Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Oh Choc, wat jammer. Maar ik snap wel waarom je het niet doet, het zou wel erg veel reizen zijn. Maar geef niet op, je weet nu dat er mensen geinteresseerd zijn in jouw ervaring en er zijn er vast meer. Gewoon doorgaan met de taallessen, dan ben je de volgende keer nog beter voorbereid.

Lapin, jij hebt ook pech gehad met je vakantie, niet echt wat je verwacht had. Gelukkig nu lekker weer thuis. (Vloerverwarming, hmmm)
Wat betreft herkenbaarheid, ik ben hier superherkenbaar, dat snap ik heel goed. Zoveel mensen wonen er niet in Bolivia, dus iemand die iets over me leest, kan me meteen herkennen. Zoals Hope, haha. Terwijl ik haar bijvoorbeeld echt nooit herkend zou hebben op basis van de dingen die ik hier over haar lees.

Maar ja, ik hoop maar dat er geen misbruik van gemaakt wordt. Ik ben wel iets voorzichtiger geworden met FB, hyves, etc., die heb ik tegenwoordig redelijk afgeschermd. Maar als je op mijn naam zoekt in google kom je toch heel wat dingen tegen, ook oude websites van de studentenvereniging enzo. Als iemand wil, kan hij achter heel wat gegevens komen.
Alle reacties Link kopieren
Choc: wat jammer. Weet je heel zeker dat je het niet wilt doen? Ik snap dat het heel vermoeiend zal zijn maar het is wel een geweldig eerste begin. Misschien dat je na een paar maanden wel kan doorstromen naar een andere functie of een ander soort rooster of een soortgelijke organisatie dichterbij.

Het is tenslotte wel een mega goede kans. Ik snap wel dat je het niet zo zitten maar ik zou denk ik in jouw geval het wel doen. Gewoon omdat het een functie is die je echt ziet zitten en dat dit een enorm goede kans is om zo een plek op de arbeidsmarkt te krijgen. Het is niet voor altijd tenslotte. Ik zou het denk ik wel doen in jouw geval en dan van daaruit verder kijken. Als je eenmaal bij een organisatie in dienst ben dan is het vaak makkelijker om je rooster te laten aanpassen of binnenuit op een andere functie te sollicteren. Als je nu bijvoorbeeld zes maanden zo gaat werken dan kan je daarna met die reorganisatie vast zo een nieuwe functie krijgen met een beter rooster. Zie het als een tijdelijke investering in je toekomst.

Wat betreft de reiskosten: misschien kan je een vergoeding krijgen hiervoor of een tegemoetkoming van de werkgever?

Ik weet het niet hoor maar ik zou het in jouw geval toch echt serieus overwegen om het wel te doen ondanks de practische moeilijkheden. Gewoon omdat dit is wat je graag wilt.

Forum en man: man weet wel dat ik af en toe op internet discussier met anderen maar hij vindt het allemaal onzin. Facebook vindt ie ook onzin. Hij kan hier niet mee lezen natuurlijk want hij kan geen Nederlands. Ik heb hem nooit echt gedetailleerd over dit forum vertelt. Dat is iets wat ik liever van mezelf hou.

Forum en herkenbaarheid: mensen die mij in het echt kennen en mijn stukjes lezen herkennen me vast gelijk ondanks gebruik van een nick. Gewoon vanwege herkenbare details. Ik vind dat niet heel erg want schrijf hier geen hele schokkende dingen geloof ik.

Speculaas: heel indrukwekkend je beschrijving. Ik kan me voorstellen dat dit een hele emotionele herdenking is.
Choc, hoezo niet doen?? Het is toch maar voor 35 uur in de week? Hoe erg kan dat zijn? Daarbij heb je ook vakantiedagen enzo.

kun je misschien voor minder uren aan de slag?

Ik zou het niet gelijk opgeven, al doe je het maar een half jaar, dan zit je er wel tussen! Kun je daarna misschien ergens dichterbij aan de slag.

Wat is nou een half jaar? Slaap er nog maar een nachtje over voordat je beslist.

Specu, wat indrukwekkend moet dat geweest zijn..

Gaat Specuman het restaurant weer openen? Hij was er toch helemaal klaar mee?

Lapin, volgende keer kom je gewoon naar Tenerife, ja? Hier is het tenminste geciviliseerd.

Mijn man wordt ook lastig als ik thuis zit te forummen. Wat is dat toch met die mannen??
Chicha, Tenerife is misschien nog niet eens zo'n slecht idee voor volgend jaar. Lijkt me leuk (en de moeders ook ).

Specu, wat een trieste geschiedenis zeg. Wordt dat ieder jaar herdacht?

Choc, ik zou het ook niet doen hoor. Je hele gezinsleven gaat er aan dan. En dat is ook wat waard. Je krijgt wel een nieuwe kans, het is al mooi dat ze je graag willen hebben, het is een begin.

Ik ben trouwens ook hartstikke herkenbaar hier op het forum. Het geeft niet, ik vertel geen geheimen of schokkende dingen. Ik lul voornamelijk over mijn honden en over de stomme dingen die ik uithaal.

Ik kan verdorie niet meer pinnen met mijn bankkaart. Ik heb de limiet van deze maand waarschijnlijk overschreden . Gelukkig heb ik nog een amexkaart voor de rest van de maand.
Anais, het is gewoon dat je een baan krijgt en dat de werkgever dan daarna je visum regelt hoor, das niets nieuws, alleen de recessie is nieuw.

Het huis wat we graag wilde huren is plots van internet verdwenen, nou!!!!!!!!!

Maar weer gemaild hoe de stand van zaken is, ze waren ene background checkl aan het doen enzo, en hop huis weg.

gewoonlijk staat ie er nog een tijdje ook al is ie verhuurd, maar nu is ie weg, had zo gehoopt dat het voor ons was.

Moeten we maar eerst in een vakantiehuisje ofzo.

We hebben vandaag kijkers gehad voor ons huis hier, waren semi enthousiast, benden perfect, buurt perfect, badkamer te simpel en kleuren boven niet naar wens, (ik heb tienermeiden en die mensen een baby duh)

ze waren wel heel blij over beneden, ze hadden zelfs de zelfde eettafel, dus ze hebben mijn smaak, wel 9 huizen bekeken vandaag, nu gaan ze in het weekend wikken en afwegen over alle huizen .

ze wilde mijn banken ook wel hebben , nou als je mijn huis koopt,,,wie weet
Oh Sarah, sterkte hoor, ik hoop dat ze jullie huis kiezen! Haha...

Enne...weet je zeker dat dat huis in Australie van de markt is? Ons huis was ook ineens van de site, bleek achteraf te zijn omdat wij al een deposit (een soort storting) hadden gedaan.

Pfff...je krijgt het wel even voor je kiezen, maar hoe lullig dat ook klinkt, dat hoort er ook bij!

En ehm, die knuffel komt er zeker joh, vertrouwen hebben hoor!

En nu ga ik slapen, want het is al 2 uur en ik merk dat typen niet meer zo soepel gaat, haha!
Nymria & Chicha ik d8/denk ook zo over het aannemen van die baan. Maar dan moet het thuisfront er wel 8er staan.

Je werkt nl. wel de uren dat de rest van de familie thuis is, dus je ziet elkaar heel weinig. Als er dan steeds gezeik is dan trek ik het niet...... en 200 km per dag rijden vind ik ook wel erg veel. Manlief moest tot vorig jaar 140 per dag en ik zag wel wat dat met hem deed.

Daarnaast zijn de werktijden in de hele organisatie zo. Alleen de activiteitenclubs niet. En daar is het verloop heel erg laag...

Is niet zo zwaar en hartstikke leuk werk.

Ik sta er helemaal 8er, ga maandag bellen dat dit niet gaat lukken. 5 dagen per week niet als gezin samen zijn is te veel. Het gezin is het belangrijkst, net als Lapin zei.

Sarah helaas horen deze tegenvallers er ook bij...... het komt allemaal goed!! Moed houden

Specu wat kun je toch beeldend schrijven. Wat zal dat indrukwekkend zijn......

Geniet je weer van al het lekkers? en nog een teken van boven gehad........

Wij gaan weer van de X-factor genieten. Whatever is één van onze favorieten.... die stemmen samen is zo mooi!!! (weet niet meer wie er nix aan vond... maar je hebt helemaal ongelijk )

xXx
Nee Choc, ik vind dat Hester moet winnen. Dat is zo'n lief meisje en ze is echt heel erg goed geworden.
Choc: Uiteindelijk moet je natuurlijk doen wat het beste is voor jullie allemaal maar ik zou toch nog een paar dagen nemen om er over na te denken. Het is veel makkelijker om een andere baan te vinden vanuit een bestaande baan. Als je dit bijvoorbeeld zes maanden doet dan heb je wel mooi een franse werkervaring op je cv staan, je zal enorm veel van de taal leren en je doet connecties op. Daardoor zal het veel makkelijker zijn om een andere baan te vinden, gewoon omdat je al in het wereldje zit. Als alle tijden binnen die organisatie zou zijn maakt het ook niks uit of je nu deze baan neemt of wacht op een nieuwe vacature. Mocht er een vacature bij die aciviteitenclubs vrij komen maak je vast meer kans op die baan als je er al werkt.

Ik zou er echt nog even serieus over nadenken en ook met je man over praten. Ik vind niet dat hij jou hierbij in de weg moet staan als dit belangrijk is voor je carriere. Uiteindelijk is het namelijk ook goed voor jullie gezin als jij een baan krijgt die leuk is en waar je voldoening uit krijgt.

In een ander land beginnen is altijd moeilijk dus het eerste werk wat je zult vinden zal vast nooit ideaal zijn wat betreft tijden en alles. Dus dit is best een goede kans.

Natuurlijk staan mijn kinderen ook op de eerste plaats maar ik investeer daarnaast toch ook wel veel tijd en moeite in mijn werk. Dat is namelijk ook belangrijk. Wat ik nu doe is vooral werken met weinig resultaat. Proefschrift kost veel tijd en levert weinig op. Maar met het oog op de toekomst doe ik dit nu en investeer mijn tijd in allerlei dingen die nu weinig opleveren maar straks hopelijk wel en waaruit ik bovendien ook persoonlijke voldoening trek.

Ik zou er dus echt nog even over denken. Tenzij er allemaal andere organisaties in de buurt zijn waar je ook terecht kan als je eenmaal dat diploma gebeuren rond is. Anders is de kans toch groot dat je bij een andere organisatie ook met moeilijkheden komt te zitten.

Oh het is werk met gehandicapte kinderen hè? Heb je dat boek gelezen (het is meer een novelle trouwens) on va où papa van Jean Louis Fournier? Echt heel ontroerend om te lezen. Het is autobiografisch en gaat over de relatie van de auteur met zijn twee verstandelijk gehandicapte zoons Mathieu en Thomas. Het is heel makkelijk geschreven in korte hoofdstukjes en je leest het echt zo uit. Ik vond het heel ontroerend en puur geschreven.

In elk geval heel veel wijsheid met alle overdenkingen.

And now for something completely different,

Morgen ga ik op vakantie dus weet nu of ik hier nog lansgkom voor die tijd. We gaan logeren bij vrienden en die vrienden hebben internet dus ik probeer wel eens een keertje in te loggen als het wat tijd betreft lukt.

Nu even inpakken. Misschien kom ik daarna nog even langs.
Nymeria, veel plezier. Hoe lang blijf je weg?
Specu, wat heftig zo'n herdenking.

Forum en man: Mwah, man is niet erg enthousiast. Volgens mij is het toch wel een vorm van jaloezie. En voor wat betreft herkenning op het forum: iedereen die mij irl kent zal mij meteen herkennen op het forum vanwege mijn nickname. Ik heb er wel eens aan gedacht om een tweede nick te nemen waarmee ik helemaal incognito ben, maar dat is er nog niet van gekomen. Ik ben al zoveel tijd kwijt op het forum met één nick, laat staan met twee. (en dan gaat Rubiman helemaal groen zien van jaloezie )
Lapin: we komen volgende week zondag al weer terug dus geen heel lange tocht.

Prettig weekend alvast voor iedereen!!!!!!
Choc, Nymeria verwoordt het goed. Je moet concessies doen, zeker als emigrant.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je voor altijd moeilijke werktijden gaat werken, maar om te beginnen zal het misschien wel moeten.

Je kinderen zijn al best groot en kunnen zelf een boterham smeren. Je man kan misschien wat meer helpen in het huishouden?

Als je 6 maanden binnen een officieele instantie hebt gewerk ben je al een stuk verder als alle andere vertalingen van je NL diplomas. Het is misschien de moeite waard??

Je kinderen en je man kunnen best wel een beetje meer voor zichzelf zorgen.

Je bent gewoon de liefste chocomama van de wereld!

Nymeria, veel plezier!

Lapin, heerlijk in je eigen bad en je eigen bed... lekker he! Kom maar snel naar TFS, we gaan precies doen wat jij leuk vindt! Eten, drinken, zonnen, kletsen en winkelen.
[quote]Sanne1985 schreef op 24 april 2009 @ 17:54:

Oh Sarah, sterkte hoor, ik hoop dat ze jullie huis kiezen! Haha...

Enne...weet je zeker dat dat huis in Australie van de markt is? Ons huis was ook ineens van de site, bleek achteraf te zijn omdat wij al een deposit (een soort storting) hadden gedaan.

ja, zo gaat het idd en wij hadden een mailtje dat ze ermee bezig waren om onze referentie te checken en 2 dagen erna was het huis weg, maar we hebben geen mail gehad of we de bond willen storten e.d, zover zijn ze niet gekomen, raar he.

misschien is het toch stuk gelopen op remntal agreement tussen verhuurder en makelaar zoiets?? daar waren ze ook mee bezig.

Maar goed, we hebben maar weer een mailtje gestuurd hoe de stand v zaken is.
Even kort. Wij gaan vanavond met de boot naar Engeland. Ik heb er al zo veel zin in! We zitten in de regio om Chester.

See you!
veel plezier!!
@ liubi have fun!!

@ sarah, pff wa teen gedoe he?! maar aan de andere kant, als dit huis nu meteen ter plekke gehuurd moet worden, is er dan ook niet een grote kans dat je de komende 3 mnd nog wat leuks ziet voorbij komen wat jullie ook aanstaat??

@ choc, gewoon doen wat jou het beste lijkt hoor. als het thuisfront er niet achter staat is het ondraaglijk. al was het maar voor 6 mnd. ik vind het erg dapper van je dat je dit laat lopen. nog heel even de tandjes opmekaar om te plonchen en er zal heus nog wel iets voorbij komen wat beter is! echt! Ik weet het cker. Iets waarvoor je niet zo lang en ver hoeft te reizen. sterkte!

@ nymeria, veel plezier op vakantie!

@ lapin al iets van de shock bekomen van de vakantie?

@ chica, heb je nu al een nieuwe laptop???
discovery, ja joh, wie weet wordt er het alleen maar beter op, maar t plekje was ideaal, dichtbij een vriendin en lekker rustig.
Hey meiden,

Oh, wat een heerlijk weer hier in NL! Fijn hoor! Het waait hier wel veel meer dan ik gewend ben, maar wat een geluk met zulk prachtig zonnig weer!

We zijn een paar dagen in het zuiden geweest, wat ook hartstikke leuk was. Nu zijn we weer in het noorden en we gaan vanavond bij een vriendin logeren. Haar kinderen treden op in een musical van school en wij gaan kijken.

Choc, ik zou er nog een keer goed over nadenken, maar ik begrijp wat je struikelblok is. Gebroken diensten zijn onhandig en vooral als je dan nog zoveel kilometers moet maken. Dan zit je zoveel in de auto en die tijd tussen je diensten is dan weer zo kort om echt iets nuttigs te gaan doen. Bovendien heb je dan toch steeds in je achterhoofd dat je weer aan het werk moet.

Wel jammer, want het zou idd een geweldige kans zijn. Het is in ieder geval een goed begin. In het begin dat ik hier was heb ik ook een 6-daagse werkweek gehad met de ene week vroege diensten en de andere week late diensten. Het was veel, maar het heeft me veel gebracht. Contacten, taal, euro's..

Kan me voorstellen dat je gezin er ook niet zo op zit te wachten, maar je kinderen worden groter, gaan straks hun eigen weg.. Stel nou dat dit een begin is van een leuke carriere, dan brengt je dit uiteindelijk heel veel. In ieder geval een stuk ervaring in Frankrijk, een goede taalschool en nieuwe contacten.

Mmh.. ik zou het doen, als ik zo nadenk. Ook voor jezelf is het misschien wel goed om iets voor jezelf te hebben..

Lapin, jammer dat je vakantie zo tegenviel. Had je beter bij mij kunnen komen in de Alpen.. Wij hadden stralend weer, lekker warm en de sneeuw is toch weg. Was vast heel gezellig geweest! Hadden we kunnen BBQen in de tuin .

Wel lekker om nu dan weer thuis te zijn. Geniet er maar van!!

Anais, hoe is het weer bij jou? Zal ook wel weer heerlijk warm zijn!

Sarah, zou fijn zijn als je huis verkocht zou kunnen worden. Dat is een hele zorg minder als je daar zit. Is toch anders, emigreren naar zoverweg. Ik ben eigenlijk 'zo thuis', mocht het nodig zijn. Mijn lijnen voelen in ieder geval korter.

Wat betreft herkenbaarheid. Er zijn een aantal vriendinnen die weten dat ik hier schrijf, maar iemand die het niet weet en dit toch leest, herkent mij feilloos. Hoeveel alleenstaande NL moeders wonen er in Tirol en doen wat ik doe?

Maakt me ook niet zoveel uit, ik heb ook een website met veel gegevens en als je mij googled sta ik vrij bovenaan.

En voor de sekspijler heb ik een extra nick aangemaakt :P.. die na 5 minuten al bekend was, omdat ik er hier per ongeluk mee postte. Slim, Ine, slim van je .

Heb net hapsnap nog stukjes X-factor gekeken. Gisteren niet gekeken, omdat mijn ouders het vreselijk vinden om naar te kijken en tja.. ik ben nu niet de baas over de afstandbediening, helaas ;). Maar ik vind het mwah. Eigenlijk boeit het me niet meer zo. Lisa mag van mij winnen. Hester is zo stijf, maar ze heeft wel een topstem! En Choc, ik denk dat ik dat was.. whatever is niet mijn favoriet.

En ik denk dat Stacey het deed met Laurens.

Nymeria, fijne vakantie!

Ow, ow.. Ainnes kids en mijn kid hebben zich prima vermaakt in het speelparadijs! Het was hectisch, waardoor we niet heeeeeeeel veel hebben kunnen kletsen, maar het was wel heel erg leuk om Ainne in het echt te zien. Ze is echt onwijs leuk!!

Lapin, we kunnen ook meeten bij Chicha, eind van het jaar (voor de winter begint).. Ideetje??
o moeilijk Choc, al die twijfels , zal ik wel, zal ik niet.

belangrijk is ook vooruit te kijken en het niet alleen te bekijken op het hier en nu, en,...alles went.

Sanne

Woon je nou in Parramatta???

Ik zag een leuk huis daar, en ik heb t idee dat het wat ouder is allemaal daar, wat voor bewoners heb je daar in het algemeen, ik zie mezelf niet in een chinatown wonen, ik heb niks tegen die mensen, maar ze hebben ook niks met wat niet chinees is en das knap ongezellig.Is Parramatta zo een gebied???
Voor mijn gevoel heb ik hier al weken niet geschreven *aanstellen is ook een vak*. Ik heb alleen maar gewerkt de afgelopen dagen en ben het even spuugzat.

Veel reclame gemaakt, advertentie erbij gedaan voor personeel want ik wil versterking. Huisprojecten herschreven, nieuwe huizen van constructiebedrijven gezocht en gevonden voor de verkoop, Tb geholpen met alweer een nieuwe website, bestandjes gemaakt met fotoos en teksten, vertalingen gedaan en een Pr plan geschreven.

De komende weken ben ik weer lekker zoet en aan mijn manuscript kom ik al helemaal niet toe. Ondertussen nog een vakantiereisje uitgezocht voor een vriendin en aan de antibiotica gegaan voor kiespijn. Ben bang dat het gaat ontsteken of al zover is dus doen we nog een poging om de schade te beperken. Had de tandarts pas over 3 weken gepland, als we op vakantie zijn. In die vakantieplaats zit een goeie tandarts waar ik korting krijg(is echt weer iets voor Turkije, afdingen bij de tandarts). Hopelijk red ik dat en zo niet, dan moet ik hier een wildvreemde beul raadplegen.

Ine, goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt in NL, en dat de ontmoeting met Ainne een succes was en ook de kids goed met elkaar overweg konden! Heerlijk hoor.

Het weer was hier een tijd lang erg benauwd maar is wat bijgedraaid. Momenteel wat frisjes, zonnetje schijnt wel maar tussendoor hebben we regendruppeltjes. Ik geniet daar nog maar even van, straks wordt het weer bloedheet.

Nymeria, hartstikke veel plezier, pas een beetje op jezelf!

Sarah, word je soms niet vreselijk moe van die zoekactie naar een geschikt huis? Best lastig dat je dat van hieruit allemaal moet regelen. Het zou vast stukken sneller gaan als je daar zat. In elk geval sterkte met de zoektocht, dat huis komt er echt wel en later lach je om de stress die je nu voelt.

Choc, wat een teleurstelling voor je, dat is vet balen. Ik vermoed dat je zelf donders goed aanvoelt wat de beste beslissing hierin is. En doe je dit echt niet, komt er vast wel weer een andere baan voor je.

Rubis, ja he? Het is voor een deel zeker jaloezie van die mannen op dat geforum van ons! Tb is ook altijd van: vooral niks over ´hem´ schrijven (hij moest eens weten)... Gelukkig leest hij geen Nederlands.

Ik ga eten, het is hier potverdorie al bijna 22.00 uur en ik heb alleen maar ontbeten vanmorgen. Tb heeft net gekookt, is er bijna mee klaar en ik mag testen of ik het lekker vind. Als hij nu niet snel eten op tafel zet, ga ik spontaan uit de pan eten of verander in een kanibaal en eet hem op.
hoe hou je dat uit!!!!!

alleen ontbijt tot 22.00, dan had ik allang de buurman opgevreten, mijn suikerspiegel gaat dan echt pieken en ik ben dan out!.

wat heb je het druk Anais, je rent jezelf nog voorbij.

ik heb alweer mijn 2e loge te pakken voor t weekend, logisch, de kids willen er alles uitslepen de laatste 2 maanden met hun vriendinnetjes, als het huis nou eens verkocht raakte hoefde ik niet als en slaaf met een soppie achter die logeerpartijen aan te racen.

vermoeiend is dat zeg, en dat al een jaar lang.
Heeeej,

Anais, ik ben precies zo, ik vergeet echt te eten als ik het druk heb, totdat ik me om 22u ineens bedenk dat ik echt héél veel honger heb. Haha....waarschijnlijk niet zo gezond, maar de maaltijd van je TB heeft waarschijnlijk goed gesmaakt!

En Sarah, ik woon niet in Parramatta hoor, dat is nog best een stuk verderop. Ik woon in Paddington, dat ligt tussen CBD (centrum) en Bondi in. Ik zou ook nooit in een Chinatown willen wonen, ik zou er gek van worden.

En mijn voorbereidingen zullen niks zijn geweest vergeleken met die van jou. Maar dat gevoel dat ik er helemaal klaar mee was, dat herken ik wel. Het is echt nog een paar maanden stressen, maar waarschijnlijk krijg je er wel heel veel voor terug. Al iets meer duidelijkheid over jullie VISA?
Ine, wat leuk dat je Ainne ontmoet hebt! Een kinderspeelplaats is niet echt ideaal om rustig een gesprek te kunnen voeren, zeker niet met kinderen in de leeftijd van die van jullie.

Zijn we allemaal over de tong gegaan?

Sarah, ik heb net een uitzending van Rondom 10 zitten kijken waar het ging over de huizenmarkt. Alles boven de 2 ton is moeilijk te verkopen momenteel. Balen zeg!

Ikzelf heb me ook verkeken op de markt en een paar jaar geleden ingeschreven op een nieuwbouwproject. Nu zit ik dus met een appartement wat niet verkocht wordt, en verhuren dekt de schade bij lange na niet.

Toch weiger ik onder de prijs te gaan zitten! Zolang we de hypotheek nog kunnen betalen natuurlijk.

Anais, met welke bezigheid hebben jullie eigenlijk je hoofdinkomen? Makelaardij? Geen last van slechte huizenmarkt in Turkije?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven