Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Nee, manlief is voor Manchester United, maar die hebben gisteren al van Arsenal gewonnen (3-1). Hij gaat nu met een collega naar de pub om te kijken wie de tegenstander gaat worden (maar eigenlijk kijkt hij het liefst naar alle Engelse topgames en dan vooral Manchester united, Chelsea en Liverpool)
Oh getver alweer voetbal vanavond?

Nou ja, ik ga wel lekker om 21 uur naar bed, Apprentice kijken!

Rubis, ik heb stiekem je website bekeken (via je leven in france topic), wat een prachtige foto's! Ziet er echt ontzettend leuk uit, mooie kamers (en niet duur)! Zitten jullie redelijk in de buurt van een vliegveld eigenlijk?

Anais ik kan je avatar niet zien, je plaatje zal wel van een site komen die hier geblokkeerd is, onze IT is nogal streng. Kan het thuis ws wel gewoon zien.

Klinkt heerlijk je weekend, Chicha! Jeetje alweer een hagedissekop? Wat een doorzetter ben jij zeg! Was het het lijden waard?

Guiri, jaaaaaaa de spiraal zit hoor!! ;o)

Niet te geloven die verkopers he, Biebeltje. De grootste lastpakken hier zijn de Golden Pages, die blijven me maar bellen hier (voor werk), zeker eens in de maand en iedere keer is 't weer een ander. En omdat ze zo irritant zijn blijf ik stug al jarenlang vasthouden aan gewoon een "listing" ipv alle toeters en bellen. Ze snappen niet dat dat irritante gedrag juist averechts werkt he.
Sjesis, heb net de OP even bijgewerkt, wat een achterlijk lange lijst hebben we tegenwoordig!
Ainne, ik had het al betaald dus vond het zonde om het niet af te maken....

Het resultaat is tot nu toe vrij goed; minder littekens, minder pukkels en minder lijntjes. Helaas is het niet blijvend.

Ik denk ook niet dat ik er nog eens intrap!

Rubis, ik ga die website zoeken! Zit je niet op FB?
Specu, is dat een mouse-arm?? Komt het door het computeren? Dan zul je misschien een andere houding moeten aanleren ofzo. Opereren lijkt me ook erg drastisch.

Razzmatazz, on est vous? Lukt het een beetje met de huizenjacht?
Zie je de avatar weer, Ainne? Die zweefteven van tegenwoordig zijn nu eenmaal soms onzichtbaar.
Voor de jarige Guirihier nog iemand van 1972...... & de bijna jarige Liubi

Bij ons ook geen ongeplande zwangerschappen. We zijn voor de 1e 5 jaar in de molen van zwanger worden bezig geweest voor dochterlief zich aan diende. Na 2 jaar puur natuur te hebben geprobeerd maar weer aan de medicijnen en toen kwam dochterlief 2.....

Wij hadden geen zin meer in nog eens die malle molen dus toen we daarna niet meer zwanger werden heb ik besloten om mijn buisjes te laten dicht branden. Geen onzekerheid meer als de menstruatie weer eens uitblijft (90% van de tijd).

Ons gezin is compleet.... al is er genoeg ruimte voor evt een pleegkind.....

Vandaag heel wat mensen 'lastig gevallen' over de kwestie laten erkennen. Ik ben niet veel wijzer geworden helaas. Wel dat er een EU-verdrag bestaat sinds 2005 waarin staat dat verpleegkundigen in de hele EU mogen werken als je een document hebt van het ministerie van COW (heb ik dus...). Alleen vertelden ze me op de ambassade dat er in France voor veel vakken toch een soort examen af gelegd moet worden....

Tja typisch frans.

Ik heb nog met een andere DDASS gebeld, want die van de regio kan ik niet meer komen... die dame wil me naar school. Daar trof ik hele aardige dame die alle uitzochten. Ik moet een aanvraag sturen naar de DRASS en dan moet het geen probleem zijn om de attestation te krijgen waarmee ik als aide-soignant mag werken. Ga ik dus direct aanvragen.... maar die dame probeer ik al een poos te bereiken en ze is er nooit. Vandaag maar es gevraagd of iemand anders haar zaken dan niet overneemt.... eh nee.... Dus ik verw8 niet echt dat dat snel zal gaan.

Maar heb weer het gevoel dat ik m'n best heb gedaan. Zo al mijn kris-kras gemaakte aantekeningen maar eens ordenen... dan kan ik later nog eens doorlezen.

Specu wat vervelend van je muis-arm/hand.... kan me voorstellen dat je je liever niet laat opereren. Dan maar tussen de bodybuilders oefenen met je gewichtjes!!

Chicha hoe vind heksje-lief het dat je meer thuis bent? lijkt me wel gezellig!!

Sterkte met de vervellingen.... Wie mooi wil zijn......

Ainne niet gebeld door de creche? lang leve de kaas uit Nederland. Komt dus altijd van pas!! Mijn ouders komen volgende week hier naar toe dus ook weer echte hollandse kaas en hagelslag! joeppie!!

Ik ga lekker naar buiten genieten van het zonnetje, misschien nog een stukkie maaien.....
Jaja, we doen het hartstikke goed hier!!!

Ga weer lekker naar huis. Vind het wel weer mooi geweest voor vandaag.
quote:Anais01 schreef op 06 mei 2009 @ 16:56:

Zie je de avatar weer, Ainne? Die zweefteven van tegenwoordig zijn nu eenmaal soms onzichtbaar.Jaaaa nu wel! Mooi!
Oh dat wist ik niet Choc, dat jullie zolang hebben moeten wachten op jullie prachtdochters!

Wat een gedoe zeg met die bureaucratie in france, wat zal je er soms moedeloos van worden.

Oe, moet even U2-tickets kopen voor een klant. Bye.
Ainne, stiekemerd. Het dichtsbijzijnde vliegveld is Nîmes op ongeveer 1 uur rijden. Montpellier is 1,5 uur hiervandaan en Marseille 2 uur.

Chicha, ik heb me wel aangemeld op FB, maar nooit wat mee gedaan. Ik zie het hier wel eens voorbij komen. Jullie zitten daar met een aantal meiden op toch?

Vanavond staat hier ook de TV op voetbal. Ook al wonen we in Frankrijk, we zijn eigenlijk Anglofielen en met Guus Hiddink op de troon bij Chelsea, gaan we toch voor Londen juichen.
Tijd om actief te worden op FB Rubis (en jij ook Anais)!

Mijn vriendengebeuren hier op viva werkt niet helaas, maar misschien dat iemand anders je een berichtje kan sturen en als je eenmaal een van ons hebt gevonden dan vind je ons allemaal zo!

Wacht, ik stuur je wel een email via je website!
Mijn oudste was ook min of meer ongepland. Ik was aan de pil maar die was ik vergeten mee te nemen op vakantie. Dus toen hebben we twee weken met condooms geprutst en dat ging dus mis De tweede en derde waren wel gepland want nu we eenmaal een baby hadden vonden we dat een tweede ook wel kon. En een derde dus ook. De jongste wordt volgende week twee. Ik zit nu wel eens aan een vierde kindje te denken. Ik wil wel wachten tot ik klaar ben met mijn proefschrift. Dat zou dan over 1 tot 1,5 jaar zijn. Daarna ga ik eens serieus denken of ik nog een vierde kindje wil (en een nieuwe baan zoeken)

Voetbal vanavond? Ik ga niet kijken. Ga inderdaad lekker naar de apprentice kijken. Als man voetbal wil zien moet ie maar boven kijken.

Choc: wat rot van je diploma en contract en alles. Hoop dat je er toch uitkomt. Ik heb helemaal geen verstand van diploma's in die hoek. Dat je in Frankrijk overal examen voor moet doen dat klopt wel. Is het geen mogelijkheid voor jou om te proberen om een frans diploma te halen? Misschien kan je wel een verkorte opleiding doen? Dan heb je in elk geval dat gedoe niet meer met diploma's erkennen.

Je kan anders proberen om dat examen af te leggen wat nodig is?

Ik heb deze info gevonden op internet over het diploma van aide soignante:

http://www.infirmiers.com/as/as.php

Zo ver ik lees kan je een opleiding volgen gevolgd door een examen wat uit twee delen bestaat: schriftelijk en mondeling.

Bij het schriftelijk heb je een gedeelte culture générale (kan dus van alles zijn) en een gedeelte meer toegepast op de opleiding.

Je hebt ook een online opleiding maar die is wel payant:

http://www.mediformation. ... gnante/en-savoir-plus.php

Het is wel allemaal ingewikkeld in elk geval.

Guiri: gefelciteerd!!!!!!!!!!!!

TB en Liubi: ook alvast gefeliciteerd! (maar ik vind dat TB gewoon jarig is wanneer zijn moeder zegt dat ie jarig is!)

Verder hier niks bijzonders. Gisteravond gewerkt. Was pas om 23:00 thuis of zo. Morgen weer werken en vrijdagavond ook. Vandaag thuis was gewerkt. Heb een paar freelance opdrachten staan die af moeten.
@ specu, jaaa naar de gym.. de eerste weken waren er alleen appies maar gisteren dook er toch ineens een lekker ding op.. lekker en leuk hahaha... wordt al dat harde werken ook nog eens beloond met eye candy! hahaha

@ anais, waaaaat vind je het turks lelijk!? ik vind het een geweldige taal... luister wel eens turkse muziek en het klinkt gewoon lekker. snap er uiteraard geen snars (meer) van maar ik vind het een heerlijk sfeertje oproepen.. of misschien zijn het de herinneringen?!?!

ik heb 3x in wow beach club gelogeerd. in yaliciftlik. ben 1x op bezoek geweest in wow resort in gumbet.

@ chica, wow, was 1x behandeling niet genoeg.. jaikss klinkt weer erg pijnlijk

heb lapin al een tijdje nie gezien...

@ rubis, wel gezellig toch, bezoekers die vrienden worden

wel grappig, zij die de zwevende zieltjes niet verwachten, kregen ze bij bosjes en zij die op de zwevende zieltjes zaten te wachten, hadden er zoveel moeite mee.. speelt moeder natuur toch ook een grote rol
Rubis zit nu ook op FB laydeez, heb haar jullie namen ook gestuurd.
Dames... daar ben ik, ik ben niet verdwenen. Ik zit nu in de Dom. REp. in Santo domingo, maandag aangekomen!

God wat is cuba anders, na 5 weken Cuba was ik er ook wel klaar mee. Daar was internet traag en duur, het bellen naar NL op weinig plaatsen mogelijk, dus heb me met smsjes in leven gehouden. (prepaid tel kan je alleen smsen in deze landen) Daarom hebben jullie dus ook niets van me gehoord. Gewoon niet te doen. Ik heb gister ook voor bijna 100euro naar Nl gebeld, ik heb nog nooit zolang niemand gesproken!! Mn spaanse lessen waren super, maar af en toe dacht ik: zal ik maar naar een engelssprekend warm land gaan? Veeel makkelijker. Trinidad ofzo lijkt me wel wat... hahaha.

Nu ben ik weer in een 'echt' land, ik kom binnenkort alles vertellen. en een beetje bijlezen. Volgende week wil ik gaan surfen in Cabarete, een beetje bijkomen en de tourist uithangen dus dronken worden op het strand... ghighihgi. Schijnt daar heel goed te kunnen!

tot snel!

Besitosssss!
whihiii JJ geweldig!!!! heerlijk.... meer meer meer!!
Heee leuk je te zien JJ enne je niet schuldig voelen als je geen tijd hebt voor ons hoor!

Ik zal de OP updaten met je nieuwe bestemming. Hoe gaat 't dansen?
JJ, hoe was Cuba? Waarom was je 't zat na 5 weken? Dom.Rep. is inderdaad wat moderner. Ik ben voor mijn werk vaker in beide landen geweest en ben erg benieuwd hoe het er nu is. Dus vertel!!!

Begin stevig te balen van deze site. Iedere keer als ik een bericht wil versturen krijg ik foutmeldingen en wordt er niks verstuurd. Ik wil hier een heel boze smiley neerzetten, maar zelfs dat kan niet meer.
Ik heb thuis met mijn laptop ook problemen met het forum, maar hier op het werk niet (behalve dat 't traag als stroop is, maar da's niet nieuw), raar hoor.
Volgens mij is Barcelona door naar de finale van de Champions League, heb zelf de wedstrijd niet gezien (hier in Spanje moet je er thuis voor betalen of in de kroeg gaan kijken...) maar hoorde nog al veel getoeter op straat.

Bedankt voor jullie felicitaties, inderdaad 1972 Choc, een fantastisch bouwjaar, toch? (ok, we beginnen wat slijtages te vertonen, maar kunnen zeker nog 50 jaar mee )

JJ80, blij dat je weer in de "bewoonde" wereld bent, nu kunnen we tenminste meegenieten van je verhalen. Hoe was de salsa?

Lekker joh, surfen en dronken worden (niet tegelijkertijd hoop ik?)

Nymeria, een vierde kindje?? Dapper hoor. Wel gezellig, zeker als ze wat groter zijn (als ze klein zijn, lijkt het me één grote bende....).

Disco, ben je nog naar de sportschool geweest???

Ja, het is een beetje raar met die zwevende zieltjes inderdaad. Mijn zus is al bijna 8 jaar aan het proberen om er één te "vangen" (op alle mogelijk manieren) maar helaas niet gelukt, nu al 41 dus wordt steeds moeilijker, en dan wordt ik twee keer "zomaar" zwanger. Zo oneerlijk.

Choc, wat goed dat je de moed niet opgeeft en gewoon weer dapper gaat bellen en uitzoeken elke dag. Het gaat je vast lukken hoor, de aanhouder wint!

Chicha, fijn dat het zo leuk was in dat hotel, bedankt voor de tip maar ik vrees dat er voorlopig geen vakanties inzitten (behalve naar Mallorca, naar het appartement van guiriman...). Heb nog niet eens mijn salaris van april ontvangen, het is echt dikke crisis overal.

Maar goed, "al mal tiempo, buena cara" zoals ze hier zeggen, we kunnen gelukkig nog aan onze financiele verplichtingen voldoen en er komen betere tijden aan (in oktober/november komt Guiriman weer hier in de buurt werken en dan hebben we niet zoveel extra kosten meer).
ik heb geen problemen met het forum *afkloppen*

@ rubis, lukt het een beetje met FB?

@ Giuri, nee ga vanavond weer.. ff afwachten of er nog wat leuks te zien is.. maar vermaak me altijd wel hoor.. dikke lol met mn mams

collega en ik zitten een paar daagjes Parijs te plannen... zin an.. ik hoop dat het door kan gaan :D
Rubis, heb net ook even naar jouw website gegluurd. Wauw wat mooi! Ziet er echt uit als een oase van rust. Zijn het ruime kamers (plaats voor 2 extra bedden?)?
Liubi van harte gefeliciteerd. En TB natuurlijk ook.

Ai, Guiri, de kamers zijn niet erg ruim. We kunnen er één extra bed neerzetten, maar 2 extra bedden gaat helaas niet lukken.

Zo, ik ga even FB-en. Kijken of ik nog nieuwe vriendjes heb...
Rubis, zet die website hier eens neer. Ik krijg hem niet gevonden en ben ook nieuwsgierig!

Barça heeft gisteravond gewonnen van Chelsea en is door naar de finale. Manlief was toch thuisgebleven om te kijken en ging helemaal door het lint! Zo erg dat de kleine heks ontzettend moest huilen omdat papa zo raar deed...

Getver, heb me net helemaal vol zitten proppen... misselijk nu. Ik lijk wel een puber met boulimia.

Denk dat ik maar even naar Decathlon rijd voor een sport-outfitf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven