Huttentocht met kind van 8
zaterdag 26 juni 2021 om 18:03
Geen kinderen hier. Las laatst een blog over de GR20 (die ik zelf ook nog wil lopen) door iemand die dit met z'n kids deed. https://www.reishonger.nl/reistips/gr20 ... ele-gezin/
zaterdag 26 juni 2021 om 19:11
https://www.alpenverein.at/portal/huett ... uetten.php
Misschien kun je iets met deze website?
Hier ook alleen dagtochten, maar huttenwandelen met kinderen is niet ongebruikelijk.
Misschien kun je iets met deze website?
Hier ook alleen dagtochten, maar huttenwandelen met kinderen is niet ongebruikelijk.
zaterdag 26 juni 2021 om 20:37
Leuk idee! Wij hebben meerdere tochten gelopen met de kinderen. Jongste was net geen 4 toen we de eerste deden. Toen hadden we voor de zekerheid nog een drager mee, maar die is niet gebruikt. Zijn jullie zelf bekend met huttentochten wandelen, weet je wat je kunt verwachten in/ van een hut? En wat je mee moet nemen aan kleding/ regenkleding etc.
Pas vooral heeeeeel erg je tempo aan. Neem de tijd om bij een riviertje te stoppen, om dieren te kijken, om pauze te houden. Niets zo erg als dat je door moet lopen met een kind dat moe is of niet meer wil.
Op huttentochtmetkinderen punt com kun je een aantal routes kopen. Dan krijg je een boekje met alle informatie, route etc. Heel handig, maar die routes stikken van de nederlandse gezinnen. Als je dat leuk vindt, vooral doen.
Wij plannen zelf de tocht vaak pas last minute, afhankelijk van het weer. Als er 3 dagen regen is voorspeld gaan we niet lopen. Maar we hebben wel eens sneeuw gehad en een flinke bui kan ook. Dus goede kleding mee. Als je op een camping zit bij/in een natuurgebied, weten ze ook wel welke route je kunt lopen en kunnen ze soms ook de hutten voor je bellen. Als je zelf een route uitzet, check dan altijd ter plaatse of de route ook goed te lopen is op dat moment.
Pas vooral heeeeeel erg je tempo aan. Neem de tijd om bij een riviertje te stoppen, om dieren te kijken, om pauze te houden. Niets zo erg als dat je door moet lopen met een kind dat moe is of niet meer wil.
Op huttentochtmetkinderen punt com kun je een aantal routes kopen. Dan krijg je een boekje met alle informatie, route etc. Heel handig, maar die routes stikken van de nederlandse gezinnen. Als je dat leuk vindt, vooral doen.
Wij plannen zelf de tocht vaak pas last minute, afhankelijk van het weer. Als er 3 dagen regen is voorspeld gaan we niet lopen. Maar we hebben wel eens sneeuw gehad en een flinke bui kan ook. Dus goede kleding mee. Als je op een camping zit bij/in een natuurgebied, weten ze ook wel welke route je kunt lopen en kunnen ze soms ook de hutten voor je bellen. Als je zelf een route uitzet, check dan altijd ter plaatse of de route ook goed te lopen is op dat moment.
zaterdag 26 juni 2021 om 20:49
En concrete tips:
Bij Briancon naar La Vachette. Daar kun je met een busje een natuurgebied in waar wij een tocht van 3 dagen hebben gelopen. Ik kan de hutten nog even opzoeken voor je, maar de route die wij hebben gelopen had 1 hele lange dag.
Vanaf Entracque (in Italie bij Cuneo) kun je meerdere tochten lopen. Wij namen camping Sotto il Faggio als uitgangspunt. Zij kennen het gebied ontzettend goed, kunnen je helpen een route plannen en de hutten regelen. Hier al meerdere keren gelopen en het is een enorm mooi gebied met grote kans op steenbokken.
Picos in Spanje, maar dat is de andere kant op voor jullie.
En wij hebben ook wat tochten gedaan van die site die ik noemde. Raurisertal is een erg mooie met een gletsjer, maar daar zaten wij echt met alleen maar nederlanders in de hut. Vind ik persoonlijk wat minder.
Bij Briancon naar La Vachette. Daar kun je met een busje een natuurgebied in waar wij een tocht van 3 dagen hebben gelopen. Ik kan de hutten nog even opzoeken voor je, maar de route die wij hebben gelopen had 1 hele lange dag.
Vanaf Entracque (in Italie bij Cuneo) kun je meerdere tochten lopen. Wij namen camping Sotto il Faggio als uitgangspunt. Zij kennen het gebied ontzettend goed, kunnen je helpen een route plannen en de hutten regelen. Hier al meerdere keren gelopen en het is een enorm mooi gebied met grote kans op steenbokken.
Picos in Spanje, maar dat is de andere kant op voor jullie.
En wij hebben ook wat tochten gedaan van die site die ik noemde. Raurisertal is een erg mooie met een gletsjer, maar daar zaten wij echt met alleen maar nederlanders in de hut. Vind ik persoonlijk wat minder.
zaterdag 26 juni 2021 om 21:00
Op NPO2 is nu ‘langs de middellandse zee’ en daar gaan ze ook een stuk gr20 lopen.Dikkebruinepoes schreef: ↑26-06-2021 18:03Geen kinderen hier. Las laatst een blog over de GR20 (die ik zelf ook nog wil lopen) door iemand die dit met z'n kids deed. https://www.reishonger.nl/reistips/gr20 ... ele-gezin/
zaterdag 26 juni 2021 om 23:15
maandag 28 juni 2021 om 10:59
Oei, ik ben blij dat ik niet in dat gezin ben opgegroeid. Nú vind ik dit dingen wel leuk, maar als kind echt niet.Dikkebruinepoes schreef: ↑26-06-2021 18:03Geen kinderen hier. Las laatst een blog over de GR20 (die ik zelf ook nog wil lopen) door iemand die dit met z'n kids deed. https://www.reishonger.nl/reistips/gr20 ... ele-gezin/
Tip voor TO: vermenigvuldig de tijd die voor een dagtocht staat minimaal met factor 1.5 (en waarschijnlijk is 2 beter). Vooral je pauzes zullen talrijker en langer zijn. Zelf zou ik met eendagtocht of max. 1 overnachting beginnen.