en idd US heb... brbrbr

maareuhm nu iets anders... veel succes bij het gesprek. allicht hebben ze iets beters voor je. aan de andere kant, als je het wel degelijk naar je zin hebt bij deze baas, kun je dan niet bespreken dat je echt heeel heeel graag pensioendinges wil hebben (anders ben je weg?)

@ spinnetje, ik, shock o horror, ga waarschijnlijk naar een zwemparadijs met broer, zijn vriendin en haar twee kinderen.....

heel de dag een beetje drijven, glijen en uhm.. weet eigenlijk niet wat je daar zoal meer kunt doen....
Anaïs, ik heb gestemd hoor.

Ik houd wel van felle kleuren, vooral roze! Maar dan wel in combinatie met wat anders (zwart ofzo). Ben verder niet echt van de streetwear. Zit toch meer in de office hoek.

Weekend plannen: Vanavond uit eten met collega's, Draaiboek opstellen voor mijn reisje naar Libanon. Misschien bowlen (ik sta als reserve voor het bedrijfsuitje van manlief). Maar in ieder geval wat mensen ophalen van de bowlingbaan zodat zij kunnen drinken. Ouders ophalen op Schiphol. Nieuwe boek lezen. Misschien naar de Oosterse markt in Beverwijk. Naar de biscoop. Boodschappen doen. Misschien een beetje opruimen/schoonmaken...

Niets bijzonders dus. Vraag volgende week nog maar eens.
SFO, wat een leuk interview. En wat hang jij al lang rond op het Viva-forum.

Succes vandaag bij je sollicitatiegesprek, maar ik ben het wel met Disco eens. Als je het naar je zin hebt bij je huidige baas, dan moet je misschien eerst even met hem gaan praten voordat je een beslissing neemt.

*en haal die cheerleaders even weg, ik krijg er een complex van *

Spinnetje, geen idee wat ik dit weekend ga doen. Het weer is een beetje omgeslagen hier, regen en maar 18 graden. Waarschijnlijk gaan we wel uit eten.

En nu even wakker worden met nog een kopje koffie.
Hé SFO, wat een leuk interview! Ik wist niet dat je al zo lang meeschrijft! BTW, ik was diegene die vroeg naar je werk. Jammer dat je irritaties hebt, maar gelukkig lig je er niet uit. Net als Disco zegt, kun je niet met je aardige baas om de tafel? Allicht wil 'ie wat doen om je te behouden als je een goede kracht bent! Maar naar andere bedrijven gaan is dan ook wel weer goed voor je onderhandelingspositie, haha!

Ik ga zo naar de kapper, er weer blonde en koperen mèches in laten zetten en morgen gaan we naar Ferrara, om met m'n schoonfamilie mijn (over een paar dagen) en m'n schoonmoeder's verjaardag (net geweest) te vieren.

Nou, gotta run!
Wanneer ben je precies jarig, Saby of moet ik zeggen, hoelang ben je nog 29? Goed idee trouwens om af te wijken van de Italiaanse traditie rond verjaardagen en het thuis te vieren.

Ik kan me trouwens erg goed voorstellen dat je blij bent met de nieuwe vriendschap en herken wel wat je schrijft. Je raakt inderdaad toch veel kwijt in NL of vriendschappen veranderen omdat de invulling ervan anders is. Ik heb nu nog een aantal skype-vriendschappen. Dat zijn de vriendinnen die ik voorheen vaak zag, mee ging eten en avondjes doorzakte in NL maar die ik nu voornamelijk nog tref tijdens de chat, in e-mailberichten of via Skype.

Mis ook hier in Tk goeie vriendinnen. Ik klaag daar weleens over tegen Tb, die dan standaard roept:"Maar ik ben je vriend, wij praten hartstikke vaak en tegen mij kan je alles zeggen." Maar dat is toch heel anders dan een vriendin. Kortom, ik ben hartstikke blij voor je en een beetje jaloers.

ps. er zijn inmiddels 13 stemmen binnen, best veel dus tot dusver iedereen die al heeft gestemd, hartstikke bedankt.
Huh? Sta ik ineens in de top 4!! Jullie hopen natuurlijk op nog meer sappige details uit mijn Tiroler leven.. maar dat valt tegen hoor. Of jullie hopen dat ik mijn dubbelnick voor de sekspijler eindelijk eens bloot geef .

Het regent hier zoooo hard, al minstens sinds 7 uur vanochtend.. Non-stop en idioot veel. Dus we hebben vandaag een lekker lui rondhang dagje. Heerlijk! Vanmorgen al lekker in mijn bed, onder mijn warme dekbedje met het geluid van de regen op de achtergrond.. later kwam zoon ook bij mij liggen (Disco; hij vond zelf dat hij meekon naar NL, dat was helemaal niet de bedoeling. We zijn nu dus gewoon weer met ons tweetjes). En nu loopt hij nog in pyjama en ik hang ook maar wat op de bank. Lekker lui en doelloos :D.

Denk dat ik straks lekker boek ga lezen en als het stopt met regenen nog een stuk ga lopen met zoon.

SFO, wat een leuk interview! Dat was absoluut een goed idee van Anais!!

Balen van je werk. Is het voor jou als 'buitenlander' ook lastiger om werk te vinden? Moet jij je ook meer bewijzen omdat je uit NL komt? Of valt dat wel mee?

Hier zijn NLers wel aardig geaccepteerd, al vinden ze NLers hier wel een beetje getikt, druk, lawaaierig en chaotisch. Je moet je wel bewijzen als je hier komt wonen, het duurt een tijdje voor je geaccepteerd wordt als lid van de plaatselijke bevolking. Het is hier natuurlijk ook een gaan en komen van toeristen, arbeiders en seizoenswerkers. Aan die mensen hoef je je in principe niet te hechten, die gaan toch weer weg.

Werk je al lang bij deze baas?

Meiden, ik heb een advies nodig. Bij de Ikea heb ik een grillpan gekocht. Een simpele hoor, niet zo'n hele zware, om eens te proberen. Moet ik er nu ook olie onder doen? Of werkt bakken in een grillpan echt compleet anders?

Word je vet van koude wraps? Ik heb creme fraiche gebruikt, beetje yoghurt, komkommer, kappertjes, olijf, tonijn en kruiden. Lijkt me best in orde voor een maaltijd, toch? Of valt dat dan ook weer tegen..

Saby.. het is bijna zover!!! Hahahaha! Ja, dan hoor jij er ook bij. Maar ik kan zeggen, het doet geen pijn en het is onwijs leuk. Klinkt als een leuk idee, gourmetten. Ik vind gourmetten ontzettend gezellig en doe het graag, ookal is het lekker burgerlijk. Hier kennen ze het ook wel, maar doen het niet vaak. Kaasfondue dan nog vaker.

Zoon heeft nu een potje met muziek gekregen. Het heeft twee dagen geduurd, maar zojuist wilde hij zelf op het potje om voor een muziekje te plassen! En een lol dat hij had, toen het lukte. Hij heeft me echt voor de gek, want hij had een vieze luier om, dus het duurde even voor hij kon plassen. Dat boeit niet, hij kan het dus ook prima even ophouden en voelt dondersgoed aan dat hij moet plassen. In ieder geval zorgde dat muziekje voor hilariteit en we hebben er heel hard om gelachen. Hij heeft me beloofd het vanmiddag nog een keer te doen. Ik hoop het!!
JJ, had ik al gezegd dat ik dat vest ook errug leuk vind. Ik hou wel van dat soort felle kleuren en ik weet zeker dat het jou echt heel goed zal staan.

Lapin, wat zal jij straks los gaan in de winkelwijken van New York. Ben niet een klein beetje jaloers....

Disco, hoe vond je de film Chocolat? Hij is leuk hè.

Saby, ik miste je al hier. Ik was al bang dat je niet meer mee zou schrijven en aangezien ik een zwak heb voor Italië, had ik dat heel jammer gevonden, maar je bent er gelukkig weer. Fijn voor je dat je een soulmate gevonden hebt. Ik had hier ook een vriendin, een Nederlandse, waar ik het erg goed mee kon vinden, maar helaas is ze teruggegaan naar Nederland. En dan heb ik nog een andere 'vriendin' (let op de aanhalingstekentjes), waarmee ik heel veel gemeen heb, maaaarrrrrrr ..... zij heeft 2 kinderen die bij haar op de 1e tot en met de 4783e plaats komen, en daarna komen andere mensen pas aan de beurt, dus zij is altijd druk en heeft nooit tijd. Er komt ook geen enkel initiatief van haar af en ik begin het een beetje zat te worden, dus dat zal nooit een hechte vriendschap worden.

SFO, wat een openhartig interview. Leuk om je toch weer een beetje beter te leren kennen. En ik zal eens nadenken over die poolbar.

Ine, lekker hè zo'n lui dagje. Welk boek ben je aan het lezen? Ik moet wel lachen om je potjesverhalen met je zoontje. Volgens mij is het een klein duveltje hoor, dat ventje van je. Hij windt je helemaal om zijn vinger.

Wat ga ik doen dit weekend? We hebben gasten, dus morgenochtend eerst twee kamers schoonmaken. Het is eindelijk wat koeler geworden hier, we hebben vanmorgen het wandelseizoen weer geopend met een wandeling van 5 km en ik verwacht dat we in het weekend ook nog wel een paar wandelingen zullen gaan maken. En ik wil weer gaan fietsen met de hond, dus mijn fiets moet ik even een onderhoudsbeurt geven. Zondagmiddag gaan we bbqen en verder moet het zwembad hoog nodig schoongemaakt worden. Niet echt een bijzonder weekend dus. Oh niet vergeten, het weekend begint vanavond met de eerste aflevering dit seizoen van Gooische Vrouwen.
@ Anais Dat wat Tb zegt, zegt A. ook altijd! Veel mannen begrijpen volgens mij maar niet dat vrouwenvriendschappen heel anders zijn dan man/vrouw-relaties. Hij vond 't nooit leuk als ik daar weer 'ns wat over zei... 'Je hebt mij toch?' Maar 't is niet of/of maar en/en... volgens mij is een vriendin mèt vriendinnen zelfs een leukere vriendin, omdat ze frustraties kan spuien, haha! Nou heeft A. ook bijna geen vriendschappen meer over, dus misschien voelde hij zich 'bedreigd' door mijn wens om meer diepgaande vriendschappen te hebben. Ik zeg 't in de verleden tijd, want de laaste tijd lijkt hij bijgedraaid. Misschien omdat 'ie ziet dat deze beginnende vriendschap me goed doet? Hij moedigt me in elk geval aan om dingen met haar te ondernemen. Omdat jij thuis werkt zal 't wel moeilijker zijn om contacten op te bouwen? Heb je leuke buurvrouwen in je nieuwe buurt of andere sociale gelegenheden waarbij je mensen ontmoet? Ik moet zeggen dat ik me altijd afzijdig heb gehouden van NLse gemeenschaps-borrels enzo hier in Milaan, maar ik merk dat ik 't forum nu toch ook leuk vind, vooral om jullie verhalen in den vreemde te horen!

BTW, ik ben dinsdag jarig! Uh-oh... 3-0... Haha! Maar ik moet zeggen dat ik er niet tegen op kijk, hoor. 't Is even wennen, net als Ine zei, ik was zo gewend aan die 2! Toch denk ik dat die 3 wel bij me past, want ik woon samen sinds m'n 22e en hier wordt dat als een beetje vreemd ervaren. De 3 past beter bij m'n leven, zal'k maar zeggen.

@Ine Wat een leuk idee, een potje met muziek! Zal zeker helpen met de zindelijkheid! Fijne luierdag, altijd lekker als 't pijpenstelen regent!

@Rubis Ja, soms verdwijn ik voor even, maar ik ben er weer, hoor! ;) Ik vind 't veel te leuk om hier mee te lezen en schrijven. Jammer dat je vriendin alleen maar oog heeft voor haar kids, heb ik ook gemerkt met sommigen van mijn collegaatjes, pfff... ze hebben 't nu nergens anders meer over. Deze vriendin heeft ook 2 dochters en is gescheiden, maar, ook al is ze gek op haar dochters, ze heeft zeker nog tijd voor en interesse in andere dingen. Misschien de leeftijd? Ze is 40, dan sta je misschien wat flexibeler in 't leven?

Hoe kijk jij Gooische Vrouwen (nog nooit gezien, trouwens, is 't leuk?) Heb je NLse kanalen via de schotel? Ik alleen BVN en ik kijk sommige dingen via Uitzending gemist, nu net S1ngle en Grenzeloos Verliefd van NET5 ontdekt.
Hey Anais, ik ga een mail sturen...

Met mij gaat het goed, onwijs druk alleen met trainen, toetsen etc.

Geen weekendplannen helaas want we zijn aan het sparen voor het trouwen en hebben een bulk geld uit moeten geven aan een wasmachine. Ben dus nu alweer toe aan payday

Morgen zit ik weer op het werk om dingen af te ronden (dat is mijn enige uitje haha) maar hopelijk is dat maar eventjes...
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Saby, die zogenaamde vriendin van mij is ergens mid 40. Haar kinderen zijn 12 en 8. En zoals ik al zei, doet ze alles voor die twee verwende koters. Ze cijfert zichzelf helemaal weg en ik kan me voorstellen dat, als je niet eens af en toe aan jezelf denkt, je ook geen goede moeder kan zijn. Maar wie zijn wij, kinderlozen, om daar iets zinnigs over te zeggen haha. Ze vindt zelf in ieder geval dat ze het ideale gezinnetje zijn.

Wij zijn een jaar geleden overstag gegaan en hebben inmiddels alle nederlandse zenders, vandaar dat ik vanavond Gooische Vrouwen kan kijken en ja, het is echt heel leuk. Vinnikdan.
Anais01... we kunnen samen een leuk prijzen pakket toch samen stellen,..als iedereen nu iets kleins (makkelijk te versturen) van jou land/omgeving op stuurd naar de winnaar,... dan eindig je toch met een leuk mand met dingen van uit alle hoeken van de wereld????

Saby,.... ik denk dat ik het daar het moeilijkste mee heb ..vrienden dat was de reden dat ik me hier een hele tijd niet heb thuis gevoeld.... je heb hier van die typische american bitches... in je gezicht lief en aardig maar achter je rug om... ook in het begin had ik het gevoel dat ze nmijn vrienden wilde zijn omdat ik een novelty was... iets uit het buitenland.. dat is toch cool...... heeft heel wat jaren geduurt enm ben uiterts blij met mijn hadje vol "echte" vrienden
Rubis, ik vind Gooische vrouwen ook heel erg leuk. Helaas is iedere vrijdagavond de tv bezet door mijn man, Top Gear komt dan.

Het regent hier al bijna de hele dag en het is echt herfstweer. Zou de zomer al voorbij zijn?
Ha! Ik vind uitzendinggemist echt een uitkomst, en ook de uitzendinggemist van de rtls. Heb gisteren expeditie robinson gekeken. Colombia zelf heeft eigenlijk twee belangrijke tv zenders, maar de belangrijkste programmas zijn telenovelas, zegmaar een soort soaps maar dan kortdurend (van 3 maanden tot een jaar). Denk Ugly Betty, dat is de amerikaanse variant van Betty la fea, een Colombiaanse telenovela. Ik vind er niet zoveel aan, was in NL al geen fan van soaps, hier zijn ze wel wat leuker vanwege de humor en culturele aspecten, maar not my cup of tea, zullen we maar zeggen. Verder hebben ze hier alle amerikaanse kanalen, Dr. House kan ik wel kijken (wij lopen geloof ik zelfs voor op NL), maar eerlijk gezegd ben ik ook geen grote fan van amerikaanse series. Ik vind alle NL actualiteitenprogrammas leuk, kro de wandeling, hello goodbye, villa felderhof, nouja, alle programmas waarin echte mensen echte dingen vertellen.

Ik ben een beetje een saaie muts wat dat betreft.

@ SFO, leuk interview, zeker voor mij als nieuweling leuk om meer over de forumerts te weten te komen. Het duurde alleen even voordat ik snapte dat de tweede vrouw de laptop was, ik dacht eerst huh, heeft hij twee vrouwen???

En wat dat werk betreft: muziek helpt inderdaad. Ik heb mijn mp3 nu alleen maar volstaan met positieve liedjes, en ik word er helemaal blij van.

@ Saby, fijn dat je een vriendin hebt gevonden. Snap je wel. Ik heb hier ook geen vriendinnen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook niet zon behoefte aan heb. Hier is familie (inclusief vele neven en nichten van mijn leeftijd) zo belangrijk, die zie ik vrij vaak en het zijn fijne mensen. Daarnaast heb ik mijn zusjes en 2 beste vriendinnetjes in NL (die voelen ook als zussen, ik ken ze al vanaf dat ik net kon lopen) met wie ik vrij veel klets en schrijf. Misschien komt het nog.

En dat van die 30.... ik heb alang besloten dat ik gewoon 25 blijf voor de rest van mijn leven.

Gisteren heb ik inderdaad detective gespeeld. Het komt erop neer dat de baas dus denkt dat er mensen zijn die producten van eerste kwaliteit bij de tweede kwaliteit zetten, om de goede producten er later weer tussenuit te vissen en door te verkopen. Nu moest ik dus gisteren samen met nog wat andere vertrouwelingen de tweede kwaliteit producten controleren om te zien of er eerste kwaliteit producten tussen zaten. Nou, van ede 500 tweede kwaliteit producten waren er 22 van dubieuze eerste kwaliteit, dus ik denk dat het wel meevalt met de smokkel. Maar baas ging helemaal over de rooie tegen de mensen van de productie, want hoe kan dat nou, en wie heeft dat gedaan enzovoort.

Achja. Ik verveel me nooit hier.
lapin... heb jij ook al zo'n speed freak als hubbie hahahaha
@ Rubis Ah, okay, mijn leeftijdstheorie valt dus in 't water, haha! 't Zal dan wel gewoon met de persoonlijkheid te maken hebben! Jammer. Hebben jullie met de B&B wel veel contact met de dorps-/stadsgenoten? Want je gasten zijn natuurlijk leuk gezelschap, maar te vluchtig om vriendschappen op te bouwen, denk ik zo. Werken jullie naast de B&B nog ergens anders of kan dat niet omdat de B&B veel tijd vraagt? (sorry voor de domme vraag, maar ik heb eigenlijk geen idee...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven