India! aantal vragen....
maandag 9 april 2012 om 09:46
Hallo!
1 juni ga ik voor 28 dagen naar India. Alleen.
Hoewel ik het heel spannend vind krijg ik veel hulp met planning e.d. van een vriendin die uit Mumbai komt en daar woont. Tijdens mijn reis kom ik haar ook een paar keer tegen.
Nu had ik een paar vragen:
Het visum: deze ga ik binnenkort indienen bij de ambassade, maar moet ik er nu wel WEL of GEEN werkgeversverklaring bij doen dat ik puur als toerist ga en niet ga werken.
Omdat ik via mijn vriendin reis en zowel bij haar als familie en vrienden logeer (zonder kosten) wil ik graag iets terug doen. Maar om nu met een paar klompjes en stroopwafels aan te komen vind ik nou ook weer zo wat. Wat is gebruikelijk in India!?
Bedankt voor het meedenken!
1 juni ga ik voor 28 dagen naar India. Alleen.
Hoewel ik het heel spannend vind krijg ik veel hulp met planning e.d. van een vriendin die uit Mumbai komt en daar woont. Tijdens mijn reis kom ik haar ook een paar keer tegen.
Nu had ik een paar vragen:
Het visum: deze ga ik binnenkort indienen bij de ambassade, maar moet ik er nu wel WEL of GEEN werkgeversverklaring bij doen dat ik puur als toerist ga en niet ga werken.
Omdat ik via mijn vriendin reis en zowel bij haar als familie en vrienden logeer (zonder kosten) wil ik graag iets terug doen. Maar om nu met een paar klompjes en stroopwafels aan te komen vind ik nou ook weer zo wat. Wat is gebruikelijk in India!?
Bedankt voor het meedenken!
maandag 9 april 2012 om 14:32
Ik heb gewoon aangegeven dat ik student was. Scheelt weer de moeite voor zo n verklaring.
Als je in Jaipur bent zou ik je zeker aanraden om naar de Olifanten te gaan:
http://www.tripadvisor.nl ... tic-Jaipur_Rajasthan.html
Ik heb echt een geweldige tijd daar gehad en de mensen daar zijn ontzettend aardig.
Als je in Jaipur bent zou ik je zeker aanraden om naar de Olifanten te gaan:
http://www.tripadvisor.nl ... tic-Jaipur_Rajasthan.html
Ik heb echt een geweldige tijd daar gehad en de mensen daar zijn ontzettend aardig.
maandag 9 april 2012 om 14:34
Tip: sowieso netjes gekleed gaan en dan bedoel ik écht netjes, dus absoluut geen inkijk ofzoiets, geen blote huid en geen strakke kleding. Iets wat wij in NL als netjes zien, kan daar worden opgevat als enorm sexy/ongepast. Als je je aanpast aan de normen daar, dan krijg je al veel meer respect als vrouw in India.
maandag 9 april 2012 om 16:42
En een sjaal om eventueel borsten te camoufleren. Van een F cup worden ze zenuwachtig, inclusief gegiechel
Ik deed het voornamelijk als ik met een taxichauffeur alleen was en met motor rijden maar dan was het ook wel weer handig om de sjaal voor je mond te doen ivm zand en vliegen enzo.
Je kan trouwens wel open en bloot je zwemband tonen zolang de rest maar gecamoufleerd wordt.
Ik deed het voornamelijk als ik met een taxichauffeur alleen was en met motor rijden maar dan was het ook wel weer handig om de sjaal voor je mond te doen ivm zand en vliegen enzo.
Je kan trouwens wel open en bloot je zwemband tonen zolang de rest maar gecamoufleerd wordt.
Zie QR
maandag 9 april 2012 om 16:47
maandag 9 april 2012 om 16:52
quote:MEFunny schreef op 09 april 2012 @ 16:47:
Geen blote huid? In die hitte lange mouwen dragen??
Geen kniebroeken?? geen zomerjurkjes?Mijn ervaring is dat je toch minstens je schouders en knieën moet bedekken om een beetje respectvol over te komen. Ik droeg altijd een lange rok en wijde blouse met korte mouwen. Toen na een aantal weken die kleding kapot ging of niet meer schoon werd in de handwas, heb ik daar geshopt voor tunieken en kurtas, dat was geen straf
Geen blote huid? In die hitte lange mouwen dragen??
Geen kniebroeken?? geen zomerjurkjes?Mijn ervaring is dat je toch minstens je schouders en knieën moet bedekken om een beetje respectvol over te komen. Ik droeg altijd een lange rok en wijde blouse met korte mouwen. Toen na een aantal weken die kleding kapot ging of niet meer schoon werd in de handwas, heb ik daar geshopt voor tunieken en kurtas, dat was geen straf
maandag 9 april 2012 om 17:35
In Goa loopt iedereen er bloot bij, inclusief de indiase vrouwen. Ook op de feestjes in Dehli zie je gerust de vrouwen in sexy jurkjes etc. Ik heb vaak in zo n ali baba broek gelopen tot mijn knieen en dat was helemaal geen probleem. Het best is om je schouders te bedekken want dat is aanstootgevend en geen inkijk. Maarja dat hangt er ook maar af waar je bent.
maandag 9 april 2012 om 17:44
Dat schouders moeten worden bedekt is iets wat in meerdere landen voorkomt. Wel goed om rekening mee te houden. Heb genoeg thirts en korte broeken die (denk ik) niet aanstondend zijn die zoiezo mijn tas in gaan. Ga er geen modeshow lopen, neem gemakskleding mee.
een sjaal meenemen voor de zekerheid is niet verkeerd, al neem ik aan dat ik die makkelijk daar kan aanschaffen, gelijk een mooi souvenier!
In Thailand had ik een wikkelrok bij me als een korte broek op een bepaalde plek niet mocht. Al was dit alleen bij bepaalde tempels het geval.
een sjaal meenemen voor de zekerheid is niet verkeerd, al neem ik aan dat ik die makkelijk daar kan aanschaffen, gelijk een mooi souvenier!
In Thailand had ik een wikkelrok bij me als een korte broek op een bepaalde plek niet mocht. Al was dit alleen bij bepaalde tempels het geval.
maandag 9 april 2012 om 19:18
maandag 9 april 2012 om 19:29
Ik heb in m'n eentje alleen met de government bussen gereisd en dat niet als vervelend ervaren. Ok, voor een rit van 8 uur zou ik het inderdaad niet doen, maar afstanden tot 4 uur vond ik prima. Er werd vaak net zo lang stoelendans gedaan tot ik naast een vrouw kon zitten, ideaal! Of je kijkt de conducteur lief aan en vraagt of je op zijn stoel mag zitten, da's qua ruimte ook handig als je een backpack bij je hebt
Het kost geen drol, maar comfortabel is het niet. Dan zou ik inderdaad een private company zoeken en daar een 'duurder' ticket boeken.
Het kost geen drol, maar comfortabel is het niet. Dan zou ik inderdaad een private company zoeken en daar een 'duurder' ticket boeken.
maandag 9 april 2012 om 22:46
In treinen is vaak een vrouwencoupe waar je vooraf een plaats in kunt reserveren op het station. Daar is dan ook weer één loket speciaal voor vrouwen. Zeker als je in de nachttrein moet is dat een aanrader. Gezellig tussen de vrouwen en kinderen, geen vent te bekennen. Ze noemen het de women's boogey (geen idee of je het ook zo spelt).
Conservatief kleden is een aanrader en als je ergens hulp bij nodig hebt een vrouw aanspreken, als die er dan niet uitkomt regelt zij wel een keurige man.
India is leuk.
Conservatief kleden is een aanrader en als je ergens hulp bij nodig hebt een vrouw aanspreken, als die er dan niet uitkomt regelt zij wel een keurige man.
India is leuk.
maandag 9 april 2012 om 23:33
India! Fijn! Ben ook alleen geweest, maar twee weken om even kennis te maken met het land, zeg maar.
Tip die ik kreeg van een indiase en waar ik veel aan heb gehad: aan kindjes/ armen fruit uitdelen. Er komen gegarandeerd veel mensen en kinderen bedelen. Ik liep twee keer per dag naar fruitstalletjes kocht twee Zakken fruit vnl. Bananen en dingen die voedzaam zijn en 'vullen'. Was het zo kwijt. En voor veel (ondervoede) kinders een deel van de totale voeding van die dag.
Van een indieer die ik daar tegen kwam: geef goede fooi aan diegene due werken: taxichauffer/ober omdat zij vaak de hele familie onderhouden. Veel plezier!
Tip die ik kreeg van een indiase en waar ik veel aan heb gehad: aan kindjes/ armen fruit uitdelen. Er komen gegarandeerd veel mensen en kinderen bedelen. Ik liep twee keer per dag naar fruitstalletjes kocht twee Zakken fruit vnl. Bananen en dingen die voedzaam zijn en 'vullen'. Was het zo kwijt. En voor veel (ondervoede) kinders een deel van de totale voeding van die dag.
Van een indieer die ik daar tegen kwam: geef goede fooi aan diegene due werken: taxichauffer/ober omdat zij vaak de hele familie onderhouden. Veel plezier!
donderdag 12 april 2012 om 08:08
Ik had ansichtkaarten bij me van NL en van bea, lex en max. Vonden ze geweldig. Een kalender kunnen ze ook waarderen als kado.
Kleding kan je ook daar kopennof laten maken. Hartstikke leuk, mooi souvenir en de bevolking is hartstikke enthousiast en maakt snel contact. Dat doen ze sowieso wel.
Mocht je naar Amritsar kunnen, DOEN! Staat de gouden tempel van de Sikhs en de grensovergang ceremonie met Pakistan is te bizar om mee te maken.
Ik wil ook weer!
Kleding kan je ook daar kopennof laten maken. Hartstikke leuk, mooi souvenir en de bevolking is hartstikke enthousiast en maakt snel contact. Dat doen ze sowieso wel.
Mocht je naar Amritsar kunnen, DOEN! Staat de gouden tempel van de Sikhs en de grensovergang ceremonie met Pakistan is te bizar om mee te maken.
Ik wil ook weer!
donderdag 12 april 2012 om 11:18
vrijdag 13 april 2012 om 15:52
vrijdag 13 april 2012 om 16:18
zaterdag 14 april 2012 om 09:12
quote:MEFunny schreef op 13 april 2012 @ 15:52:
@ LA.india, ik ben maar een paar dagen in Delhi, dus dat scheelt mbt de hitte! is wel te overleven.
IMC, als je niet van stranden houd kan je beter het noorden in trekken. Het zuiden staat toch wel bekend om de stranden. Al is dit ook wel een soort cultuur natuurlijk.Ik hoop dat je begrijpt dat het in Jaipur niet ineens aangenaam wordt. maar misschien bof je en is de regen vroeg,..dan is afwachten. We praten niet over 35 graden,..... Meer richting de 50,...
@ LA.india, ik ben maar een paar dagen in Delhi, dus dat scheelt mbt de hitte! is wel te overleven.
IMC, als je niet van stranden houd kan je beter het noorden in trekken. Het zuiden staat toch wel bekend om de stranden. Al is dit ook wel een soort cultuur natuurlijk.Ik hoop dat je begrijpt dat het in Jaipur niet ineens aangenaam wordt. maar misschien bof je en is de regen vroeg,..dan is afwachten. We praten niet over 35 graden,..... Meer richting de 50,...