Ik zoek een buitenplekje

08-07-2009 10:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik een klein kindje heb en 1 on the way heb ik als in-de-stad-wonende opeens enorme behoefte aan een burgerlijk huisje buiten binnen NL. In mijn ideale wereld is het een klein houten/stenen huisje/oud caravannetje ergens met een mooi verwilderd tuintje, een hangmat en veel ruimte om te spelen voor kindjes.

Ik ben nu al een paar maanden voorzichtig aan het struinen op internet maar ik vind alleen stacarvans die zij aan zij op lelijke halve industrieterreinen staan. Een volkstuin twijfel ik over, heb daar niet hele goede jeugdherinneringen aan.

(mijn ouders hadden een huisje op zo'n terrein en ik kan me voornamelijk verplichte "tuinbeurten" herinneren waarbij je gezamelijk moest schoffelen en zeurende senioren die vonden dat wij niet teveel lawaai mochten maken bij het spelen)

Heeft er iemand tips over waar en hoe ik kan zoeken? Strand/bos, alles mag, als het maar een beetje lang leve het buitenleven is en het geen huisjes-terrein is waar huisjes dicht opeen gepakt staan.

Of heb ik gewoon een veel te idyllische voorstelling van zaken en is dit nergens te vinden?
Kijk eens op marktplaats; daar staan er veel aangeboden. Zo ben ik ook aan mijn paleisje gekomen.

Ik kan het alleen maar aanbevelen. Heerlijk voor kinderen. Je hoort er alleen de vogeltjes en af en toe een klein vliegtuigje (vliegveld Lelystad).

Kijk anders hier eens
Leuk topic ik zoek dat ook
Ik weet niet waar jij woont, maar is Friesland een optie? Mijn ouders hebben daar een stacaravan en het is alsof ze elk weekend op vakantie zijn.

Maar een verwilderde tuin en een oude caravan/huisje lijkt mij helemaal niks, wat een werk! Al dat onderhoud, het is dan een beetje hetzelfde als de verplichte "tuinbeurten".

(google eens op caravanpark (of chaletpark) + regio waar je wel heel zou willen) Heel veel succes!
Misschien vind je hier wat je zoekt:

KLEINE GROENE CAMPINGS (klik !)
als je op bijvoorbeeld funda zoekt en dan met woonoppervlakte 500m2+.....weet je zeker dat je niet hutjemutje zit....weet niet waar je zoekt maar in Groningen en Drenthe heb je voor ¤25.000 en ¤600 pacht per jaar iets moois....

http://www.funda.nl/koop/ ... campinglaan/omschrijving/

of Eelderwolde, onder de rook van Groningen

http://www.funda.nl/koop/ ... weering-149/omschrijving/

Het stadspark in Groningen is schitterend! (en nee tis niet mijn huisje hoor:)

ik weet niet wat je budget is, maar funda is de uitkomst:D
Helaas worden steeds meer stacaravanparken omgebouwd tot luxe chaletparken. Dus het wordt steeds moeilijk om iets te vinden.

Verkijk je niet op het onderhoud. Wil je langdurig van je plekje genieten dan ben je daar regelmatig erg druk mee.

Ga gewoon eens rond kijken op dergelijk parken en kijk of het je aanspreekt.
Goede tips!

Kleine groene campings = zeker wat voor mij, maar ik zoek meer naar iets "vasts", op de camping is toch kortdurend met een tent staan, maar ook een prima idee. Heb binnenkort een lang weekend vrij en wilde er dan op uit trekken met onze familietent, dus ga die groene campings nog eens goed bekijken!

Ik ben ook al wat op marktplaats aan het kijken, maar had het idee dat ik het via daar niet ging vinden, maar ga nu toch maar braaf daar de boel in de gaten houden. Ik heb geen haast, dus kan rustig blijven zoeken.

Ik heb even gegoogled op caravanparken en er zitten zowaar hele leuke bij! Ik had er een nogal suf idee bij, maar het ziet er leuk uit. Ik heb alleen nog niets gevonden waar de stacaravan erbij inzit, dus ik zou dan wel een caravan moeten kopen (via Marktplaats oid) en dan een staplaats regelen.

Ik zoek nog even verder!
Funda is tot nu toe wat duur, al is het wel een prachtig huisje. 25.000 euro heb ik nu even niet!

PS Qua onderhoud, mijn man is errug handig en klust alles binnen een mum van tijd in of uit elkaar, maar weet dat ik inderdaad rekening moet houden met regelmatig klussen/geld voor onderhoud.
Weet niet zeker, maar ik denk dat er op kleine groene campings ook wel vaste standplaatsen zullen zijn.

Ben ook een x op een leuke kleine camping geweest in Friesland, in Heeg. Aan een meer. Verder een rustige omgeving en Heeg is een leuk dorpje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven