Huwelijksreis
maandag 25 november 2019 om 20:23
Hoi!
Mijn vriend en ik gaan volgend jaar juni trouwen en willen daarna natuurlijk graag op huwelijksreis voor ongeveer 8-10 dagen. We zitten nu te denken aan de Caraibische eilanden, vooral Curacao. Maar we zijn benieuwd naar jullie tips, want andere landen sluiten we ook zeker niet uit. We willen graag:
- Ergens waar het sowieso lekker weer is
- We zouden graag mooi willen kunnen duiken
- Mooie stranden met palmbomen en een relaxte sfeer
- Ook wel iets te doen! We gaan waarschijnlijk 2 of 3 dagen duiken, maar willen ook wel een paar dagen iets te doen hebben qua sight seeing.
Hebben jullie tips of ideeen?
Thanks alvast!
Mijn vriend en ik gaan volgend jaar juni trouwen en willen daarna natuurlijk graag op huwelijksreis voor ongeveer 8-10 dagen. We zitten nu te denken aan de Caraibische eilanden, vooral Curacao. Maar we zijn benieuwd naar jullie tips, want andere landen sluiten we ook zeker niet uit. We willen graag:
- Ergens waar het sowieso lekker weer is
- We zouden graag mooi willen kunnen duiken
- Mooie stranden met palmbomen en een relaxte sfeer
- Ook wel iets te doen! We gaan waarschijnlijk 2 of 3 dagen duiken, maar willen ook wel een paar dagen iets te doen hebben qua sight seeing.
Hebben jullie tips of ideeen?
Thanks alvast!
maandag 25 november 2019 om 21:12
maandag 25 november 2019 om 21:52
dinsdag 26 november 2019 om 01:09
Jordanië is al jaren heel stabiel. En het reisadvies naar Egypte is ook positief aangepast.
dinsdag 26 november 2019 om 02:41
Ja maar behalve Cayman islands, is de rest niet bepaald veilig, terwijl het op de abc eilanden veel veiliger is (nouja, Curacao wat minder, maar Aruba en Bonaire wel).staples399 schreef: ↑25-11-2019 21:33Van alle caribische eilanden zijn de abc eilanden echt de minst mooie..imho. Zou liever naar Bermuda, Jamaica, US of British virgin Islands, Turks and Caicos, St Kitts and Nevis, Cayman Islands om maar iets te noemen..
Op Curacao is er het meest te doen en kun je goed duiken maar zijn de stranden minder mooi en zoals ik al zei is het wat minder veilig, op Aruba kun je niet echt duiken (troebelig water, weinig te zien) maar zijn de stranden wel prachtig en is het veilig, en op Bonaire kun je het beste duiken maar er valt verder niet zo heel veel te doen, het is wel een heel mooi eiland.
dinsdag 26 november 2019 om 15:02
dinsdag 26 november 2019 om 17:11
Moet het perse 'spectaculair' en ver weg zijn?
Anders zou ik voor een dergelijke korte reis ook Andalusië overwegen. Dan kun je er misschien ook nog een langere reis van maken, omdat je vliegtickets stuk goedkoper zijn (en verblijf e.d. wellicht ook).
Geen jetlag, kortere reis en je kunt ook nog een uitstapje naar Marokko maken als je dat leuk vindt.
Anders zou ik voor een dergelijke korte reis ook Andalusië overwegen. Dan kun je er misschien ook nog een langere reis van maken, omdat je vliegtickets stuk goedkoper zijn (en verblijf e.d. wellicht ook).
Geen jetlag, kortere reis en je kunt ook nog een uitstapje naar Marokko maken als je dat leuk vindt.
maandag 2 december 2019 om 10:03
maandag 2 december 2019 om 10:22
Ik vind Malta (of het eiland Gozo ernaast) prima duiken maar koraal is er niet; daarvoor moet je inderdaad naar de Rode Zee en dus naar Jordanië of Egypte. Ik zou dan voor Jordanië kiezen omdat je dan ook naar Petra kunt.Femke93 schreef: ↑02-12-2019 10:03Thanks voor alle reacties! Curacao blijft toch op 1 staan na jullie reacties, maar we overwegen nu ook Egypte/Jordanië. Malediven is toch wel iets boven budget
Verder dachten we ook nog aan Malta of Madeira; is iemand daar eerder geweest en hoe is het daar qua duiken?
Mocht je naar de Antillen willen, kies dan voor Aruba of Bonaire ivm criminaliteit op Curaçao; juist als je bent duiken worden ondertussen spullen gestolen is mij verteld door andere duikers (ik ben zelf nooit op Curaçao geweest).
maandag 2 december 2019 om 11:00
Hoe kom je daar nu bij? Jamaica is inderdaad onveilig maar de andere eilanden zijn echt wel veilig (behalve een klein deel van de T&C eilanden).
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is met het orkaanseizoen en aardbevingen. De genoemde eilanden liggen bijna allemaal in de gevarenzones (behalve ABC).