Ik vind

04-07-2011 00:21 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nederland toch best wel het mooiste landje van Europa en de rest van de wereld

Ik vind, dat je van elk willekeurig land wel zes leuke pittoreske plaatjes kan plakken, met dezelfde boodschap
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Idd VC, en in mijn durp hebben ze geloof ik die speciale koeien weer afgemaakt omdat mensen die in het park liepen bang van ze waren, nou ja zeg, ga dan even lekker elders wandelen als je ze eng vindt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Schotse hooglanders Myleen?
quote:Very.Cherry schreef op 04 juli 2011 @ 00:23:

Ik vind, dat je van elk willekeurig land wel zes leuke pittoreske plaatjes kan plakken, met dezelfde boodschap Daar kom je die veelzijdigheid echt niet tegen:

Ik vind dat dat inderdaad wel eens gezegd mag worden

Nog een kleine anderhalve week en dan kom ik er weer aaaaaaaaan :-D
Je komt niet vaak over de grens?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:mrsstanleywalker schreef op 04 juli 2011 @ 00:45:

Je komt niet vaak over de grens?
quote:mrsstanleywalker schreef op 04 juli 2011 @ 00:45:

Je komt niet vaak over de grens?Juist wel en daarom waardeer ik ons landje zo , die veelzijdigheid
In "een" buitenland sta je dingen te bewonderen waar je in eigen land aan voorbij loopt.
Ik ben hier buitenlander, België is veul mooier.
quote:batwom schreef op 04 juli 2011 @ 00:52:

In "een" buitenland sta je dingen te bewonderen waar je in eigen land aan voorbij loopt.Is dat het, waardoor Nederlanders vaker een kerk in het buitenland bezoeken dan in Nederland
quote:mrsstanleywalker schreef op 04 juli 2011 @ 00:57:

Ik ben hier buitenlander, België is veul mooier.België is een afvallige provincie van Nederland
quote:macumba schreef op 04 juli 2011 @ 00:58:

[...]

Is dat het, waardoor Nederlanders vaker een kerk in het buitenland bezoeken dan in Nederland Jep, dan heet het "cultuur opsnuiven"
Ben ik niet met je eens, Brabant is een afvallige provincie van België.
quote:alexisss schreef op 04 juli 2011 @ 00:41:

Schotse hooglanders Myleen? Ik heb ze niet geproefd maar volgens mij hadden wij die in een park in ons durp.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Eens met Batwom. Mijn moeder verbaasde zich echt over mijn vakantiefoto's. In de zin van; toen we zulke dingen met jullie bezochten vroeger (Nederland en Duitsland), vonden jullie het verschrikkelijk. Het is blijkbaar toch nog goed gekomen met me, de trots spatte van mijn moeders gezicht af. Leuk!
Echt, heb een groot deel van de wereld gezien. En Holland is echt één van de MINST mooie landen ter wereld. Verschrikkelijk als je alleen al op Schiphol komt aanvliegen en die kale vlakke vierkanten ziet....blèh wat een saai landschap. Ik zou zeggen TO, ga wat meer van de wereld zien, dan kom je wel tot een andere conclusie!
Dit is mijn land, mijn vlakke land...

Tuurlijk, ik zou ook graag de rest van de prachtige wereld zien en dat komt ook nog wel, maar juist dat vlakke land, dat kan ik echt missen op vakantie, en de bossen en de prachtige waddeneilanden en de zee.
jacques brel - mijn vlakke land
quote:hkgirl schreef op 04 juli 2011 @ 03:18:

Echt, heb een groot deel van de wereld gezien. En Holland is echt één van de MINST mooie landen ter wereld. Verschrikkelijk als je alleen al op Schiphol komt aanvliegen en die kale vlakke vierkanten ziet....blèh wat een saai landschap. Ik zou zeggen TO, ga wat meer van de wereld zien, dan kom je wel tot een andere conclusie!

Ik hoop van harte voor je dat je hier niet hoeft te wonen dan.

Lijkt me echt vreselijk als het je zo tegen staat.
Ik vind dat Nederland de echte ongerepte natuur mist. Onze natuurgebieden zijn postzegels vergeleken met die van veel andere landen.

Natuurlijk heeft Nederland ook zeker wat mooie plekjes, maar ik word toch altijd weer blij van de uitgestrektheid en veelzijdigheid van andere landen. Neem bijv. Nieuw Zeeland, dat heeft tropische strranden, bergen, gletschers, geisers, vulkanen, meren, tropisch regenwoud, fjorden, heuvellandschap, weilanden.
quote:hkgirl schreef op 04 juli 2011 @ 03:18:

Grotendeels mee eens! Hoewel ik de schoonheid in onze eigen landschappen ook wel kan vinden, mis ik de veelzijdigheid.

Verder vind ik de Nederlandse bouw veel te kneuterig. Alles staat zo dicht op elkaar en veel te eng nauwe straten. Zelfs in dorpskernen staat alles zo dicht op elkaar. Dat heb je dan weer niet in Australie/USA waar de straten in dorpen heel breed zijn en je tenminste 't gevoel hebt te kunnen ademhalen.
quote:elninjoo schreef op 04 juli 2011 @ 06:35:

[...]

Verder vind ik de Nederlandse bouw veel te kneuterig. Alles staat zo dicht op elkaar en veel te eng nauwe straten. Zelfs in dorpskernen staat alles zo dicht op elkaar. Dat heb je dan weer niet in Australie/USA waar de straten in dorpen heel breed zijn en je tenminste 't gevoel hebt te kunnen ademhalen.

Dat noemen ze nou het hebben van een historie en die in bepaalde mate ook koesteren. In tegenstelling tot nieuwere landen en/of het gedeeltelijk in het verleden te lustig hateren van de wegvaag-en-herbouw-methode. Om nog maar te zwijgen van het verschil in landoppervlakte per inwoner.

Nederland? Nee, het staat niet op mijn shortlist. Nederland is er en loopt niet weg. Nederland is onderdeel van mijn dagelijks zijn en ja, daarin kan ik ook schoonheid zien op een doordeweekse normale keuterige dag. Menige uithoek gezien, menige vakantieherinnering aan vakanties in eigen land in de jeudgjaren.

De wereld is echter zoveel groter dan dit kleine stukje land. Zo ongekend veel uithoeken die ik nog wil zien, voelen en proeven, waar ik nog dingen wil beleven. Ik heb de rijkdom van de wetenschap dat mijn tijd waarin ik dergelijke grote reizen kan maken, beperkt is. Ik haal daar dus uit wat er in zit. Nu eerst de andere continenten. Europa is straks altijd nog makkelijk genoeg te navigeren. En de vreugdesprong die mijn hart deed bij het lezen dat de HAL meer cruises wil gaan aanbieden met als uitvaarhaven Amsterdam en Rotterdam is ook veelzeggend. Neuh, Nederland krijgt al een hoop aandacht in het "gewone" leven en is er ook nog wel als al die andere wereldprachten geen optie meer zijn. de shortlist haalt ons land voorlopig bij mij niet en hopelijk duurt dat nog minimaal een decennium of meer. :-)

Ik durf te stellen dat niet zo enorm hechten aan Nederland als het summum voor wat betreft reisbestemming een gezonde herwaardering voor de pracht en kracht die hier ook te vinden zijn kan zijn. Variatie van spijs, enzo.
when you wish upon a star...
quote:macumba schreef op 04 juli 2011 @ 00:41:

[...]

Daar kom je die veelzijdigheid echt niet tegen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]En dit wordt weer als waarheid verkocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven