Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Ik koffie met je mee Cara. Net aangekomen op mijn werk, emails gelezen enne, forum dus!

Raccoon, jee dat klinkt behoorlijk positief zeg, kan me voorstellen dat je je er opgelucht over voelt. En wat ontzettend goed dat je over twee weken al terecht kan, wauw!

We blijven gewoon hard met je meeleven en meeduimen, dat dit je allerlaatste hurdle is.

Disco, oh bah wat erg voor je vader. Helaas zie ik het hier om me heen ook gebeuren. Ierland heeft erg nauwe banden met Amerika en de recessie is hier hard aangekomen. Het aantal werkelozen zit nu op bijna een half miljoen, zo'n 12%. Ook binnen ons bedrijf zijn er al de nodige eruit. Mensen durven geen geld meer uit te geven wat natuurlijk ook niet helpt. Wij merken het zelf ook enorm. Salarisbevriezingen, inkomensbelasting omhoog, Tesco is nu Aldi geworden en de zomervakantie is nu een week ipv onze gebruikelijke twee weken. Als een van ons onze baan zou verliezen, zouden we echt in de problemen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ine hoe gaat het nu met de scheiding en voogdijtoestanden? Wellicht heb ik een en ander gemist tijdens mijn reis? Update, please! (Je zei het zelf, wie er nog vragen heeft... hihi).

Ainne, dat begint ook mijn ochtendritueel te worden, gna gna. Veel te leuk hier. Alleen lees ik mijn emails later pas. Hebben ze de Ikea leeggekocht, gister? Was het nog op het nieuws?
Cara, ze hebben al besloten wie er allemaal weg gaan. Dus die stress is gelukkig al aardig afgenomen. En dat werk wat ik dan doe, dat doe ik wel goed. En ik heb gewoon veel kennis (of weet waar het te vinden).
ik word met name gewaardeerd vanwege mn hoge productiviteit, weet niet wat de rest allemaal nog doet, maar normaal gesproken doe ik t werk van 2 man in 1 dag, EN dan zit ik ook nog heel de dag te forummen :D hihi...

nee zie t weer helemaal zitten, baas zal toch nie voor nix een superdure cursus frans voor me vergoeden als ik er na 3 mnd uitgewerkt wordt? moet het positief blijven zien!

@ biebeltje, lekker bezig met huwelijk plannen en vakantie! laat je een copietje van de kaart zien??

@ cara, jaja,... zoals gezegd, je kunt het haar toch niet naar de zin maken, dus kun je net zo goed doen waar jijzelf het beste bij voelt..

@ ainne, ja erg he? toen je dat een half jaar geleden vertelde, toen dacht ik: zo'n vaart loopt het niet in NL en cker niet dichtbij mij, want we hebben het allemaal super druk! maar goed, zo zie je maar weer...

@ ine, owh een dochter en verhuizen? spannend allemaal!! heb je niet zelf een beetje het gevoel dat je er ook naar gaat leven? ook met de nieuwe liefde enzo, dat ie nu ineens interessanter is omdat het goedgekeurd is door de sterren, zeg maar...

ikzelf zou dan heel erg gaan zitten 'zoeken', zo van: nieuwe liefde die geen kinderen erbij wil, dan is het vast niet goed, want mij is nog een kind 'voorspeld'

ik begrijp wel dat je je er niet op vastprikt, maar ik ben gewoon benieuwd hoe je dat ervaart...

neem je nog een nieuw au-pair?

@ SFO hebben je kinderen al een ticket geboekt of doen ze dat later pas ...?
Zie je Biebeltje! Dat is toch hartstikke knap, ondanks dat het zo rommelt op het moment, doe je je werk gewoon goed. Mag je trots op zijn.

SFO, joh, electricien in Californie, dan zie je zeker wel hele interessante huizen vd binnenkant? Mijn Vent installeert dingen in particuliere huizen in het rijke Chelsea, Londen, en komt in de meest ongelofelijke kasten van huizen. Zelfs bij de broer van Mick Jagger is hij over de vloer geweest. Ik geniet erg van die verhalen. Ook hoe ze zo rijk zijn geworden vind ik boeiend. Vaak zijn het toch self made millionairs, met succesvolle bedrijven.Interessant! How the other half lives...
Raccoon, dus het is gewoon dikke pech... gelukkig maar. Wel stom dat het precies jou moet treffen, je had je portie al gehad, nietwaar?

Gelukkig geen chemo, dat is super!

Disco, wat erg voor je vader! Getver! 52 is een rotleeftijd om ontslagen te worden. Hopelijk is hij een positief ingestelde man en vindt hij snel wat anders. Sterkte!

Ainne, hier is de werkeloosheid nu 28%, ruim het dubbele dus. Toch zou ik misschien wel een baan kunnen vinden. Het werkt hier vooral met relaties, en die hebben we genoeg.

Maar ik heb voorlopig nog geen tijd om te werken.

Hoe gaat het met je zus? Nog single?
28% !!! Jemig dat is ook hard gegaan dan! Is dat voor Spanje of voor Tenerife?

Gaat op zich prima met d'r, nog steeds single, maar haar kennende is Ine een watje in vergelijking

Ze zit nu aan de Costa Blanca, zes weken duikcursussen geven (ze is tegenwoordig instructrice). Het plan is om het paardengebeuren te verkopen (is al min of meer rond) en dan partner te worden bij de duikbasis - naar Spanje verhuizen dus.

Enige wat misschien roet in het eten gaat gooien is dat de huidige twee partners ruzie hebben... En daarbij zoals je weet is het in Spanje geen vetpot wat betreft salarissen, dus ze gaat nu eerst deze zes weken afwachten, kijken of het écht haar passie is.
Nee, 28% op de Canarische Eilanden. In Spanje iets minder.

Hopelijk blijft ze in Spanje joh, dan heb je een leuk logeeradresje in de toekomst!

Lapin, rook jij menthol? brrrrrrrrr.....
Je kan onderhand niet meer op vakantie want jullie schrijven zo verschrikkelijk veel. Heb geprobeerd bij te lezen maar dat is maar half gelukt. Hier is het op dit moment pokkeweer, laaghangende bewolking (nog net geen mist) en het regent. Het lijkt wel herfst. Ben inmiddels ook snipverkouden (en we maken hier al geintjes dat het de mexicaanse griep is).

Vriendin is met dochter naar de dokter, daarna met de hond naar de dierenarts. Heb al een was in de machine gegooid voor haar, en een andere was al opgehangen.

We maken nu 's avonds een lijstje met dingen die ze graag klaar wil hebben (wonen in een oude boerderij waar nog genoeg te doen is) en dan maar strepen als je klaar bent. Werkt eigenlijk wel heel goed en we hebben hardstikke lol.

Raccoon: wat een klotezooi, weer opnieuw het circuit af.

Gelukkig klonk het bericht van gisteren wel positief. Heel veel sterkte.

Disco: hopenlijk vinden je vader en broer snel weer een andere baan (hier vertrekken naar verhouding veel mensen naar Noorwegen om daar te gaan werken en import gaat weer terug naar huis).

Zijn alle ruzies/stormen weer over gewaaid??? Ging er wel even heftig aan toe zeg.

Anais: succes met de verhuizing.

Lapin: jij succes met het stoppen met roken (maken jullie een stopover op IJsland onderweg?? zou humor zijn).

SFO: Leuk dat je beide kinderen komen. Geniet ervan.

En voor de anderen die ik vergeten ben; succes, sterkte en
Snjókorn falla, á allt og alla
Raccoon, fijn dat het toch een beetje mee blijkt te vallen, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. En 12 augustus is al snel. Ik duim voor je.

Cara, het blijft jouw keuze maar ik zou er toch voor kiezen om je moeder te bellen en niet alleen een adreswijziging sturen. Dat vind ik erg onpersoonlijk en dat zal ze altijd (terecht) tegen je kunnen gebruiken. Maar als je belt, heb jij van jouw kant je best gedaan en je hoeft er niet bij te zeggen hoe lang je al in NL bent. Je huis is nog niet ingericht, dus eigenlijk ben je er nog maar net, toch? Sterkte ermee.

JJ, word jij alsjeblieft geen doorsnee saaie huis- tuin- en keukenmuts. Ik geniet veel te erg van je verhalen en je mooie foto's op FB. En zie NL nu maar even als een mogelijkheid om wat geld te verdienen en daarna ga jij lekker weer de rusteloze donder uithangen ergens op deze aardkloot.

Lapin, jammer dat je gestopt bent met stoken op het pitbull topic. Ik kwam er te laat achter dat je daar zat, anders had ik je meegeholpen.

Disco, wat balen voor je vader. Ik hoop dat hij snel iets anders vindt. Zit hij in een sector waarin dat mogelijk is?

Disco, mijn gasten hebben gisteren gegeten : Mixed leaf salad with mozzarella, mint, peach and prosciutto, een salade van Jamie Oliver uit zijn boek The return of the Naked Chef (blz. 68/69 voor wie het boek heeft) en als toetje deze Banoffie Pie.

Geen voorgerecht, alleen wat olijfjes en knabbels omdat het nagerecht nogal heavy is.

En voor degenen die erom gevraagd hebben: het gaat nog steeds niet lekker hier, en dat komt gewoon omdat ik deze keer mijn poot stijf houd en nu eens geen water bij de wijn doe.
Niet de beste foto zie ik. Zal wel aan de wijn liggen
Cara, geen nieuws op dat gebied. Het is heel rustig. Hij wilde langskomen komend weekend, maar ik heb niets gehoord nadat ik wat regels op had gesteld. Geen idee of het doorgaat of niet.. In ieder geval niet zoals hij het zich voorgesteld had.

En ik heb het druk in huis, dus de kop-in-het-zand-techniek is hier op dit moment ook ideaal .

Het blijft toch je moeder, wat er ook gebeurd.. De moeder van een jeugdvriendin van vroeger heeft iets afschuwelijks gedaan, zo erg dat veel mensen haar de rug hebben toegekeerd. Maar mijn vriendin zit tussen twee vuren, aan de ene kant is het te erg om haar moeder ooit nog recht aan te kijken maar aan de andere kant is het toch haar moeder. Daar heb je er maar 1 van, ookal is het niet de lieve, warme, steunende vrouw die je liever in haar had gezien. Moeilijk hoor, want voor de buitenwereld is het heel makkelijk om een mening te vormen en te zeggen dat je beter contact kunt verbreken. Jij staat als enige voor de echte, uiteindelijke keuze. Miss idd wel een goed plan om er met iemand over te praten die meer kennis heeft over zulke relaties. Ook omdat je niet een broer of zus hebt, die weet in welke situatie je zit en die je moeder kent zoals jij haar kent.

Met mijn zusje kan ik nog een keer mopperen op onze moeder, die ook wel een beetje een negatieve inslag heeft, maar dat is gedeelde smart en ergenis. Ook al heb ik niet zo'n sterke band met mijn zusje, ik ben niet alleen en zij begrijpt wat ik bedoel. Mijn zusje heeft trouwens ook dezelfde inslag als mijn moeder, veel klagen en mopperen, dus miss is de band daarom ook wel niet zo hecht tussen ons.

Disco, ja, moeilijk is dat om te zeggen. Ergens zit het wel in je achterhoofd. Ik kan architect nu niet meer zien, zoals ik hem zag. Interessant was hij altijd al, maar onbereikbaar en het is nu net alsof dat laatste ineens toch anders is geworden. Nu moet ik oppassen dat ik niet op de bank ga zitten blijven wachten tot de voorspellingen ooit uit gaan komen. Dat was ook wel een reden dat ik er hier eigenlijk niets over wilde zeggen, want nu ligt de nadruk daar zo op. Toen de waarzegster er ook over begon, moest ik het gewoon kwijt. Miss had ik wel liever gehad dat het een onbekende man zou zijn, iemand die ik nog niet kende. Dan is het een 'verrassing'.

Voor de winter wil ik wel een au pair, denk ik. Moet even zien hoe het gaat lopen, maar het is eigenlijk wel noodzakelijk. Anders red ik het niet, zeker niet op wisseldagen enzo.

Apres ski zal anders worden nu mijn NL vrienden hier weg zijn en het overgenomen wordt door iem anders. Maar ook dan is het wel heel handig om op drukke dagen handen vrij te hebben en bijv met mijn ouders te kunnen gaan skien enzo.

Het weer is omgeslagen en ik ben bekaf. Dat is altijd zo met die extremen hier. Vreselijk. Dus zoon ligt nu op de bank, die was al een uur aan het huilen en hangen, te wachten op het zandmannetje en denk dat ik ook nog even ga liggen .
Rubis, dat ziet er heerlijk uit! Ik kan die melk hier niet vinden.. probeer ergens deze week of volgende week een tripje naar een grote supermarkt te maken om te kijken of het daar wel is. Het lijkt me heerlijk, banaan en caramel!

En deze omdat ik het niet leuk voor je vind dat het nog steeds niet zo lekker loopt bij jullie thuis. Waarschijnlijk heb je wel afleiding door de drukte, maar dat maakt het er niet leuker op.
Rubis, die banoffi pie ziet er vreselijk lekker uit. Ligt er nou banaan op?

Ine, ik zou je eigenlijk ook liever verliefd zien worden op een vrije man. Ik weet (uit ervaring) hoe moeilijk het anders kan worden. Dit is dus geen verwijt, maar gewoon een nuchtere constatering.

*mijn zwager is weer een tijdje vrijgezel geweest, maar zit op dit moment weer min of meer in een soort van relatie, ik hou je op de hoogte *

Raccoon, dus een meevaller bij een tegenvaller? Ik ga 12 augustus even aanstippen in mijn agenda. Want dan is het weer tijd voor positieve gedachten richting jou.

Ik ben al weer vreselijk lui vandaag. Heb nog niet veel uitgevoerd eigenlijk.

Ik ga zo even kijken in een leuke woonwinkel hier in de buurt, Interior. Een soort van Ikea, maar iets duurder.

En ja Chicha, ik rook menthol. Iets anders lust ik niet. *en ik maak mezelf wijs dat dat iets gezonder is want er zit menthol in, dus goed voor je luchtwegen *
Gatsie, echt? Menthol?? Ielgh. Heb je wel een frisse rooksmaak in je mond . IELGH. Daar snap ik niks van..

Wat rookt Lapinlief dan?

Ik vind die dunne sigaretjes zo chic staan, maar goed, ik ben niet het type stijlvol-met-dunne-diva-sigaretjes, dus is het meestal Marlboro Light (=light=gezond). En sigaren rook ik ook wel graag, dat past dan weer beter bij me dan die dunnetjes.

Natuuuuuuurlijk wil ik ook liever op een single man verliefd worden! Daarom begin ik ook no way iets met een bezette man in de zin van de topics die je hier wel eens tegenkomt 'relatie met getrouwde man - succesverhalen' of '- komt het ooit goed' en dan die lijst met smoezen naar je hoofd krijgen.

Het risico van ontdekking vind ik ook te groot, ik heb wel een zoon waar ik om moet denken en wil niet te boek staan als minnares van die-en-die.

Ik ben ook niet verliefd, maar kan het zeker wel worden. Maar dan pas als meneer niet meer gebonden is en zeker weet wat hij wil.

En stiekem schrok ik ook wel een beetje dat hij naar voren kwam, want stel he, dat het zo is, dan komt er altijd een hoop gedoe omheen uit de vorige relatie..

Maar ik laat me verrassen, wacht rustig af. Het kan wel heel lang duren voor ik weer iets hoor, dus heb geduld. Ik houd jullie op de hoogte.
Ine, het is een soort principekwestie, ik vole dat heel duidelijk, dat het contact verbreken geen optie is, terwijl ik ECHT liever niet met haar om wil gaan. Ik denk dat het mijn waarden&normen zijn die diep uit de tenen komen, want op een andere manier kan ik het eigenlijk niet verklaren. Goh, blijk ik toch waarden en normen te hebben, hoezee. Maar daar zit ik dan wel klem mee. Want mijn arsenaal aan hoe met haar om te gaan is uitgeput. Klinkt beetje als jouw vriendin he?

Enne, verliefd worden op een single iemand is zoveel fijner. Maar ja, ze liggen niet voor het oprapen, die leuke singles, al helemaal niet in Tirol, lijkt het.

Lapin, banoffee pie met banaan, hmmm, zou het zo horen misschien? BANoffee???? Ik weet het niet hoor.
Ban is van banaan en offi is van toffee. Recept van Banoffi pie op ons receptentopic op FB. Is echt supersimpel om te maken en schandalig lekker.
En slecht voor de lijn.......zucht..........
quote:lapin schreef op 28 juli 2009 @ 15:56:

En slecht voor de lijn.......zucht..........Niet dat dat mij er van weerhoud om het toch te eten
Banoffee pie is goe-hoe-hoed!
Nou krijg ik die banoffee pie niet meer uit mijn hoofd. Maar ik heb ook geen zin meer om nog die spullen in huis te gaan halen. Zucht..............
Sorry hoor.......
En nu pik je ook nog mijn motto in...........
Ooow Rubis wat ziet ie er goed uit, echt zoals het hoort zeg maar! Moet ik binnenkort ook eens proberen!
Ziet er lekker uit Rubis!! Ik zit al de hele middag op de dop van m'n USB-stick te zuigen

Ik neig voor mijn vakantie in December toch wel heel sterk naar Costa Rica. Iemand hier daar weleens geweest of verhalen over gehoord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven