Ierse/Engelse stad in combinatie met golfen
dinsdag 18 januari 2011 om 14:05
Wij willen graag in april een dag of zes met bijvoorbeeld Ryanair naar Groot Brittannie of Ierland. Een mooie stad bezoeken en manlief wil ook wel een paar keer een balletje slaan. Onze dochter van bijna twee is ook van de partij. Golfbanen zat, en mooie steden genoeg. Maar wat is nou écht een aanrader?
dinsdag 18 januari 2011 om 14:26
Ik dacht gelijk: Sint Andrews, bakermat van de golfsport. Sowieso heb je fantastische golfbanen in Schotland.
Maar het ligt er een beetje aan hoe fanatiek je man golft.
Ik kan me voorstellen: vliegen naar Edinburgh, daar rondkijken, vervolgens naar de andere kant van de firth of forth (=baai) gaan en daar een rondje golfen. Dag tripje naar de Isle of May, papegaaiduikers kijken), en dan door naar Sint Andrews. Vervolgens vanaf daar weer terug naar Edinburgh.
Openbaar vervoer is goed te doen in Schotland, bussen zijn comfortabel, rijden vaak elk uur tot redelijk late tijdstippen.
Maar het ligt er een beetje aan hoe fanatiek je man golft.
Ik kan me voorstellen: vliegen naar Edinburgh, daar rondkijken, vervolgens naar de andere kant van de firth of forth (=baai) gaan en daar een rondje golfen. Dag tripje naar de Isle of May, papegaaiduikers kijken), en dan door naar Sint Andrews. Vervolgens vanaf daar weer terug naar Edinburgh.
Openbaar vervoer is goed te doen in Schotland, bussen zijn comfortabel, rijden vaak elk uur tot redelijk late tijdstippen.
dinsdag 18 januari 2011 om 14:29
dinsdag 18 januari 2011 om 14:35
Tijdens mijn tijd in Engeland woonde ik tussen twee Golfbanen in. Dat was in de Richmond regio. Direct ten Zuid-Westen van Londen. Vlak bij Heathrow Airport.
Je zat van daar uit zo met de trein op Waterloo station.
Verder een mooie omgeving om langs de Thames te wandelen van Richmond via Twickenham naar Kingston upon Thames en zelfs nog verder naar (aaargh, hoe heet dat ook al weer, staat een groot "kasteel").
Je kunt ook een leuke dagtrip maken naar Staines (Thorpe Park), maar dat is "gewoon" een pretpark.
Of naar ... en Eton Riverside (oh man, ik ben zo slecht in namen onthouden... Hier staat een van de kastelen van de Koninklijke familie).
Edit: die tweede is Windsor dus...
Je zat van daar uit zo met de trein op Waterloo station.
Verder een mooie omgeving om langs de Thames te wandelen van Richmond via Twickenham naar Kingston upon Thames en zelfs nog verder naar (aaargh, hoe heet dat ook al weer, staat een groot "kasteel").
Je kunt ook een leuke dagtrip maken naar Staines (Thorpe Park), maar dat is "gewoon" een pretpark.
Of naar ... en Eton Riverside (oh man, ik ben zo slecht in namen onthouden... Hier staat een van de kastelen van de Koninklijke familie).
Edit: die tweede is Windsor dus...
dinsdag 18 januari 2011 om 14:36
Vorig jaar in Ierland hebben we op de Bantry Bay Golf Club. Echt een prachtige baan en heerlijk rustig.
Alleen echt grote steden in de buurt heb je niet, wel een aantal leuke kleinere stadjes, zoals Bantry en Limmerick. En de hele omgeving is trouwens prachtig, de zuid-west kust. Cork is wat groter, maar nog niet zo dat je daar een hele dag rondloopt. Dublin wel, maar dat is weer aan de andere kant van het land....Veel plezier!
*is wel een beetje jaloers op je*
Alleen echt grote steden in de buurt heb je niet, wel een aantal leuke kleinere stadjes, zoals Bantry en Limmerick. En de hele omgeving is trouwens prachtig, de zuid-west kust. Cork is wat groter, maar nog niet zo dat je daar een hele dag rondloopt. Dublin wel, maar dat is weer aan de andere kant van het land....Veel plezier!
*is wel een beetje jaloers op je*