India in Juli/Augustus

10-03-2017 21:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben vandaag vliegtickets geboekt en vliegen begin juli naar India, en begin augustus weer terug. We beginnen en eindigen onze reis in Mumbai. Verder dan dit staat er nog niks vast. We weten dat het dan regenseizoen is, maar dat maakt niks uit! Ik vroeg me af of jullie must see plekken weten, een voorbeeld reisroute, of andere tips & tricks!

Misschien handig om erbij te vermelden: we gaan er backpacken en leven daar dus op een backpackersbudget

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik vond het noorden van India helemaal fantastisch. Ander klimaat, hele andere natuur, veel rustiger en andere mentaliteit van de mensen. Manali en Leh zijn allebei hele leuke plaatsen!
quote:suuz393 schreef op 10 maart 2017 @ 21:36:

Ik vond het noorden van India helemaal fantastisch. Ander klimaat, hele andere natuur, veel rustiger en andere mentaliteit van de mensen. Manali en Leh zijn allebei hele leuke plaatsen!Dat heb ik inderdaad ook gelezen! Het enige wat ik me afvraag is of dat haalbaar is, aangezien we ook graag Jaipur, Agar, Varanasi en Delhi willen zien?
Wij zijn 2 jaar geleden ook in de zomer geweest en zijn van het zuiden (Cochin) helemaal tot in Kathmandu gegaan. Weliswaar veel met binnenlandse vluchten want de tijd was beperkt dus da's misschien niet zo backpackvriendelijk, maar aanraders vonden wij:

-het zuiden om te beginnen want stuk relaxter. Wij hadden zo'n huisboot gehuurd om een paar dagen te varen in Kerala (maar ook dat is misschien niet zo budget)

-Jodpur! Zo'n fantastisch fort en kleurrijke markt.

-Amritsar. Als je voor het noorden gaat dan zou ik een route uitstippelen waar Amritsar er ook nog in past. Echt. De gouden tempel is meer dan de moeite, net zoals het zuiden is het relaxter dan Mumbai/Rajasthan. Properder ook En de ceremonie bij de Pakistaanse grens is zeer de moeite. O, en ga eten bij Brothers Dhaba.

Minpunt: Agra. Ik snap dat je er wil passeren voor de Taj, maar ik vond het eigenlijk de enige plek waar de sfeer echt niet leuk was. Beetje grimmige stad. Ik was blij dat we er weer weg waren. Al is Fatehpur Sikri in de buurt (en de moskee daar) echt wel de moeite.

Mumbai is overigens een fijne stad. Fijner dan Delhi, al was die dan ook wel weer interessant naar bezienswaardigheden toe. Had ik meer tijd gehad, ik had Jaisalmer in de route gestoken. Dat werd ook echt aangeraden.

Ik snap dat je het goedkoop wil houden. Qua eten is het dat sowieso. Wij aten supervaak voor 2 euro per persoon en echt altijd lekker. Nergens zo fantastisch gegeten als in India. Maar qua hotels vond ik het wel leuk dat wij luxe hadden. Ik vind India een super land, wil meteen terug, maar het is echt heel, heel vuil en primitief soms en dan was het toch echt fijn om 's avonds gewoon proper en netjes te zitten. Wij reizen met kinderen dus dan is dat sowieso wat belangrijker, maar ook voor mezelf vond ik gewoon heel leuk. Meer in India dan in welk ander land waar ik ooit geweest ben.

Nog wat tips:

-Altijd handgel voor het eten en zo min mogelijk vlees (mis je echt niet). Wij hebben ook veel meer dan elders ons vaak aan restauranttips uit de lonely planet gehouden. Is het toeval of niet, maar geen van ons 4 is ziek geworden.

-In Delhi zei iemand mij op een bepaald moment dat je voor 20 roepie makkelijke een tuktukrit moet kunnen krijgen van punt A naar B. Op dat moment stopte ik meestal als we op 80 zaten (ze begonnen met 200 of zo), maar eens ik dat wiste, lukte het ook daadwerkelijk om voor 20 een rit te krijgen. Niet in Amritsar, trouwens. Dat was duurder. Het was in elke stad wat zoeken naar de prijs.

-De nachttrein hadden wij de eerste keer in eerste klasse (niet met aparte compartimenten), maar de tweede keer dat we de trein namen had hij 15 uur vertraging dus hebben we de gereserveerde tickets laten vallen en nieuwe kaartjes gekocht voor 3e klasse. Dat was eigenlijk ook prima. Trein was trouwens altijd erg gezellig. Hebben uren met mensen zitten praten.

Heel veel plezier!
Dankjewel the4ofus! We waren gelukkig ook niet van plan om langer dan een dag in Agar te blijven. Die houseboats in Kerala had ik ook al gezien inderdaad, leek me geweldig! Hebben jullie veel last van de regen gehad? Aangezien ik overal lees dat de regen in het zuiden het ergst is.

Misschien is het handig om ons budget te melden: we hebben per persoon €1000 begroot voor een maand, exclusief de retourtickets naar Nederland. Aangezien India vreselijk goedkoop is weet ik ook niet of we met dat budget op backpack style zitten of dat we dan redelijk luxe kunnen leven?

Sorry voor alle vragen, het is voor ons de eerste keer naar India
quote:Ploefel schreef op 10 maart 2017 @ 21:43:

[...]Dat heb ik inderdaad ook gelezen! Het enige wat ik me afvraag is of dat haalbaar is, aangezien we ook graag Jaipur, Agar, Varanasi en Delhi willen zien?

Moet je niet willen. India is zo groot, daar kun je minimaal 4 totaal verschillende trips naar toe doen, zonde om een te groot gebied in één keer te willen bekijken, wat mij betreft.

Leh en omgeving staan overigens ook hoog op mijn India-to do-lijstje
Ik zie nu dat je ook Kerala noemt... waar wil je nu heen? Noord of zuid?
quote:eva-luna schreef op 10 maart 2017 @ 22:07:

[...]

Moet je niet willen. India is zo groot, daar kun je minimaal 4 totaal verschillende trips naar toe doen, zonde om een te groot gebied in één keer te willen bekijken, wat mij betreft.

Leh en omgeving staan overigens ook hoog op mijn India-to do-lijstje Ja dat is dus het probleem, juist omdat het zo groot is en we echt zoooo veel willen zien maar geen idee hebben hoe/wat haalbaar is in 4 weken
quote:eva-luna schreef op 10 maart 2017 @ 22:08:

Ik zie nu dat je ook Kerala noemt... waar wil je nu heen? Noord of zuid?Dat weten we dus nog niet! We hebben nog geen route uitgestippeld, alleen bekeken wat ons mooi leek om te zien. Vandaar ook de vraag wat India kenners voor een route aanraden, want we willen zo veel zien dat we het echt niet meer weten
Via Mumbai afzakken naar het zuiden al zal het daar best warm zijn en idd veel kans op regen maar dat wist je al. Via Goa naar Kerala, aanraders vind ik een Backwaters-trip, Hampi en Varkala om een paar dagen te relaxen.
Tips: eet geen vlees. Eet op plekken waar de locals ook eten, de vegetarische restaurants zijn er erg goed.

Gebruik geen water uit de kraan of water waarvan je niet weet waar het vandaan komt en spoel ook je tandenborstel en mond niet met water uit de kraan!

Eet liever geen salades omdat die ook vaak gespoeld zijn met water.

Onderschat het reizen niet, probeer niet zoveel mogelijk te zien in korte tijd maar probeer je echt te beperken tot de hoogtepunten die je aantrekken. Het reizen in die temperatuur en die vochtigheid is zwaar, probeer dus af en toe een paar dagen rust en ontspanning in te lassen.

Onderhandel! Bij alles wat je wilt kopen, elke dienst die je wilt afnemen: ding af. Je betaalt als toerist overal minstens 150 % (als het niet meer is) te veel, dus spel het spel mee. Leuk en het scheelt geld.

Lees je even in over de lokale oplichtingspraktijken, dat kan hier: https://www.lonelyplanet.com/thorntree/ ... post_23587

Veel plezier, India is zo gaaf!
Nog wat tips:

- Drink koude dranken alleen uit goed afgesloten flessen en veeg ze nog even extra af voor je eruit drinkt (mijn collega's zijn heel ervaren en uiterst voorzichtig, maar werden alsnog een keer ziek toen ze uit een "gewassen" kopje dronken).

- Neem ipv ORS liever een klein busje zout mee. Als je toch Delhi-belly krijgt, dan is cola met een klein snufje zout de beste manier om voldoende zout/suiker/vocht binnen te krijgen/houden, en de cola helpt bovendien met het bestrijden van de bacteriën. Neem vooral geen diarree-remmers, want je wil zsm van de bacterie af ipv het binnen te houden.

- Eet alleen eten dat ter plekke goed verhit wordt en nooit uit stalletjes waar men vooruit werkt of het eten al wat afgekoeld is.

- Neem wat wond-ontsmettingsmiddel (Sterilon, want dat geeft geen vlekken) mee, pleisters op rol en een rolletje verband. Bij blaren of kleine verwondingen is het fijn als je het zelf direct goed kunt ontsmetten en afdekken, en spoelen onder de kraan is daar gewoon geen goed idee.
Alvast bedankt voor alle tips! Hoe meer ik lees, hoe meer zin ik heb om te gaan, ik baal echt dat we nog 4 maanden moeten wachten!
Je gaat in juli, dan is Delhi etc en Rajasthan veel geschikter dan Kerala i.v.m. de moesson daar.
We hebben de route ongeveer uitgestippeld: vanaf mumbai door Rajasthan naar Delhi. Vanaf daar als we nog tijd hebben naar Manali en/of Leh en anders vanaf daar terug vliegen naar Mumbai. Denken jullie dat het haalbaar is om Leh/Manila nog toe te voegen aan het reisschema, of wordt dat teveel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven