Huwelijksreis

25-11-2019 20:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Mijn vriend en ik gaan volgend jaar juni trouwen en willen daarna natuurlijk graag op huwelijksreis voor ongeveer 8-10 dagen. We zitten nu te denken aan de Caraibische eilanden, vooral Curacao. Maar we zijn benieuwd naar jullie tips, want andere landen sluiten we ook zeker niet uit. We willen graag:
- Ergens waar het sowieso lekker weer is
- We zouden graag mooi willen kunnen duiken
- Mooie stranden met palmbomen en een relaxte sfeer
- Ook wel iets te doen! We gaan waarschijnlijk 2 of 3 dagen duiken, maar willen ook wel een paar dagen iets te doen hebben qua sight seeing.
Hebben jullie tips of ideeen?
Thanks alvast!
Zanzibar?
Mooi duiken, mooie stranden, ook cultureel veel te zien rond stone town. Evt kun je ook combineren met een safari op vaste land.
De Seychellen en Sri Lanka staan bij mij op het lijstje. Het is er prachtig, je kunt er fantastisch duiken en er is ook genoeg te doen. Maar Ik weet niet hoe het zit met je budget?
Aruba, al valt er niet veel te zien maar ik vond het strand prachtig en de zee heerlijk ( niet gedoken wel gesnorkeld).en leuke zeiltocht en jeepsafari gedaan.
1 van de 3 abc eilanden lijkt me dan perfect!
Qua duiken zit je in Egypte ook goed, maar daar is verder over het algemeen weinig te beleven.
Andere (duik)bestemmingen met palmbomem zou ik al snel te ver vinden voor 8-10 dagen.
zanahoria wijzigde dit bericht op 25-11-2019 21:13
3.20% gewijzigd
Thailand, Bali, Sulawesi, Lombok, Bunaken, Philipijnen.

Koraal is niet zo heel bijzonder bij Curacao.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Van alle caribische eilanden zijn de abc eilanden echt de minst mooie..imho. Zou liever naar Bermuda, Jamaica, US of British virgin Islands, Turks and Caicos, St Kitts and Nevis, Cayman Islands om maar iets te noemen..
Ik heb twaalf jaar geleden gedoken in de Rode Zee vanaf Jordanië. Super mooi!

Dan kun je ook naar de woestijn, en Petra en lijkt me minder lang vliegen.
Maar ik vraag me af hoe stabiel het daar nu is.

Daarom zou ik zelf nu niet snel naar de Rode Zee van denk ik.
Madderijn schreef:
25-11-2019 21:52
Ik heb twaalf jaar geleden gedoken in de Rode Zee vanaf Jordanië. Super mooi!

Dan kun je ook naar de woestijn, en Petra en lijkt me minder lang vliegen.
Maar ik vraag me af hoe stabiel het daar nu is.

Daarom zou ik zelf nu niet snel naar de Rode Zee van denk ik.
Jordanië is al jaren heel stabiel. En het reisadvies naar Egypte is ook positief aangepast.
staples399 schreef:
25-11-2019 21:33
Van alle caribische eilanden zijn de abc eilanden echt de minst mooie..imho. Zou liever naar Bermuda, Jamaica, US of British virgin Islands, Turks and Caicos, St Kitts and Nevis, Cayman Islands om maar iets te noemen..
Ja maar behalve Cayman islands, is de rest niet bepaald veilig, terwijl het op de abc eilanden veel veiliger is (nouja, Curacao wat minder, maar Aruba en Bonaire wel).
Op Curacao is er het meest te doen en kun je goed duiken maar zijn de stranden minder mooi en zoals ik al zei is het wat minder veilig, op Aruba kun je niet echt duiken (troebelig water, weinig te zien) maar zijn de stranden wel prachtig en is het veilig, en op Bonaire kun je het beste duiken maar er valt verder niet zo heel veel te doen, het is wel een heel mooi eiland.
Seychellen als je budget het toelaat.
Mexico en dan duiken bij Cozumel.
Dominicaanse republiek en dan niet in Punta Cana gaan zitten maar in Sousua of Cabarete.
Dionne36 schreef:
26-11-2019 02:41
Ja maar behalve Cayman islands, is de rest niet bepaald veilig, terwijl het op de abc eilanden veel veiliger is (nouja, Curacao wat minder, maar Aruba en Bonaire wel).
Virgin Islands en St Kitts and Nevis niet veilig...tja mijn mening is het niet
Hebben jullie (minimaal) advanced duikbrevet? Dan kan je namelijk gewoon met z`n tweeën zonder gids duiken in Curacao, dat is wel echt leuk. Auto huren, duikspullen erin en gaan!!!
Voor 8 dagen zou ik niet naar Curacao vliegen (ook niet voor 10).

Ik zou dan naar Jordanië gaan!

Nooit geweest, maar staat wel op mijn lijstje. Misschien wel erg heet in juni.

Of de Malediven.
Moet het perse 'spectaculair' en ver weg zijn?
Anders zou ik voor een dergelijke korte reis ook Andalusië overwegen. Dan kun je er misschien ook nog een langere reis van maken, omdat je vliegtickets stuk goedkoper zijn (en verblijf e.d. wellicht ook).
Geen jetlag, kortere reis en je kunt ook nog een uitstapje naar Marokko maken als je dat leuk vindt.
Thanks voor alle reacties! Curacao blijft toch op 1 staan na jullie reacties, maar we overwegen nu ook Egypte/Jordanië. Malediven is toch wel iets boven budget ;)
Verder dachten we ook nog aan Malta of Madeira; is iemand daar eerder geweest en hoe is het daar qua duiken?
Femke93 schreef:
02-12-2019 10:03
Thanks voor alle reacties! Curacao blijft toch op 1 staan na jullie reacties, maar we overwegen nu ook Egypte/Jordanië. Malediven is toch wel iets boven budget ;)
Verder dachten we ook nog aan Malta of Madeira; is iemand daar eerder geweest en hoe is het daar qua duiken?
Ik vind Malta (of het eiland Gozo ernaast) prima duiken maar koraal is er niet; daarvoor moet je inderdaad naar de Rode Zee en dus naar Jordanië of Egypte. Ik zou dan voor Jordanië kiezen omdat je dan ook naar Petra kunt.

Mocht je naar de Antillen willen, kies dan voor Aruba of Bonaire ivm criminaliteit op Curaçao; juist als je bent duiken worden ondertussen spullen gestolen is mij verteld door andere duikers (ik ben zelf nooit op Curaçao geweest).
Dionne36 schreef:
26-11-2019 02:41
Hoe kom je daar nu bij? Jamaica is inderdaad onveilig maar de andere eilanden zijn echt wel veilig (behalve een klein deel van de T&C eilanden).

Het enige waar je wel rekening mee moet houden is met het orkaanseizoen en aardbevingen. De genoemde eilanden liggen bijna allemaal in de gevarenzones (behalve ABC).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven